Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jahans? Ja siellä kiristellään mätiä hampaita yhteen? Mitä tuohon virtuaalipeniksen pituuteen tulee, niin... jooo... kyllä siihen taas pari milliä tuli. Ja näihin mittoihin ei pääse PC:llä! Hohhoijaa!

Pitäisköhän ostaa saman tien kaksi, niin saan lisää paheksuntaa aikaan?

Mä häpeisin olevani macisti viimeistään nyt.

Mikäs tuossa, GoLive on ilmiselvästi perus mäkisti, joten pitää ymmärtää tuo hänenkin "ajatuksenjuoksunsa".

Harkitsin mäkkimaailmaan siirtymistä, n. 20min.
Pöytäkone olisi hakusessa ja katsoin paljonko Mikekin kovasti mainostama Powermäkki maksaa. No, pelkkä kone jotain 2400-3000€ (melkein tarttisi vielä kovalevyä lisää) joten homma unohtui samoin tein.

Aika kovan PC:n kasaa 1300€:llä (Core i7+6GB muistia ja 1TB kovoa + kunnon näyttis) ja ylijäävällä tonnilla voi vaikka käydä ulkomailla...
Loman tarpeessa tuommoisen ratkaisun jälkeen varmasti onkin. :D

Älkää hävetkö maccimiestä, vaan rumia pc-läpyttimiänne! Mulla on sydäntä teille köy... säästäjille ja teidän monimutkaisille mielipiteille. Onneksi netti olemassa ja hintoja voi verrata, kuin kahta koiranpaskaa kadulla. Mä vaan en viitti tahria hanskoja, saati paljaalla sipaista. Ennemmin menen manikyyriin. Olkaa onnellisia, kun teillä on kaikki halpaa, halvempaa tai puoli-ilmaista!

Älkää hävetkö maccimiestä, vaan rumia pc-läpyttimiänne! Mulla on sydäntä teille köy... säästäjille ja teidän monimutkaisille mielipiteille. Onneksi netti olemassa ja hintoja voi verrata, kuin kahta koiranpaskaa kadulla. Mä vaan en viitti tahria hanskoja, saati paljaalla sipaista. Ennemmin menen manikyyriin. Olkaa onnellisia, kun teillä on kaikki halpaa, halvempaa tai puoli-ilmaista!
Se, että ei osta 4ke maccia tekee köyhäksi? Mikäs siinä voihan sitä ostaa jos on rahaa ja tarvetta ja haluaa noin paljon sijoittaa vain tietokoneeseen. Henkilökohtaisesti en vain ymmärrä mitä järkeä kyseisessä toiminnassa on.

Toinen tuunaa tuning-autoon uuden virikannen ja männät, fädäng, 10 tonnia män. Toinen ostaa Mac proon, niin puoli Pakkotoistoa näkee kauheeta vaivaa siitä, ikäänkuin muutama tonni olisi nyt vittu raha eikä mikään kun verrataan miten paljon ihmiset törsää mihin vain. Sitten tulee noita Irtonivelillä varustettuja nörttejä selittämään miten saivat tosi halvalla PC:n, vittu mä voisin myydä nää kamat ja ostaa 6 tommoista :D Ketä vittua kiinnostaa ylipäätänsä. Koneet on koneita, niihinkin saa hukattua rahaa, mutta vaikka kuinka Irtonivelet paukkuen mättäisi rahaa koneeseensa ja lesottaisi miten pääsee nyt ylimääräisellä rahalla Viroon viikoksi ryyppäämään, niin kotiin tullessaan siinä koneessa on edelleen Windows Vista :D

Toinen tuunaa tuning-autoon uuden virikannen ja männät, fädäng, 10 tonnia män. Toinen ostaa Mac proon, niin puoli Pakkotoistoa näkee kauheeta vaivaa siitä, ikäänkuin muutama tonni olisi nyt vittu raha eikä mikään kun verrataan miten paljon ihmiset törsää mihin vain. Sitten tulee noita Irtonivelillä varustettuja nörttejä selittämään miten saivat tosi halvalla PC:n, vittu mä voisin myydä nää kamat ja ostaa 6 tommoista :D Ketä vittua kiinnostaa ylipäätänsä. Koneet on koneita, niihinkin saa hukattua rahaa, mutta vaikka kuinka Irtonivelet paukkuen mättäisi rahaa koneeseensa ja lesottaisi miten pääsee nyt ylimääräisellä rahalla Viroon viikoksi ryyppäämään, niin kotiin tullessaan siinä koneessa on edelleen Windows Vista :D

Emmie mitään varsinaisesti whinetä, tuli vaan mieleeni ne about 20kpl screenshotteja jostain mäkin spekseistä mitä pistit joku 100 sivua sitten, vaikka siis mäkeistähän ei tartte valita kuin se uusin malli niin hommat hoituu eikä psekseistä tarttis välittää...

Mut joo, osuit kyllä oikeaan, eli jokainen käyttököön rahansa mihin haluaa ja parhaaksi näkee. Mäkki on varmasti soiva peli. Ja tuo mainitsemasi Visva oli juurikin se syy miksi harkitsin sitä mäkkiä sen 20min...

Mut piis einei. :piis:

Voi olla, mutta esim. siskon HP koneessa tuli ongelma silloin kun SP3 julkaistiin XP:lle. Joku HP:n oma ohjelmistokikkula aiheutti sen, että SP3 asennuksen jälkeen kone ei enää käynnistynyt. HP:lta ei kovin nopeasti apua löytynyt, vaan se hoitui niin, että meikäläinen googlasi vastaavia ongelmia ja sitten tein tarvittavat rekisterin muokkaukset jne. Oli sellainen toimenpide, joka kokemattomalta käyttäjältä olisi varmasti jäänyt tekemättä.

Ongelma ratkesi, mutta ei HP:n ansiosta vaan siitä huolimatta :D

edit:
mä en edelleenkään ole siirtymässä mäkkikäyttäjäksi, tarkennetaan tuo ihan varmuuden vuoksi :D

:lol2: Mun vanhalle HP:lle kävi toi sama juttu. Kesken SP3:n asennuksen kone pimeni äkillisesti. Kun käynnistin koneen uudestaan, se aukesi johonkin dos-ikkunan kaltaiseen tilaan ja kertoi jotakin sensuuntaista (harmi, kun en muista enää täsmällistä ilmausta), että "ajuri xxx on vioittunut – korjaa ongelma asentamalla Windows uudelleen." No sitten kun yritin asentaa Windowsin uudelleen, tuli viesti, että pitää vapauttaa kiintolevytilaa, koska kiintolevy on täynnä. Levyn formatointi ei kuitenkaan onnistunut, vaan kone ilmoitti, ettei voi tehdä haluttua toimenpidettä, koska samainen "ajuri xxx on vioittunut". Heti seuraavassa virkkeessä ratkaisuksi tarjottiin jälleen Windowsin uudelleenasennusta! :jahas:

Miten ratkaisin ongelman? Vanha ja huonokuntoinen HP lensi roskiin ja tilalle tuli uusi upea MacBook Pro. :D Katua ei ole tarvinnut.

:lol2: Mun vanhalle HP:lle kävi toi sama juttu. Kesken SP3:n asennuksen kone pimeni äkillisesti. Kun käynnistin koneen uudestaan, se aukesi johonkin dos-ikkunan kaltaiseen tilaan ja kertoi jotakin sensuuntaista (harmi, kun en muista enää täsmällistä ilmausta), että "ajuri xxx on vioittunut – korjaa ongelma asentamalla Windows uudelleen." No sitten kun yritin asentaa Windowsin uudelleen, tuli viesti, että pitää vapauttaa kiintolevytilaa, koska kiintolevy on täynnä. Levyn formatointi ei kuitenkaan onnistunut, vaan kone ilmoitti, ettei voi tehdä haluttua toimenpidettä, koska samainen "ajuri xxx on vioittunut". Heti seuraavassa virkkeessä ratkaisuksi tarjottiin jälleen Windowsin uudelleenasennusta! :jahas:

Miten ratkaisin ongelman? Vanha ja huonokuntoinen HP lensi roskiin ja tilalle tuli uusi upea MacBook Pro. :D Katua ei ole tarvinnut.

Tuuria tai sitten kone on vielä alle puolen vuoden ikäinen. Macbook pron akut ovat kevyesti markkinoiden surkeimmat. Minulla on taas vuotuinen akunvaihto edessä omassa mbp:ssa. N. 30 min pysyy kone päällä alle vuoden ikäisellä akulla ja tuo on esim hopeisen omenan foorumin mukaan ihan normaalia. Takuuseen ei enää uutta saa, joten tarvikeakku pitää jostain hommata. Toisaalta voisi myydä koko paskan parilla tonnilla jollekin fanboylle, joka epäilemättä maksaisi tuosta enemmän kuin uudesta ja ostaa tilalle oikean tietokoneen.

Tuota akkuhommelia en kyllä niele. Syystä, että tämä nykyinen MacBook Pro on jo 2 vuotta 3 kk vanha ja akku kestää mainiosti, coconutin mukaan maximi varaus on 5876 mAh, kun se ilmoittaa alkuperäisen akun varaus kyvyksi 5500 mAh. Muistelen kyllä, että uutena varaus huiteli 6000 mAh päällä, eli kamalaahan se on että kuluu omenakin. Ainoastaan yhden akun olen joutunut ostamaan ja se meni 6 vuotta vanhaan Powerbook G4:seen. Kone toimii edelleen moitteetta, on tallissa multimediakoneena.

Mulla on Powerbook G4 keittiön pöydällä "multimediakoneena". Voi samalla aamupalaa syödessä lukea sähköpostit ja katsella Youtubea ennen töihin lähtöä. :D

Ei ollut sama ongelma. Siskon koneeseen SP3 asentui ihan ok, kone vaan ei enää sen jälkeen käynnistynyt windowsiin asti (muuten kuin safe modessa). Eli se SP3 asennus ei aiheuttanut ongelmia vaan HP:n omat viritelmät, joita sitten joutui vähän muokkailemaan, että se alkoi taas toimia.

Ei ollut sama ongelma. Siskon koneeseen SP3 asentui ihan ok, kone vaan ei enää sen jälkeen käynnistynyt windowsiin asti (muuten kuin safe modessa). Eli se SP3 asennus ei aiheuttanut ongelmia vaan HP:n omat viritelmät, joita sitten joutui vähän muokkailemaan, että se alkoi taas toimia.

Varmaan joku sellanen viritelmä, että kaikki perus tietoturvapäivitystä suuremmat joutuu tekemään HP:n huollossa. :D

Varmaan joku sellanen viritelmä, että kaikki perus tietoturvapäivitystä suuremmat joutuu tekemään HP:n huollossa. :D

Voi olla :D Just noiden takia en suosi kotikäytössä ns. merkkikoneita. Itse kasatulla ja asennetulla koneella ainakin tietää tasan tarkkaan, että mitä siellä on ja miksi :)

Voi olla :D Just noiden takia en suosi kotikäytössä ns. merkkikoneita. Itse kasatulla ja asennetulla koneella ainakin tietää tasan tarkkaan, että mitä siellä on ja miksi :)

Läppäriä vaan harvemmin itse kasataan. HP:n työasemiin en minäkään koskis pitkällä tikullakaan, läppärit taas on huippuluokkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom