Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuo näppis näyttää niiltä rullattavilta muovimattonäppiksiltä :D (edit: Paitsi että taitaa olla alumiinia)

En tiedä, onko tuo jotenkin parantunut siitä mitä se on ollut? Ohut näppis on aina ergonominen, se on hyvä asia. Mutta mites nuo napit, en tykännyt edellisten tuntumasta. Onkohan parantunut...

edit: Ja kaikille uskallan suositella tuota Logitechin Dinovo Edge-näppistä, jos kehtaa 200€ maksaa. Saa sen jälkeen jo etsimällä etsiä, jos parempaa kaipaa. En ole löytänyt.

Logitech-diNovo-Edge-2.jpg

Minä pidän tuosta näppiksestä hyvin paljon, ainoastaan kaarisulkeiden kirjoitus vaatii hieman sormiakrobatiaa mikä ottaa hieman päähän koodatessa, mutta se ei nyt ole pelkästään näppiksen vika vaan OSX:n yleisen näppäinasettelun.

Mun mielestä MacBookin näppis on aivan helvetin hyvä, kun siihen vain tottuu. Parempaa en ole koskaan käyttänyt. Niinpä hankin myös Applen langattoman alunäppiksen olkkariin (odottamaan uutta Miniä). :thumbs:

Olis muuten kiva, jos Logitech tekis tuosta Dinovo Edgestä Macciversion. Vielä parempi olis jos Apple laittais langattomaan näppikseensä uuden touchpadin. :kuola:

ps. Huppe on selkeesti joutumassa takaisin Pc-puolelle ja nyt alkaa vähän etukäteen jo varmuuden vuoksi mekkalointi.
Vituttaahan se kun koneet hajoo. En kyllä pc-puolelle siirry koskaan, ihan jo OSX:n vuoksi. Ja tuo Miken postaama näppis on ehkä yksi parhaista joita olen käyttänyt irtonäppiksinä. Logitechin DiNovo on myös hyvä, sellainen mulla onkin ton PS3:sen kaverina.

Mulla oli tuosta miken postaamasta näppiksestä vanhempi versio jonka päälle parempi puolisko kaatoi pari desiä teetä.
Hommasin sitten tuon uudemman version ja se on kyllä loistava. kirjoitustuntuma ja feedbäcki napeissa on parasta mitä olen kokenut.
Dinovon napit tuntuu aika muoviselta sen jälkeen omiin kokemuksiin pohjaten.

Myöhäinen editti: Tuossa vanhassa näppiksessä piti painaa nappeja turhan syvään. matka oli siis liian pitkä. Toinen enter-nappi kinnas vastaan jos painoi nappai hieman vinossa asennossa. Uudessa versiossa en ole havainnut vielä mitään ongelmia ja tuntuma on loistava.

Voiskin ostaa ton uuden langattoman näppiksen uutta Miniä odotellessa.

Noista näppiksistä nyt on aivan turha tapella. Se on niin paljon omista mieltymyksistä kiinni, että on täysin turha väittää, että joku tietty näppäimistö olisi ehdottomasti paras. Mulla on kotikoneessa sellainen ns. ergonomianäppis, tuntui alkuu ihan paskalta, mutta kun siihen on tottunut niin ei kyllä ranteet väsy sen näppiksen kanssa.

Minä puolestani pidän aivan ehdottomasti läppäreiden näppäimistöistä. Minusta ne ovat nopeampi kirjoittaa ja tuntuma on paljon tarkempi. Olen ehkä hieman outo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ThinkPad näppäimistö on valittu niin moneen kertaan vertailuissa parhaaksi näppäimistöksi että voidaan lopettaa se paremmuuslässytys heti. Ja sitähän se on, aivan vitun loistava.

ThinkPad näppäimistö on valittu niin moneen kertaan vertailuissa parhaaksi näppäimistöksi että voidaan lopettaa se paremmuuslässytys heti.
Paatko linkkiä vaikka muutamaan näistä monista vertailuista, jotta näkis mitä kaikkia on verrattu ja miten?

Thinkpadin näppis on kieltämättä ihan hyvä. Hiiri tosin on täys susi. ;)

Minä puolestani pidän aivan ehdottomasti läppäreiden näppäimistöistä. Minusta ne ovat nopeampi kirjoittaa ja tuntuma on paljon tarkempi. Olen ehkä hieman outo.
Juu, sama täällä. Tuo DiNovo onkin juuri sopivasti kopsattu läppäristä sekä tuntumaltaan että kooltaan. Enkä nyt todellakaan jauha mistään 400e Acerin kura-näppiksistä vaan 2000 euron Fujitsun Lifebook näppis esimerkiksi, joka on aivan törkeen hyvä. Luulis että Steve ois saanu 1800 euron vehkeeseen vähintään yhtä hyvän, mutta kun ei niin ei. Tuossa uudessa MBP:ssä voikin olla jo onneksi parempi, en tiedä, en ole koitellut.

Eniten ihmetyttää jengi kuka ylistää jotain Keytronikin naksuvaa paskanäppistä. Olen aina vihannut moisia, joissa pitää nappia painaa 2cm ja siitä kuuluu naksahdus.

keytronic.jpg

:urjo:

Tuommonen soveltuu lähinnä jollekin koneistajalle kuka laittaa tehtaassa tuohon sapluunat jossa tietyt näppäinkomennot ja kumikalvon päälle. Ei muille. On itsensä perseraiskaamista kirjoittaa ainottakaan sanaa tuollaisella näppiksellä.

Paatko linkkiä vaikka muutamaan näistä monista vertailuista, jotta näkis mitä kaikkia on verrattu ja miten?

Thinkpadin näppis on kieltämättä ihan hyvä. Hiiri tosin on täys susi. ;)

Kerään oikein listan, sitten postaan tähän threadiin. edit: Voit vaikka lukea JOKAISEN läppärivertailun missä ThinkPad XXX on ollut mukana, ja aina se sama virsi. Loistava näppäimistö, paras testistä. Eikä se macin näppäimistö oikeasti ole kovin hyvä, jos minulta kysytään.

Siis hiiri susi? Track vai tatti? Molemmat loistavia toiminnaltaan, ainoa track on Maceissa joka tuon thinkpadin trackin hakkaa. Tattia ei hakkaa mikään, ei edes Macin track.

Tarkalleen miten se on susi? Kerrotko, sillä tästä tulee hyvin kirjaimia? Tottumuskyssät nyt ovat toki asia erikseen, itse olen aina digannut lyhyistä painalluksista ja tämä on kyllä paras mitä olen testannut.

Eli osaatko Limp duck kertoa miltä osin tämä uusin näppis on täysin susi? Vai onko sun todellinen tarkoitus vain trollata kokoajan tässä ketjussa? Puuttuuko Applen näppiksestä jotain? Onko siinä jotain liikaa? Hajoaako se? Onko se väärän värinen? Vittuileeko se sulle verbaalisesti? Puhutko vain paskaa ja olet taas kuten aina, vitun ärsyttävä nalkuttava akka?

next-gen-imac-kb-070727-6.jpg

ps. Huppe on selkeesti joutumassa takaisin Pc-puolelle ja nyt alkaa vähän etukäteen jo varmuuden vuoksi mekkalointi.

Hyvin yksinkertaisesti sillä on huono kirjoittaa. Mä en tajua millaset sormet ja kädet teillä macisteillä on mutta tuolla on IMO helvetin huono kirjoittaa.

Ai kun huppe haukkuu macciä, se tarkoittaa että on PC:n osto edessä? Ehkä joku on vain realistinen.

Jos joku on nalkuttava akka täällä niin...:)

Applen näppis on kivan näköinen ja tuntuu kivalta. Typojen määärä on vaan tuhottomasti enempi kuin tuolla DiNovolla, syystä jota en oikein edes tiedä. Jotenkin lliian sliksejä nuo napit, sormet liukuu aina naaourin puolelle.

Täysin totta.

Applen näppis on kivan näköinen ja tuntuu kivalta. Typojen määärä on vaan tuhottomasti enempi kuin tuolla DiNovolla, syystä jota en oikein edes tiedä. Jotenkin lliian sliksejä nuo napit, sormet liukuu aina naaourin puolelle.

Eikä se macin näppäimistö oikeasti ole kovin hyvä, jos minulta kysytään.
Ei kysytä.

Siis hiiri susi? Track vai tatti? Molemmat loistavia toiminnaltaan, ainoa track on Maceissa joka tuon thinkpadin trackin hakkaa. Tattia ei hakkaa mikään, ei edes Macin track.
Eihän aloteta tätä taas, eihän? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom