Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Alkaa menemään toi pieni hintaetu jos alkaa vaihtelemaan sitä näppistä. Skandit saa varmaankin softaan vaihdettua jos pärjäisi sitten vaikka tarroilla.. Pitää vielä tutkiskella asiaa. 2.4 Pro Ameriikassa 1500€ ja täällä 1800€. En ole varma oliko toi jenkkihinta veroineen, ja jos ei, niin sitten pitänee hankkia ihan kotimaasta. Ja menihän tämä vähän väärään ketjuun, mutta Mac over Win.

Black Friday

Alkaa menemään toi pieni hintaetu jos alkaa vaihtelemaan sitä näppistä. Skandit saa varmaankin softaan vaihdettua jos pärjäisi sitten vaikka tarroilla.. Pitää vielä tutkiskella asiaa. 2.4 Pro Ameriikassa 1500€ ja täällä 1800€. En ole varma oliko toi jenkkihinta veroineen, ja jos ei, niin sitten pitänee hankkia ihan kotimaasta. Ja menihän tämä vähän väärään ketjuun, mutta Mac over Win.
Apple on perinteisesti osallistunut mustaan perjantaihin, joten kannattaa odottaa ainakin 28. päivään saakka.

No voit sä noi kaikki myös hoitaa painamalla funktionäppäimiä, eli samat toiminnot tulevat namiskoistakin. Mutta toki se pc-miehen silmään näyttää epäkäytännölliseltä, ootas kun pääsisit käyttämään. Konffaamisen vaikeutta ei voi tajuta, kestää itsellä noin 20sec laittaa noi. Mutta taas kerran, PC-mies ei voi ymmärtää kun ei paremmasta tiedä.

Sinällään jo täysin absurdia kommentoida että tuo on jotenkin vaikeaa konffaamista ja epäkäytännöllistä jos itsellä on alla Windows, ei jumalauta miten vitun sokeita jotkut ovat.

Pitää muuten mainita semmoinen offtopicci, että mulla on kolmas Microsoftin tuote Xbox jo käytössä, kaksi aikaisempaa on hajonnut. Jos kyse olisi Applen konsolista, niin voi jumalauta mikä mekkala siitä olisi, minä taas en jaksa koko Microsoftia dissaa, jos konsolit hajoilee. PC-miehen ovat niin epätoivoisia, että tarttuvat pieneenkin mokaan tai epäkohtaan ja huutavat sitä niin lujaa, että oma paskakasa ei haise omaan nenään enää.

Taas kiristää Mikellä PC-miehet. Voi voi.

Xbox on kuule haukuttu PC-miestenkin keskuudessa jo niin moneen kertaan että... Sehän on täysin susi paskalaite, mä en keksi siitä mitään muuta hyvää kuin pelien määrä. Se siitä. Rauta suunniteltu päin persettä.

Nyt pitää parjata applea ja itseäni.
Ostin halvimman alumiinisen macbookin karvan alle 1200 euron hormihintaan.
Mulle selvis eilen, että juuri tässä halvimmassa mallissa ei ole taustavalaistua näppistä.
En tiedä lukeeko tätä kovin selkeästi missään, mutta se olisi ollut kyllä hyvä lisä.
Hienoa maksaa parisataa lisää saadakseen taustavalot. Saa siinä kylkiäisenä isomman kovon ja nopeamman prosessorin mutta mutta.
nyt ei ollut varaa sijoittaa kakkoskoneeseen enempää, joten turha jossitella.
Olis pitänyt tutusta tarkemmin, mutta kovin typerää kuitenkin tällanen linjaveto heiltä.

Asiasta ei ole vielä tullut ongelmaa, mutta joskus niitä kaipaisi. Onneksi led-taustavalaistu näyttö on kirkas ja hyvä. Näytöstä heijastuu valoa näppikselle ihan riittävästi.
Hakkaa testien mukaan lenovot ja hoopeet mennentullen.
Silti se olis ollut hyvä lisä.

