Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Kyse oli siitä että se vakiona mukana tuleva DVD-toistin on todellakin hemmetin hyvä verrattuna vaikka mihin tahansa vinkkari softaan tai standalone-soittimiin. Siis käyttöliittymän ja ominaisuuksiensa puolesta. Tietenkään

Mitä sä selität? mun läppärissä on kanssa mukana oma ohjelma joka toimii samalla periaatteella. DVD-levy sisään ja leffa alkaa, mitään en ole koskaan säätänyt. Useamman leffan jo katsonut. ELI ei se ole vain macissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näinhän se on, aika harvalta uudelta omppukäyttäjältä vaan tulee toi omppu-q ihan noin niinku suoraan selkäytimesta.
Ja monelta uudelta Windows käyttäjältä ei varmaan heti tule selkäytimestä palomuurin säätäminen, virustorjunnan päivittäminen jne.

Testasinpa minäkin, 23 s meni.
Intelin Q6600
2 Gb 800 MHz ddr2
Muutaman vuoden vanha asennus xp:stä ja cs2.
Opera, virc ja ssh olivat päällä samaan aikaan, kuten myös virustorjunta, palomuuri ja muut taustalla toimivat kilkkeet.

Piti itsekin vääntää tuo Potaritesti. 26 sekuntia.
Core 2 Duo E6750
4 gb 800 MHz DDR2
Vista ja CS3

Eipä nämäkään huonoja tuloksia ole....ja vielä PC!!;)

Limp duck, eihän PC nyt laskentatehossa ole sen erikoisempi, samaa bittiä se laskee kuin Maccikin. Tosin noi 26sec jutut on aika vitsejä alta 6 sekunnin Mac pro ajoissa ;)

Niin, eikäös tämä mac pro ollu joku 8-ydin härpäke vai? Vai ihan perus mac pro?

Mulla meni työkoneella 15 sekuntia tohon testiin.
En edes tiedä mitä ton telkänpöntön sisällä on.
Testaan vielä kotona mäkillä.

Limp duck, eihän PC nyt laskentatehossa ole sen erikoisempi, samaa bittiä se laskee kuin Maccikin. Tosin noi 26sec jutut on aika vitsejä alta 6 sekunnin Mac pro ajoissa ;)

Olisi mielenkiintoista tietää mihin aikaan tuo sama kone pääsee windows puolella. Os x puolella tuosta toisesta prosessorista osataan ottaa hyöty irti aika hyvin, mikäli Applen sivuja on uskominen.

Mitä sä selität? mun läppärissä on kanssa mukana oma ohjelma joka toimii samalla periaatteella.

Hieno homma. Ota tosta banaani palkinnoksi. :dance:

DVD-levy sisään ja leffa alkaa, mitään en ole koskaan säätänyt. Useamman leffan jo katsonut. ELI ei se ole vain macissä.

Kerrotko vielä missä kohtaa väitin että em. ominaisuudet ovat vain macissä?
Kyseessä oli ns. "mac-tuli-kotiin" experiencen kuvaus entiseltä windows käyttäjältä. DVD-playeri oli vain yksi kohta muiden joukossa. Ja kun sen playerin toiminta ja käytettävyys oli vaan parempi kuin mitä olen tähän asti nähnyt. Esim. winkkarissa. (IMHO)

DVD-playeri oli vain yksi kohta muiden joukossa. Ja kun sen playerin toiminta ja käytettävyys oli vaan parempi kuin mitä olen tähän asti nähnyt. Esim. winkkarissa. (IMHO)

Jaa, no itellä on yhtä helppoa dvd:n katselu. mä en tajua miten siitä voisi tehdä vaikeempaa, siis mitä winukassa joutuu muka tekemään enemmän jos katsot vaikka dvd-leffan?
Hieno homma. Ota tosta banaani palkinnoksi. :dance:

Jep, on se helppoa !

Ja monelta uudelta Windows käyttäjältä ei varmaan heti tule selkäytimestä palomuurin säätäminen, virustorjunnan päivittäminen jne.

No eipä tulekaan, mutta siitähän ei tässä kommentissa ollut kysymys. Windowssin kanssa oon värkänny jostain...ööh... oisko ollu 2.0 versiosta lähtien, ja aina vaan se on yhtä vänkäämistä joka kerta. Mutta tässä muutamassa kommentissa nyt on vaan jonkin verran liioiteltu sitä macin käyttöönoton helppoutta. Virrat vaan päälle ja surffaamaan... :hyper: Kun ei se nyt kuitenkaan ihan niin mene.

Toistaiseksin jotkin jutut on vielä pakko Windowsilla tehdä, esim. Garmin Mapsource-softaa ei vielä macille ole, tosin pitäis olla tulossa.

mun läppärissä on kanssa mukana oma ohjelma joka toimii samalla periaatteella. DVD-levy sisään ja leffa alkaa, mitään en ole koskaan säätänyt. Useamman leffan jo katsonut.

Jaa, no itellä on yhtä helppoa dvd:n katselu. mä en tajua miten siitä voisi tehdä vaikeempaa, siis mitä winukassa joutuu muka tekemään enemmän jos katsot vaikka dvd-leffan?

Ootko koskaan käyttäny Macin Front Row:ta / DVD-soitinta Apple Remotella?

PS. Ei kaikkeen kannata tottua, välillä on hyvä vähän vaatiakin ominaisuuksien parantamista.
;)

cd sisään -> yes -> ok -> install -> odota -> valmis

harmi ettei nuo ohjelmistot osaa lukea ajatuksia :D

Tämä kun on niin offtopic jo muutenkin niin ihmettelen suuresti ettei kukaan ole fleimannut ketjua yli tuntiin :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom