En muista mistä julkaisusta luin joku aika sitten Win/Mac -käyttisten vertailua, oli hyvää ja ilman mitään laseja päässä kirjoitettua tekstiä. Itse olen Win -käyttäjä joka en kuitenkaan kiihkoile minkään käyttiksen puolesta. Vinukka hoitaa hommansa ok joten mikäs siinä sitten. OSX:ää olen käyttänyt muutamissa yhteyksissä jonkin verran mutta en toki mitään "tehokäyttöä", toimeen olen silläkin tullut.
Kyseisessä vertailussa listattiin molemmista tiettyjä juttuja käyttiksen käytöstä ja oli hauska huomata juurikin miten plussat ja miinukset menivät aika lailla tasan (Windoussiversio taisi olla 7 RC, ei oltu julkaistu vielä lopullista versiota siinä vaiheessa).
Molemmat käyttikset osasivat tietyt jutut hyvin, toinen sitten paremmin jonkin asian ja päinvastoin. Hauskaa oli huomata että OSX ei tekstin mukaan ollut kätevä jossain asiassa mitä piti jo Win -maailmaan tottuneena itsestäänselvyytenä, sitten taas OSX osasi jotain mistä itse tuumasi tyyliin että no pahus, tuohan kuullostaa hyvältä ja puuttuu Windowsista.
Oma mielipiteeni ei sinänsä muuttunut mihinkään tuon perusteella, molemmilla käyttiksillä ja laitealustoilla on varmasti oma paikkansa ja käyttäjäkuntansa. Ei tullut edelleenkään pakottavaa halua vaihtaa mäkkiin ja jos olisin mäkkikäyttäjä niin ei olisi varmasti tullut tarvetta vaihtaa toiseenkaan suuntaan.
Enivei onhan se hyvä että on valinnanvaraa ja samalla käyttäjätkin hyötyvät kun kilpailutilanteessa pitää kehitellä näitä systeemejä eikä jäädä paikalleen makaamaan. Ja pitäähän näitä käyttissotiakin olla, ainakin joidenkin mielestä. :D
Älä tuu tänne uhoamaan! Jos kaikki ajattelisi noin, niin hieno ketju kuolisi. Kyllä tää mun on ihan vitusti parempi;)
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: