Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seuraatko millään muulla tavoin koneesi toimintaa?
Kun Windowsia uhkaa yli 200 000 virusta, ainakaan itse en pitäisi sitä verkossa ilman torjuntaohjelmaa.

Pieni tietämys siitä mitä ladata netistä + HYVÄ palomuuri riittää. Virustorjunta ja kaikenmaailman ad-aware poisto-ohjelmat on melko turhia, ainakin VISTAssa tuntus pärjäävän hyvin ilman. Vanhemmat winkkarithan saastu minuutissa kun ne kytkettiin nettiin. :)

Pieni tietämys siitä mitä ladata netistä + HYVÄ palomuuri riittää.

Valitettavasti suurimmalle osalle eivät riitä.

Kerrataas nyt sitten.

Miksi Mac on huono?

- Siinä on vain 17 tuumainen ja 13,3 tuumainen näyttö, eikä 15,4 tuumaista, joka on must.
- Mac on kallis
- Macillekin on viruksia ja siihen pääsee murtautumaan jos asentaan kolmannen osapuolen wi-fi mokkulan ja yhdistää tuntemattomaan shelliin
- Macissä on vain vuoden takuu
- Macilla ei voi pelata
- Muropaketissa ei ole testeissä Mac-koneita kärkipäässä

Miksi Windows-pc on parempi?

- Pieni tietämys mitä ladata netistä plus palomuuri, virustorjuntaa ei tarvitse laisinkaan.
- Monta eri resoa läppäreissä, etenkin 15,4 tuumaa, joka on must, 13,3 tai 17 ei käy.
- Saa 100 eri näytönohjainta kiinni
- Pystyy pelaamaan
- Pärjää muropaketin testeissä
- Saa kolmen vuoden takuun. Takuuhuolto toimii kuten Acerista voimme todeta.

Kuka on sanonut että MAC on huono?

Jos saisin mun HP:n hinnalla raudaltaan samantasoisen MACin ni vaihtaisin heti. Olettaen että joku läppärini ostaisi.

- Siinä on vain 17 tuumainen ja 13,3 tuumainen näyttö, eikä 15,4 tuumaista, joka on must.

Viittaat varmaan mun aiempaan postiin? Kai saan halutessani vaatia vähintään 15.4" näytön + 3 vuoden takuun läppäriini? Saanhan?

Kerrataas nyt sitten.

Miksi Mac on huono?

- Mac on kallis
- Macillekin on viruksia ja siihen pääsee murtautumaan jos asentaan kolmannen osapuolen wi-fi mokkulan ja yhdistää tuntemattomaan shelliin
- Macissä on vain vuoden takuu
- Macilla ei voi pelata
- Muropaketissa ei ole testeissä Mac-koneita kärkipäässä

Miksi Windows-pc on parempi?

- Pieni tietämys mitä ladata netistä plus palomuuri, virustorjuntaa ei tarvitse laisinkaan.
- Monta eri resoa läppäreissä, etenkin 15,4 tuumaa, joka on must, 13,3 tai 17 ei käy.
- Saa 100 eri näytönohjainta kiinni
- Pystyy pelaamaan
- Pärjää muropaketin testeissä
- Saa kolmen vuoden takuun. Takuuhuolto toimii kuten Acerista voimme todeta.
Hienosti tiivistetty 43 sivun "keskustelun" saldo. :hyvä:

Jos saisin mun HP:n hinnalla raudaltaan samantasoisen MACin ni vaihtaisin heti.
Kuten monta kertaa tässäkin keskustelussa on käynyt ilmi, PC- ja Mac-koneita ei voi verrata ainoastaan rautaspeksejä tuijottamalla. Tässä muutama hyvä perustelu. ;)

Minäkin olin lähellä ostaa "huipputehokkaan" ASUS/VISTA-läppärin mutta onneksi tulin järkiini ja hankin MacBookin. :)

Kuka on sanonut että MAC on huono?

Jos saisin mun HP:n hinnalla raudaltaan samantasoisen MACin ni vaihtaisin heti. Olettaen että joku läppärini ostaisi.
Macci on kokonaisuus, ei vain kasa erihintaisia palikoita, joita sitten rassaillaan edes takas ja viritellään. Macin kokonaisuus on helvetisti parempi kuin Windowsilla ja sen huomaa ja tajuaa kun Maccia käyttää. Mutta tätä on turha selittää jollekin, joka ei ole edes ostamassa maccia, oli sitä mullekin turha selitellä. Jälkeenpäin olen miettinyt, mikä vittu siinä oli, etten tajunnut aikaisemmin vaihtaa. Niin potenssiin x mukavampaa ja noileempaa on koneen käyttö ollut kun Macciin siirryin. Windows on simppelisti sanottuna tylsä.

Viittaat varmaan mun aiempaan postiin? Kai saan halutessani vaatia vähintään 15.4" näytön + 3 vuoden takuun läppäriini? Saanhan?

Tokihan nyt. Samalla tavalla itsekin voin vaatia 13.3" näyttöä ja todeta että PC-valmistajilla sellainen on useamman satasen kalliimpi kuin Applella. Onpas nuo PC:t kalliita, en kyllä maksaisi tuolllaisia rahoja pelkästä raudasta johon on päälle lätkäisty Windows ;)

Ihme kahtiajakoa näissä keskusteluissa.

Ellet ole käyttänyt Maccia, et voi arvostella sitä. Jos et ole Macin puolesta, olet sitä vastaan. Jos taas puolustat Windowsia missään asiassa, leimaudit Windows-käyttäjäksi. Windows-käyttäjänä olet tietenkin itsepäinen ja sokea, kun et ole vielä tajunnut Macin hienoutta. Jos haluat pelata tai päivittää konettasi, olet aasi, sillä koneen päivitys ja osien vaihto ja vertailu on vaikeaa ja tylsää ja pelaamisen voi hoitaa konsolilla.

Näin hitusen kärjistettynä ;)

Todella harva, jos kukaan, täällä on Mac'ia huonoksi haukkunut. Windowsiakaan ei ole pahemmin Macia paremmaksi kehuttu. Silti ihmiset lokeroivat sakkia ja koittavat tehdä kaiken niin mustavalkoiseksi.

On se Mac varmaan luotettavampi, kevyempi ja mukavampi käyttää. Voisi olla ihan mielenkiintoinen kokeilu. Pöytäkoneessani käytän kuitenkin Windowsia hinnan, koneen päivittelyn, pelien ja muiden softien takia. Virukset eivät ole kiusanneet ja C: pitää välillä siivota kaikesta roinasta, joka on oikeastaan ihan mukavaa, kun tietää koneen toimivan siististi :)

:piis:

edit. Ja kyllä, siinä Wintoosassa on kasa vittumaisia toimintoja sun muita. Juuri näiden takia en tästä mitään suostu ikinä maksamaankaan :D

Itse en kyllä tajua miksi kannettavan pitäisi olla joku 17 tuumainen? Ei se ole enää mikään optimaalinen. Ottaisin pienemmän Macin jos semmoinen tulisi. 13,3 on myös aika rohjo kannella. Kannettava pitää olla kannettava ja kestävä akultaan.

Täysin samaa mieltä... 17" läppäri ei enää ole "kannettava".
Eri asia on jos läppärin on tarkoitus korvata pöytäkone.

Mun HP on 17". Toisaalta se on liian pieni kotikäyttöön (22" näytössä kiinni) ja liian iso kannettavaksi. Mutta, kun roudaan sitä ~3-5 kertaa vuodessa työmatkoilla esim johonkin hotelliin/junaan/bussiin/lentokoneeseen ni tykkään katsella Jennaa isommalta ruudulta enkä tihrustaa joltain kärpäsenpaskan kokoiselta ruudulta.

Eri asia jos sitä päivittäin joutus kantamaan ni sillon joku 13" ois bueno.

Ihme kahtiajakoa näissä keskusteluissa.
Sanoppa muuta.

Ellet ole käyttänyt Maccia, et voi arvostella sitä.
Juuri näin.

Jos et ole Macin puolesta, olet sitä vastaan. Jos taas puolustat Windowsia missään asiassa, leimaudit Windows-käyttäjäksi.
Ei nyt ihan näinkään. Mutta harvapa ei ole Macin puolesta, jos on sellaista oikeasti käyttänyt. Mistä päästäänkin takaisin tuohon toiseen kohtaan...

Windows-käyttäjänä olet tietenkin itsepäinen ja sokea, kun et ole vielä tajunnut Macin hienoutta.
Juuri näin.

Jos haluat pelata tai päivittää konettasi, olet aasi, sillä koneen päivitys ja osien vaihto ja vertailu on vaikeaa ja tylsää ja pelaamisen voi hoitaa konsolilla.
Tiedän monia tyyppejä, jotka tykkäävät rakennella koneita, päivittää niitä jatkuvasti, etsiä parhaita komponenetteja, ajuriversioita ja harrastaa muutenkin moista runkkailua. Kukin taaplaa tyylillään. Meikäläistä ei moinen touhu (enää) kiinnosta. Minulle riittää, kun kone toimii.

Näin hitusen kärjistettynä ;)
Juuri näin. ;)

17" läppäri ei enää ole "kannettava".
Mun HP on 17". Toisaalta se on liian pieni kotikäyttöön (22" näytössä kiinni) ja toisaalta se on liian iso kannettavaksi. Mutta, kun roudaan sitä ~3-5 kertaa vuodessa työmatkoilla esim johonkin hotelliin/junaan/bussiin/lentokoneeseen ni tykkään katsella Jennaa isommalta ruudulta enkä tihrustaa jotain kärpäsenpaskan koosta ruutua.
Osta Mac Mini ja kunnon näyttö. Näyttää Jennakin entistä paremmalta. :thumbs:

Eihän nyt 17" konetta normaalikokoinen mahdu edes avaamaan lentokoneessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom