Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No joo aika hikisesti on SLC asennellu sitä xp:tä. Ite asentelin tähän tuhnuun läppäriin ( 2Ghz p4) xp:n ja linuxin ja oisko xp:ssä menny vähän päälle tunti aikaa. Eniten päänvaivaa aiheutti näyttikset ajurit kun eivät tahdo enää näin vanhaa näyttistä oikein tukea. Linuxi (Linux Mint) taas asentui helposti ja haki heti kiltisti päivitykset yms. ja korttipaikkaan menevä WLAN korttikin toimi suorilta. Se on kyllä winukassa vittumainen, että service packkien asennus vie turhauttavan kauan ja sen takia yleensä hommaankin suoraan median uusimalla service packilla varustettuna.

No joo aika hikisesti on SLC asennellu sitä xp:tä. Ite asentelin tähän tuhnuun läppäriin ( 2Ghz p4) xp:n ja linuxin ja oisko xp:ssä menny vähän päälle tunti aikaa. Eniten päänvaivaa aiheutti näyttikset ajurit kun eivät tahdo enää näin vanhaa näyttistä oikein tukea. Linuxi (Linux Mint) taas asentui helposti ja haki heti kiltisti päivitykset yms. ja korttipaikkaan menevä WLAN korttikin toimi suorilta. Se on kyllä winukassa vittumainen, että service packkien asennus vie turhauttavan kauan ja sen takia yleensä hommaankin suoraan median uusimalla service packilla varustettuna.

Juu. Katoin tänään vielä konetta ja muistiakin peräti 512 mb, prossun tehoa en muuten edes kattonut. Joku Pentium M on komeassa tarrassa näppiksen vieressä :) Ei ihme että kaikki kestää. Ja edelleenkään en koko aikaa istunut koneen edessä. Varmastihan homma olisi mennyt nopeammin jos olisin heti buutannut kun käskettiin. Lenovon oma päivittäjä toimi kyllä todella hitaasti. En tiedä mistä se haki ne ajurinsa, mutta 30 mb/s verkossa 182 mb hakeminen kesti lähemmäs tunnin. Muut haut tapahtuivat rivakasti. Asennukset eivät.

Kannattaa jättää tosiaan Windowsien asennus osaaville tyypeille, jos ei ite osaa.

Laadukas kommentti. :dance2:

Otampa tilkan glögiä sen kunniaksi.

Joku säätämiseen kyllästynyt OSX:ää halajava voisi ottaa tästä hyvän sigun kyllä. Tämä kyllä kuvastaa niin hyvin Windowsia tässäkin taistelussa. Lainemies puhuu kerrankin asiaa ja varmaan kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Jotenkin tuo on pahin pussiin puhuminen tässä ketjussa, että Lainemies ei varmaan pariin viikkoon mitään kirjoita, vaan tällä hetkellä kiroaa, että voi saatanan saatana, möläytin nyt sen mikä itseäkin vituttaa.

Kannattaa jättää tosiaan Windowsien asennus osaaville tyypeille, jos ei ite osaa. - OSX Leopard! 2008

Ei se pyörälläkään ajo ole vaikeaa, mutta ei sitäkään kaikki osaa.

PS. Luulitteko nyt keksineenne jotain voittaja-läppää, kun jaksoitte kevyeen trollaukseen tarttua? Jokaiseen mäkkifanipojun provoon kun kaikki tarttuisi, niin ketju olisi tuplasti pitempi.

Mä tiedän tolkuttomasti ihmisiä jotka ei osaa windowsia asentaa.

Nää tyypit vois hommata sen mäkin. Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on. Jos et osaa ajaa fillarilla, iske siihen apupyörät kiinni.

Se on kyllä winukassa vittumainen, että service packkien asennus vie turhauttavan kauan ja sen takia yleensä hommaankin suoraan median uusimalla service packilla varustettuna.

Se service pack kutakuinkin korvaa suurimman osan winukan tiedostoista, sen takia se ilmeisesti kestää. Tosiaan media missä on SP3 valmiina on kova sana. Ainahan sitä ei tietty ole kätösillä.

Tollanen perus XP asennus tyhjästä siihen kun on ajurit ja päivitykset tehtynä ni menee se reilu tunti (ei työpäivää).

Mä tiedän tolkuttomasti ihmisiä jotka ei osaa windowsia asentaa.

Nää tyypit vois hommata sen mäkin. Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on. Jos et osaa ajaa fillarilla, iske siihen apupyörät kiinni.

Se service pack kutakuinkin korvaa suurimman osan winukan tiedostoista, sen takia se ilmeisesti kestää. Tosiaan media missä on SP3 valmiina on kova sana. Ainahan sitä ei tietty ole kätösillä.

Tollanen perus XP asennus tyhjästä siihen kun on ajurit ja päivitykset tehtynä ni menee se reilu tunti (ei työpäivää).

Tuo tosiaan vähä naurattaa, kun asennus ei kerran itsellä suju, niin sen täytyy olla sitten kaikille hankalaa. Normisti tosiaan tunnissa helposti asentelee, eikä itsellä ole minkään koneen kanssa ollut XP:n asennuksessa mitään ongelmia. Joskus aikaisemminkin olen ketjussa maininnut jo, että itse kasailin koneen kolmessa tunnissa pakettien availusta siihen kuntoon että 70% mun käyttämistä ohjelmista pelas. Eikä tässä ajassa mitään kiirusta tullut, kaffeakin ehti hyvin keitellä välissä. Ja tosiaan, edellisestä koneen kasailusta oli jo vuosia aikaa, joten varmasti näppärä kaveri tekisi saman vielä nopsemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helposti, niihin saa nykyään asennettua xp:n tai vistan.
Mutta macinhan pitäis olla niin superior ettei siihen mitään windowsin paskaa tartte asentaa :rolleyes: IMO vähän niinku vertais automaattilootalla varustettua autoa manuaaliaskilla olevaan. Toinen on helppo käyttää ja toisessa on käyttäjällä suurempi merkitys.

Pelaamista varten se Winukka on ihan hyvä olla asennettuna. Muuhun sitä ei kyllä Macissa tarvitsekaan.
Itse pelaan pokeria Winukalla, kaikki muut tarvitsemani toiminnot pelaavat paljon paremmin OSX:n kautta. OSX:ssä on paljon sellaista, mitä ei Winukkaa käyttäessä osannut edes toivoa, nyt tuntuisi varsin hölmöltä käyttää konetta ilman näitä ominaisuuksia. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon paremmin jokapäiväiset perustoiminnot toimivat OSX:llä. Tuntuu aivan uskomattomalta, kuinka paljon yksi firma voi olla muita edellä näinkin vanhalla ja kilpaillulla alalla. Onneksi vihdoin ja viimein sain ostettua koneen, joka toimii niin kuin mun mielestä tietokoneen kuuluu toimia.

Tosiaankin jos noi vaikeaa SLC:n asennus oli niin se kertoo enemmänkin henkilöstä kuin itse windowssista. Ei ketään oikeesti ole noin huono, kai.

Tossa oli kyse provosta ei mistään muusta. SLC osannee varmasti asentaa windowsinkin asianmukaisesti tarpeen vaatiessa.

Tosiaankin jos noi vaikeaa SLC:n asennus oli niin se kertoo enemmänkin henkilöstä kuin itse windowssista. Ei ketään oikeesti ole noin huono, kai.

joopa joo... kannattaisi varmaan lukea ihan ajatuksen kanssa mitä olen kirjoittanut ja mitä sen jälkeen on asiasta keskusteltu.

Tossa oli kyse provosta ei mistään muusta. SLC osannee varmasti asentaa windowsinkin asianmukaisesti tarpeen vaatiessa.

Kiitos HC76. Kyllä se Winukka menee sisään just niin nopeesti kun kone antaa myöten. Samoin ajurit ja muut lisukkeet. Taisi oman MBP:n BootCampin asennukseen mennä 20 min... ja sen jälkeen tietysti päivitysrumba joka etenee niin nopeesti kuin vain etenee.

Kyllä tässä on työn puolesta tullut asenneltua melkeimpä kaikkia mahdollisia käyttiksiä. Linuxeista olen pyrkinyt pysymään erossa, mutta niitäkin on tullut laiteltua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom