Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Teidän pitää pohjat mennä selittämään IBM:lle, notta "minä olenkin duunissa 100 tuhannen ihmisen firmassa koodaamassa, joten turhaa te Mac-ympäristöön olette siirtymässä. Minä tiedän mistä puhun perkele!"

Sinulle ei varmaan auttais rautalangasta alkaa vääntämään miten IT yrityksissä oikeasti hoidetaan. Olet niin pätevä keskustelemaan asiasta että voit heittää leikiksi miten lystäät.

IBM tuskin pukee niitä mäkkilaseja päälleen tuossa selvityksessään, ja ymmärtää ettei se siirtyminen tule tapahtumaan käden käänteessä jos ollenkaan. Heino homma että selvittävät, ja vielä hienompaa jos selvitys on loppuun asti myönteinen kuten ensimmäinen selvitys, kaikessa pienuudessaan, oli.

HC:n kertoma tilanne, jossa useista softista koostuva paletti toimii heillä työkaluna töissä. Mene sinä Mike kertomaan Applen pojille että vääntää nyt äkkiä kaiken tuon tarvittavan softan taas niin kivasti integroituna OSX:n sisään, jotta ko. firma voi siirtyä mäkin käyttäjiksi. Niinhän helposti se käy, vai mitä?

edit: Öitä ja huomiseen.

?

IBM > ThinkPad
Jep jep! Apple on "vasta" patentoimassa kannettavien vehkeitten kosketusnäyttöjen taakse laitettavia aurinkokennoja ja sinä hehkutit:
Ibarilla niitä tehdään jo.
Ei ihan taida noista Ibarin aurinkokennoista olla Thinkpadeihin tai muihinkaan kannettaviin laitteisiin. Mutta hienoa sulle, että ovat niin edellä aikaansa.

Kyllä mä tämän keskustelun perusteella olen jo sellaiset johtopäätökset vetänyt, että mäkkien mukana on pakko tulla joku osakenippu, se selittäisi sen fanaattisuuden (ja tuohan oli huono vitsi, jotta kukaan ei nyt tästä suivaannu) ;)
Ai shätn, siitäkös tämä johtuukin? :D

Applen arvo on muuten tällä hetkellä käsittääkseni yli 60 % Microsoftista. Jossain vaiheessa Microsoft oli jotain 11 kertaa arvokkaampi. Eli ihan kohtuullista kasvua on tapahtunut. Tosin (molempien, varsinkin Applen) arvossa on ilmaa aivan saatanasti.

Applen arvo on muuten tällä hetkellä käsittääkseni yli 60 % Microsoftista. Jossain vaiheessa Microsoft oli jotain 11 kertaa arvokkaampi. Eli ihan kohtuullista kasvua on tapahtunut. Tosin (molempien, varsinkin Applen) arvossa on ilmaa aivan saatanasti.
Nyt aletaan jo mennä todella kauas alkuperäisestä aiheesta, mutta tarkoitatko nyt yhden osakkeen arvoa vai yhtiöiden pörssiarvoa?

En dissaa työtäsi, teet pirun hyvää sellaista. En minäkään niitä siltoja suunnittele, vois tosin joku insinöörin retkale olla näreissään kommentistasi.

Miksi täällä vängätään päivänselvästä asiasta? :D Kone tarpeen mukaan, kaikille ei mäkki käy, se ei käy. Sillä selvä.

Nimenomaan. Sen takia juuri teillä ei kannata käyttää mäkkiä jos hommia tehdään kaikilla ihme virityksillä. Yksinkertaista.

Teidän pitää pohjat mennä selittämään IBM:lle, notta "minä olenkin duunissa 100 tuhannen ihmisen firmassa koodaamassa, joten turhaa te Mac-ympäristöön olette siirtymässä. Minä tiedän mistä puhun perkele!"

IBM ei ole mihinkään siirtymässä eikä 99,9% muistakaan. Ne naurais jos ehdotat macciä niille. IBM tietenkin testaa ja kokeilee erillaisia vaihtoehtoja mutta siitä on kuule pitkä matka jos winukka heitetään mäkeen siellä.

Se että nyt joku hikinen graafikko ja pienyritys käyttää macciä ole ihan sama asia mikä suosio winukalla on yritysmaailmassa.

Millä mittarilla arvoa mittaat nyt? Mutta eikö tämä kerro aika ylivoimaista voittoa MS:lle? (wikipediasta)

Apple

Revenue US$24.01 billion ▲ (TTM FY 2007)[1]
Operating income US$4.41 billion ▲ (TTM FY 2007)
(18.37% operating margin)[1]
Net income US$3.50 billion ▲ (TTM FY 2007)
(14.56% profit margin)[1]
Employees 17,787 full-time; 2,399 temporary (September 30, 2006)[2]

MS

Revenue ▲ US $51.12 billion (2007)[7]
Operating income ▲ US $18.25 billion (2007)[7]
Net income ▲ US $14.06 billion (2007)[7]
Employees 79,000 in 105 countries (2007)[8]

"The company released an initial public offering (IPO) in the stock market, which, due to the ensuing rise of the stock price, has made four billionaires and an estimated 12,000 millionaires from Microsoft employees"

En tiedä mutta kyllä MS suhteellisen hyvin on asiansa hoitanut vaikka se niin paska onkin?

Se että nyt joku hikinen graafikko ja pienyritys käyttää macciä ole ihan sama asia mikä suosio winukalla on yritysmaailmassa.

Mulla on sellanen fiilis nykyään, että pidetään mäkki luovien ihmisten työkaluna ja jätetään pahimmat koodarit, raksafirmat, insinööritoimistot ja muut winukan varaan.
On sitten reilusti hommia kaikille atk-tukihenkilöille, säätö/korjaus/puunaus/rapsutusfirmoille, jotka jaksaa painia ongelmien kanssa.
Se on vaan harmi kun kuulee prosentteja kuinka paljon ihmisiltä menee koneen säätämiseen ja sen tuomion ongelmien ratkaisuun aikaa per työpäivä. Tai siihen joutuu palkkaamaan vielä erikseen oman ihmisen ratkomaan niitä.
Jos mulla olis niin iso oma firma, että siellä olis useita työntekijöitä, niin kyllä mä saisin ainakin harmaita hiuksia tän takia.

Eli mun mielestä tämänhetkinen jako käyttiksien välillä on ihan hyvä yritysmaailmassa. Kotikäyttäjien keskuudessa uskon applen jatkavan nousuaan.

Nyt aletaan jo mennä todella kauas alkuperäisestä aiheesta, mutta tarkoitatko nyt yhden osakkeen arvoa vai yhtiöiden pörssiarvoa?
Markkina-arvosta oli siis kysymys. Sillä mitattuna Apple on suurempi kuin esimerkiksi IBM tai Dell. Ja kasvu tällä vuosikymmenellä on ollut aivan järjetöntä. Eli jotain on tehty oikein sielläkin päässä. ;)

Eli mun mielestä tämänhetkinen jako käyttiksien välillä on ihan hyvä yritysmaailmassa. Kotikäyttäjien keskuudessa uskon applen jatkavan nousuaan.
Juuri näin!

Jep jep! Apple on "vasta" patentoimassa kannettavien vehkeitten kosketusnäyttöjen taakse laitettavia aurinkokennoja ja sinä hehkutit:

Ei ihan taida noista Ibarin aurinkokennoista olla Thinkpadeihin tai muihinkaan kannettaviin laitteisiin. Mutta hienoa sulle, että ovat niin edellä aikaansa.

En itse puhunut aurinkokennoista läppäreissä. Puhuin yleisesti teknologiasta ja sen kehittämisestä yrityksissä.

Sitten noihin yrityksiin taas. Limp duck postasi hienosti jotain lukuja, joista kumpikaan ei kerro yritysten arvosta eikä varallisuudesta.

MS:n arvo pyörii siinä 260 miljardin hujakoilla. Varoja löytyy pyöreästi 60-65 miljardia.

Apple:n arvo on reilu 100 miljardia. Varoja 30 miljardia.

IBM vielä mukaan palettiin, arvo 160 miljardia, mutta varoja 120 miljardia.

Dollareita.

Se on vaan harmi kun kuulee prosentteja kuinka paljon ihmisiltä menee koneen säätämiseen ja sen tuomion ongelmien ratkaisuun aikaa per työpäivä. Tai siihen joutuu palkkaamaan vielä erikseen oman ihmisen ratkomaan niitä.

Kyllä silloin tedään jotain perusteellisen väärin, jos työntekijät joutuvat puljaamaan tietokoneongelmien kanssa jatkuvasti. Toimitamallit on hiukan hakusessa.

Meillä jos ja kun tulee ongelmatapaus eteen vaihdetaan kone lähes viipymättä. Siihen menee 10minuutista tuntiin riippuen koneen sijainnista (ulkomaita myöden). Eikä ole todellakaan ole kovin yleistä. wanhasta koneesta tehdään uusi asennus (n. 20min) ja se on jälleen valmis varakone. Rautaviat korjaa on-site takuu, mites se meni applella?

Risailun vuoksi tässä on viimeisen kuukauden aikana vaihdettu YKSI kone, eli ei kovinkaan työllistävä tekijä.

Nimenomaan. Sen takia juuri teillä ei kannata käyttää mäkkiä jos hommia tehdään kaikilla ihme virityksillä. Yksinkertaista.
Niinpä niin, virityksiä tai ei niin niillä silti tehdään tuottavaa työtä. Mäkillä voikin sitten pyöritellä peukkuja ja odotella yt-neuvotteluja. Noh, kiva sillä silti on surffailla :)

Mitäs jos karattais vielä kauemmas aiheesta ja verrattais vaikka firmojen musasoittimien myyntiä USA:ssa? :D

Applen iPodin markkinaosuus on 71 %, Microsoftin Zunen 4 %.

Zunea on myyty kahdessa vuodessa 2 miljoonaa, iPodia pelkästään vuoden 2007 viimeisellä neljänneksellä yli kymmenen miljoonaa. Muualla maailmassa Zunea ei myydä juuri lainkaan. Jotkut isot ketjut Yhdysvalloissakin ovat ottaneet sen kokonaan pois myynnistä huonon menekin vuoksi.

iTunes on USA:n suurin musiikkikauppa (suurempi kuin esimerkiksi Wal-Mart!), joka myi tammikuussa 19 prosenttia kaikesta USA:ssa myydystä musiikista. Digitaalisen musiikin myynnissä Itunes on täysin omaa luokkaansa noin 70 prosentin markkinaosuudella.

Eli voitaisiinko sanoa, että Apple on melko kova tekijä niillä osa-alueilla joihin se panostaa? Yrityspuolelle Applella tuskin edes on kovin kovaa hinkua, mutta kuluttajapuolella kasvu tulee olemaan jatkossakin hurjaa. "Apple omistaa kotisi noin vuonna 2013." ;)

Eli voitaisiinko sanoa, että Apple on melko kova tekijä niillä osa-alueilla joihin se panostaa? Yrityspuolelle Applella tuskin edes on kovin kovaa hinkua, mutta kuluttajapuolella kasvu tulee olemaan jatkossakin hurjaa.

Voidaan sanoa. Heti kun mäkin saa 499€ hintaan niin suosittelen sitä jokaiselle halpaa läppäriä etsivälle.

Kyllä silloin tedään jotain perusteellisen väärin, jos työntekijät joutuvat puljaamaan tietokoneongelmien kanssa jatkuvasti. Toimitamallit on hiukan hakusessa.

Meillä jos ja kun tulee ongelmatapaus eteen vaihdetaan kone lähes viipymättä. Siihen menee 10minuutista tuntiin riippuen koneen sijainnista (ulkomaita myöden). Eikä ole todellakaan ole kovin yleistä. wanhasta koneesta tehdään uusi asennus (n. 20min) ja se on jälleen valmis varakone. Rautaviat korjaa on-site takuu, mites se meni applella?

Risailun vuoksi tässä on viimeisen kuukauden aikana vaihdettu YKSI kone, eli ei kovinkaan työllistävä tekijä.

Niinpä niin, virityksiä tai ei niin niillä silti tehdään tuottavaa työtä. Mäkillä voikin sitten pyöritellä peukkuja ja odotella yt-neuvotteluja. Noh, kiva sillä silti on surffailla :)

Asiaa. Pitää vielä muistuttaa tuoreen tutkimuksen tulosta: 30 minuuttia päivässä per työntekijä menee sähläilyyn. Eli koulutuksen puutteeseen, ja sitä kautta jonkun asian väärin tekemiseen tai missclickauskin voi tuon ajan viedä.

OSX:llä, kuten sanoit, ei se aika kulu ehkä sähläilyyn, kun ei ole mahdollista koko projektin työstöä aloittaa.

Voidaan sanoa. Heti kun mäkin saa 499€ hintaan niin suosittelen sitä jokaiselle halpaa läppäriä etsivälle.
Applen läppäriä tuskin tuohon hintaan tulet koskaan saamaan, mutta pöytäkonetta löytyy kyllä hyllystä jo nyt. ;)

P.S. Kohta saat iPhonea kytkyllä tuohon hintaan. Sillä voit hoitaa yllättävän monia läppärin hommia ja se on helpompi kuskata mukana. :thumbs:

Applen läppäriä tuskin tuohon hintaan tulet koskaan saamaan, mutta pöytäkonetta löytyy kyllä hyllystä jo nyt. ;)

P.S. Kohta saat iPhonea kytkyllä tuohon hintaan. Sillä voit hoitaa yllättävän monia läppärin hommia ja se on helpompi kuskata mukana. :thumbs:

Jaaha. Pöytäkone vastauksena halvalle läppärille, ja läppärille sitten iPhone. Ei jumalauta...

Jaaha. Pöytäkone vastauksena halvalle läppärille, ja läppärille sitten iPhone. Ei jumalauta...
Ei jumalauta... ;) :thumbs:

Niinpä:eek:

Niin missä Crimi se sun yritysten arvo nyt oli aivan eri kuin miqsun tiedoissa?

Mulla on sellanen fiilis nykyään, että pidetään mäkki luovien ihmisten työkaluna ja jätetään pahimmat koodarit, raksafirmat, insinööritoimistot ja muut winukan varaan.
On sitten reilusti hommia kaikille atk-tukihenkilöille, säätö/korjaus/puunaus/rapsutusfirmoille, jotka jaksaa painia ongelmien kanssa.
Jos mulla olis niin iso oma firma, että siellä olis useita työntekijöitä, niin kyllä mä saisin ainakin harmaita hiuksia tän takia.

Kai sä tajuat sen että MACillä sä et voisi tehdä MITÄÄN työtä useammassa firmassa. Onko se sitten kannatavaa? Vai haluutko että sun työntekijöillä on hieno lukea iltistä koko päivä?

No kerro kuinka paljon menee aikaa?

Back
Ylös Bottom