Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Argumenttina oli mm. "kun sitä voi päivittää" -- mites sellasellekin sitten selität faktaa?

Jos argumentti on luokkaa "PC:tä voi päivittää = arvo säilyy", niin ei siihen oikein muuta voi sanoa kuin, että kaverisi on idiootti. Jos siis kaverin kanssa väittelit.
Tottahan se on, että päivittäminen lisää koneen arvoa, mutta se myös maksaa (enemmän kuin koneen arvo lisääntyy), joten se nyt ei oikein käy perusteeksi.

Vaikka PC mies olenkin niin fakta on se, että mäkin arvo säilyy paremmin. Ei sitä nyt tarvitse edes perustella, riittää kun katsoo käytettyjen koneiden hintoja.

Mulle PC:ssä on iso plussa, että sitä voi itse päivittää, mutta en mä sitä siksi tee, että se jotenkin säilyttäisi mun koneen arvoa. En mä tätä konetta ole edes myymässä vaan päivittelen niin kauan kuin mahdollista, eli sillä tavalla pitkitän koneen käyttöikää. Sitten joskus kun ei enää päivittämällä voi mitään isompaa hyötyä saada, niin tämä joutaa johonkin toisarvoiseen käyttöön ja kokonaan uutta taas kasaamaan.

3-17-09adamo.jpg

Adamo, uusi alumiini-läppäri Delliltä. Ei edes optista asemaa?!?
1.2Ghz prossu, 2 GB muistia ja hintaa 2000 taalaa.
Mutta ainahan se esim. Airin päihittää.... ainakin painossa ja hinnassa :hyvä:

3-17-09adamo.jpg

Adamo, uusi alumiini-läppäri Delliltä. Ei edes optista asemaa?!?
1.2Ghz prossu, 2 GB muistia ja hintaa 2000 taalaa.
Mutta ainahan se esim. Airin päihittää.... ainakin painossa ja hinnassa :hyvä:

Paska mikä paska, ovat laittaneet peilin siihen, missä oikeissa tietokoneissa on näyttö. Airin se toki päihittää liitännöissä, se ei tosin mitään vaadi.

Niin tai kuka jättää autosta pois turbon, enhän minäkään suostu ilman turboa ajamaan. Tai joo, oikeasti ostan auton jossa ON turbo. Ihmiset ovat välillä aivan järkyttävän tyhmiä, sitä idiotismia ei vain ymmärrä, ei pysty.

Jos jossain hyödykkeessä ei ole jotain, niin ostaa sen, jossa on, aivan vitun simppeliä jopa tyhmemmällekin möllille.

Kuin helvetin tyhmä pitää olla, jos ihmettelee miksei maailman pienimmässä autossa ole 1000 litran tavaratilaa?

Niin tai kuka jättää autosta pois turbon, enhän minäkään suostu ilman turboa ajamaan. Tai joo, oikeasti ostan auton jossa ON turbo. Ihmiset ovat välillä aivan järkyttävän tyhmiä, sitä idiotismia ei vain ymmärrä, ei pysty.

Jos jossain hyödykkeessä ei ole jotain, niin ostaa sen, jossa on, aivan vitun simppeliä jopa tyhmemmällekin möllille.

Kuin helvetin tyhmä pitää olla, jos ihmettelee miksei maailman pienimmässä autossa ole 1000 litran tavaratilaa?

Jos tämä oli minulle, niin selvennän. Edellinen viesti oli vain lähes suora lainaus vuodentakaisista kommenteista macbookairia vastaan. Tietokoneessa on oltava optinen asema, muuten se ei ole mitään. Ja kuten taas näemme, niin mitä Apple edellä, sitä muut perässä. Niin se on aina ollut ja tulee aina olemaan.(toivottavasti)

Jos ei ollut minulle, niin ei sitten mitään. Ymmärrän paremmin suoraa vittuilua:) Oon niin tyhmä, että jätän windowsin asennuksenkin muille.

Mutta eikös sen pitänyt mennä niin, että PC:t on halvempia?
Onhan ne.... kun käytetään muovia ja paukkulankaa. Sitten kun laitetaan edes vähän muotoilua tai edes yritetään matkia bookkeja niin hinta sekä paino pomppaa yli ja prossuteho jää alle. Lohdutuksena kaupan päälle saa sentään Vistan ja sen myötä automaattisesti ilmaisia lisäohjelmia.

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=37181&tyyppi=1
Toshiba pyrkii kohentamaan asemaansa yrityskannettavien tiukoilla markkinoilla hurjalta kuulostavalla lupauksella: jos kone hajoaa takuuaikana, se joko korjataan tai vaihdetaan uuteen – mutta lisäksi asiakas saa rahat takaisin. Yhtiön Pohjoismaiden myyntipäällikkö Frank Harkins epäilee, että muilla valmistajilla ei ole tähän kanttia.
"Iso-Britanniassa meillä on ollut tämä rahat takaisin -lupaus käytössä jo kaksi vuotta, Ranskassa ja Saksassa hieman lyhyemmän ajan. Nyt kokeillaan sen tehoa Suomessa ja muissa pohjoismaissa", hän kertoo.

Harmi ettei Applella ollut vastaavaa. Olisin saanut ilmaisen koneen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom