Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Hyvännäkönen peli ehkä hieman kököllä alustalla (mun makuuni näyttää kiiltävältä muoviselta lautaselta, vähän niinku Samsungin teeveissä).
Koneen paksuuskin on vielä aikamoinen, mutta siitä tuskin on suurta haittaa.
Imaccin verrattuna ero on pieni, mutta ero silti.
Tuohon nopeampi prosessori, lisää muista ja syöpä (vista) pois sisuksista niin homma vois toimia.
En tosiaan tutustunut sen tarkemmin esimerkiksi paneelin laatuun/ominaisuuksiin.

Ergonomisuus ei taida olla ihan niin yksioikoinen käsite, että ergonomisuus on jossakin hyvä kun esim. kättä tai tässä tapauksessa rannetta ei tarvitse liikuttaa. Tuossa nännissä, niinkuin space-moucessakin on vähän samaa ominaisuutta että sen käyttäminen on staattista joidenkin lihasten jännittämistä. Toisille sillä ei ole mitään merkitystä, toisille se on myrkkyä. Esimerkkinä allekirjoittanut; en tällä hetkellä voi käyttää space-moucea juuri ollenkaan vasurilla.

Liikuttamisen helppous(minulla näin), tarkkuus, ja voidaan tosiaan käyttää lähes asennosta kuin asennosta koska ranteen asento ei vaikuta.

Ergonomisuus ei taida olla ihan niin yksioikoinen käsite, että ergonomisuus on jossakin hyvä kun esim. kättä tai tässä tapauksessa rannetta ei tarvitse liikuttaa. Tuossa nännissä, niinkuin space-moucessakin on vähän samaa ominaisuutta että sen käyttäminen on staattista joidenkin lihasten jännittämistä. Toisille sillä ei ole mitään merkitystä, toisille se on myrkkyä. Esimerkkinä allekirjoittanut; en tällä hetkellä voi käyttää space-moucea juuri ollenkaan vasurilla.

Samaa mieltä. Mulla on tässä Lenovon T61P läppärissä nimenomaan tuo "nänni" ja itselle ei sen käyttö pidemmissä jaksoissa sovi. Satunnainen työpäivä menee ihan ok, mutta jos pidempään joutuu tuota käyttämään niin kyllä on ranne kipeänä. Eli normi hiirtä (mulla Logitech G5 laser) suosin itse.

Eikös tuommoisen pitäisi pc-osilla maksaa 100 euroa?
On se kyllä kumma, että "vastaava" PC-kone ei olekaan ihan niin halpa kuin jotkut täällä koittavat vakuutella.

Ei kukaan ole tietääkseni haukkunu Applen designia, vaan Applen käyttäjät itse tekevät siitä suuremman numeron kuin mitä se oikeasti on. Vaikka itse käyttis onkin turhan värikäs ja veikeä niin itse kone (esim valkoinen Macbook) on pirun tyylikäs.

On se kyllä kumma, että "vastaava" PC-kone ei olekaan ihan niin halpa kuin jotkut täällä koittavat vakuutella.

Täällä on ainakin 57 kertaa todettu (ja todistettu) että itse kasaamalla saa PC puolella saman raudan omaavan koneen paljon omppua halvemmalla. Et taida uskoa. :D

Itse olen jo pitkään "saarnannut", että kyllä se kunnon PC maksaa rahaa ihan samalla tavalla kuin Macit :D

edit:
halpaa kun ostaa niin halpaa saa. Niin se menee kaikessa.
Itse kun kasaan omat koneet (poislukien työkone, joka siis Lenovon läppäri) niin en todellakaan osta halvimpia osia, päinvastoin.

Onse kyllä kumma, että kun löytyy puolet halvempi "vastaava" PC-kone niin ei olla huomaavinaankaan, mutta kun löytyy saman hintainen "vastaava" PC-kone niin johan se huomataan.

Täällä on ainakin 57 kertaa todettu (ja todistettu) että itse kasaamalla saa PC puolella saman raudan omaavan koneen paljon omppua halvemmalla. Et taida uskoa. :D
Onse kyllä kumma, että kun löytyy puolet halvempi "vastaava" PC-kone niin ei olla huomaavinaankaan, mutta kun löytyy saman hintainen "vastaava" PC-kone niin johan se huomataan.

Jep jep. Vastaava ja vastaava... Vaan kuinkas käy, kun kun se sama rauta laitetaan samankokoiseen pakettiin ja yritetään saada esimerkiksi myös virrankulutus ja meteli samalle tasolle? Ei näytä ainakaan noilta muutamilta kloonivalmistajilta onnistuvan. Siitä vaan itse kasaamaan. :D

Jep jep. Vastaava ja vastaava... Vaan kuinkas käy, kun kun se sama rauta laitetaan samankokoiseen pakettiin ja yritetään saada esimerkiksi myös virrankulutus ja meteli samalle tasolle?

Mielenkiinnolla näkisin, kuinka kukaan tunkisi meikäläisen kokoonpanoa yhtään sen pienempään pakettiin kuin missä se mulla on :D (jos siis ajatellaan myös komponenttien lämmöntuottoa).
Ei nimittäin 2kpl Radeon 3870x2 kortteja mene ihan pieneen tilaan, ainakaan niin, että vielä kunnolla jäähtyvätkin ;) Niin ja vievät muuten virtaakin "ihan kivasti" :D

Mun mielestä Applen läppärit on kalliita peruskäyttäjällä. Ihan esimerkkinä tälläisia tapauksia joilla tietokoneen _ainoa_ tehtävä on pankkiasioiden hoitaminen ehkä sähköposti. Tuohon kelpaa mainiosti se gigantin halvin 499€ läppäri. Mitään lisäarvoa ei rahalleen saa ylimääräisistä euroista.

Onhan noi erittäin karsittuja ominaisuuksiltaan, mutta mitä sitten?

Sillä wintoosalla heittää vesilintua ja lyö linuxin tilalle niin siinäpä kukkuu ja pöhisee 499€ läppäri maailman tappiin hoitaen tehtävänsä.

E: peruskäyttäjä on ehkä hieman huono termi.

Ei kukaan ole tietääkseni haukkunu Applen designia, vaan Applen käyttäjät itse tekevät siitä suuremman numeron kuin mitä se oikeasti on. Vaikka itse käyttis onkin turhan värikäs ja veikeä

Minä en ymmärrä. Värittömämpihän se nyt on kuin Windows XP karkinvärisine alapalkkeineen. Vielä värittömämmäksi sen saa kun vaihtaa teeman Graphiteen. Myös useimmat "veikeät" animaatiot saa pois päältä.

3f54c165.jpg

xp-desktop.jpg

Tietty ikoneissa väri säilyy, mutta nekin voi vaihtaa jos haluaa. Tai sitten säätää näytön saturaation vain nollille. :rolleyes:

Mistähän vitusta se karkki tulee? Vistako sitten on niin askeettinen?
Vähän kummastuttaa kyllä moiset väitteet. Mac OS X on loppujen lopuksi hyvin hillitty. XP:kin on paljon värikkäämpi, Vistasta nyt puhumattakaan.

Ettei nyt vain olisi kyse siitä surullisen kuuluisasta MUTUsta, eli tehdään oletuksia ilman minuutinkaan kokemusta Macista.

Tätähän se vaikuttaisi olevan. Useimmat mäkistit ovat käyttäneet Windowsia paljon (itse olen versiosta 3.11 lähtien) joten he voivat katsella asioita laajemmin kun taas harvemmat Windows-miehet ovat käyttäneet mäkkiä aktiivisesti. Sitten tullaan kritisoimaan joidenkin Leopardin esittelyvideoiden perusteella miten kaikki mahdollinen pomppii ja äksöniä on ruudulla satapäin. Vistan Aeroon verrattuna Leopardin karkki ei ole mitään (paitsi kymmenen kertaa tyylikkäämpää).

Tietty sitten on niitäkin jotka käyttävät Windowsia että OSX:ää kumpaakin aktiivisesti ja en ainakaan minä moiti heitä siitä jos OSX ei jostain syystä miellytäkään.

Oho, johas tuli taas itkua ja hampaankiristystä. Herraisä jos on jostain erimieltä omppumiehen kanssa. No onhan tää aika sanoisko, hilpeä. On kitaraa ja aurinkoa. Mikäs toi vieteri on tossa oikealla? Eiköhän senkin saa omanlaisekseen kuitenkin.

apple-osx-leopard-2.jpg

Enkä tarkoittanut vain käyttöliittymää vaan yleisemmällä tasolla. Macmiehen mielestä Applen image on tosi hot ja seksikäs, mun mielestä se on enemmänkin ällöttävä. Vaikka Applen tuotteet itsessään varmaan hyviä onkin.

Oho, johas tuli itkua. No onhan tää aika sanoisko, hilpeä. On kitaraa ja aurinkoa. Eiköhän senkin saa omanlaisekseen kuitenkin.

Lapsellisen kitaran ja auringon (minkä auringon? jos iMovien ikonia tarkoitat niin se on viisisakarainen tähti) saat pois sieltä dockista ottamalla siitä kiinni, raahaamalle 3 senttiä ylöspäin ja päästämällä irti. POOF, se katoaa ilmaan.

Myös tuon stacks-vieterin saat tämän näköiseksi napsauttamalla sitä ja vaihtamalla valinnan viuhkasta luetteloksi.

attachment.php

Liitteet

• Kuva-2.webp
    Kuva-2.webp
    26,3 KB · Katsottu: 223
Back
Ylös Bottom