Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kerrotko nyt miten se ilmenee?
Vai riittääkö muromiehille kun bios näyttää neljä corea kolmen sijaan. Eikö olisi helpompaa modata sitä biosta näyttämään vaikka 17 corea niin olisi vielä parempi mieli?

No se ilmenee siten, että prossussa on käytössä kolmen ytimen sijaan neljä.

Kerrotko nyt miten se ilmenee?
Vai riittääkö muromiehille kun bios näyttää neljä corea kolmen sijaan. Eikö olisi helpompaa modata sitä biosta näyttämään vaikka 17 corea niin olisi vielä parempi mieli?

Luitko sitä juttua lainkaan? Siinä oli kysymys ihan jostain muusta kun neljännen ytimen "näyttämisestä"...

Luitko sitä juttua lainkaan? Siinä oli kysymys ihan jostain muusta kun neljännen ytimen "näyttämisestä"...

Jutussa oli kyse siitä, että ostamalla kolmen ytimen prossun, saattaa saada neliytimisen.

Voi hitsi, nyt pitää palata takaisin PC-puolelle, jotta minäkin voin saada neliytimisen kolmiytimisen hinnalla. Kyllä vaan 50 dollarin hintaeron vuoksi tuokin temppuilu kannattaa, se on selvä.

Luin. Vastaisitko sinä nyt tuohon yllä esittämääni kysymykseen?
MITEN se winkkarilla käytännössä ilmenee. Anna jotain lukemia ohjelmista joita käytät. Paljonko nopeutui kun tuli puukotettua 1 core lisää?

No se ilmenee siten, että prossussa on käytössä kolmen ytimen sijaan neljä.
Ei taida muroilta tulla vastausta. Eli se corejen lukumäärä (tai x+10% gigahertzejä) on nimenomaan se itseisarvo. Ei se mitä siitä kellotuksesta/puukotuksesta oli oikeasti hyötyä.
Mutta odotan edelleen niitä käytännön lukemia jos olette erimieltä.

Luin. Vastaisitko sinä nyt tuohon yllä esittämääni kysymykseen?
MITEN se winkkarilla käytännössä ilmenee. Anna jotain lukemia ohjelmista joita käytät. Paljonko nopeutui kun tuli puukotettua 1 core lisää?

Sanoinko mä jossain, että olen tehnyt noin?
Mulla on ihan oikea Intelin Quad core CPU, joten en ole tuollaista asiaa sen enempää miettinyt.

Ei taida muroilta tulla vastausta. Eli se corejen lukumäärä (tai x+10% gigahertzejä) on nimenomaan se itseisarvo. Ei se mitä siitä kellotuksesta/puukotuksesta oli oikeasti hyötyä.
Mutta odotan edelleen niitä käytännön lukemia jos olette erimieltä.

No jos ruksin ruutuun laittamisella saa 190€:n prossun 140€:lla, niin sillon lasken tuon kannattavaks.

Enkä omista tuollaista prossua, intelin tuplaydin löytyy.

Neuvostoliitto, vaan koska et osaa säätää pc:tä älä avaudu siitä että muut osaa. Ei sinua kukaan tule koskaan pakottamaan niiden kanssa leikkimään.
Oon kyllä vähän kade teille osaajille, pakko avautua.
800px-2007TaipeiITMonth_IntelOCLiveTest_Overclocking-6.jpg

Sanoinko mä jossain, että olen tehnyt noin?
Mulla on ihan oikea Intelin Quad core CPU, joten en ole tuollaista asiaa sen enempää miettinyt.

Viestistäsi sai sen käsityksen että tuo core-puukotus olisi suositeltava asia?
Onko siis mielestäsi järkevää, että konetta viritellään jonkin sellaisen takia mitä käytännössä ei koskaan huomaa? Sen kustannuksella että prossuvalmistajan testiohjelman epäkelvoksi merkkaama core silloin tällöin crashaa koko systeemin?

Tässä on koko homman ydin. Kellotetaan tai viritellään konetta ihan vain sen virityksen takia - ei siksi että siitä olisi jotain KÄYTÄNNÖN hyötyä. Toki tämä voi olla ja onkin toisille tietokoneharrastuksen ydin eikä siinä mitään vikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko siis mielestäsi järkevää, että konetta viritellään jonkin sellaisen takia mitä käytännössä ei koskaan huomaa? Sen kustannuksella että prossuvalmistajan testiohjelman epäkelvoksi merkkaama core silloin tällöin crashaa koko systeemin?

Tässä on koko homman ydin. Kellotetaan tai viritellään konetta ihan vain sen virityksen takia - ei siksi että siitä olisi jotain KÄYTÄNNÖN hyötyä. Toki tämä voi olla ja onkin toisille tietokoneharrastuksen ydin eikä siinä mitään vikaa.

Et siis kuitenkaan lukenut sitä uutista :D
Siinä puhuttiin näin:
"Ytimiä ei kuitenkaan hajoa niin paljon kuin markkinat vetäisivät, joten osa kolmen ytimen siruista ovat täysin toimivia neliydinsiruja, joista on suljettu yksi prosessoriydin"

Eli ne ovat ihan ehjiä prossuja. Viallisissa ei neljäs ydin ala toimia vaikka kuinka muuttaisi asetuksia.

Eli kyllä, on mun mielestä ihan suositeltavaa.

Epäilen että esim GTAIV joka tukee 4 ydintä huomaa helposti eron frameissa jokaisen coren tuoman lisän. Jos tuo musiikkia tai elokuvia levyiltä koneelle niin kyllä tuo ottaa minuutteja pois laskurista.

Et siis kuitenkaan lukenut sitä uutista :D
– –
Eli ne ovat ihan ehjiä prossuja. Viallisissa ei neljäs ydin ala toimia vaikka kuinka muuttaisi asetuksia.

Eli kyllä, on mun mielestä ihan suositeltavaa.

Huonosti olet sinäkin asiaan tutustunut...

The only problem is that this might not be possible on all AMD's X3 processors as in some cases it might not be so stable. After all, AMD does make these X3's by disabling one core that is unstable.

Lähde: http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=12194&Itemid=1

Jotkut virittää tietokoneita, jotkut autoja, jotkut itseään. Nauratko sä näille kaikille ihmisryhmille?
Niin, sen AMG mersun omistaja voi vähän naurahtaa kun ylipumpattu ja viritetty rikkoaltis Corolla tulee viereen. Ja oikeasti, Corollamies ihan tosissaan uskoo, että hänellä on parempi auto.

macpro.jpg

800px-2007TaipeiITMonth_IntelOCLiveTest_Overclocking-6.jpg

ps. muro pääsee just BIOSIIN asti ennenkuin kaatuu :D

Voi helvetti, mikä itku tulisi kun joku pistäisi kellotetun Macin kehiin, milläs sitten muro keulisi kun viimeinenkin oljenkorsi on menetetty?

Tuo EI poista sitä tosiasiaa, että osa ON ehjiä, joista ko. core on disabloitu, jotta saadaan kolmiytimistä markkinoille.
En mä ainakaan ole väittänyt, että onnistuu jokaisella prossulla.
Jos se on niin vaikea ymmärtää niin antaa olla.

Eli parhaassa tapauksessa prossun ostaja saa biossissa asetuksia muokkaamalla käyttöön neljännen vakaan ytimen, ja säästää muutaman kymmenen euroa.

Tai sitten neljännen ytimen saa aktivoiduksi, mutta se on epävakaa, jolloin pitää ydin kerrallaan testata, mikä se viallinen ydin on.

Tai sitten sitä neljättä ydintä ei saa käyttöön ollenkaan. Voi voi, paska mäihä, mutta niinhän se kellotettaessa aina on.

Ja kaikki muutaman kymmenen euron säästön takia. En jaksa ymmärtää.

Eli parhaassa tapauksessa prossun ostaja saa biossissa asetuksia muokkaamalla käyttöön neljännen vakaan ytimen, ja säästää muutaman kymmenen euroa.

Tai sitten neljännen ytimen saa aktivoiduksi, mutta se on epävakaa, jolloin pitää ydin kerrallaan testata, mikä se viallinen ydin on.

Tai sitten sitä neljättä ydintä ei saa käyttöön ollenkaan. Voi voi, paska mäihä, mutta niinhän se kellotettaessa aina on.

Ja kaikki muutaman kymmenen euron säästön takia. En jaksa ymmärtää.

Edelleen, mulla ei ole ko. prosessoria. En ole hankkimassa sellaista. En suosittele kenenkään muunkaan hankkivan sitä pelkästään tuon mahdollisen neljännen coren takia.

Suosittelen kokeilemaan neljännen coren aktivoimista, jos jo valmiiksi omistaa ko. prosessorin.

Jos tässä nyt vielä on jotain epäselvää niin ei mahda mitn. Enempää rautalankaa ei ole käytettävissä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom