Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Läppäriä vaan harvemmin itse kasataan. HP:n työasemiin en minäkään koskis pitkällä tikullakaan, läppärit taas on huippuluokkaa.

Totta tuo, en mäkään sentään läppäreitä itse kasaa :D
Työkoneena mulla on Lenovon läppäri, joka toimii erittäin hyvin. HP:n läppäreistä ei ole mitään kokemusta, joten niihin en osaa ottaa kantaa.

En mä usko, että niissä HP:n pöytäkoneissakaan mitään vikaa muuten on, ovat vaan turhan innokkaita tunkemaan sitä omaa softaansa niihin. Aiheuttaa sitten myöhemmässä vaiheessa lähes varmasti jotain yhteensopivuusongelmia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuota akkuhommelia en kyllä niele. Syystä, että tämä nykyinen MacBook Pro on jo 2 vuotta 3 kk vanha ja akku kestää mainiosti, coconutin mukaan maximi varaus on 5876 mAh, kun se ilmoittaa alkuperäisen akun varaus kyvyksi 5500 mAh. Muistelen kyllä, että uutena varaus huiteli 6000 mAh päällä, eli kamalaahan se on että kuluu omenakin. Ainoastaan yhden akun olen joutunut ostamaan ja se meni 6 vuotta vanhaan Powerbook G4:seen. Kone toimii edelleen moitteetta, on tallissa multimediakoneena.

Olin turhan optimistinen. Viimeisimmän kalibroinnnin jälkeen on akun kokonaiskapasisteetti 545 mAh. 18 min arvelee kone pysyvänsä päällä. Latausjaksoja näemmä 124. Aika lailla samoissa lukemissa kuin edellisellä akulla vaihdon aikaan. Sillä tosin meni tuon tilan saavuttamiseen vajaa kaksi vuotta, tällä uudella tosiaan alle vuosi. Myyntiin lähtee kyllä tuo kone, jos ei jostain löydy halpaa akkua ja tod näk lähtee vaikka löytyisikin. Tuon käyttäminen aiheuttaa jo senverta suurta vitutusta joka kerta.

Joo, toi vitutus akun kestosta ottaa niiiiiiiiin pattiin. Muistan PowerBookin akku-ongelman, vaikka siitä on kohta kolme vuotta. Hmmm, pitääpä katsoa montako latauskertaa siihen uuteen akkuun on nyt kertynyt.

Sen sijaan tämä 17" MacBook Pro pelaa erinomaisesti myös akun osalta. Wanha konehan tämäkin on, mutta vuosia jäljellä multimediakoneena ja kyllähän tällä vääntää sitä "piirusteluakin" mallikkaasti.

Olen erittäin tyytyväinen kaikkiin ostoksiin mac-rintamalla... -05 ostettu 30 Giganen iPod toimii kuin junan vessa jne. Täytyypä paljastaa, ettei Iphone ole vielä taskussa, kun aikoinaan tuli hankittua Sony/Ericsson P1:n...

Kokemusta on. Noin kaksi-vuotta vanhaan macbookkiin vaihdettiin murtunut kuori. Suomenlain mukaan esim. läppärin kuuluu kestää vähintään kaksivuotta. Joten vuoden takuuta ei ole edes olemassa.

Kun haluaa rikkinäisen tuotteen korjattua virhevastuun siivellä, niin asia pitää itse ottaa esiin ja olla tiukkana. Ei ne noista huolloissa tollasista kerro.

hompussa on viikottain koneita saatu virhevastuun piikkiin, takuuajan jälkeen.

ps. Yritysten ostamissa koneissa ei tuo toimi. Yritysten kannattaakin ehdottomasti ottaa laajennettu takuu.

Äskön pistinkin viestiä tonne toiseen ketjuun kun macbook hajos, takuu meni ostokuitin mukaan 1,5 viikkoo sitten umpeen. 10.4 tuli edellisen kerran huollosta, mitenkä oikein nyt pitäs menetellä kun kone hajoaa heti takuun loputtua? Ite en ala maksamaan jos on mennyt esim. emo paskaks, tietää että tulee halvemmaksi ostaa käytettynä samanlainen macbook.

Äskön pistinkin viestiä tonne toiseen ketjuun kun macbook hajos, takuu meni ostokuitin mukaan 1,5 viikkoo sitten umpeen. 10.4 tuli edellisen kerran huollosta, mitenkä oikein nyt pitäs menetellä kun kone hajoaa heti takuun loputtua? Ite en ala maksamaan jos on mennyt esim. emo paskaks, tietää että tulee halvemmaksi ostaa käytettynä samanlainen macbook.
Tuskin sillä on mitään tekemistä takuun kanssa jos olet jotkut mehut siihen koneelle kaatanut. Ei sen koneen edes kuulu sellasta kestää.

Ite taas en enää ota hp:n läppäriä vaikka maksettas. Edellinen oli hp --> kesti 2 vuotta --> hajos kovalevy + emolevy samalla kertaa, HP:lta sanottiin vaan että se on sen malliston tyyppivika, mut ei sieltä mitää korvausta tullu. Eikä muuten tukenu ubuntuakaan niiden esiasetukset ja suojaukset. Järkyttävä koodaaminen.

Nyt on macbook ollu jo vuoden :)

edit. ehhhehehe väärä quote.

Uusimmassa Tietokone-lehdessä oli mielenkiintoinen tehokonevertailu. Mac Pro pesi monta kertaa kalliimmat PuuCeet. On ne Macit vaan niin kalliita eikä niillä voi edes töitä tehdä. :hyvä:

Uusimmassa Tietokone-lehdessä oli mielenkiintoinen tehokonevertailu. Mac Pro pesi monta kertaa kalliimmat PuuCeet. On ne Macit vaan niin kalliita eikä niillä voi edes töitä tehdä. :hyvä:

Onko pistää url/pdf... Mac Pro maksaa näytön kanssa jo yli 3000e niin haluan nähdä sitä monta kertaa kalliimman pc:n.

Onko pistää url/pdf... Mac Pro maksaa näytön kanssa jo yli 3000e niin haluan nähdä sitä monta kertaa kalliimman pc:n.

No osta halvin mahdollinen PC ja pari Eizon huippunäyttöä. :rolleyes:

Siis was, miksi otat näytön mukaan hintaan? Otetaanko samalla tulostin, skanneri ja kaverit niin saadaan lisää hintaa koneelle. :D Halvin Mac Pro maksaa 2299 euroa.

Itse artikkelista minulla ei ole mitään hajua.

Onhan ne nyt kalliita, kun ilmaa on joka puolella. Esimerkiksi LG:ltä saa samantasoisia näyttöjä puolet halvemmalla, mitä Apple käyttää. LG:hän valmistaa Applen näytöt :hyvä:

No osta halvin mahdollinen PC ja pari Eizon huippunäyttöä. :rolleyes:

Siis was, miksi otat näytön mukaan hintaan? Otetaanko samalla tulostin, skanneri ja kaverit niin saadaan lisää hintaa koneelle. :D Halvin Mac Pro maksaa 2299 euroa.

Itse artikkelista minulla ei ole mitään hajua.

Jostain se näyttö on kuitenkin saatava, vittuako sillä koneella tekee sitä ilman. Jos tarvitsisin Mac Pron, ostaisin myös Applen näytön. Ei mulla Applea vastaan oo mitään, vaan toi "monta kertaa kalliimpi pc" tossa pisti silmään.

Jostain se näyttö on kuitenkin saatava, vittuako sillä koneella tekee sitä ilman. Jos tarvitsisin Mac Pron, ostaisin myös Applen näytön. Ei mulla Applea vastaan oo mitään, vaan toi "monta kertaa kalliimpi pc" tossa pisti silmään.

Tuossa Tietokoneen pikakokeessa Mac pro oli tosiaan halvin 2299€ hinnallaan, kallein oli HP Z800 hintaa 8000€. Nopeuttakin oli toki reilusti maciin nähden. Testin kohta suunnittelu-indeksi eli se käyttö johon noita työasemia hankitaan antoi macille testin toisiksi huonoimman lukeman. Muut indeksit ovat aika tyhjänpäiväisiä, koska kaikki koneet ovat noissa indekseissä hintaisikseen ihan järkyttävän huonoja eikä niillä ole sen oikean työnteon kansa tekemistä.

Tuossa Tietokoneen pikakokeessa Mac pro oli tosiaan halvin 2299€ hinnallaan, kallein oli HP Z800 hintaa 8000€. Nopeuttakin oli toki reilusti maciin nähden. Testin kohta suunnittelu-indeksi eli se käyttö johon noita työasemia hankitaan antoi macille testin toisiksi huonoimman lukeman. Muut indeksit ovat aika tyhjänpäiväisiä, koska kaikki koneet ovat noissa indekseissä hintaisikseen ihan järkyttävän huonoja eikä niillä ole sen oikean työnteon kansa tekemistä.

:offtopic:

On muuten hirveät määrät maksimimuistia saatavilla tuohon HP:seen, 192 gigatavua. Työasemaksi siis, palvelinpuolella tuo on varsin normaalia varsinkin virtualisoinnissa mutta en ole vieläkään keksinyt mihin hommaan noin paljon muistia voisi valjastaa työasemakäytössä. Saa kertoa jos on parempaa tietoa. :D

Onhan ne nyt kalliita, kun ilmaa on joka puolella. Esimerkiksi LG:ltä saa samantasoisia näyttöjä puolet halvemmalla, mitä Apple käyttää. LG:hän valmistaa Applen näytöt :hyvä:
W000t, mistä irtoaa hyvä 30 tuumainen näyttö 900 eurolla?

OT: Lacien 30 tuumainen maksaa yli 5 tonnia. LG:n rontti 1100 euroa.

69021_01.jpg

23617_01.jpg

:D

Tonnilla näyttäis saavan LG:n 30-tuumaisen. Ulkonäöllä nyt ei monitoreissa ole mitään väliä.

Ulkonäöllä nyt ei monitoreissa ole mitään väliä.
Niin sun mielestä, osaatko kuvitella, että joillekin voi olla muitakin merkityksiä kuin, että saa mahdollisimman halvalla kaiken elämässään? Meitsi maksaa vaikka mitä, että saan Applen logon näihin vehkeisiin, mutta ymmärrän toki jos joku ei näin tekisi.

Näissä vehkeissä ei liikuta kuitenkaan missään isoissa rahamäärissä, on iisi valita Apple ja maksaa sitten vaikka siitä omenasta. Eri asia jos olisi auto samalla sisustalla ja samalla moottorilla, mutta kori olisi erilainen ja hintaa melkein tuplat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom