Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nykyään ei kyllä voida puhua mistään PC- ja Macciraudasta, molemmissa kun on samaa tavaraa. Käyttöjärjestelmä on ainoa eroavaisuus enää.

Nykyään ei kyllä voida puhua mistään PC- ja Macciraudasta, molemmissa kun on samaa tavaraa. Käyttöjärjestelmä on ainoa eroavaisuus enää.
Tuli vaan mieleen, että onko kellään tietoa millä piirisarjalla ja kenen valmistamia nämä maccien emot ovat? Tuli vaan yhtäkkiä mieleen. Ja kun joku tuossa mainitsi, että macciin on helpompi asentaa ohjelmia niin en ole itse kyllä macciin mitään ohjelmia asentanut enkä juuri käyttänyt, mutta saa kyllä olla aika helvetin helppoa :O Ja vaikeuttavaksi tekijäksi ei mielestäni voida kutsua jos asennuksen aikana tarvii pari kertaa painaa next/ok.

Aivan, macissa ne osat vaan on valittu yleensä paremmin yhteensopivuutta ajatellen kuin useissa pc-koneissa. Vai oletko törmännyt joskus johonkin yhteensopivuus- tai ajuriongelmiin macin kanssa?

Aivan, macissa ne osat vaan on valittu yleensä paremmin yhteensopivuutta ajatellen kuin useissa pc-koneissa. Vai oletko törmännyt joskus johonkin yhteensopivuus- tai ajuriongelmiin macin kanssa?

Olen törmännyt... tosin kyseessä on Vodafonen Smartcard 3G modeemi.
Ja tuossakaan ei varmaankaan ole edes vikaa ajurissa, vaan itse kortissa.

Olen törmännyt... tosin kyseessä on Vodafonen Smartcard 3G modeemi.
Ja tuossakaan ei varmaankaan ole edes vikaa ajurissa, vaan itse kortissa.
Niin, tarkotin nyt siis ajureita sen raudan kanssa mitä siellä masiinassa on sisällä käyttäessä esim. jotain toista käyttöjärjestelmää. En tarkoittanut mitään ulkoisia laitteita nyt kun oli kyse sen koneen raudasta. Tiedän, että ton vodafonen kanssa on ollut ongelmia, mutta se tuskin on applen vika?

Jotain ongelmaa oli joskus Logitechin ratin kanssa Macissa, vaikka paketissa luki että pitäisi toimia. Muita tapauksia ei tule mieleen.

Tosta yhteensopivuudesta sen verran, että veikkaanpa että pc-puolellakin merkkikoneissa on aika tarkaan valittu ne komponentit, jotta olisivat mahdollisimman yhteensopivia. Mahdolliset ongelmat sitten aiheuttaakin se käyttöjärjestelmä, eri ohjelmat ja ajurit, eli käyttäjästä johtuu loppujen lopuksi. Olen aina rakentanut pc:ni itse ja bluescreenit on johtunut joka kerta jostain rautapuolen ongelmasta, yleensä muisteista, ei siitä että Windows ei toimisi kunnolla.

Käyttiksessä itsessään (XP) ei muutenkaan suurempia ongelmia ole ainakaan mulla ollut. Käytettävyys OS X:ssä onkin sitten ihan eri luokkaa kuin Windowsissa, eikä sitä saa lähellekään yhtä helposti sekaisin niin, että se vaatii uudelleenasennuksen. Windowsinkin saa pidettyä kunnossa, jos tekee säännöllisesti huoltoja (putsaa rekisterin, poistaa turhia tiedostoja C-asemalta jne). :)

Ja kun joku tuossa mainitsi, että macciin on helpompi asentaa ohjelmia niin en ole itse kyllä macciin mitään ohjelmia asentanut enkä juuri käyttänyt, mutta saa kyllä olla aika helvetin helppoa :O Ja vaikeuttavaksi tekijäksi ei mielestäni voida kutsua jos asennuksen aikana tarvii pari kertaa painaa next/ok.
On se helppoa. Raahaa ohjelman kuvakkeen Ohjelmat-kansioon. Se on siinä.

Jotain ongelmaa oli joskus Logitechin ratin kanssa Macissa, vaikka paketissa luki että pitäisi toimia. Muita tapauksia ei tule mieleen.
Kuten tossa yllä totesin, puhuin nyt siis koneen sisäisen raudan ajureista ja yhteensopivuusongelmista.
Sahaaja sanoi:
Tosta yhteensopivuudesta sen verran, että veikkaanpa että pc-puolellakin merkkikoneissa on aika tarkaan valittu ne komponentit, jotta olisivat mahdollisimman yhteensopivia. Mahdolliset ongelmat sitten aiheuttaakin se käyttöjärjestelmä, eri ohjelmat ja ajurit, eli käyttäjästä johtuu loppujen lopuksi. Olen aina rakentanut pc:ni itse ja bluescreenit on johtunut joka kerta jostain rautapuolen ongelmasta, yleensä muisteista, ei siitä että Windows ei toimisi kunnolla.
Raudastahan tässä oli nyt kyse eikä käyttöjärjestelmästä.

On se helppoa. Raahaa ohjelman kuvakkeen Ohjelmat-kansioon. Se on siinä.
Aivan, Windows käyttäjä ei vain yksinkertaisesti osaa ajatella, että asioita voi tehdä helpomminkin. Macissa se todellakin on aika helvetin loogisen helposti tehty tuo ohjelmien asentaminen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aivan, Windows käyttäjä ei vain yksinkertaisesti osaa ajatella, että asioita voi tehdä helpomminkin. Macissa se todellakin on aika helvetin loogisen helposti tehty tuo ohjelmien asentaminen.
Ja poistaminen. Useimmat ohjelmat poistetaan ihan vain raahaamalla kuvake roskiin. Eikä jää mitään kuraa minnekään rekistereihin tai muualle konetta hidastamaan.

Ja poistaminen. Useimmat ohjelmat poistetaan ihan vain raahaamalla kuvake roskiin. Eikä jää mitään kuraa minnekään rekistereihin tai muualle konetta hidastamaan.
Tyhmää ja paskaa. Lähen menee, heippa!

Niin oli ja siksi sanoinkin, että ongelmat noissa merkki-pc:eissä tuskin johtuu raudasta. Ei niihin millään arvalla vaan heitetä random osia kiinni.
Tuntuu, ettei niissä merkkikoneissakaan silti ole se yhteensopivus yhtä luotettavaa kuin Applella. Eikös ne ollut HP:n koneita mitä ne kauppasi jotenkin "vista ready" -nimikkellä vaikka todellisuudessa niiden näytönohjaimessa ei riittänyt teho siihen aero-ominaisuuteen.

Tuntuu, ettei niissä merkkikoneissakaan silti ole se yhteensopivus yhtä luotettavaa kuin Applella. Eikös ne ollut HP:n koneita mitä ne kauppasi jotenkin "vista ready" -nimikkellä vaikka todellisuudessa niiden näytönohjaimessa ei riittänyt teho siihen aero-ominaisuuteen.
No joo sehän oli kusetusta se MS:n ja HP:n yhteenpelaaminen siinä että saatiin vanhentunutta rautaa myytyä hyvää uskoville asiakkaille

Huhhuh! Kylläpä tämä Mac jaksaa yllättää päivä päivältä! Nytkin musiikin siirtäminen puhelimeen oli helvetin helppoa, pari napin painallusta ja jo oli biisit kännykässä. PC-puolella ei olisi voinut uneksiakaan näin nopeasta siirrosta!

Mikä siinä musiikin siirrossa puhelimeen PC-puolella mättää? Mikä vaan (Noksun) luuri kiinni USBiin, raahaa playlistan puhelimen kohdalle WMPssä klikkaa sitä synkkanappia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom