Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Oon varmaan hullu, mutta ajelen Windowsia ilman viruksentorjuntaohjelmaa.

Virustorjuntasoftat, virukset, troijalaiset ja ad-awaret sun muut rekisterinhöyläysviritykset on mäkistien höpöhöpö-juttuja. Ei mullakaan ole moisia ollu asennettuna Vistaan kohta 3 vuoteen. Enkä laita. Toimii täydellisesti. Siis kone, kun ei asenna siihen viruksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Virustorjuntasoftat, virukset, troijalaiset ja ad-awaret sun muut rekisterinhöyläysviritykset on mäkistien höpöhöpö-juttuja. Ei mullakaan ole moisia ollu asennettuna Vistaan kohta 3 vuoteen. Enkä laita. Toimii täydellisesti. Siis kone, kun ei asenna siihen viruksia.
Sano se Wiggalle, joka on niitä kovasti asentamassa Macille :D

Vai onko murot nyt jo niin sekaisin, että väittävät macille tarvittavan torjuntaa ja windowsille ei :hyper:

Ootte te veijareita.

Ihme, ettei tätä ole mainittu vielä tässä ketjussa:

http://www.itviikko.fi/ratkaisut/20...tysversioita-eurooppaan/200915262/7?offset=20

Älytöntä pelleilyä sekä Microsoftilta että EU:lta koko touhu. Microsoftilta ensinnäkin siksi, ettei edellistä Windows-versiota voi päivittää Euroopassa (tarvitaan ns. clean install), mutta muualla voi Vistan päivittää seiskaan. Olisiko se nyt niin vaikeaa tehdä asennukseen valikko, mistä voisi valita asennettavat/päivitettävät komponentit ja tehdä edellinen IE-versio Windows 7-yhteensopivaks, tai Windows 7 IE-yhteensopivaksi? EU:n puolelta pelleilyä siksi, että alkavat itkemään siitä, että IE tulee valmiiksi asennettuna Windowsiin. Joskus ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa ihmisten tyhmyyden edessä. Nyt olen päättänyt nauraa... :lol2:

Jos siitä joutuu maksamaan sakkoja, että IE tulee Windowsin mukana, niin se on ihan täyttä pelleilyä. Ei kai kukaan oleta, että joku käyttöjärjestelmä julkaistaisiin nykypäivänä ilman mitään nettiselainta?

Olen muuten nykyään sitä mieltä, että Applen Mighty Mouse on paras hiiri, mitä olen koskaan käyttänyt. Etenkin skrollaus 360 astetta rokkaa ihan kybällä! Ainoa ongelma on, että scroll wheel lakkaa toimimasta liian nopeasti. Nytkin tällä omalla hiirellä voi skrollata ainoastaan alas päin. Mikään muu suunta ei toimi. Ainoastaan pystyn skrollaamaan alas päin. Jos Apple saisi skrollauksen toimimaan joka suuntaan, hiiri olisi parempi ja tarkempi kuin mikään muu. Vakavasti harkitsen uuden Mighty Mousen hommaamista, mutta pelottaa, että miten pitkälle uudella hiirellä pärjää. Onko jotain varmatoimista hiirtä, jolla voi skrollata oikealle ja vasemmalle ja ylös ja alas?

EU:n puolelta pelleilyä siksi, että alkavat itkemään siitä, että IE tulee valmiiksi asennettuna Windowsiin. Joskus ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa ihmisten tyhmyyden edessä. Nyt olen päättänyt nauraa... :lol2:

Monopoliasemassa oleva yhtiö ei saa hyödyntää määräävää markkina-asemaansa saavuttaakseen monopolia jollain toisella markkinalla.

The evidence gathered during the investigation leads the Commission to believe that the tying of Internet Explorer with Windows, which makes Internet Explorer available on 90% of the world's PCs, distorts competition on the merits between competing web browsers insofar as it provides Internet Explorer with an artificial distribution advantage which other web browsers are unable to match. The Commission is concerned that through the tying, Microsoft shields Internet Explorer from head to head competition with other browsers which is detrimental to the pace of product innovation and to the quality of products which consumers ultimately obtain. In addition, the Commission is concerned that the ubiquity of Internet Explorer creates artificial incentives for content providers and software developers to design websites or software primarily for Internet Explorer which ultimately risks undermining competition and innovation in the provision of services to consumers.

Lähde: http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/09/15&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en

Eikö MS joutunut maksaa vitunmoisia sakkoja kun oli IE windowssin mukana.

Ei, koska mitään sakkoja ei ole IE:n takia määrätty.

Olen muuten nykyään sitä mieltä, että Applen Mighty Mouse on paras hiiri, mitä olen koskaan käyttänyt. Etenkin skrollaus 360 astetta rokkaa ihan kybällä! Ainoa ongelma on, että scroll wheel lakkaa toimimasta liian nopeasti. Nytkin tällä omalla hiirellä voi skrollata ainoastaan alas päin. Mikään muu suunta ei toimi. Ainoastaan pystyn skrollaamaan alas päin. Jos Apple saisi skrollauksen toimimaan joka suuntaan, hiiri olisi parempi ja tarkempi kuin mikään muu. Vakavasti harkitsen uuden Mighty Mousen hommaamista, mutta pelottaa, että miten pitkälle uudella hiirellä pärjää. Onko jotain varmatoimista hiirtä, jolla voi skrollata oikealle ja vasemmalle ja ylös ja alas?

Mukava hiiri joo. Putsausta tosin vaatii suhteellisen usein varsinkin hiiren vanhetessa, jotta scrollaus jokaiseen suuntaan toimisi.
Netissä varmaan hyviä ohjeita putsaamiselle, mutta helpointa lienee laittaa hiirimaton (jos matto on mallia ohut, eikä liian pehmeä) tai pöydän päälle talouspaperia arkki.
Siihen hiiri väärinpäin, niin että rulla on paperia vasten. Sitten painetaan ja pyöritellään rullaa talouspaperia vasten voimakkaasti painaen, kunnes paska tulee pallon mukana talouspaperille :thumbs:

Tätä olen täällä toitottanut aiemmin, mutta fanipojat tykkäävät tarrakyllästetyistä murohiiristä enempi. Kyllä Mighty Mousen nänniä räplää mieluummin kuin livenänniä tai klittaa.

Kato neukku on tullu takaisin:rolleyes:

MM on aivan hirvee, mut eipähän ole mun murhe.

Käytä sitä Mighy Mousea muutama kuukausi ja huomaat, miten hyvä hiiri se oikeasti on. Ennen olisin ollut valmis vannomaan Logitechin trackballin nimeen, mutta kun olen ottanut Mighty Mousen käyttöön, vanha hiiri on jäänyt käyttämättömäksi. Nyt MM toimii taas kuin unelma. Jotain ratkaisua Applen pitäisi kuitenkin keksiä, että pieni lika ei tee skrollausta toimimattomaksi. Jos käyttää jotain ohjelmaa, jossa skrollausta joka suuntaan tarvitaan usein, en keksi parempaa hiirtä kuin Mighty Mouse.

Apple voisi muotoilla sitä hiirtä vähän, tehdä napeista oikeat, fyysiset napit ja suurentaa sitä nänniä. Sitten siitä ehkä voisi tykätäkin. Razerin Diamondbackilla mennään siihen asti.

Mun mielestä se nänni ei tarvi yhtään suurentamista, eikä muotoilua tarvi tämän enempää. Oikealla hiiren napilla klikkaus on joskus vähän arpomista, ja siihen kaksi fyysistä nappia olisi perusteltavaa, mutta muuten käyttömukavuus on erittäin hyvä. Hiiri tarvii ainoastaan enemmän käyttöä, että sen kanssa tulee toimeen. Alkuhankaluuksien jälkeen, ja puhdistamista lukuunottamatta, hiiri on erittäin hyvä.

Aina saa olla päivittämässä, höh.
http://www.itviikko.fi/tietoturva/2009/08/06/apple-poisti-kuvallisia-uhkia/200917740/7

"Kaikkiaan Apple poisti päiväjärjestyksestä 18 haavoittuvuutta, mikä on vähän verrattuna yhtiön aiempiin tämän vuoden päivityksiin. Kuluva vuosi on kuitenkin osoittanut, että Applen turvallisina pidetyt tuotteet voivat olla yhtä lailla haavoittuvia kuin muidenkin valmistajien. Myös mobiilipuolella."

Jossain vaiheessa oli huhuja siitä, että Apple toisi markkinoille suorituskyvyltään jonkun mallin iMacin ja MacPron väliin, mutta mitään ei ole kuulunut. Vai onko teidän korviin kantautunut mitään? Näyttäisi Mac ainakin omasta mielestäni olevan tällä hetkellä hinta/laatu-suhteeltaan aika heikko ostos, jos suorituskykyä haluaa. Niiltä löytyy pelkkää Core 2 Duoa ja Xeonia, mutta Core i7 loistaa poissaolollaan. Vai onko Xeon niin paljon tehokkaampi desktopissa, että siitä kannattaa maksaa maltaita? Esim. jos vertaa 2.66 GHz:n Xeonia tai i7:aa, niin onko käytännössä suurikin ero?

Uusimmassa tietokonelehdessä oli vertailu Mac versus windows...

Yhteenveto

windows 3.5/5
mac 3.75/5

Linkkiä on turha pyytää, en osaa linkittää fyysiseen lehteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom