Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No eikö tuo nyt ole taas niitä yksinkertaisia faktoja? Jos sun kone on hyvin kasattu, mitä en epäile laisinkaan, ei varmasti meinaa, että kaikki Kalle Penttiset osaa koota koneensa paremmin kuin multimiljardifirman tuotantolinja, joka on tunnettu laadukkaista tuotteistaan. Maailma ei kato ole se oma kone ja oma olohuone.

Juu, taatusti eivät kaikki osaa, mutta ehkä sellaisten ihmisten ei kannattaisikaan :D

Mä kyllä uskon, että Lenovot, HP:t yms. on kasattu ihan yhtä hyvin kuin mäkit. Halvimmissakaan koneissa tuskin ongelmana on se, että ne olisi huonosti kasattu vaan se, että osat vaan on yksinkertaisesti huonoja.

No eikö tuo nyt ole taas niitä yksinkertaisia faktoja? Jos sun kone on hyvin kasattu, mitä en epäile laisinkaan, ei varmasti meinaa, että kaikki Kalle Penttiset osaa koota koneensa paremmin kuin multimiljardifirman tuotantolinja, joka on tunnettu laadukkaista tuotteistaan. Maailma ei kato ole se oma kone ja oma olohuone.

Apple oli tunnettu laadukkaista tuotteistaan. Harvemmin niissä taitaa mitään kokoamisesta johtuvia vikoja nykyäänkään olla, mutta komponentit ovat ihan samaa kamaa kuin kaikilla muillakin ja samaa tahtia noita makkeja myös nykyään hajoaa, kuin muita saman hintaluokan koneita.

väitän että kun itse kasaan koneeni, ihan kaikessa rauhassa niin se tulee taatusti tehtyä huolellisemmin,kuin jossain liukuhihnalla, jossa aikaa kasaukseen on huomattavasti vähemmän.

Läppäreitä tuskin sinäkään itse kasailet?
Joten jäljelle jää vartauskohdaksi se itse osista kasaamasi PC vs. Mac Pro.
Yhtään epäilemättä huolellisuuttasi tai taitojasi uskoisin silti, että Mac Pro on keskimäärin paremmin kasattu ihan sen komponenttien ja suunnittelun laadusta johtuen.

Jos vertaat itse kasaamaasi konetta liukuhihna-PC:hen niin olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Läppäreitä tuskin sinäkään itse kasailet?
Joten jäljelle jää vartauskohdaksi se itse osista kasaamasi PC vs. Mac Pro.
Yhtään epäilemättä huolellisuuttasi tai taitojasi uskoisin silti, että Mac Pro on keskimäärin paremmin kasattu ihan sen komponenttien ja suunnittelun laadusta johtuen.

Jos vertaat itse kasaamaasi konetta liukuhihna-PC:hen niin olen kanssasi täysin samaa mieltä.

En mä ole väittänyt, että kasaan maailman parhaita koneita. Pointti oli se, että osaava kaveri pystyy taatusti tekemään koneen, jossa ongelmia ei tule siksi, että liittimet irtoavat tms. josta ylempänä oli puhetta.

edit:
niin ja tietenkään en kasaa läppäreitä, ei mulla mitään tehdasta täällä kotona ole :D
läppäreitä en myöskään osta, ne tulee työn puolesta, eli itse en tee niille yhtään mitään, en edes asentele softia.

Juu, taatusti eivät kaikki osaa, mutta ehkä sellaisten ihmisten ei kannattaisikaan :D

Mä kyllä uskon, että Lenovot, HP:t yms. on kasattu ihan yhtä hyvin kuin mäkit. Halvimmissakaan koneissa tuskin ongelmana on se, että ne olisi huonosti kasattu vaan se, että osat vaan on yksinkertaisesti huonoja.
Josta pääsemmekin kysymykseen, mikä oli liittimien irtoilun pointti jos niitä ei irtoile mistään?

Hieman tuntuu siltä, että Maccia vastaan keksitään aika erikoisia argumentteja. Yleensä argumentit haetaan sillä teemalla, mitä Macilla ei voi tehdä ja sitten niistä tehdään elämää suurempia valintoja. Esim pelaaminen oli pitkään kovin hitti Murojen puolella, Bootcampin jälkeen se on vähän menettänyt tehoaan. Toinen vahva hitti on toki työ, jossa kaikilla tietenkin on joku todella uniikki ohjelma, joka tietenkin ajetaan kotonakin, ettei sielläkään Macci kelpaa. Jos näistä tulee kaikista huti, niin argumentiksi haetaan koneen kasaaminen ja korjaaminen, joka kuulostaa nurinkuriselta kun koneen idea on olla kokonaisuus jolla tehdään jotain ihan muuta kuin kasaa/pura/korjaa. Jos tämäkään ei toimi, niin ikuinen valtti on päivitettävyys, koneen päivittämisestä niinikään tulee itseisarvo ja todella tärkeä osa koneen käyttöä. Ja koska Maceissa voi vaihtaa Pro-puolella kaiken, niin sitten vedotaan iMacciin, jossa tietenkin näyttö menee rikki aina ja sitähän ei voi vaihtaa. Tietokonehuollot syövät tehoa tältä argumentilta pahasti, joten sitten jää enää vaihtoehdoksi hinta, josta sitten tietenkin maristaan aina ja muistetaan itseään alistaen painottaa, että Macin käyttäjillä olisi jostain syystä enemmän rahaa.

Kaikella tällä metakalla saadaan vietyä huomio pois siitä itse asiasta, eli koneen käytöstä ja varsinkin kättöjärjestelmästä.

Josta pääsemmekin kysymykseen, mikä oli liittimien irtoilun pointti jos niitä ei irtoile mistään?

Se ei ollut mun esittämä argumentti, joten en osaa kommentoida.
Itse en usko, että liittimien irtoaminen täysin itsestään on ongelma missään koneessa.
Se nyt ei periaatteessa ole edes mahdollista muuten kuin jos liitin on alkujaan ollut huonosti paikallaan.

En minäkään näe liittimen irtoilua minkäänasteisena argumenttina, jos ne irtoaa, niin kyllä ne on alunperinkin huonosti kiinni / konetta liikuteltu rajusti.

Tätä pitää kysyä Miqsulta jolla oli PC-koneessaan jotain ongelmia liittimien irtoamisen kanssa.

Miksi te mac-miehet kysytte aina tyhmiä?
Tarkoitin raudan diagnosointia, noita irronneita liittimiä tms. Ei nuo softat kaikkea kerro, älä edes jaksa puhua enää jostain paskapalikasta joka OS X:n mukana tulee.

Miksi te mac-miehet kysytte aina tyhmiä?

Tarkoitin raudan diagnosointia, noita irronneita liittimiä tms. Ei nuo softat kaikkea kerro, älä edes jaksa puhua enää jostain paskapalikasta joka OS X:n mukana tulee.

Vain Apple-fani voi tulkita tuon niin, että Miqsun koneesta liittimet irtoilevat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Hieman tuntuu siltä, että Maccia vastaan keksitään aika erikoisia argumentteja. Yleensä argumentit haetaan sillä teemalla, mitä Macilla ei voi tehdä ja sitten niistä tehdään elämää suurempia valintoja. Esim pelaaminen oli pitkään kovin hitti Murojen puolella, Bootcampin jälkeen se on vähän menettänyt tehoaan. Toinen vahva hitti on toki työ, jossa kaikilla tietenkin on joku todella uniikki ohjelma, joka tietenkin ajetaan kotonakin, ettei sielläkään Macci kelpaa. Jos näistä tulee kaikista huti, niin argumentiksi haetaan koneen kasaaminen ja korjaaminen, joka kuulostaa nurinkuriselta kun koneen idea on olla kokonaisuus jolla tehdään jotain ihan muuta kuin kasaa/pura/korjaa. Jos tämäkään ei toimi, niin ikuinen valtti on päivitettävyys, koneen päivittämisestä niinikään tulee itseisarvo ja todella tärkeä osa koneen käyttöä. Ja koska Maceissa voi vaihtaa Pro-puolella kaiken, niin sitten vedotaan iMacciin, jossa tietenkin näyttö menee rikki aina ja sitähän ei voi vaihtaa. Tietokonehuollot syövät tehoa tältä argumentilta pahasti, joten sitten jää enää vaihtoehdoksi hinta, josta sitten tietenkin maristaan aina ja muistetaan itseään alistaen painottaa, että Macin käyttäjillä olisi jostain syystä enemmän rahaa.

Kaikella tällä metakalla saadaan vietyä huomio pois siitä itse asiasta, eli koneen käytöstä ja varsinkin kättöjärjestelmästä.

Aamen, ei voi enää paremmin sanoa. Itse myös huomasin sen hauskan seikan, että mikrobitin 10 suosituinta ohjelmaa on poikkeuksetta jotain pc:n tietoturvan parantamiseksi tarkoitettua skeidaa. Ok on siellä jotain mozillaa ja adobea, mutta suurin osa jotain firewall-antispy-register-magic-go-away-ohjelmia.

Onko joku saanu sitä Sporen demo-örkkiluonti-ohjelmaa pelaamaan MacBookilla Leopardissa? Kaataa koko käyttiksen aina kun sen avaa. Varmaan näyttiksen ajuri vitusta... tai sitten liitin irrallaan.:)

en ole käyttänyt mäkkiä kuin joitain minuutteja. todella paskat ensifiilikset on jäänyt siitä käyttöjärjestelmästä. ruudun alalaidassa oleva palkki vie aivan liikaa ruututilaa. en myöskään millään keksinyt, miten ikkunan saa klikkaamalla koko ruudun kokoiseksi niinkuin windowsissa painamalla oikealla yläkulmassa olevaa nappia.

yksinappinen hiiri on täydellisen idiootin idea.

imac on siisti kone kyllä.

en ole käyttänyt mäkkiä kuin joitain minuutteja. todella paskat ensifiilikset on jäänyt siitä käyttöjärjestelmästä. ruudun alalaidassa oleva palkki vie aivan liikaa ruututilaa. en myöskään millään keksinyt, miten ikkunan saa klikkaamalla koko ruudun kokoiseksi niinkuin windowsissa painamalla oikealla yläkulmassa olevaa nappia.

yksinappinen hiiri on täydellisen idiootin idea.

imac on siisti kone kyllä.
Sen dockin saa niin isoksi kuin haluat, tai niin pieneksi kuin haluat, sen saa myös vasemmalle tai oikealle. Macissa ei ole optiota, että ikkuna olisi koko ruudun kokoinen, tai saa sen siis venyttämällä semmoiseksi, mutta OSX omaa siis erilaisen ikkunasysteemin, joka on täysin luonnollinen kun vähän aikaa käyttää. Mutta muutamassa minuutissa Windows ei edes starttaa, joten vähän on naurettavaa vetää johtopäätöksiä käyttiksestä parin minuutin testin jälkeen jos ei edes dockia osaa liikuttaa, se kun nääs hiirellä liikkuu raahaamalla.

Tässä vähän esimerkki miten paljon se dock vie minimissään tilaa, voi vittu, ihan järjettömän kokoinen. Tajuaako Ilkka, että windowsin task palkki on vitusti isompi? Niin ja dock menee piiloon automaattisesti jos niin haluaa.

Mutta katoppa silmällä tuota dockia, on se hurjan kokoinen ja vie tilaa.....not!

Ja se hiiri, sä voit vaihtaa sen hiiren vaikka omatekemääsi jos se Macin hiiri ei kelpaa. Mä en päivääkään ole sitä hiirtä käyttänyt kun en siitä diggaa, vaan ihan sama hiiri on mitä PC:ssä oli, MX laser. Macciin saat kii ihan samat hiiret mitä PC-koneeseen.

Liitteet

• dock.webp
    dock.webp
    89,1 KB · Katsottu: 212
Tässä vähän esimerkki miten paljon se dock vie minimissään tilaa, voi vittu, ihan järjettömän kokoinen. Tajuaako Ilkka, että windowsin task palkki on vitusti isompi?
Ei Ilkka varmaan tajua, koska Windowsin taskbar on juuri saman kokoinen. Ei siis vitusti isompi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom