Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Windows-puolella en ole törmännyt yhteenkään ilmaiseen ohjelmaan, jossa nuo toimis, ainakaan ilman helvetinmoista säätämistä. Mikäli semmosia on, otan vinkkejä kiitollisena vastaan.

Eipä tuu kyllä ilmaisia mieleen... Lotus Sametimeä ( http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Lotus_Sametime ) tulee käytettyä töissä, mutta se ei kyllä ilmainen ole.
Sametime on kyllä monipuolinen ja helppo käyttää.

Mitähän ominaisuuksia esim MSN messengerissä on? Mä en itse sitä käytä, niin ei ole tullut tutustuttua, mutta joku muu varmaan tietää paremmin...

edit:
tuossa Wikipedia artikkelissa on linkkejä vastaaviin ohjelmiin, näyttää Win puolelta löytyvän open source softa Miranda IM. En sitten tiedä yhtään, että onko mistään kotoisin, mutta ainakin on ilmainen.

Mitähän ominaisuuksia esim MSN messengerissä on?
Vitusti mainoksia ja instant messaging. Siinäpä ne tärkeimmät. Lakkais teinitkin kaipaamasta Meseä jos pääsisivät oikeasti iChattia käyttämään. Vaan iChat on paljon muutakin kuin IM-ohjelma. Sitä voi käyttää täysin myös ammattikäytössä, kuten Mikekin tuossa aiemmin mainitsi.

Vitusti mainoksia ja instant messaging. Siinäpä ne tärkeimmät. Lakkais teinitkin kaipaamasta Meseä jos pääsisivät oikeasti iChattia käyttämään. Vaan iChat on paljon muutakin kuin IM-ohjelma. Sitä voi käyttää täysin myös ammattikäytössä, kuten Mikekin tuossa aiemmin mainitsi.

tuo iChat on ilmeisesti samantyyppinen kuin tuo mun mainitsema Sametime?
Jos on niin epäilemättä hyvä softa.

Messengerissä voi ilmaiseksi kirjoittaa kaverille ja välittää tiedostoja. Muu maksaa.

Jos miettii sitä, että gigantista saa varmasti pc-läppärin halvemmalla kuin macbookin vaikka verkkokaupasta, mutta mitä se sitten sisältää on eri juttu.

Löytäiskö joku esimerkin macbookkia vastaavasta koneesta pc:n puolella?
Siis rauta ja ominaisuudet suurinpiirtein samat ja softa suurinpiirtein sama.

Tätä on puitu kyllästymiseen asti, ja ehkä mielenkiinnottomin aihe koko threadissa. Mitä järkeä ylipäänsä koittaa näistä löytää kahta samanlaista?

Varmaan esim. mun työkone. Lenovo Thinkpad T61P.
Softathan on sitten täysin kiinni siitä, että mitä halutaan/tarvitaan.
Mulla nyt on tässä "hieman" enemmän softaa kuin mitä normikäytössä tarttisi, mutta tää tosiaan onkin työkoneena. Itse kone maksanee sen pari tonnia, softat siihen sitten päälle (käyttis tuohon hintaan tietysti kuuluu).

No jos Mesestä saa maksamalla spammivapaan ja yhtä toimivan softan kuin iChat, niin kannattaa toki maksaa, menee sitä fyrkkaa turhempaankin.

Tää on mutua, mutta mun mielestä siinä maksullisessakaan ei saa jaettua työpöydän näkymää toisen kanssa.

Kuten jo aikaisemmin todettu, ei löydy vastaavaa, vaikka olisi markan Asus, niin siinä ei ole OSX käyttistä, joka itsellä on 100% se miksi Maccia käytän. Ja varmaan on 90% muillakin OSX se tärkein pointti.

Tää väite on kuultu nyt niin monta kertaa, että joku voisi perustella kunnolla, että millä tavalla OSX on parempi kuin vaikkapa Windows Vista.

Huom. lauseet "kaikki vaan toimii" tai "Windows on tylsä" eivät kelpaa perusteluiksi.

Jos kerrankin saisi tähän jonkun oikeasti faktoihin pohjautuvan selostuksen niin voisi ymmärtää ehkä tuota OSX fanitusta paremmin.

Kuten jo aikaisemmin todettu, ei löydy vastaavaa, vaikka olisi markan Asus, niin siinä ei ole OSX käyttistä, joka itsellä on 100% se miksi Maccia käytän. Ja varmaan on 90% muillakin OSX se tärkein pointti.

Jos listattaisiin siis vastaava kone. Eli hinta webbikameralle hinta, vastaavalle ohjelmistolle hinta (mm. iChat) jne. Niin mikähän olis hinta?
Vastaavaa Touchpädiä ei saa peeceehen.

Toki kaiki ei näitä ominaisuuksia tarvitse ja joutuu niistä silti maksamaan, mut jos vertaisi hintaa pc-läppärissä, niin se olisi edullisempi kuitenkin.

Tää väite on kuultu nyt niin monta kertaa, että joku voisi perustella kunnolla, että millä tavalla OSX on parempi kuin vaikkapa Windows Vista.

Huom. lauseet "kaikki vaan toimii" tai "Windows on tylsä" eivät kelpaa perusteluiksi.

Jos kerrankin saisi tähän jonkun oikeasti faktoihin pohjautuvan selostuksen niin voisi ymmärtää ehkä tuota OSX fanitusta paremmin.

Se selviää kokeilemalla käyttistä vaikka 3 kuukautta.
Lue tää threadi läpi niin jotain voi selvitä.

Niin totta. Unohdetaan se. PC on kalliimpi siinä tapauksessa.

Macbook tulis mulle uskomattoman kalliiksi; Arvaa miksi? Softan puute.

Ja kattooko Mac-miehet pelkkiin numeroihin? Tutustukaa ihmeessä ThinkPadin muihin tekniikoihin ja ällistykää. Ja toivotaan että Apple ottaa joskus Lenovon kiinni ja saadaan kestäviä työkoneita sillekin puolelle.

Ja edelleen, jotkut eivät saa lisäarvoa OSX:stä eivätkä ikinä tarvitse sitä, eivätkä saa töitään ehkä tehtyä tänä päivänä ilman Windowsia + windows-softaa.

Se selviää kokeilemalla käyttistä vaikka 3 kuukautta.
Lue tää threadi läpi niin jotain voi selvitä.

Luuletko, että mä en ole tätä threadia lukenut?
Tuollainen "se selviää kokeilemalla blaa blaa" vastausko nyt on niitä faktoja?

Tuliko mieleen, että kysyn tuota juuri siksi, että kunnon faktoja ei mac miehiltä ole löytynyt.

Vieläkään ei ole tullut YHTÄÄN oikeaa syytä, miksi meikäläisen pitäisi edes kokeilla maccia. Päinvastoin, syitä miksi mac EI sovi mulle on tullut jo ihan riittämiin.

edit: löytyykö macbookista muuten sormenjälkitunnistin? Se on aivan loistava ominaisuus työkoneessa, jota pidetään lukittuna kun ei itse ole paikalla. Se on aika helppoa saada kone taas käyttöön, kun vaan liipaisee sormen tunnistimella, eikä tartte naputella yhtään mitään.

Maksaahan se softa puuceehenkin ihan saman verran.

Rautalankaa taas...

En voi tehdä kaikkia töitäni OSX:n kanssa. Menetän asiakkaita, menetän rahaa. Yksinkertaista, mutta eikö tarpeeksi yksinkertaista? Pitääkö vielä vähän vääntää?

OSX tuntuisi olevan teidän vastaus kaikkeen. Herätkää nyt jumalauta :D

Luuletko, että mä en ole tätä threadia lukenut?
Tuollainen "se selviää kokeilemalla blaa blaa" vastausko nyt on niitä faktoja?

Tuliko mieleen, että kysyn tuota juuri siksi, että kunnon faktoja ei mac miehiltä ole löytynyt.

Vieläkään ei ole tullut YHTÄÄN oikeaa syytä, miksi meikäläisen pitäisi edes kokeilla maccia. Päinvastoin, syitä miksi mac EI sovi mulle on tullut jo ihan riittämiin.

No lueppas hyvä poika uudestaan.
Mun pitäis varmaan kertä ne kaikki syyt johonkin word-asiakirjaan ja laittaa copypastena aina kun joku heittää ton saman kysymyksen.

Rautalankaa taas...

En voi tehdä kaikkia töitäni OSX:n kanssa. Menetän asiakkaita, menetän rahaa. Yksinkertaista, mutta eikö tarpeeksi yksinkertaista? Pitääkö vielä vähän vääntää?

OSX tuntuisi olevan teidän vastaus kaikkeen. Herätkää nyt jumalauta :D

Nyt puhuttiin läppärin hinnasta eikä työn hinnasta.
Herää nyt jumalauta!

No lueppas hyvä poika uudestaan.
Mun pitäis varmaan kertä ne kaikki syyt johonkin word-asiakirjaan ja laittaa copypastena aina kun joku heittää ton saman kysymyksen.

Luepa poika itse. Jos sulta ei niitä kunnon perusteluita löydy niin älä sitten vastaa kysymykseen.
Kyllä tästä ketjusta sun asenne on jo muutenkin tullut selväksi.

Back
Ylös Bottom