Edit: Lukee se siellä jossain sivuilla missä on featureja esiteltynä: "An illuminated keyboard, a popular feature of MacBook Pro and MacBook Air, now comes standard on the 2.4GHz MacBook model."

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vituttaahan se, jos huomaa että jotain olennaista puuttuu. Ehkä ne speksit kannattaa edes sivusilmällä kurkata ennen ostopäätöstä.

Ei kun eikö se jo tuossa tullut aiemmin mäkkimiesten puolelta selväksi, että mäkkiä ostaessa speksejä ei tarvitse katsoa. Se on aina hyvä juuri sellaisena kuin se on ja jos jotain ominaisuuksia puuttuu niin nehän on aina juuri sellaisia, joita kukaan ei oikeasti edes tarvitse.

Mulle selvis eilen, että juuri tässä halvimmassa mallissa ei ole taustavalaistua näppistä.
En tiedä lukeeko tätä kovin selkeästi missään, mutta se olisi ollut kyllä hyvä lisä.
Hienoa maksaa parisataa lisää saadakseen taustavalot. Saa siinä kylkiäisenä isomman kovon ja nopeamman prosessorin mutta mutta.
Olis pitänyt tutusta tarkemmin, mutta kovin typerää kuitenkin tällanen linjaveto heiltä.

Asiasta ei ole vielä tullut ongelmaa, mutta joskus niitä kaipaisi. Onneksi led-taustavalaistu näyttö on kirkas ja hyvä. Näytöstä heijastuu valoa näppikselle ihan riittävästi.

Edit: Lukee se siellä jossain sivuilla missä on featureja esiteltynä: "An illuminated keyboard, a popular feature of MacBook Pro and MacBook Air, now comes standard on the 2.4GHz MacBook model."

Tuo on ihan normaalia Applen toimintaa. Ennen halvoista macbookeista puuttui polttava dvd-asema. Nyt jätettiin sitten pois taustavalaistu näppis halvimmasta ja firewire kaikista malleista, jotta saataisiin ihmiset ostamaan kalliimpi.

Asiasta moottorisahaan....
Täällä on aina jauhettu koneiden spekseistä vähän jokaisessa välissä.
Mäkit on "paskoja" kun niillä ei oo sitä ja sitä komponenttia koneessa ja murot voi telkänpönttöihinsä vaihdella tarpeen mukaan mitä huvittaa. Kannettavissa tosin ei onnistu yhtä helposti.
Tajusin vasta tänään, että en edes katsonut mitä alkuviikosta tilaamani macbookit pitää sisällään. Eli en edes vilkaissut koneen speksejä.
Mulle riittää tieto siitä, että se toimii ja on loistava käyttötarkoituksiini.
Luotan siihen, että se on parempi kuin edeltäjänsä ja puheet toiminnasta pitää paikkansa.
Ainut mitä tiesin koneesta oli sen merkki, malli ja prosessori oli jotain 2.? Ghz (lukee verkkokaupan mallinimen perässä), kuori on alumiinia, näyttö on led-taustavalaistu ja trackpadi lasia.
Nämä tiesin kun katsoin jonkun mainosvideon netistä.
Mitä koneestani en vielä tiedä on, kiintolevyn koko, näytönohjaimen malli, muistin määrä (oletan olevan 2gigaa, jota laajennan jossain välissä), dvd-asemasta en tiedä mitään ja muut ominaisuudet ei tule edes mieleen. Kai ne kuitenkin toimii.
Tän verran mua kiinnostaa speksit. Riittää että kone toimii ja ajaa asiansa. Toimiva käyttis on kaiken lähtökohtana.

kröhöm:D

Itse uutta läppäriä katon tällä hetkellä. uusi MBP olisi kova luultavasti, koska haluan väh. 15" näytön.

Mitäs speksejä koneesta muuten olisi olennaista tietää? Mitkäs speksit ovat PC-miesten mieleen? Voisin kuvitella, että Maccia haukutaan siitä, kun siinä ei voi zekkailla virusturvan speksejä. :D

Niin ja itse ostaessa kyllä pitkälti hoidan kuosiin muistit, kovot, prossut, airportit, näytönohjaimet ja näytöt. Muita speksejä tässä nyt ei heti tule mieleen, jotka olisivat niin olennaisia. Mutta toki, jos kone tulee säätötarkoitukseen, niin hyvä olisi tietää emon mallimerkintä, paljonko siihen saa ajureita, samoin virustutkan trial aika, huoliiko Vista sisään edellisiä kilkkeitä jne.

Speksit speksit, liittimet irtoaa mutta speksit pysyy!

Mitäs speksejä koneesta muuten olisi olennaista tietää? Mitkäs speksit ovat PC-miesten mieleen? Voisin kuvitella, että Maccia haukutaan siitä, kun siinä ei voi zekkailla virusturvan speksejä.

Niin ja itse ostaessa kyllä pitkälti hoidan kuosiin muistit, kovot, prossut, airportit ja näytöt. Muita speksejä tässä nyt ei heti tule mieleen, jotka olisivat niin olennaisia. Mutta toki, jos kone tulee säätötarkoitukseen, niin hyvä olisi tietää emon mallimerkintä, paljonko siihen saa ajureita, samoin virustutkan trial aika, huoliiko Vista sisään edellisiä kilkkeitä jne.

Etkö ole kuullut, että mäkkiä ostaessa ei tarvitse katsoa MITÄÄN speksejä? Se on aina parempi kuin edellinen kone, koska jobsi sanoo niin.

Etkö ole kuullut, että mäkkiä ostaessa ei tarvitse katsoa MITÄÄN speksejä? Se on aina parempi kuin edellinen kone, koska jobsi sanoo niin.
Kyllähän ne tuppaa olemaan parempia ja toki toki, jos koneita on noin 3 erilaista, niin enpä usko, että siinä oikeasti paljon speksejä tarttee tuijotella jos Macin haluaa. Eikös tuo ole aika selvää?

Eri asia sitten kun kokoo jotain Mac proota, siinä nyt väkisinkin joutuu katsomaan mitä sinne sisään laitetaan. Mutta siis peruspointtini on se, että valinnanvaraa on aika helvetisti vähemmän mitä pc-kannettavissa, joten siinä ei Maccien kesken voi kauheammin speksejä vertailla kuin prossun ja kovon määrän osalta.

Kyllähän ne tuppaa olemaan parempia ja toki toki, jos koneita on noin 3 erilaista, niin enpä usko, että siinä oikeasti paljon speksejä tarttee tuijotella jos Macin haluaa. Eikös tuo ole aika selvää?

Vaikka olisikin vain kolme erilaista, niin tottakai niissäkin jotain eroa on.
Kyllä mä ainakin itse joutuisin niitä speksejä katsomaan, jos kolmesta mäkin läppäristä lähtisin itselleni sopivaa valitsemaan.

No en nyt tiedä mitä speksien katsomisella tarkoitetaan tässä tapauksessa, mutta eiköhän suurin osa nyt tiedä pääpiirteittäin mitä on ostamassa ja mitä eroa toiseen malliin on jos yhtään haluaa asiaa tarkastella.

Vai siis katsooko PC-mies jotain erikoista tärkeää mitä itse en ole huomannut? Ja hei, Maccipuolella Huppe katsoo jopa läppärin pohjaan ja laskee tarrat, repikää siitä!

No en nyt tiedä mitä speksien katsomisella tarkoitetaan tässä tapauksessa, mutta eiköhän suurin osa nyt tiedä pääpiirteittäin mitä on ostamassa ja mitä eroa toiseen malliin on jos yhtään haluaa asiaa tarkastella.

Sillä tarkoitetaan (ainakin mun mielessä) koneen peruskomponenttien tsekkaamista, eli mikä prosessori, mitä muistia ja paljonko, mikä näytönohjain jne.

Ja jos tekee niinkuin Miikkah oli tehnyt, eli ei lainkaan vilkaise koneen teknisiä speksejä niin miten voisi tietää mitä eroa on muihin malleihin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom