Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
EDIT: Tässä suurin syy miksi mulle Apple on firmana etova, tai siis yksi esimerkki lisää: http://apple.slashdot.org/firehose.pl?op=view&type=story&sid=11/01/07/2341227
Kivoja tuotteita tekee, mutta kun Apple ui vastavirtaan kehityksessä ohjelmien ym. palveluiden suhteen. Eli siis raha kiinnostaa, ja VLC on liian iso uhka.

Jos luettaisiin koko tarina ennen Applen syyttämistä. Applellahan ei ollut mitään VLC:tä vastaan, mutta kun yksi VLC:n kehittäjistä (Rémi Denis-Courmont) vaati että VLC poistetaan App Storesta lisenssien yhteensopivuusongelmien takia.

Sisälsi tai ei, niin aina tuo sama vastaus kun Macissa ei joku toimi.

"No ei sitä edes tarvitse"

Sitä mä tuossa lähinnä yritinkin naureskella. Ei tarvi flassiä, ei tartte vanhoja CD:tä eikä LP levyjä. Varmaan jos Apple kehittää kuvaformaatin ettei vanhat kuvat enää aukea niin nekin muuttuu tarpeettomiksi :)

Jos luettaisiin koko tarina ennen Applen syyttämistä. Applellahan ei ollut mitään VLC:tä vastaan, mutta kun yksi VLC:n kehittäjistä (Rémi Denis-Courmont) vaati että VLC poistetaan App Storesta lisenssien yhteensopivuusongelmien takia.
Jos ymmärrettäisiin se pointti kokonaisuudessan ennen Applen puolustamista.

Eli miksi ei App storessa voisi olla GPL softaa? Kyllä tuossa on kiinni vain siitä että Apple haluaa täyden kontrollin.

Sitä mä tuossa lähinnä yritinkin naureskella. Ei tarvi flassiä, ei tartte vanhoja CD:tä eikä LP levyjä. Varmaan jos Apple kehittää kuvaformaatin ettei vanhat kuvat enää aukea niin nekin muuttuu tarpeettomiksi :)
Niin ja Windowsissa ei ole viruksia, tai mitään säätöä tietoturvan kanssa ;)

Flashistä mä en tiedä ja siitä missä vitun kolossa sä jami asut, meinaan mulla toimii flash ihan normaalisti kaikissa Maceissa, onko sun maccitietous noin vitun huonolla tasolla? Muromies parhaimmillaan, puhuu jostain, mistä ei ole mitään kokemusta.

Ne cd-levytkin soi ihan normaalisti macissa, mutta kun mä en ole muro, joka elää jossain 90-luvulla, niin ostan mieluummin ne musat digitaalisena. Mut onnea sulle, toivottavasti sulla on isot taskut.

1144

No ainakin uusiin macceihin kai flash pitää asentaa ihan itse niinkuin windowssiinkin kaikenmaailman ohjelmat. Vai onko macceja alettu myymään valmiiksi flässi asennettuina paketteina kuin windowsseja.

Siinä oot kyllä oikeassa että aika vitun kolossa asun :)

Joo, flash pitää asentaa ja vitutti ihan vitusti ylipäätänsä asentaa jotain, tulee mieleen Windows, joka ei ole koskaan "out of the box". Mut mun mielestä flashia tarttetaan tasan niin kauan kunnes joku keksii paremman vaihtoehdon tolle vammaiselle koodille. Flashihän on yksi ärsyttävimmistä tavoista tuoda mitään esille.

Tässä Steve itse kertoo flashista ja miksi sitä ei tueta. Kuunnelkaa murot nyt edes tuo pätkä, koska vaikka te kuinka itkisitte ja lässyttäisitte, on Steve Jobs aikamoinen veijari ja tehnyt vitusti hyvää alalle. Applella on visiot ja tuon videon kun katsoo, voi ehkä tajuta jotain vaikka olisi kuin vitun tyhmä muro.

Ja kun joku muro ei kuitenkaan katso tuota, niin ennenkuin alat itkemään, niin katso tuo video.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ok, no sitten meni ohi. Muistin että sä olisit ollut die hard Apple-fani. :)

Katselin tuon Steve-videon. Sytytin samalla kynttilän ja uhrasin lampaan.
Tuossa siis Jobs selittää syyt miksi flashin kelkkaan eivät ole lähteneet. Ei sitä siis huvikseen ole jätetty pois, vaan tuo nyt on heidän linjansa. Vai menikö multa jotain ohi tuossa sun lammasjutussa?

Tuossa siis Jobs selittää syyt miksi flashin kelkkaan eivät ole lähteneet. Ei sitä siis huvikseen ole jätetty pois, vaan tuo nyt on heidän linjansa. Vai menikö multa jotain ohi tuossa sun lammasjutussa?

Ei varmaankaan, kunhan tälläiseen ketjuun asiaankuuluvaa paskaa jauhoin.

Se että Flash on raskasta, huonosti koodattua, tms, ei muuta sitä tosiasiaa että se on edelleen niin laajalti käytetty että pakko sitä on tukea.

Kyllä ajat muuttuu vaikka sitä tuetaankin, kuten jo tapahtuu. Applen vastahakoisuus ei sitä hurjemmin nopeuta, nopeuttaa toki ei sitä voi kiistää, mutta ei niin massiivisesti mun mielestä että sen takia pitäisi laite rampauttaa.

Nykyiset vaihtoehdot kun ei kuitenkaan kykene samaan, ainakaan täysin. Flash on kuitenkin muutakin kuin vaan banneri. Onko monikin applikaatio netissä ollut muulla toteutettu, toki on mutta valtavirta? Yhtälailla se Java vaatii sen asentamisen, ja kyllä sen yli Fläshin otan koska vaan kun sulavuus vähän eri luokkaa... HTML5 sen sijaan ei kykenee vielä samaan kuin Flash. Pitää myös muistaa että Flash on helkkarin helppo opetella, kovinkin monimutkaisen oloisia ohjelmia saa tehtyä lähes kuka vaan hetken paneutumisella. Olisiko siinä kenties herra Jobsin yksi ongelma, kuka vaan osaa tehdä Flashilla jotain niin eihän sitä voi hyväksyä. Joo... amatööri tekee niin on se raskasta ja saattaa selain kaatua, mutta mitä sitten. Kyllähän nyt varmaan sivustostakin näkee että onko tekijä millainen, ja voi olettaa ohjelman olevan siten samaa tasoa.

Mun mielestä Flashin olemassaolo on vielä erittäin oikeutettua.

Se että Flash on raskasta, huonosti koodattua, tms, ei muuta sitä tosiasiaa että se on edelleen niin laajalti käytetty että pakko sitä on tukea.

Kyllä ajat muuttuu vaikka sitä tuetaankin, kuten jo tapahtuu. Applen vastahakoisuus ei sitä hurjemmin nopeuta, nopeuttaa toki ei sitä voi kiistää, mutta ei niin massiivisesti mun mielestä että sen takia pitäisi laite rampauttaa.

Nykyiset vaihtoehdot kun ei kuitenkaan kykene samaan, ainakaan täysin. Flash on kuitenkin muutakin kuin vaan banneri. Onko monikin applikaatio netissä ollut muulla toteutettu, toki on mutta valtavirta? Yhtälailla se Java vaatii sen asentamisen, ja kyllä sen yli Fläshin otan koska vaan kun sulavuus vähän eri luokkaa... HTML5 sen sijaan ei kykenee vielä samaan kuin Flash. Pitää myös muistaa että Flash on helkkarin helppo opetella, kovinkin monimutkaisen oloisia ohjelmia saa tehtyä lähes kuka vaan hetken paneutumisella. Olisiko siinä kenties herra Jobsin yksi ongelma, kuka vaan osaa tehdä Flashilla jotain niin eihän sitä voi hyväksyä. Joo... amatööri tekee niin on se raskasta ja saattaa selain kaatua, mutta mitä sitten. Kyllähän nyt varmaan sivustostakin näkee että onko tekijä millainen, ja voi olettaa ohjelman olevan siten samaa tasoa.

Mun mielestä Flashin olemassaolo on vielä erittäin oikeutettua.

Siinä olikin hyvin tiivistetty kaikki olennainen asiaan liittyvä. Apple kusee vain omien asiakkaidensa muroihin tuolla. Videolla Steve retosteli, miten joka kolmas sekunti myydään iPod, joten ihmisten on pakko olla tyytyväisiä tuotteeseen. Pitää varmasti paikkansa, mutta niitä ihmisiä on kuitenkin paljon, joita tuo puuttuva tuki vituttaa Applen tuotteissa.

Edelleen, en ole haukkumassa Applen tuotteita paskaksi, (toki varmasti olen niin tehnyt joskus jossain muotoa) koska onhan ne laadukkaita ja hienoja... esim. mitään muuta mp3 soitinta kuin iPod en osaa edes harkita, mutta tuo Flashin jättäminen pois mobiililaitteista on mun mielestä vähän hölmöä vielä tällä hetkellä. Nythän moni muu valmistaja mainostaa myös sillä, että Flash toimii heidän tabletissaan.

Tällä hetkellä suurin osa webin flash videoista on ihan täyttä slideshowta Androidilla. Freimejä tippuu miten sattuu. Tegra 2 on ensimmäinen alusta jossa on riittävästi tehoa..

Tällä hetkellä suurin osa webin flash videoista on ihan täyttä slideshowta Androidilla. Freimejä tippuu miten sattuu. Tegra 2 on ensimmäinen alusta jossa on riittävästi tehoa..
...and?

Kulman takana Tegra.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom