Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

No onhan mulla avaruudet ja epoksit. Ei se kuitenkaan ole maailman isoin juttu vipeltää kulmissa. Tai ainakaan sellainen josta jaksaisi suu vaahdossa hypettää :) ihan hyvin toimi aiemmin XPkin, enemmän jaksaisin valittaa vaikka photarista kuin jostain käyttiksestä kun ei vieläkään ole mun haluamia työkäluja missään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseasiassa adobe on pistäny photoshopin cs4 mac-versioon mahdollisuuden tehdä siitä samanlaisen ku winukassa, eli semmonen harmaa tausta ja se kelluntahomma loistaa poissaolollaan. Spacesissa se ei tosiaan toiminu mikä ihmetytti mahdottomasti. Mutta toistaseksi on pakko sanoa, että mitä tulee esim html ja css -hommiin, pystyn molemmat tekemään molemmilla käyttiksillä ihan yhtä hyvin.

lol, mähän olen ton jo laittanut harmaaksi. Winetys tuli vanhasta muistista. Enivei, kelluvat systeemit sukkaa.

Onko noin? Tuotahan mietittiin poikien kesken tuossa joku vuosi sitten eikä saatu asiaan tolkkua. Mites saat harmaan taustan fotariin?

Paineleppa F kirjainta. Sun pitäis opetella ennenkuin aina valitat. Jos et osaa(ohjelmaa), niin ei se ole Macin vika. Voit sitten pyöritellä sitä kuvaa vapaasti siinä harmaalla taustalla miten lystää. Toimii varmaan peeceessä ihan vastaavasti.

Niin, ei tässä ole tarkoitus aina kääntää juttuja Macia vastaan vaikka nyt sen jostain syystä noin muotoiletkin. Kritisoin edellisellä viestillä Adobea. Apple nyt ei ymmärrä photarin päälle yhtään mitään. Applella ei taida olla mitään tekoa muutenkaan Adoben softan kanssa, nehän lienee muutenkin huonoissa väleissä. Siis ei nämä hommat Macillakään toimi optimaalisesti aina, se ei ole aina applen vikaa vaan ohjelmistotalojen juttuja joihin Applella ei ole edes sanavaltaa. Eli vähän nyt turhaan kumoilet valitusta.

Mulla olisi muutama kehitysehdotelma muutenkin aiheeseen, uskoisin että ohjelmistokehittäjät voivat jopa näkemyksiäni arvostaa ilman kuittailua "valituksesta".

EDIT: ja tuo F-nappijuttu ei ole edes sitä mitä aikanaan etsittiin, sehän käytiin jo läpi joskus 4v sitten.

Napataan nyt toimivuudesta esimerkkinä vaikka se touchpad. Se nyt vain on yksinkertaisesti ylivoimainen, siihen ei pysty oikein vastaan panemaan. Mutta nyt kun olen veivannut Magic mousella pari viikkoa, niin onhan sekin aivan helvetin näppärä vehje. Macci koostuu pienistä toimivista jutuista kun taas Windows koostuu vastaavasti pienistä vittumaisista jutuista. Näin se vähän tahtoo olla, mutta ihan hyvin sillä Windowsilla onnistuu asiat, sen käyttäjät vain eivät osaa ajatella konetta, joka toimii vielä paremmin ja se johtaa siihen, että pc:n käyttäjät etsivät macista samanlaisia kokemuksia mitä itsellään on Windowsista(vrt. "hahaa, macci kaatui"). Windowsin käyttäjät ovat hieman masentavan negatiivisia, jotenkin uupuu hitunen positiivista meininkiä.

Mulla on kokemusta MacigMousesta pitempään ja voin sanoa että esim. InDesignissa on vittumaista kun ruutu rullaa välillä ilman hiirikosketusta 5 sivua ylöspäin ja 2 sivulle. Muuten hieno hiiri mutta ajattelimpa ilmoittaa ettei täydellinen. Ihan vaan ettei tässä nyt rändomlukijat luule että vaahtokarkissa eletään.

Itse diggaan PC käyttäjistä koska he ovat positiivisia ihmisiä. Siirryttyäni Applen tuotteistuksiin olen huomannut että olen tullut kielteisemmäksi.

EDIT: tjames, tämän tredin funktio ei ole olla noin tylsä ja objektiivinen. Valitse puolesi! :)

Tää on niinku tätä samaa jankuttamista aina vaan uudestaan. Esim. tuo trackpadi on kyllä loistava, mutta tiedän mac-käyttäjiä joittenka mielestä se monen fanboyn mielestä yliarvostettu lenovon tappi on paljon parempi. Huom. siis mac-käyttäjiltä olen tämän kuullut. Ihan samallalailla se mac on meikällä pistäny hanttiin ku windowssiki. Rantapallo pyörii sillontällön, mutta bluescreeniä ei ole ollut neljään vuoteen ;). Tuo rantapallo on enemmänki verrattavissa "not responding" ilmoitukseen. Mutta tosiaan, samanlaisia vatipäitä on murot ja fanboyt. Molemmat laukoo nokkeluuksia ilman, että tietävät mistään mitään.

Kun taas oma photarin käyttö parani kun sai kunnon scrollin. Ja mites webissä? Sivun scrollaaminen ei enää vaadi perinteistä "rullaa ja rullaa", vaan voi sviippaa kerralla, jolloin sivu liukuu nätisti.

Mitä negatiivisuuteen, sä olet Keijo ollut aina negatiivinen, sama millä koneella olet. Mut ei se mua haittaa, ei kaikkien tartte olla "vittu että elämä on ihanaa" ihmisiä.

Mutta tosiaan, samanlaisia vatipäitä on murot ja fanboyt. Molemmat laukoo nokkeluuksia ilman, tietävät mistään mitään.
On vain hyvin radikaali ero näissä kahdessa ryhmässä jota ei tahdota ottaa huomioon. Suurimmalla osalla Macin käyttäjistä on historia Windowsin käytöstä, kun taas suurin osa pc:n käyttäjistä dissaa maccia, vaikka eivät sitä koskaan ole käyttäneet. Siinä on aika iso ero mitä tulee argumenttien painoarvoon.

Mut otetaan esim MHK, se on pieni homma vaihtaa PC-koneeseen, mutta jostain syystä mies ei vaihda. Mitä se sitten kertoo käyttisten toimnnasta, ei kai mitään, tai sitten vähän vitusti.

Mike, kyllä sä tiedät että mä olen maailman positiivisin ihminen :) mulle kaikki asiat on positiivisia ellen toisin ilmoita. Elämä on ihanaa!

No ei se PC-vaihdos ole pieni homma, kyllähän sä sen tiedät ku mietit vähän. Mulle vaan elämässä on parit muut jutut joihin laitan kiinni "lojaaliuteni" ja apple ei ole yksi niistä. Heti kun tulee parempaa niin laitan rahani niihin, merkkiin katsomatta.

Mike, kyllä sä tiedät että mä olen maailman positiivisin ihminen :) mulle kaikki asiat on positiivisia ellen toisin ilmoita. Elämä on ihanaa!
Sit kyllä pitää myöntää, että meikä on jotenkin negatiivinen, koska tartutan sen selkeesti suhun aina. My bad. Pysyn kaukana.

Mut tää mac vs. pc on vähän iänikuinen juttu. Niin käyttäjäkohtainen, mut se on vähän erikoista, ettei pc-käyttäjä osaa vetää johtopäätöksiä Macin toimivuudesta yksilön kohdalla, jos sillä on himassa kaikki mahdollinen Applea. Ei kai kukaan mitään paskaa ehdointahdoin osta.

Mä ymmärrän hyvin, että pc-jyrää, se on halpa, voi aloittaa alta 400 euron, siihen ei Macci pääse koskaan. Mut sitä en ymmärrä, että pc-miehet vetää ihan törkeet kilarit kaikista Applen uusista laitteista kun taas Applen käyttäjiä ei voisi vähempää kiinnostaa joku uusi HTC-puhelin vaikka se olis kuin paska tai hyvä.

No siis, jotain homppuaki kun lukee niin huomaa, että suurin osa siitä porukasta käyttää applen tuotteita sen takia, että se sopii paremmin sisustukseen. Sama asenne vamma se on fanboysseillaki, jos vuonna 1990 oli winukassa bugi nii paska se on edelleenki.

Wo0t, sisustusoptimointi "asennevamma"? Jos homma hoituu millä tahansa merkillä, niin miksi ei nyt sitten osta sitä sisustusystävällisintä vaihtoehtoa? Itse sen teen jos en näe spekseissä eroa.

Niin ja Mike, en mä edelleenkään ymmärrä mikset tutustu vaikka HTCn tuotteisiin, tietäisit sitten mitä juttuja iPhonessa on hyvin ja/tai huonosti :) yleensä elektroniikkaa tsekkailevat dudet tutustuvat myös "kilpailijoiden" tuotteisiin :) ei ne applen pojatkaan mistään pystymetsästä ole tuleet luuria suunnittelmaan vaan kyllä niidenkin konttorin pöydältä löytyy jokaikisen kilpailijan kaikki lippulaivat.

EDIT: eiköhän tuo ole päivänselvää tämän tredin ulkopuolisille normaalihenkilöille (oli se PC tai mac-käyttäjä) että elämässä otetaan aina se paras tuote merkkiin katsomatta. Merkkiuskollisuus on vähän erikoinen ilmiö muutenkin, sille ei oikein ole perusteita jos siitä ei makseta. Jos vaikka urheiluammattilaisia katsotaan niin kyllähän sitä tuotetta kehutaan tasantarkkaan siihen asti kun vaihdetaan sponsoria. Näin se menee normielämässäkin, pitää olla snadisti erikoinen ihminen että ottaa mainostamisvastuun ilman palkkiota. Jos itse joutuu asioista maksamaan ei ole kehumispakkoa, silloin voi ladata kaikki mahdolliset negatiiviset jutut esiin. Kyllä ne firman edustajat tietävät jo ne plussajutut, ei ne jaksa mitään hehkutuksia enää kuunnella kun tekevät itse sitä aamusta iltaan palkkaa vastaan. Jos Applen edustajakin lukee tätä trediä, kyllä se skippaa turhat hehkutukset yli ja katsoo mielummin ne kehitysehdotelmat ts. "valitukset".

Asennevammalla tarkotin sitä, mistä täällä on syytetty pc käyttäjiä toistuvasti. Samallalailla se fanboy on "sokea" ku ei suostu enää vilkaseen winukkaan, vaan luottaa siihen, että se apple tekee kaiken paremmin.

Niin ja Mike, en mä edelleenkään ymmärrä mikset tutustu vaikka HTCn tuotteisiin, tietäisit sitten mitä juttuja iPhonessa on hyvin ja/tai huonosti :)
iPhonessa on tällä hetkellä huonosti omaan käyttöön videokameran puute (3G) sekä multitaskaus. Suurimmassa käytössä tämä on puheluissa, emailissa, kalenterissa, musiikissa sekä webin selaamisessa, siihen tämä on paras. Eikös sulla ollut joku HTC, joka ei vuonna 2010 osaa skaalata nettisivua? Ei vakuuta. Ja se käyttöliittymä ei nappaa noissa muissa jos on tottunut Applen ajattelutapaan toiminnassa. Ja sitten se tyyli, noi muut ovat vain niin sanalla sanoen laimeita, hajoisi pää jos joutuisi luopumaan nätisti synkkaavasta iPhonesta.

Windows, pc ja muut luurit vain jotenkin ovat niin tyylittömiä ja tylsiä palikoita, että jotenkin ovat vastemielisiä. Ei sillä tosin, että meikä olisi mikään tyylikkyyden multihuipentuma, mut vituttais ihan vitusti jotain Windowsia käyttää, se on vain ruma sisältä. Macci nyt toimii mulle sopivalla tavalla + se on vitun cool.

Jos pitäis verrata, niin joku tykkää mahdottomasti nopeista GTI autoista, ottakaa siltä pois se Impreza ja pistäkää Corollan karvalakkimalliin istumaan, niin voitte kuvitella miten mua vituttais käyttää jotain HTC:n luuria tai PC-konetta.

Sinänsä hassu asenne ajatella noin. Esimerkiksi itse otan aina kokeeksi kerran kuukaudessa testiin forssan maksalaatikon. Ihan vain testatakseni milloin niiden tuotantoprosessi menee jalostajan vastaavan tuotteen ohi. No samaa paskaahan se on ollut viime vuodet, mutta tulen silti testaamaan forssan maksalaatikot kuolemaani asti kerran kuussa. Ainakin tiedän tasantarkkaan jos kulinaristiset voimasuhteet muuttuvat. Ja voin sen sitten myös muille rehellisesti kertoa empiirisiin tutkimuksiin vedoten.

Itsellä himassa Mac proolla OSX, Windows 7 ja Windows XP. Firmalla työkäytössä kahdella PC:llä XP, sekä Imacillä OSX ja XP. Puhelimena normaalisti iphone ja töissä Nokian, sekä Samsungin uusimpia kännyköitä. Käytän siis päivittäin myös windowsia ja muita kännyköitä, mutta lähinnä vaan pakosta. Itseäkin kiinnostaa, jos joku tuote/käyttöjärjestelmä toimii paremmin kuin nykyiset, tulen todennäköisesti hommaamaan tuon paremmin toimivan tavaran.

ps. en tuu syömään myöskään tuota maksalaatikkoa testimielessä ikinä!

Entä jos forssa ostaisi jalostajan raaka-aineet ja subventoisi vielä hintaa jollain ilveellä alemmas kuin jalostaja? Ehkä pakkauskin olisi kivempi, uudistetussa logossa virheettömiä sävyliukumia, ja hutun seassa olisi vielä ekstrana raakatimantteja. Mahdoton skenaario?

Suositut

Back
Ylös Bottom