Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Teidän pitää pohjat mennä selittämään IBM:lle, notta "minä olenkin duunissa 100 tuhannen ihmisen firmassa koodaamassa, joten turhaa te Mac-ympäristöön olette siirtymässä. Minä tiedän mistä puhun perkele!"
Jep jep! Apple on "vasta" patentoimassa kannettavien vehkeitten kosketusnäyttöjen taakse laitettavia aurinkokennoja ja sinä hehkutit:?
IBM > ThinkPad
Ei ihan taida noista Ibarin aurinkokennoista olla Thinkpadeihin tai muihinkaan kannettaviin laitteisiin. Mutta hienoa sulle, että ovat niin edellä aikaansa.Ibarilla niitä tehdään jo.
Ai shätn, siitäkös tämä johtuukin? :DKyllä mä tämän keskustelun perusteella olen jo sellaiset johtopäätökset vetänyt, että mäkkien mukana on pakko tulla joku osakenippu, se selittäisi sen fanaattisuuden (ja tuohan oli huono vitsi, jotta kukaan ei nyt tästä suivaannu) ;)
Nyt aletaan jo mennä todella kauas alkuperäisestä aiheesta, mutta tarkoitatko nyt yhden osakkeen arvoa vai yhtiöiden pörssiarvoa?Ai shätn, siitäkös tämä johtuukin? :D
Applen arvo on muuten tällä hetkellä käsittääkseni yli 60 % Microsoftista. Jossain vaiheessa Microsoft oli jotain 11 kertaa arvokkaampi. Eli ihan kohtuullista kasvua on tapahtunut. Tosin (molempien, varsinkin Applen) arvossa on ilmaa aivan saatanasti.
En dissaa työtäsi, teet pirun hyvää sellaista. En minäkään niitä siltoja suunnittele, vois tosin joku insinöörin retkale olla näreissään kommentistasi.
Miksi täällä vängätään päivänselvästä asiasta? :D Kone tarpeen mukaan, kaikille ei mäkki käy, se ei käy. Sillä selvä.
Teidän pitää pohjat mennä selittämään IBM:lle, notta "minä olenkin duunissa 100 tuhannen ihmisen firmassa koodaamassa, joten turhaa te Mac-ympäristöön olette siirtymässä. Minä tiedän mistä puhun perkele!"
Ai shätn, siitäkös tämä johtuukin? :D
Applen arvo on muuten tällä hetkellä käsittääkseni yli 60 % Microsoftista. Jossain vaiheessa Microsoft oli jotain 11 kertaa arvokkaampi. Eli ihan kohtuullista kasvua on tapahtunut. Tosin (molempien, varsinkin Applen) arvossa on ilmaa aivan saatanasti.
Se että nyt joku hikinen graafikko ja pienyritys käyttää macciä ole ihan sama asia mikä suosio winukalla on yritysmaailmassa.
Markkina-arvosta oli siis kysymys. Sillä mitattuna Apple on suurempi kuin esimerkiksi IBM tai Dell. Ja kasvu tällä vuosikymmenellä on ollut aivan järjetöntä. Eli jotain on tehty oikein sielläkin päässä. ;)Nyt aletaan jo mennä todella kauas alkuperäisestä aiheesta, mutta tarkoitatko nyt yhden osakkeen arvoa vai yhtiöiden pörssiarvoa?Applen arvo on muuten tällä hetkellä käsittääkseni yli 60 % Microsoftista. Jossain vaiheessa Microsoft oli jotain 11 kertaa arvokkaampi. Eli ihan kohtuullista kasvua on tapahtunut. Tosin (molempien, varsinkin Applen) arvossa on ilmaa aivan saatanasti.
Juuri näin!Eli mun mielestä tämänhetkinen jako käyttiksien välillä on ihan hyvä yritysmaailmassa. Kotikäyttäjien keskuudessa uskon applen jatkavan nousuaan.
Jep jep! Apple on "vasta" patentoimassa kannettavien vehkeitten kosketusnäyttöjen taakse laitettavia aurinkokennoja ja sinä hehkutit:
Ei ihan taida noista Ibarin aurinkokennoista olla Thinkpadeihin tai muihinkaan kannettaviin laitteisiin. Mutta hienoa sulle, että ovat niin edellä aikaansa.
Nimenomaan. Sen takia juuri teillä ei kannata käyttää mäkkiä jos hommia tehdään kaikilla ihme virityksillä. Yksinkertaista.
Se on vaan harmi kun kuulee prosentteja kuinka paljon ihmisiltä menee koneen säätämiseen ja sen tuomion ongelmien ratkaisuun aikaa per työpäivä. Tai siihen joutuu palkkaamaan vielä erikseen oman ihmisen ratkomaan niitä.
Niinpä niin, virityksiä tai ei niin niillä silti tehdään tuottavaa työtä. Mäkillä voikin sitten pyöritellä peukkuja ja odotella yt-neuvotteluja. Noh, kiva sillä silti on surffaillaNimenomaan. Sen takia juuri teillä ei kannata käyttää mäkkiä jos hommia tehdään kaikilla ihme virityksillä. Yksinkertaista.

Eli voitaisiinko sanoa, että Apple on melko kova tekijä niillä osa-alueilla joihin se panostaa? Yrityspuolelle Applella tuskin edes on kovin kovaa hinkua, mutta kuluttajapuolella kasvu tulee olemaan jatkossakin hurjaa.
Kyllä silloin tedään jotain perusteellisen väärin, jos työntekijät joutuvat puljaamaan tietokoneongelmien kanssa jatkuvasti. Toimitamallit on hiukan hakusessa.
Meillä jos ja kun tulee ongelmatapaus eteen vaihdetaan kone lähes viipymättä. Siihen menee 10minuutista tuntiin riippuen koneen sijainnista (ulkomaita myöden). Eikä ole todellakaan ole kovin yleistä. wanhasta koneesta tehdään uusi asennus (n. 20min) ja se on jälleen valmis varakone. Rautaviat korjaa on-site takuu, mites se meni applella?
Risailun vuoksi tässä on viimeisen kuukauden aikana vaihdettu YKSI kone, eli ei kovinkaan työllistävä tekijä.
Niinpä niin, virityksiä tai ei niin niillä silti tehdään tuottavaa työtä. Mäkillä voikin sitten pyöritellä peukkuja ja odotella yt-neuvotteluja. Noh, kiva sillä silti on surffailla![]()
Applen läppäriä tuskin tuohon hintaan tulet koskaan saamaan, mutta pöytäkonetta löytyy kyllä hyllystä jo nyt. ;)Voidaan sanoa. Heti kun mäkin saa 499€ hintaan niin suosittelen sitä jokaiselle halpaa läppäriä etsivälle.
Applen läppäriä tuskin tuohon hintaan tulet koskaan saamaan, mutta pöytäkonetta löytyy kyllä hyllystä jo nyt. ;)
P.S. Kohta saat iPhonea kytkyllä tuohon hintaan. Sillä voit hoitaa yllättävän monia läppärin hommia ja se on helpompi kuskata mukana. :thumbs:
Ei jumalauta... ;) :thumbs:Jaaha. Pöytäkone vastauksena halvalle läppärille, ja läppärille sitten iPhone. Ei jumalauta...
Jaaha. Pöytäkone vastauksena halvalle läppärille, ja läppärille sitten iPhone. Ei jumalauta...

Mulla on sellanen fiilis nykyään, että pidetään mäkki luovien ihmisten työkaluna ja jätetään pahimmat koodarit, raksafirmat, insinööritoimistot ja muut winukan varaan.
On sitten reilusti hommia kaikille atk-tukihenkilöille, säätö/korjaus/puunaus/rapsutusfirmoille, jotka jaksaa painia ongelmien kanssa.
Se on vaan harmi kun kuulee prosentteja kuinka paljon ihmisiltä menee koneen säätämiseen ja sen tuomion ongelmien ratkaisuun aikaa per työpäivä. Tai siihen joutuu palkkaamaan vielä erikseen oman ihmisen ratkomaan niitä.
Jos mulla olis niin iso oma firma, että siellä olis useita työntekijöitä, niin kyllä mä saisin ainakin harmaita hiuksia tän takia.
Eli mun mielestä tämänhetkinen jako käyttiksien välillä on ihan hyvä yritysmaailmassa. Kotikäyttäjien keskuudessa uskon applen jatkavan nousuaan.