Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuliskin.
Ei mulle vaan ole tullut ensimmäisenkään koneen mukana.
Lätkäisisin sen tohon dellin tai lenovon logon päälle työkoneeseen ihan vaan vittuillakseni ;)
Noniin, sulle on tullut jotku maanantaikappaleet. Vittu mäkin rauta on paskaa!

Mikä hitto on kun mäkillä editoin foton ja tuuppaan sen nettiin, näyttää ihan hyvältä, värit ja kaikki kohdallaan. Sitten kun katson sitä PC:llä niin värit ovat haaleita ja huonoja?

Mikä hitto on kun mäkillä editoin foton ja tuuppaan sen nettiin, näyttää ihan hyvältä, värit ja kaikki kohdallaan. Sitten kun katson sitä PC:llä niin värit ovat haaleita ja huonoja?

Johtunee siitä että olet tallentanut kuvan väriprofiililla ja katselet sitä Safarilla, se on ainoa selain joka osaa näyttää väriprofiilit, muut eivät osaa vaan käyttävät sRGB:tä. Photoshopissa jos tallentaa niin kannattaa tallentaa "Save for web" -työkalulla save assin sijasta niin menee värit oikein, muista softista en tiedä.

Johtunee siitä että olet tallentanut kuvan väriprofiililla ja katselet sitä Safarilla, se on ainoa selain joka osaa näyttää väriprofiilit, muut eivät osaa vaan käyttävät sRGB:tä. Photoshopissa jos tallentaa niin kannattaa tallentaa "Save for web" -työkalulla save assin sijasta niin menee värit oikein, muista softista en tiedä.
firefox molemmissa koneissa ja save for web käytössä, convert for sRGB myös rastittuna.

firefox molemmissa koneissa ja save for web käytössä, convert for sRGB myös rastittuna.

No sitten on vähän vaikeampi sanoa, tuo kuulostaa kummalta jos kaikki muut kuvat näyttävät samanlaisilta kummallakin koneella ettei kyse ole näytön kalibroinnista.

Kaveri ihan tosissaan yritti selvittää mikä niissä väreissä kusee. Aika kettu toi Hubbe. :lol2:
Haha, eikun ihan tosissaan mulla on toi ongelma ja tahtoisin eroon siitä. Hetki meni ennenkuin tajusin mitä tarkoitit :D
Ei tässä PC:ssä ole edes mitään kalibrointi-systeemiä. Display-properties toki antaa jotain säädellä mutta se vain huonontaa kaikkea.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Haha, eikun ihan tosissaan mulla on toi ongelma ja tahtoisin eroon siitä. Hetki meni ennenkuin tajusin mitä tarkoitit :D
Ei tässä PC:ssä ole edes mitään kalibrointi-systeemiä. Display-properties toki antaa jotain säädellä mutta se vain huonontaa kaikkea.

www.leuku.fi
Katso sieltä, miten monitori säädetään.

Ei kai vaan se mäkki tai peecee ole läppäri?
Eli et kuitenkaan katso kuvia peeceeläppärillä?
Ajattelin vaan kun taisit puhua täällä ostaneesi jonkun siemensin.

Ei kai vaan se mäkki tai peecee ole läppäri?
Eli et kuitenkaan katso kuvia peeceeläppärillä?
Ajattelin vaan kun taisit puhua täällä ostaneesi jonkun siemensin.
Toki läppäreistä puhutaan.

Olis muuten kiva, jos Logitech tekis tuosta Dinovo Edgestä Macciversion.
Nyt sitä saa! :thumbs:

Vielä parempi olis jos Apple laittais langattomaan näppikseensä uuden touchpadin. :kuola:
Tuo olis jo vähän liian hyvä, mutta täytyy harkita tuota diNovo Edgea, sitten joskus kun saan uuden Minin olkkariin.

Mä en osta enää tuota Novoa kun edellisestä irtosi nappula ja en sitten saanut sitä kiinni enää. Se mekanismi on kyllä tosi hyvän tuntuinen ja painallukset hiljaisia ja lyhyitä.
Millanen tuntuma ja tarkkuus tossa hiiressä on? Lienee HTPC-käyttöön ja normiolkkarisurffailuun riittävä? Onko näppis valaistu, jotta voi käyttää myös pimeässä olkkarissa sujuvasti?

Onkos OSX:lle olemassa jotain hyvää terminal-softaa ssh-tuella?
PC:lle on ainakin Secure CRT, jos et tiedä mikä Secure CRT on niin turhaan ehdotat että käytä "terminaalia"...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom