Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Tämä threadi saa mac-käyttäjän kyllä vaikuttamaan tyhmältä. Näin totesi ketjua aktiivisesti seuraamaton kollega. Pakko yhtyä tähän ajatukseen...

Tämä threadi saa mac-käyttäjän kyllä vaikuttamaan tyhmältä. Näin totesi ketjua aktiivisesti seuraamaton kollega. Pakko yhtyä tähän ajatukseen...
Epäilemättä. Onko kollega sattumoisin Windows-käyttäjä? Vai onko hänellä omakohtaista kokemusta myös Maceista?

Luin. Myös viimeinen esimerkkisi, Win + Pause onnistuu yhdellä kädellä.

Mulla ei onnistu.
Näppis on tällainen:
hey_dell.png

Koitin peukalo+pikkusormi-yhdistelmää jossa taitaa olla tuossa suunnassa lähimmäksi yltävä välitys.
Sormet on ihan normaalin mittaiset. Haluaisin käyttää niitä kaikkia pikanäppäimiä vasemmalla kädellä ja oikealla hiirtä.

Monessa jutussa on kyse periaatteesta. Kaikkia näppäinyhdistelmiä voi käyttää ja kaikkia voi wintoosalla tehdä. Eri asia on mikä on loogista, helppoa, mahdollista jne.
Toiset tyytyy tekemään asioita hankalasti, toiset ei jaksa säätää, vängätä, asentaa ja tapella koneensa kanssa.

Mac-käyttäjä. iMac ja Air työkoneina. Ei IT-osastolta.
Hieno homma. Asialliset työkalut. Osaisiko hän kommentoida miksi Windows-miehet aina valittaa, että Macissa kaikki toimii "kuten Steve Jobs haluaa" eikä mitään voi itse säätää? Mutta kun Windowsissa ei voikaan säätää jotain, vaan se toimii kuten Bill Gates haluaa, se onkin hemmetin hyvä juttu?

Moni, monimoni asia juontaa juurensa siihen että käyttäjä ei vaan osaa. Ja sitten on windows paska. No jos ei osaa, ni sittenhän hankkii sen helppokäyttöisen hedelmäflipperin (mäkin).
Kerrotko mulle mitä mun pitäisi nyt osata sitten tehdä muuta kuin työni? Pitäiskö tämä Macci purkaa päivittäin palasiin ja koota takaisin? Vai mitä mahdat tarkoittaa? Pitäisikö asentaa Windows tuohon rullaamaan ja päivittäin kikkailla sen virustorjunnalla ja ratkoa sen ongelmia? Mitä siis pitäisi osata vielä jos kone tekee kaiken sen johon se on tarkoitettu tässä tapauksessa? Näyttää pahasti siltä, että windowskäyttäjillä se koneen säätäminen on itseiasrvo. Kone ei voi olla hyvä, jos sitä ei joudu säätämään ja jos ei JOUDU säätämään, niin sitten on uusavuton.

Myönnetään, mutta ei tämä ketju kyllä PC-käyttäjiäkään saa sen fiksummilta vaikuttamaan. Turhaa vääntöä molemmin puolin.

Kyllä! Täysin turhaa ja typerää vääntöähän tämä on. Mutta, ah, niin viihdyttävää! :kippis1:

No jaksa vikistä jostain pikanäppäimistä ja tarroista pohjissa. Kyl menee jo sit niin yli.
Vikinää kuitenkin aiheuttaa eniten se kauhee säätö. Suurin osa on varmaan joutunut säätämään ja asentamaan vanhemmilleen jotain windows koneeseen kun hommat ei toimi.
Montako ketjua pakkiksellakin on ollut sen takia kun jonkun windows-käyttäjän kone/ohjelma ei toimi tai on kauhee säätö.
Se on perseestä.
Minäkin rutkutin tässä ketjussa tapelleeni useita tunteja raw-kuvien kanssa wintoosalla. Homma ei toimi edelleenkään. Mac avaa ne ilman mitään lisäohjelmia.
Sitten rutkutin myös kotiverkon toimivuudesta tyttöystävän windows-läppäriin. Tappelin monia tunteja ilman tulosta. Kotiverkko ei toimi edelleenkään siinä koneessa. Toimii alle sekunnin ja palomuuri heittää pihalle vaikka ottais koko palomuurin pois käytöstä.
Tällaisille firmoille windows-käyttäjät on kullanarvoisia:
http://www.helpson.fi/
Juuri tällaisia palveluita ihmiset haluaa kun asiat on hankalia jos ei osaa säätää ja säätää:
http://www.helpson.fi/index.php?page=category&category_id=20

Näin totesi ketjua aktiivisesti seuraamaton kollega.
Anna kun veikkaan, Windows käyttäjä :D Mutta eipä se mikään ihme olekaan, koska tehän olette ihan saatanan fiksuja ja osaatte kaiken. Tosin Safari kun tulee iTunesin mukana, niin Windowskäyttäjällä menee sormi suuhun, se ruksin on silloin ylivoimaisen vaikeaa laittaa ruutuun ;)

Anna kun veikkaan, Windows käyttäjä :D Mutta eipä se mikään ihme olekaan, koska tehän olette ihan saatanan fiksuja ja osaatte kaiken. Tosin Safari kun tulee iTunesin mukana, niin Windowskäyttäjällä menee sormi suuhun, se ruksin on silloin ylivoimaisen vaikeaa laittaa ruutuun ;)

Mike, kai olet joskus avautunut forumin käyttäjälle joka ei lue kunnolla edes tuoreimpia threadin viestejä ja osallistuu silti keskusteluun? Jos olet, katso itse peiliin ;)

Mä lähden liikenteeseen.
Hyvät mm-kisat kaikille! Venäjä maan rakoon illalla!
Palataan tänne vääntään taas maanantaina tai ehkä jo viikonloppuna jos ehtii.

Vikinää kuitenkin aiheuttaa eniten se kauhee säätö. Suurin osa on varmaan joutunut säätämään ja asentamaan vanhemmilleen jotain windows koneeseen kun hommat ei toimi.
Mutta kuitenkin haluat macissäsikin säätää pikanäppäimiä yms... :rolleyes:

btw. Faija osti tossa viime vuoden lopulla Vista kannettavan ja mitään ei ole vielä tarvinnut senkään kanssa säätää saatikka asentaa... Ei ole edes kysynyt kertaakaan neuvoja, ihan itse on testaillut ja kokeillut. Siitä olen ihan 100% varma, että ilman jumalatonta kiroamista tuo homma ei ole edennyt, mutta eipä ole minua ainakaan vaivannut vielä millään tavalla. Ja ihan ensimmäinen kone hänellä ikinä on tuo vista kone...

Back
Ylös Bottom