Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Onkos se nyt 15.1 kun tulee Macworldin keynote ja siellä taas kaikkea kivaa tarjolla, toivottavasti. Se seurataan kahvia ja jätskiä mutustaen hurraten kun taas tuli jotain uutta päivitettyä, jonka oli viikko sitten ostanut.

Ymmärrettävää on tuo tiedon pihtaaminen, mutta se ottaa pattiin varmaan monia, jotka ovat esim kaksi viikkoa sitten tilanneet Mac pro:n, nyt tuli paljon tehokkaampi sama kone halvemmalla. Itse kerkesin juuri perumaan tilauksen ja saan uuden version.
Todellinen mäkisti tuosta vähät välittää, pistää vanhan myyntiin ja tilaa uuden. Ei siinä montaa sataa hukkaan mene ja saapahan vinoilla Hopeisella Omenalla muille, jotka eivät tohtineet tehdä samaa. Ja taas on harrastelijamuusikko valovuoden lähempänä levytyssopimusta, tai harrastelijavalokuvaaja lähempänä oikeaa taiteilijaa, kun Photoshop pärähtää käyntiin kaksi sekuntia nopeammin, tahi voi kirjoittaa blogiaan kahdeksan ytimen voimin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö porukka ole duunissa? :) Hirveä määrä postauksia yhden vuorokauden aikana...

Nuo rumor-sivustot ovat muuten viime aikoina aika hyvin pitäneet paikkansa. Tosin isojakin haksahduksia on tapahtunut.

Käsi ylös kuka näkee Macin bannereita tuossa ylhäällä? Käsi ylös joka on koskaan saanut multa ainuttakaan privaa koskien Macin ostoa? Käsi ylös olenko linkittänyt kertaakaan tässä ketjussa Maccikauppaan? Olenko edes kertaakaan maininnut mistä ostin Maccini?

Ja sitten lopuksi, omistan tämän forumin ja kirjoitan positiivisia lauseita vaikka koiranpaskasta, tartte heti vittuilla kuin minä nyt olisin joku saatanan pyrkyri, joka koittaa tehdä fyrkkaa joka vitun välissä. :curs:

Mä saan markkinoida täällä ihan mitä vittua mua huvittaa, nyt vain keskustelen muiden lailla Mac-aiheisessa ketjussa. Kyllä mulla Dave on markkinointiin enemmänkin aseita jos markkinoida haluan.

Miksi siis Macin käyttäjät ovat niin fanaattisia? Itse voin vastata, siksi koska se todellakin on helvetin toimiva paketti, harmittaa, ettei aikaisemmin tullut vaihdettua. Kokemusta on vuosia Windows koneista.

Muistatko muuten, että suosittelin niihin aikoihin sinulle Maciä, etkä edes harkinnut vaihtoa. Niihin aikoihin minä myin niitä, ehkä vain varoit kauppamiehen puheita. Mutta voinpa ainakin sanoa: I told you so :)

Villi keskusteluhan täällä on käynyt!

Jep, eli jouluksi tuli sitten tuo perus macbook. Nyt pitäisi sitten avata näitä officen uusia tiedostoja, .docx .xlsx (vai mitä nyt olivat), eikä tuo macin office oikein tunnu tukevan näitä. Mitenkä siis, löytyykö tuohon ongelmaan jo jotain päivitystä vai saako sitä edes vielä korjattua?

Pistin saman kyssärin tuonne tyhmien kysymysten puolelle, liekö sitten hukkunut massan sekaan...

Käsi ylös kuka näkee Macin bannereita tuossa ylhäällä? Käsi ylös joka on koskaan saanut multa ainuttakaan privaa koskien Macin ostoa? Käsi ylös olenko linkittänyt kertaakaan tässä ketjussa Maccikauppaan? Olenko edes kertaakaan maininnut mistä ostin Maccini?

Ja sitten lopuksi, omistan tämän forumin ja kirjoitan positiivisia lauseita vaikka koiranpaskasta, tartte heti vittuilla kuin minä nyt olisin joku saatanan pyrkyri, joka koittaa tehdä fyrkkaa joka vitun välissä. :curs:

Mä saan markkinoida täällä ihan mitä vittua mua huvittaa, nyt vain keskustelen muiden lailla Mac-aiheisessa ketjussa. Kyllä mulla Dave on markkinointiin enemmänkin aseita jos markkinoida haluan.

Joo, toi nyt oli tollanen heitto vain. Nothing personal. Deletoi posti, jos haluat.

Ja kyllä minä Macin erinomaisuuteen uskon. Köyhä paska olen vain, eikä ole vielä varaa Macciin vaihtaa. Siksi edelleen käytän tätä mopo-PC:tä.

Nyt pitäisi sitten avata näitä officen uusia tiedostoja, .docx .xlsx (vai mitä nyt olivat), eikä tuo macin office oikein tunnu tukevan näitä. Mitenkä siis, löytyykö tuohon ongelmaan jo jotain päivitystä vai saako sitä edes vielä korjattua?

Kieltäytykää käyttämästä/ottamasta vastaan noita tiedostoja.

Ei ole mitään järkeä tukea monopoliasemassa olevan yrityksen suljettua formaattia,
kun on olemassa avoin, käyttöjärjestelmästä ja toimisto-ohjelmistosta riippumaton ja standardi tiedostomuoto,
jonka käyttöön kaikilla on mahdollisuus ilmaiseksi.

http://www.noooxml.org/petition-fi

Toistaiseksi on tullut paluuviestinä anteeksipyyntö ja tiedosto toisessa formaatissa.
Ooxml näyttää toistaiseksi olevan niin vähän käytössä että todennäköisemmin saa potkut kun tuota käyttää. :)
Toivottavasti ei koskaan yleistykään.

Nyt pitäisi sitten avata näitä officen uusia tiedostoja, .docx .xlsx (vai mitä nyt olivat), eikä tuo macin office oikein tunnu tukevan näitä. Mitenkä siis, löytyykö tuohon ongelmaan jo jotain päivitystä vai saako sitä edes vielä korjattua?

Microsoft Office Open XML File Format Converter for Mac 0.2.1 (Beta)

This version of the converter can convert the following Open XML file formats:
- Word Document (*.docx)
- Word Macro-Enabled Document (*.docm)
- PowerPoint Presentation (*.pptx)
- PowerPoint Show (*.ppsx)
- PowerPoint Template (*.potx)

Ei siis Exceliä. Office 2007 tuli myyntiin yli vuosi sitten, eikä Mac-konvertteri ole edennyt Beta-astetta pidemmälle.

Hei pc-asiantuntijat, miksi Office-ohjelmat avaa omatoimisesti vitunmoisen kasan fontteja käynnistyessä? Saako tuon ominaisuuden jostain pois päältä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom