Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Laittaa luukun kiinni niin sillä siitä pääsee. Macissähään ei mene yhtään johtoa edes noiden koteloiden sisällä. Langatonta nääs.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta. Kaikkia kiinnostaa ENEMMÄN!

Voi ollakin :)

Kerrompa muuten erittäin positiivisen jutun omasta läppäristäni. Olen jo pidemmän aikaa kironnut ku firefox takkuilee ja kone muutenkin aika hidas. Noh katoin että jos eheyttäis kovalevyn, hyvä idea, 49% c-asemasta oli pirstoitunut. Ei muuta ku vikasietotilaan(eheyttää paremmin) ja eheytys päälle. 5h se siinä väänsi jonka jälkeen oli valmis. Nyt kone hyrrää kuin uusi ja on joku 5v vanha. Ei tässä uutta macbookkia tarvittukkaan, halvaksi tuli.

Offtopic: Varmaankin olen poikkeava, mutta itse en ole kyllä niin lumoissani Macciin mitä suuri osa on facebookin ja foorumien perusteella. Ihan kiva kone surffailuun ja kaikkeen näpertelyyn kuvien tai videoiden muodossa jne mutta ei sillä kyllä oikeita töitä kukaan tee. On siinä toki kivoja featureita jotka ovat paranteneet käyttäjäkokemusta älyttömästi mutta välillä tuntuu että ihmisillä on vaan halu hehkuttaa kun on maksanut siitä sen verran reilusti tai jostain muusta syystä.

Ai? Mitähän nämä kuuluisat oikeat työt tällä kertaa ovat? Että tiedän vain myydä firman mäkit pois ja vaihtaa toimialaa.

Tuo työjuttu on aina yhtä hauska. :D
Siinä ei ainakaan ole mitään hauskaa, jos töissä käytettäviä työkaluja ei ole muulle kuin Windows-ympäristölle.

No se on ihan eri asia kuin se että sillä ei kukaan voi tehdä mitään "oikeita" töitä. Tietenkin työkalut valitaan tehtävän homman mukaan, ei raksallekaan mennä läppärillä niitä nauloja lyömään.

Miksi jotkut ovat noin äärettömän sokeita. Luuleeko joku että hänen työt ovat ainoat työt maailmassa? Ilmeisesti luulee.

Olin asiakasfirmassa käymässä ja kun joku täysin tuntematon ihminen kuuli että teen töitä tietokoneiden parissa(juteltiin jostain työstä yms) tämä vanhempi herrasmies tokaisi kovaan ääneen: "EI SE MITÄÄN KUNNON TYÖTÄ OLE!", siis täysin tuntematon :) Oli hetki WTF-fiilis.

Olin asiakasfirmassa käymässä ja kun joku täysin tuntematon ihminen kuuli että teen töitä tietokoneiden parissa(juteltiin jostain työstä yms) tämä vanhempi herrasmies tokaisi kovaan ääneen: "EI SE MITÄÄN KUNNON TYÖTÄ OLE!", siis täysin tuntematon :) Oli hetki WTF-fiilis.
Osa voi olla niin juntteja, että luulevat lapion olevan ainoa työväline.

Miksi jotkut ovat noin äärettömän sokeita. Luuleeko joku että hänen työt ovat ainoat työt maailmassa? Ilmeisesti luulee.

Mike sanoi:
Exceliä minimaalisesti. Mut siis tuota kuulee aika usein, ettei Macilla voi tehdä duunia. Riippuu vähän helvetisti duunista. Macilla ei paljoa haravoida lehtiä puistossa.

Tosiaan oman työn kannalta Office on must juttu ja sanoinpahan vaan että siihen käyttöön se ei sovellu mielestäni kovinkaan hyvin. Mainostoimistossa jne. varmasti loistava työkalu niin kuin mainittu. Valitettavasti toi Office-paketti vaan on täysin hanurista. Tietenkin joku voi sanoa että käyttäis Windowsia macillä. Toisaalta luulin että se Office on tismalleen sama Macissa kun muutenkin (tai näin siis myyjä kertoi), mutta näin ei näemmä ollut.

Tosiaan oman työn kannalta Office on must juttu ja sanoinpahan vaan että siihen käyttöön se ei sovellu mielestäni kovinkaan hyvin. Mainostoimistossa jne. varmasti loistava työkalu niin kuin mainittu. Valitettavasti toi Office-paketti vaan on täysin hanurista. Tietenkin joku voi sanoa että käyttäis Windowsia macillä. Toisaalta luulin että se Office on tismalleen sama Macissa kun muutenkin (tai näin siis myyjä kertoi), mutta näin ei näemmä ollut.

Oman (toimisto-ohjelma) tarpeen taas täyttää paremmin kuin riittävästi OpenOffice, mutta en tokikaan väittäisi että se olisi ainut oikea ratkaisu jokaiselle muulle.

Riippuu kanssa pitkälti mitä tekee, itse en omassa duunissani tekis macilla yhtikäs mitään.

Sama. Oon joskus ennenkin toitottanut mutta kun nää 3D suunnittelu ohjelmat ei pyöri kuin Windowsissa. Mutta sitä ei saa laskea Windowsin eduksi mutta taas kuvan käsittely softat jotka rokkaa Macissä on Macin etu. :)

Oman (toimisto-ohjelma) tarpeen taas täyttää paremmin kuin riittävästi OpenOffice, mutta en tokikaan väittäisi että se olisi ainut oikea ratkaisu jokaiselle muulle.

OpenOfficea oon kyllä käyttänyt mutta alkuperäisessä on kyllä omat etunsa. Ja en silti tällä hetkellä vaihtais macciä pois, mutta Windows koneen voin toki viereen ottaa

Aika huono etu pelkästään puhua jostain kuvankäsittelysoftasta kun ne on yleensä samat pc:lle ja macille. Tietenki leijailevista paleteista voi olla jotain hyötyä, mutta itteä ne on yleensä vaan hämänny kun kaikki muut ikkunat näkyvät taustalla. Tosiaan photarista puhe.

Aika huono etu pelkästään puhua jostain kuvankäsittelysoftasta kun ne on yleensä samat pc:lle ja macille. Tietenki leijailevista paleteista voi olla jotain hyötyä, mutta itteä ne on yleensä vaan hämänny kun kaikki muut ikkunat näkyvät taustalla. Tosiaan photarista puhe.
Photaria pitää osaa käyttää. Painele F kirjainta, niin saat full ruutunäkymää.

Tiedän tuon f-kirjaimen ja cs5 tuli sitte vielä lisäksi "application window" tai vastaava, jossa se photari muuttuu juuri samanlaiseksi kuin windows-versio. Oon vaan miettiny, että onko tuossa leijailevassa tyylissä joku semmonen erityinen etu, että winukassa ei päästä samaan lopputulokseen. Vai onko tämä vain tottumiskysymys?

Tiedän tuon f-kirjaimen ja cs5 tuli sitte vielä lisäksi "application window" tai vastaava, jossa se photari muuttuu juuri samanlaiseksi kuin windows-versio. Oon vaan miettiny, että onko tuossa leijailevassa tyylissä joku semmonen erityinen etu, että winukassa ei päästä samaan lopputulokseen. Vai onko tämä vain tottumiskysymys?

Ainakin pystyy pitämään kuvaa ja työkaluja eri ikkunoissa kahdella näytöllä työskenneltäessä, edellinen windows-kone oli pöytämallia ja vain yhdellä näytöllä joten ei ole kokemusta onnistuuko se siinä. Olettaisin kyllä että onnistuu windowsissakin? Muuta varsinaista etua en ole kyllä itse keksiny :)

Tuo saattaapi tosiaan toimia paremmin leijuvilla paleteilla. Saakai tuon photarin venytettyä useammalle näytölle näkymään winkkarissaki, mutta ei varmaankaan toimi läheskään niin kätevästi. Tiedäppä häntä.

Miten tekstin perusteella vaikuttaa enemmän siltä, että ongelma on ohjelmien puolella. Etenkin jos korjaukset pitää kohdistaa yksittäisiin ohjelmiin.

"liittyy siihen miten Windows-ohjelmat lataavat dll-kirjastoja tai .exe- ja .com-päätteisiä ohjelmia"

Näyttää olevan sekä M$:n että ohjelmien vika:

tietokone.fi sanoi:
Tiedot Windows-sovellusten pahasta rakenteellisesta ongelmasta pahenevat päivä päivältä. Pelkästään Microsoftilla on 41 ohjelmaa, jotka ovat haavoittuvia hyökkäyksille. Yhtiö ei siis ole itsekään noudattanut hyvää Windows-ohjelmointitapaa, ja kokonaisuudessaan rikkinäisiä internetsovelluksia on ehkä satoja. Myös hyökkäykset ovat alkaneet.

Pahasta ongelmasta kuitenkin on kyse.

Nyt useita sovelluksia vastaan on tehty hyökkäyskoodia, jota rikolliset voivat käyttää hyökkäyksissä. Turva-asiantuntijat ovat raportoineet, että joitakin hyökkäyksiä on jo nähty. Asiasta kertoi esimerkiksi uutispalvelu Cnet.
Nopeaa korjausta ongelmaan ei ole. Microsoft on julkaissut työkalun, joka estää hyökkäyksiä, mutta sitä ei levitetä automaattisesti mahdollisten yhteensopivuusongelmien vuoksi.
Maailman ohjelmatalojen – myös Microsoftin – täytyy etsiä dll-ongelmat sovelluksistaan ja korjata ne yksitellen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom