On muuten kunnon muroilua tuolla Windows 7 ketjussa.
Siellä forkataan ja instataan, ollaan biosissa ja linuxissa, muron unelmaa eletään.
ps. joo, maanantaikappale, eiköhän se muilla mene ok
No prkl. Asensin win7:n ja nyt ei kone buuttaa ollenkaan. Bios ilmoitusten jälkeen ei tule enää mitään, jää siihen koko paska. Kokeilin recoveryä asennuslevyltä, mutta siinä ei kuulemma olekaan sitä. Juhlaa.
Kokeilin vielä buutata linuxiin USB:n kautta. Arvatkaa vaan suostuuko tuo BIOSsi ymmärtämään mitään mun hienosta USB tikusta (joka buuttaa muilla koneilla ok)
No nyt se perskuleen USB boottasi. Mulla oli tikulla joku bootti/GRUB fiksaussofta. Se tunnistu kyllä heti että mulla on Ubuntu 9.10 kovolla. Vaan ei suostunut sekään buuttaamaan sille eikä korjaamaan mitään MBR:iä. Tosin en tiedä onko vikä edes MBR:ssä kun kone ei edes ilmoita mitään...
Kovalevyn vikaa ajattelin eka itsekin. Mutta turhan tarkkaan se hajoaminen osuisi käyttiksen installoinnin kanssa yhteen. Tai sitten kyseessä oli joku ilkeämielinen ware joka posautti koneen. Tosin en usko kun kerran jo instasin win7:n Ubuntun virtuaalikoneeseen samalta medialta.
Seuraavaksi pistän USBlle jonkun Linuxin ja kokeilen jos sieltä pääsisi korjaamaan tilanteen. PlanB on kopsata kuvat yms. ulkoiselle kovolle talteen ja formatoida koko paska ja aloittaa alusta.
Ajattelin ostaa Buffalon 1Tb LinkStationin. Pistän kaikki datat sinne ja sitten saa käyttikset vittuilla mitä haluavat, aina voi äkkiseltään formatoida ja instata uudestaan.
Siellä forkataan ja instataan, ollaan biosissa ja linuxissa, muron unelmaa eletään.
ps. joo, maanantaikappale, eiköhän se muilla mene ok