Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Tohonkin hintaan saa vaan vuoden takuun. Mihin lisähintaan saa 3v takuun?

EDIT: AppleCare Protection Plan (3 years) for MacBook Pro/PowerBook 449€.

Eli ton kannettavan hinnaksi 3v takuulla tulee ~2300e. Saman tason rauta (esim HP) 3 vuoden takuulla ~1400e. Hinta nyt ei ainakaan houkuttele vaihtamaan MACiin vaikka parempi laite olisikin.

toi kertoo karua kieltä. Macin OSX on aivan helmi, mitä nyt kaveri luona kokeillut. MUTTA, onko se sitten perus surffaajalle(kuten minä) liian kallis kone?

Hinta on kyllä yllättävän kova Macbook prossa. Voi olla että pakko "tyytyä" tulevaisuudessakin vain Winukkaan:jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
toi kertoo karua kieltä. Macin OSX on aivan helmi, mitä nyt kaveri luona kokeillut. MUTTA, onko se sitten perus surffaajalle(kuten minä) liian kallis kone?

Hinta on kyllä yllättävän kova Macbook prossa. Voi olla että pakko "tyytyä" tulevaisuudessakin vain Winukkaan:jahas:

Mutsille ja faijalle taannoin hommasin läppärin. Yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona oli macbook, mutta hinta oli yksinkertaisesti liian kova. Otin ihan halpiskoneen johon tyrkkäsin linuxin. Riittää mainiosti pankkiasioiden hoitamiseen ja sekalaiseen surffailuun.

Mun mielestä pelkästään nettiselaimeksi täysin ylihintainen masiina.

Tohonkin hintaan saa vaan vuoden takuun. Mihin lisähintaan saa 3v takuun?

EDIT: AppleCare Protection Plan (3 years) for MacBook Pro/PowerBook 449€.

Eli ton kannettavan hinnaksi 3v takuulla tulee ~2300e. Saman tason rauta (esim HP) 3 vuoden takuulla ~1400e. Hinta nyt ei ainakaan houkuttele vaihtamaan MACiin vaikka parempi laite olisikin.

Laitatko nyt sitten linkin mulle siihen vastaavaan HP:n koneeseen.

Jos tuesta puhutaan niin vastaava 3v tuki sisältöineen ja hintoineen olisi myös kiva nähdä.

Laitatko nyt sitten linkin mulle siihen vastaavaan HP:n koneeseen.

http://catalog.mikromafia.fi/catalog/product_info.php?cPath=199_184&products_id=3705 3v takuu.
Tosin vaan 1GB memoo, ei kallis lisä.

Verkkokaupassa esim Hewlett-Packard 6510b, Intel Core 2 Duo T7300, Vista Business -kannettava tietokone. Intel Core 2 Duo -prosessori T7300 (2GHz), 2GB (2x1GB) DDR2 667MHz, max. 4GB, 160GB S-ATA 5400rpm. 1200e + 3v lisätakuu n. 150e = ~1350e

MACPron eduksi parempi näytönohjain. Mutta peruskäyttöön niin onhan PC-puolella saatavilla huomattavasti halvempi kokoonpano.

Mihin hintaan irtoaisi joku perusmäkki Core 2 prossalla, 2GB muistilla ja halvalla näytönohjaimella? Nettikoneeksi jos kaipailis? 3v takuu on kuitenkin ehdoton.

http://catalog.mikromafia.fi/catalog/product_info.php?cPath=199_184&products_id=3705 3v takuu.
Tosin vaan 1GB memoo, ei kallis lisä.

Verkkokaupassa esim Hewlett-Packard 6510b, Intel Core 2 Duo T7300, Vista Business -kannettava tietokone. Intel Core 2 Duo -prosessori T7300 (2GHz), 2GB (2x1GB) DDR2 667MHz, max. 4GB, 160GB S-ATA 5400rpm. 1200e + 3v lisätakuu n. 150e = ~1350e

Noi molemmat laittamasi on 14 tuumaisia.

Jos nyt keskitytään siihen rautaan, vertaile saatavia tukia jossain muualla.

Varmasti "peruskäyttöön" pc-raudalla löytyy halvempia. Saahan noita läppäreitä 500e ja kyllä niillä surffaa.

Jos nyt keskitytään siihen rautaan, vertaile saatavia tukia jossain muualla.

Tarkotitkohan takuuta? No anyways, kyllä läppäreihin yleensä tahdotaan se 3 vuoden takuu.

Tässähän on melko ok hintainen omppu; http://www7.gnt.fi/scripts/DBMNet.d...DI=MB062K/B&V=3&ID=5055154&HINTA=1292&LANG=0& Näytön koko nyt on melko toivoton (13").

Tohon 3v takuu (329€) niin ollaan 1630€ hinnassa, ei niin paha. Kaipaako MAC samalla tavalla 2GB muistia? Lisäpalikka tohon tekee vielä 145egee..

Itse aijon kyllä macbookpro:n jossain vaiheessa hankkia, mutta jotkut seikat kyllä hieman arveluttavat. Esim. nimenomaan tuo protection plan. On aika ihmeellistä ettei siihen tule 3:n vuoden takuu kaupan päälle. Sekin on kiinnostavaa, että vaikka kovalevyllä olisi 5:n vuoden takuu, mikä taitaa olla nykyään standardi, kun se lätkästään applen koneeseen niin sen takuu putoaa yhteen vuoteen.

Onko kellään tähän jotain sanomista, olenko ymmärtänyt asian oikein?

Tarkotitkohan takuuta? No anyways, kyllä läppäreihin yleensä tahdotaan se 3 vuoden takuu.

Applehan ei myy pelkkää takuuta, joten en tarkoittanut sitä.

Applecare (macbookiin 329e) sisältää 3v takuun + puhelintuen.

Edelleen odottelen sitä macbook pro:ta vastaavaa, huomattavasti halvempaa kannettavaa.

(tämä ei suunnattu nimimerkille HC76, vaan yleisesti niille jotka ovat täysin varmoja applen kalleudesta)

Edelleen odottelen sitä macbook pro:ta vastaavaa, huomattavasti halvempaa kannettavaa.

(tämä ei suunnattu nimimerkille HC76, vaan yleisesti niille jotka ovat täysin varmoja applen kalleudesta)

No miten olisi HP:n NW8440 T7200/15.4"WSXGA+ http://www.multitronic.fi/index.php?prod=RH415EA#AK8

- Näyttö 15.4" resoluutio max 1680x1050
- Intel Core 2 Duo T7200 (2 GHz)
- 1GB RAM (667MHz)
- ATI Mobility FireGL V5200 (256MB)
- Takuu 3 vuotta

Hinta: ~ 1300€ (1GB lisää muistia ja ollaan vieläkin alle 1400e).

Ps. puhelintuella voi lähinnä raapia persettä. Töissäkin kaikenmaailma GOLD-jäsenyyksiä josta maksetaan kultaharkkoja, ikinä minkää tarvinnu soittaa. Google on ilmainen. ;)

Minä en ainakaan MacBookkini kaipaa 3 vuoden takuuta / Apple Carea. Johonkin Aceriin 3 vuoden takuu on välttämätön.

Hinta/laatu/ominaisuudet on todella kohdillaan. Mac- ja PC-koneita on täysin turha vertailla tuijottamalla pelkkiä rautaspeksejä.
Minä kuitenkin oottelisin pari viikkoa. Silloin saattaa tulla uusia malleja.

Näytön koko nyt on melko toivoton (13").
Hyvin olen pärjännyt tuolla vaikka aluksi vähän epäilyttikin. Minun mielestä 13.3" on kannettavassa ehdoton maksimi. Isommat menee sitten jo raahattaviksi.

Kaipaako MAC samalla tavalla 2GB muistia? Lisäpalikka tohon tekee vielä 145egee..
Ei kaipaa, mutta muisteja ei kannata ostaa Apple Storesta vaan sieltä, mistä sattuu halvimmalla saamaan. Itse lisäsin MacBookkiin muistia, kun sain niin halvalla (2*1 Giga 38 euroa kotiin kannettuna). Vaihtoon meni noin viisi minuuttia.

Pelaajille loppukevennys.

Verkkokauppa.comissa on myynnissä 2x2 gigan muistit hintaan n. 72 €. Saavat niitä ensi viikolla..

No miten olisi HP:n NW8440 T7200/15.4"WSXGA+

- Näyttö 15.4" resoluutio max 1680x1050
- Intel Core 2 Duo T7200 (2 GHz)
- 1GB RAM (667MHz)
- ATI Mobility FireGL V5200 (256MB)
- Takuu 3 vuotta

Hinta: ~ 1 300€

Melkein.

Tuohon jos saisi muistia 1->2 g, paremman näyttökortin (tässä voin olla väärässä, en tunne noita näyttökortteja, nopeasti vilkaisin arvostelun, jossain 3dmarkissa ero 1800 vs 2800), levyn 80->120, paremman liitännän ulos (tossa on vaan vga/s-video), niin alkaisi olla samaa luokkaa.

Sen verran lähellä toi on että pidän todennäköisenä että tosiaan löytyy läppäri joka on macbook pro:n kanssa raudaltaan samankaltainen ja muutaman satasen halvempi.

Muihin vuoden 2007 aikana lisääntyviin tietoturvailmiöihin kuuluvat loisohjelmat, kuten Zlob DNSChanger ja Apple-tuotteiden – Macin, iTunesin ja iPhonen – tietoturva-aukkojen hyödyntäminen.

linkki

Troijalaiset DNS-nimipalvelun vaihtajat Mac OSX -käyttöjärjestelmään
Kuten aiempana mainittiin, DNS-vaihtajat toimivat nyt myös Mac OSX -käyttöjärjestelmässä. Käyttäjiä huijataan antamaan asennukseen järjestelmänvalvojan salasanansa, mikä ei ole monimutkaista kekseliäälle verkkohuijarille: Mac-käyttäjien houkuttelu videokäsittelyohjelman helpolla asennuksella ei ole ylittämätön haaste. Ainakaan se ei ole estänyt salasanaa tarvitsevia Windows-haittaohjelmia yleistymästä. Lisäksi havaitsemme yhä useampia DNS-nimipalvelun vaihtajien variantteja Macille. Se, ettei haittaohjelmia aikaisemmin ollut Mac OSX:lle, voi olla merkittävä haitta sen käyttäjille. Huijarit voivat hyötyä väärästä turvallisuuden tunteesta.

Applen Macien markkinaosuus on jo riittävä, jotta Zlob-loiset ottavat ne kohteekseen. Haittaohjelmia tekevät eivät vaivaudu kehittämään mitään, jollei luvassa ole taloudellista hyötyä.

linkki2

Tuohan on toki vain tietoturvayhtiön harjoittamaa pelottelua ja asiakkaiden kalastelua...

Tuohon jos saisi muistia 1->2 g, paremman näyttökortin (tässä voin olla väärässä, en tunne noita näyttökortteja, nopeasti vilkaisin arvostelun, jossain 3dmarkissa ero 1800 vs 2800), levyn 80->120, paremman liitännän ulos (tossa on vaan vga/s-video), niin alkaisi olla samaa luokkaa.

1GB lisämuisti 39€
500GB USB 2 kovalevy ~100€.

Nyt ois HP:lla hintaa (500GB lisälevyllä) siis 1450€. Se MACpro 3v takuulla oli 2350€.

Näytönohjain on edelleen MACissä parempi, siinä se sit raudan puolesta olikin. Sovitaanko että hinnassa on ero? Oli sitten pieni tai vähän isompi, sen voi jokainen ite miettiä. :)

Minä en ainakaan MacBookkini kaipaa 3 vuoden takuuta / Apple Carea. Johonkin Aceriin 3 vuoden takuu on välttämätön.

Kuitenkin koneissa identtiset komponentit. Mä en läppäriä ottais koskaan ilman 3v takuuta.

Minun mielestä 13.3" on kannettavassa ehdoton maksimi. Isommat menee sitten jo raahattaviksi.

15,4" taas minimi mun mielestä. Näytön koko riippuu täysin siitä kuin paljon sitä konetta joutuu raahaamaan mukanaan. Ja mitä sillä tekee.

Muihin vuoden 2007 aikana lisääntyviin tietoturvailmiöihin kuuluvat loisohjelmat, kuten Zlob DNSChanger ja Apple-tuotteiden – Macin, iTunesin ja iPhonen – tietoturva-aukkojen hyödyntäminen.

linkki
linkki2

Tuohan on toki vain tietoturvayhtiön harjoittamaa pelottelua ja asiakkaiden kalastelua...

Haluaisin todellakin nähdä (jonkun muun kuin tietoturvayhtiön) raportin kuinka aukkoja on hyödynnetty. Edelleenkään ei moista ole vastaan tullut etsinnöistä huolimatta. :D

Jotta moinen aukko voitaisiin hyödyntää, täytyisi käyttäjän olla täysin puupää ja antaa pääkäyttäjän tunnus ja salasana. Ainoa mahdollinen aukko on siis käyttäjä. Siitähän nyt ei voi oikein Applea syyttää.

Melkein.

Sen verran lähellä toi on että pidän todennäköisenä että tosiaan löytyy läppäri joka on macbook pro:n kanssa raudaltaan samankaltainen ja muutaman satasen halvempi.
Käykö tämä?
linkki

Täytyy myöntää, että en jaksanut katella speksejä ihan pilkulleen. :hyper:
Sinihammas puuttuu, painaa ihan vitusti enemmän jne. noin äkkiseltään...

Haluaisin todellakin nähdä (jonkun muun kuin tietoturvayhtiön) raportin kuinka aukkoja on hyödynnetty. Edelleenkään ei moista ole vastaan tullut etsinnöistä huolimatta. :D

Jotta moinen aukko voitaisiin hyödyntää, täytyisi käyttäjän olla täysin puupää ja antaa pääkäyttäjän tunnus ja salasana. Ainoa mahdollinen aukko on siis käyttäjä. Siitähän nyt ei voi oikein Applea syyttää.
No samalla tavallahan monen (ei todellakaan kaikkien) Windows ongelmienkin kohdalla on. Käyttäjät käyttää koneitaan admin paukuilla (ai niin, mutta kun ne ei osaa käyttää niitä muuten, Microsoftin vika), eikö?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom