Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on mennyt jo aika lennokkaaksi keskustelu. Meitsi ei muuten ole koskaan katsonut Maccini alle miltä se näyttää, enkä taida katsoakaan.
Minäpäs olen katsonut silloin kun lisäsin muistia MacBookkiin. Vaan kuinka en laittanut lainkaan merkille miten tyylikkäästi pohja on muotoiltu? :D

Sisustakin on varmaan posliinia. :whip:
Ei, kyllä ne marmoria on.

Tulipa tuosta mieleeni, että Mac Pro:n sisusta on oikeasti ihan fiksusti mietitty. Ei paljoo ylimääräisä piuhoja roiku tms.

Olikos nyt niin, että macbookkiin menee ihan perus DDR2-muisti? Sehän on etu, koska ei taida kaikkiin PC läppäreihin se sopia. Paljonko sitä sinne mahtuu?

Olikos nyt niin, että macbookkiin menee ihan perus DDR2-muisti? Sehän on etu, koska ei taida kaikkiin PC läppäreihin se sopia. Paljonko sitä sinne mahtuu?
Neljä gigaa menee. Mun vanha MacBook ei tosin tue kuin kolmeen asti. www.kingston.fi

Neljä gigaa menee. Mun vanha MacBook ei tosin tue kuin kolmeen asti. www.kingston.fi

Kolme gigaa on epävirallinen maksimi. Kun käytetään kahta samanlaista kampaa, näytönohjaimen nopeus kasvaa... Siksi aina mielellään pareittain ja kaksi samankokoista kampaa MacBook:eihin. Viime syksynä tulleen päivitetyt mallit tukevat 4 gigaa aiemmat virallisesti 2 gigaa.

En todellakaan jaksanut lukea läpi kaikkia 167 sivua enemmän tai vähemmän paskaa, mitä satunnaisotoksen perusteella aiheesta on keskusteltu. En siis voi olla varma, etteikö tätäkin pointtia olisi aiemmin esille tuotu.

Fakta kun kuitenkin on, että Wintoosa ei todellakaan ole ainoa vaihtoehto pc:lle. Linux-versioita löytyy pilvin pimein, ulkoasun säätö mielen mukaan onnistuu paljon vapaammin kuin wintoosalla, viruksia vähintäänkin vähemmän ja kaiken lisäksi mokoma on ilmainen. Niitä muutamaa tiedostoformaattia, jotka eivät linukalla aukea, varten voi asentaa virtual boxin ja siihen windowsin ja nauttia kahden yhtäaikaisen käyttöjärjestelmän luksuksesta.

Mikä tässä on nyt niin tyylikästä?

macbook.png

Ihan saman näköinen kuin muutkin kannettavat. Tosin tahraantuu aika helposti, koska on valkoinen. Musta MacBook näyttää jo paljon paremmalta.

"Katsokaa mun MAC on sileä altakin" :D Huhh! Mieletöntä. Nää design-miehet on ihan parhaita!

Tää on samalla paras ja keijoin tredi ikinä!
Itse ainakin pidän huonona ratkaisuna laittaa ilmanotto pohjaan. Pehmeillä pinnoilla käytettäessä ilmanotto menee tällöin tukkoon ja likaisissa olosuhteissa kone imee helposti alustalta likaa sisälle. Naurettavaa ehkä jonku mielestä, mutta itse pidän tuota heikkona ratkaisuna ihan insinöörinäkökulmasta.

Mikä tässä on nyt niin tyylikästä?

macbook.png
Etenkin pienet yksityiskohdat, jotka eivät erotu tuosta kuvasta.

Ihan saman näköinen kuin muutkin kannettavat.
Höpöhöpö.

Tosin tahraantuu aika helposti, koska on valkoinen.
Tahraantuu yhtä helposti kuin muutkin kannettavat. Tahrat vaan näkyvät helpommin.

Musta MacBook näyttää jo paljon paremmalta.
Tästä voidaan olla montaa mieltä. Vai mitä Mike?

MacBook Pro on jopa vielä tyylikkäämpi.

Kun nyt on viitattu Parallelsiin ja VMwareen, laitetaanpas lainkuuliaisille muistutukseksi vielä tämäkin kiva Windows Vistan virtualisointiin liittyvä sopimuskiemura:

Microsoft has released a new EULA (End User License Agreement) that states that only certain versions of Vista – Business and Ultimate (and Enterprise for corporate customers) are eligible to be run in a virtual machine. The EULA says that Home Basic and Home Premium CANNOT be run in a virtual machine.

Lähde: The Official Parallels Virtualization Blog: Vista is here. So what does it mean for virtualization?

Jaahas, nopeastipas korjasivat tämän ongelman: :D

Ars Technica: Microsoft relents: Vista consumer virtualization ban lifted

It only took them a year longer than it should have, but Microsoft has finally relented and approved the use of Windows Vista Basic and Premium Edition in virtualized environments, for both "consumers" and business users. Among other things, the change means that Mac and Linux users can now run Windows Vista in a VM without having to pay for the more expensive Business or Ultimate editions.

Musta Macbook on komeampi, mutta tuo on paskapuhetta, että valkoinen tahraantuu enemmän kuin musta. Mustan bookin kanssa saa sitten tottua alvariinsa sormenjälkiin ja ne näkyvät oikeasti todella pahasti.
Valkoisen MacBookin topcasen voi vaihtaa takuuaikana jos se "tahraantuu". Mitenhän pc-raudan kanssa?

Back
Ylös Bottom