Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Useimmilla mac-käyttäjillä ei ole kokemusta seiskasta eikä siten kompetenssia sitä arvostella. Vai onko se niin, että windows käyttäjä ei voi arvostella makkia, koska ei ole sitä käyttänyt, mutta mac käyttäjä voi arvostella seiskaa, vaikkei ole sitä nähnyt edes kuvissa?
Ymmärretäänkö kaikki päin vittua porukalla, jookosta.

Siis pointti oli, että jos tässä kerran perustellaan käyttäjien positiivisilla kommenteilla seiskan hyvyyttä, niin on se kumma kun ei koskaan kelpaa Mac-käyttäjien positiiviset kommentit OSX:stä. Kukkuu, maa kutsuu hooteeveetä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
BSOD on tehnyt näyttävän paluun. :dance2:

Varmin korjauskeino on asentaa käyttöjärjestelmä uudestaan.
:hyvä:

BSOD on tehnyt näyttävän paluun. :dance2:

:hyvä:
Muahahaaa! :thumbs:

Microsoftin Windows 7-, Vista- ja XP-käyttöjärjestelmää on vaivannut viime aikoina "black screen of death". Tietokoneen näyttö on pimentynyt sen jälkeen, kun käyttäjä on kirjautunut järjestelmään. Ongelma saattoi saada alkunsa viime viikon tiistain tietoturvapäivityksestä.

Perkele, onko ne on menneet vaihtamaan bluescreenin taustavärin!? Vai voiko win7 käyttäjä itse määrittää sen? Tai jopa valita jonkun kivan taustakuvan siihen?

Ei voi itekkään ymmärtää, miten on mahdollista, että jotku onnistuu nuo windows asiat kusemaan niin lahjakkaasti. Toisaalta kovin moni applen käyttäjä ei ois iBookki jne. aikoina uskonu, että nykyään on melkosta tuuripeliä saada semmonen kone applelta jossa ei oo jotain pikkuvikaa. Mites on porukalla akut kestäny snow leopardissa?

Mun kokemusten mukaan BSOD tulee silloin kun vika on käyttäjässä, eli todella vanhat kiintolevyt kun tuppaavat hukkaamaan sitä tietoa niin ei käyttis toimi. Itse en ole nähnyt viimeseen 6 vuoteen sitä.

Microsoft on myös tiedustellut ongelmasta globaalilta asiakaspalvelultaan ja tueltaan, joiden mukaan mustat ruudut eivät näytä kiusaavan laajalti asiakkaita.

Voi harmi (siis hompun näkökulmasta).

ps. pyörittäny nyt muutaman viikon Win7 uudessa koneessa ja on kyllä pirun nopea ja selkee käyttis. Mitään ongelmia ollut. Toimii.

Voi harmi (siis hompun näkökulmasta).

ps. pyörittäny nyt muutaman viikon Win7 uudessa koneessa ja on kyllä pirun nopea ja selkee käyttis. Mitään ongelmia ollut. Toimii.

Ilmeisesti ohittanut Win7 suosiossa jo erään osx:n, näin muistan lukeeni. Kauanhan siihen menikin.

OSX ollut kotikäytössä reippaan kuukauden. En mä kyllä mitenkään ällistyttävän hyväksi kutsu. Ongelmia on ollut ihan kuten wintoosalla. Päivitysten jälkeen boottaillaan kuten wintoosalla jne..

En hauku, mutta en mä kyllä keksi mistä se kaikki hype tulee. Ehkä se on vaan niin kooli.

E:
Lainemies, ehkäpä tuo suosio johtuu siitä, että wintoosaa lykätään kaikkiin markettikoneisiin. Käytännössä aina kun ostaa muun koneen kuin applen niin win7 rullaa. Ja hyvin rullaakin, näin parin päivän testien jälkeen.

Jos jostain pitää antaa Applelle erikoismaininta niin tuosta multi-touch härdellistä. Se on oikeesti mahtava.

Lainemies, ehkäpä tuo suosio johtuu siitä, että wintoosaa lykätään kaikkiin markettikoneisiin. Käytännössä aina kun ostaa muun koneen kuin applen niin win7 rullaa. Ja hyvin rullaakin, näin parin päivän testien jälkeen.

Jep, sehän se suosion yksi syy on. Toisaalta Vistaa ei noihin markettikoneisiin kovin innokkaasti laitettu, joten hyvin on Win7:n myynti lähtenyt käyntiin, verrataanpa sitä mihin tahansa.

Hyvin on rullannu win 7 jo monta kk, mutta hyvin rullaa myös osx. Semmonen vaan, että mun mielestä winukassa tuo explorer on parempi ku osx:n finder. Jostain syystä ei oo yhtä jouhevaa tuon osx:ssä järjestellä kansioita jne. Ja minkä takia sitä cut toimintoa ei voinu vieläkään tulla? Onko siinä joku erityisen syy miksi kaikki pitää raahata, vaikeuttaa 13" näytöllä työskentelyä tuommoset idiootimaisuudet. Eikä mitään copy-paste ja alkuperäisen tuhoamista suosita täällä, helvetin epäkäytännöllistä.

Hyvin on rullannu win 7 jo monta kk, mutta hyvin rullaa myös osx. Semmonen vaan, että mun mielestä winukassa tuo explorer on parempi ku osx:n finder. Jostain syystä ei oo yhtä jouhevaa tuon osx:ssä järjestellä kansioita jne. Ja minkä takia sitä cut toimintoa ei voinu vieläkään tulla? Onko siinä joku erityisen syy miksi kaikki pitää raahata, vaikeuttaa 13" näytöllä työskentelyä tuommoset idiootimaisuudet. Eikä mitään copy-paste ja alkuperäisen tuhoamista suosita täällä, helvetin epäkäytännöllistä.
Finder on tosiaan aika scheisse. Aika paljon omituisuuksia toiminnoissa kuin käyttöliittymässäkin.

En muista mistä julkaisusta luin joku aika sitten Win/Mac -käyttisten vertailua, oli hyvää ja ilman mitään laseja päässä kirjoitettua tekstiä. Itse olen Win -käyttäjä joka en kuitenkaan kiihkoile minkään käyttiksen puolesta. Vinukka hoitaa hommansa ok joten mikäs siinä sitten. OSX:ää olen käyttänyt muutamissa yhteyksissä jonkin verran mutta en toki mitään "tehokäyttöä", toimeen olen silläkin tullut.

Kyseisessä vertailussa listattiin molemmista tiettyjä juttuja käyttiksen käytöstä ja oli hauska huomata juurikin miten plussat ja miinukset menivät aika lailla tasan (Windoussiversio taisi olla 7 RC, ei oltu julkaistu vielä lopullista versiota siinä vaiheessa).

Molemmat käyttikset osasivat tietyt jutut hyvin, toinen sitten paremmin jonkin asian ja päinvastoin. Hauskaa oli huomata että OSX ei tekstin mukaan ollut kätevä jossain asiassa mitä piti jo Win -maailmaan tottuneena itsestäänselvyytenä, sitten taas OSX osasi jotain mistä itse tuumasi tyyliin että no pahus, tuohan kuullostaa hyvältä ja puuttuu Windowsista.

Oma mielipiteeni ei sinänsä muuttunut mihinkään tuon perusteella, molemmilla käyttiksillä ja laitealustoilla on varmasti oma paikkansa ja käyttäjäkuntansa. Ei tullut edelleenkään pakottavaa halua vaihtaa mäkkiin ja jos olisin mäkkikäyttäjä niin ei olisi varmasti tullut tarvetta vaihtaa toiseenkaan suuntaan.

Enivei onhan se hyvä että on valinnanvaraa ja samalla käyttäjätkin hyötyvät kun kilpailutilanteessa pitää kehitellä näitä systeemejä eikä jäädä paikalleen makaamaan. Ja pitäähän näitä käyttissotiakin olla, ainakin joidenkin mielestä. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom