Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

En tiedä oletko oikeasti perehtynyt Macin ohjelmatarjontaan tai niiden hintoihin mutta kertoisitko mitä ohjelmia ehdottomasti tarvitset? Huomaa myös että fusion tai parallersin kautta saat myös winkkarisoftat toimimaan OSX:ssä (pelejä lukuunottamatta).
Pokerisaittien ohjelmat, macilla toimivia taitaa olla ehkä 10% kaikista ja tarjousten perässähän sitä mielellään saittia vaihtaa. Samaan apuohjelma, pokertracker 2+PAH tai Pokertracker 3, ei tietääkseni toimi macilla. 3D-Cad, muistelen ettei mac-tukea. Ja kyllä alkuperäinen ohjelma löytyy, tosin ilmaisenahan ne noita opiskelijoille antaa :D
Sitten satunnaiset pelailut tuohon päälle.

Pokerisaittien ohjelmat, macilla toimivia taitaa olla ehkä 10% kaikista ja tarjousten perässähän sitä mielellään saittia vaihtaa. Samaan apuohjelma, pokertracker 2+PAH tai Pokertracker 3, ei tietääkseni toimi macilla. 3D-Cad, muistelen ettei mac-tukea. Ja kyllä alkuperäinen ohjelma löytyy, tosin ilmaisenahan ne noita opiskelijoille antaa :D
Sitten satunnaiset pelailut tuohon päälle.

CAD-ohjelmat ja pelit pitää tosiaan pyörittää Boot Campissa windowsin puolella, mutta pokeriohjelmat kyllä pyörivät virtuaalikoneessakin (Parallels tai WMware Fusion). Mutta jos näitä kaikkia käyttää todella usein niin onhan se ihan pätevä syy pysyä Windowsissa.

Olen ensi vuonna menossa nousevan auringon maahan opiskelemaan ja sieltä olisi tarkoitus ostaa tuleva läppäri.

Olen aina ollut ns. periaatteen mies siinä suhteessa, että olen vihannut kaikkea omenaan liittymään, ilman minkäänlaisia argumentteja. Varmaankin vain kateellista panettelua. En vain tykkää tuollaisesta imagohinnoittelusta.

Toinen ääripää on tietenkin sitten Alienwaren koneet mitä olen kuolannut. Hinta olisi lähes sama. Kuitenkin hakusessa on 15,4" tuumaisella näytöllä varustettu TEHOKAS kannettava, jolla voisi jotain pelata.
EDIT: Pääasiallinen käyttö ei varmasti tulisi olemaan pelaaminen, ja uskoisin OSX:llä surffaamisen ja peruskäytön olevan mukavaa, mutta nykyisellä 12,1" läppärillä ja integroidulla näytönohjaimella ei vain tee MITÄÄN pelikäytössä. Alienwaren megayyper peliläppärit menevät siis myös hieman ohi minun käyttötarkoitukseltani. Pääasia olisi siis, että kun sille päälle tulee niin pelit edes pyörisivät. Enköhän tällä sekoittanut pakkaa jo ihan tarpeeksi, kun tuntuu etten itsekään tiedä mitä haen.

Kolmas vaihtoehto on sitten joku noname. kannettava, mihin saisi halvimmalla parhaat osat, mutta miten lie takuun laita jos kone hajoaa... USKOISIN, että Applen takuu toimisi moitteettomasti, vaikka laitteen ostaisinkin jaappanilasta.

"Parhaat" pelikoneethan on 17", mutta pelejä pelatessa kone olisi kuitenkin kiinni melko varmasti nykyisessä 24" näytössä taikka videotykissä. En vaan kuitenkaan enää halua ostaa pöytäkonetta.

Nyt jos intoa riittää niin heitterit ja muut voisi pelien ja tehojen näkökulmasta haukkua taikka kehua mäkkiä. Bootcampeista sun muista en tiedä, mutta nykyään ei ilmeisesti pelaaminen ainakaan softan puolesta ole mitenkään vaikeaa mäkillä?

- sekavin setein
-whine

Viimeksi muokattu:
Nyt jos intoa riittää niin heitterit ja muut voisi pelien ja tehojen näkökulmasta haukkua taikka kehua mäkkiä. Bootcampeista sun muista en tiedä, mutta nykyään ei ilmeisesti pelaaminen ainakaan softan puolesta ole mitenkään vaikeaa mäkillä?

Ei ole. Windows asentuu mäkkiin ihan niinkuin PC:henkin. Mutta jos puhtaasti pelikäyttöön läppärin ostat niin osta vaan se PC. Mäkin valtti on OSX ja sillä et tee oikein mitään jos pääasiallinen käyttö on pelaaminen koska se pitää tehdä kuitenkin Windowsin puolella.

Kuitenkin hakusessa on 15,4" tuumaisella näytöllä varustettu TEHOKAS kannettava, jolla voisi jotain pelata.
Jos vaatimukset on tommoset ja Mac kiinnostaa, kannattaa tsekata tämä: www.apple.fi/macbookpro

Mutta jos puhtaasti pelikäyttöön läppärin ostat niin osta vaan se PC. Mäkin valtti on OSX ja sillä et tee oikein mitään jos pääasiallinen käyttö on pelaaminen koska se pitää tehdä kuitenkin Windowsin puolella.

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.

Niin siis se nyt vaan on idioottimaista mennä asentamaan linuxiin jotain suljettua F-Securen Client Security ohjelmaa, josta varmasti on enemmän haittaa kuin hyötyä (M.O.T). On niitä macillekin olemassa vastaavia ohjelmia, vaikkei juuri tuota F-Securen tuholaista.
Juuri näin. Todella amatöörimäistä touhua F-Securelta. Mutta täytyy olla melko puupää, joka oikeasti tommosen on menny ostamaan. :D

Juuri näin. Todella amatöörimäistä touhua F-Securelta. Mutta täytyy olla melko puupää, joka oikeasti tommosen on menny ostamaan. :D

Tuossa on taas yksi todiste lisää, ettei torjuntaohjelmia kannata käyttää muissa kuin Windowseissa.
Valitettavasti vain moni Windowsista Linuxiin (tai Macciin) siirtyvä haluaa raiskata koneensa
virustorjunnalla, kun luulevat sen olevan välttämätön.

Vaikkei nyt ihan aiheesen liitykkään, niin alkoi himottamaan Imac, eli ei jotain Windows fania kiinnostais ostaa http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=68471 tollanen kone? :)
Vakkei nyt ihan aiheeseen liitykkään niin: Jätkä on kasannut koneen osista itse selvittelemättä sen kummemmin sopiiko osat toistensa kanssa yhteen, asenteella otin ne mitkä hyvältä näytti ja oli budjettiin sopivat ja sitten wittu itkee täällä kuinka on PC ja Windows on paska ja hehkuttaa miten Macci on toiminut paremmin - aika yllättävää että on toiminut paremmin. :dance2:

Pakko mainita HP-läppärin takuuhuollosta. Aivan uskomatonta miten hyvin voi joku toimia. Kaverilta hajos toi läppäri josta takuu loppunut jokunen viikko sitten. Ei muuta kuin huoltoon tuonne Vantaalle ja SEURAAVANA PÄIVÄNÄ tuli kone takaisin emolevy vaihdettuna, takuuseen meni! Täysin käsittämättömän kunnioitettavaa toimintaa! Suosittelen HP-läppäriä jos takuuhuolloin toimivuus kiinnostaa :worship:
Myös kaikki data oli tallella! Tuosta tuskin Appelikaan pistää paremmaksi.

Toisella tutulla on Acer ja kaikkihan tietävät miten siinä kävi, kone oli 2kk pajalla Euroopassa ja kovalevy oli tyhjennetty emolevyn vaihdon jälkeen eikä kone toiminut siltikään vaan lähti takaisin :curs:
En kyllä tajua miksi pitää forkata kovalevy jos vaihdetaan emolevy, kun kuitenkin emot ovat keskenään samanlaisia...

Pakko mainita HP-läppärin takuuhuollosta. Aivan uskomatonta miten hyvin voi joku toimia. Kaverilta hajos toi läppäri josta takuu loppunut jokunen viikko sitten. Ei muuta kuin huoltoon tuonne Vantaalle ja SEURAAVANA PÄIVÄNÄ tuli kone takaisin emolevy vaihdettuna, takuuseen meni! Täysin käsittämättömän kunnioitettavaa toimintaa! Suosittelen HP-läppäriä jos takuuhuolloin toimivuus kiinnostaa :worship:
Myös kaikki data oli tallella! Tuosta tuskin Appelikaan pistää paremmaksi.

Toisella tutulla on Acer ja kaikkihan tietävät miten siinä kävi, kone oli 2kk pajalla Euroopassa ja kovalevy oli tyhjennetty emolevyn vaihdon jälkeen eikä kone toiminut siltikään vaan lähti takaisin :curs:
En kyllä tajua miksi pitää forkata kovalevy jos vaihdetaan emolevy, kun kuitenkin emot ovat keskenään samanlaisia...

Mulla tuli Lenovon äijä tänne paikan päälle korjaamaan...

edit: nojoo, olihan minulla takuulaajennus, halpa sellainen tosin. Siis kyseessä oli vissiin perus HP läppäri ilman normitakuuta laajempaa pakettia? Melko hyvä :)

Vakkei nyt ihan aiheeseen liitykkään niin: Jätkä on kasannut koneen osista itse selvittelemättä sen kummemmin sopiiko osat toistensa kanssa yhteen, asenteella otin ne mitkä hyvältä näytti ja oli budjettiin sopivat ja sitten wittu itkee täällä kuinka on PC ja Windows on paska ja hehkuttaa miten Macci on toiminut paremmin - aika yllättävää että on toiminut paremmin. :dance2:

Tuossahan kaveri nimenomaan selvittelee että sopiiko ne osat yhteen, kysymällä asiasta täällä pakkiksella. Vai pitäisikö tietämättömän selvitä urakasta ihan itse neuvoa kysymättä? On se nyt jumalauta että pitää olla tietotekniikan insinööri että saa kasata yhden tietokoneen. Ei ihme että haluaa vaihtaa mäkkiin jos vastaanotto on PC-miesten osalta tuota tasoa.

Tuossahan kaveri nimenomaan selvittelee että sopiiko ne osat yhteen, kysymällä asiasta täällä pakkiksella. Vai pitäisikö tietämättömän selvitä urakasta ihan itse neuvoa kysymättä? On se nyt jumalauta että pitää olla tietotekniikan insinööri että saa kasata yhden tietokoneen. Ei ihme että haluaa vaihtaa mäkkiin jos vastaanotto on PC-miesten osalta tuota tasoa.
Pakkikseltahan se asiantuntemus varmasti just löytyy... Ja jos haluaa varmasti toimivan PC/Windows koneen niin kyllä mä väittäsin, että nuo paketti koneet toimii. Ne testattu ja mietitty miten komponentit keskenään toimii. Enkä minä ainakaan ite jaksas ruveta selvittelemään miten jonkun muun koneen komponentit keskenään yhteensopiin.

Aika tyly meininki. Kyllä se PC:n käyttö näemmä on vaikeaa, kun jo pelkkä hankinta vaatii yliopistotason tietotekniikkatutkinnon.

Pakkikseltahan se asiantuntemus varmasti just löytyy...
Kaikki ei välttämättä osaa/halua mennä Muroon, jossa ne oikeat AsiantuntiJAt on.

Ja jos haluaa varmasti toimivan PC/Windows koneen niin kyllä mä väittäsin, että nuo paketti koneet toimii. Ne testattu ja mietitty miten komponentit keskenään toimii.
Kuten ne ikiliikkujat? Tai Vista Capable -vehkeet?

Enkä minä ainakaan ite jaksas ruveta selvittelemään miten jonkun muun koneen komponentit keskenään yhteensopiin.
Näin.

Pakkikseltahan se asiantuntemus varmasti just löytyy... Ja jos haluaa varmasti toimivan PC/Windows koneen niin kyllä mä väittäsin, että nuo paketti koneet toimii. Ne testattu ja mietitty miten komponentit keskenään toimii. Enkä minä ainakaan ite jaksas ruveta selvittelemään miten jonkun muun koneen komponentit keskenään yhteensopiin.

Kyllä minä uskon että sitä asiantuntemusta täältäkin löytyy. Ainakin tuossa threadissa oli paljon neuvojia. Merkkikoneissa tottakai on takuu mutta kloonikoneen saa yleensä huomattavasti halvemmalla kuin pakettikoneen, pitää vain nähdä hieman vaivaa.

Mutta komppaan sinua viimeisen lauseen osalta täysin. En minäkään jaksa selvitellä. Siksi minulla on mäkki, pakettikoneista parhain. ;)

imac_narrowweb__300x4422.jpg

Kyllä minä uskon että sitä asiantuntemusta täältäkin löytyy. Ainakin tuossa threadissa oli paljon neuvojia. Merkkikoneissa tottakai on takuu mutta kloonikoneen saa yleensä huomattavasti halvemmalla kuin pakettikoneen, pitää vain nähdä hieman vaivaa.

Mutta komppaan sinua viimeisen lauseen osalta täysin. En minäkään jaksa selvitellä. Siksi minulla on mäkki, pakettikoneista parhain. ;)
Neuvoja ja neuvojia oli juu, mutta kukaan ei ottanut mitään kantaa tuossakaan ketjussa siihen toimiiko komponentit yhteen keskenään... ;) Onhan se takuu itse kasatussakin koneessa, mutta eihän se sitä takaa, että komponentit keskenään toimii. Sitten ihmetellään kun kone kaatuilee, tulee blue screeniä jne. ja ollaan niin asiantuntijoita kertomaan PC/Windows vs. Mac keskustelussa siitä kumpi on parempi... :worship:

btw. mullakin on mac vielä jonain päivänä, nyt vaan menee rahat muuhun harrastetoimintaan ja joutuu näillä paskoilla täysin toimivilla PC/Windows koneilla pelleilemään... :rolleyes:

Moni, monimoni asia juontaa juurensa siihen että käyttäjä ei vaan osaa. Ja sitten on windows paska. No jos ei osaa, ni sittenhän hankkii sen helppokäyttöisen hedelmäflipperin (mäkin).

Moni, monimoni asia juontaa juurensa siihen että käyttäjä ei vaan osaa. Ja sitten on windows paska. No jos ei osaa, ni sittenhän hankkii sen helppokäyttöisen hedelmäflipperin (mäkin).
Juuri näin. :dance2:

Kyllä se PC:n käyttö näemmä on vaikeaa, kun jo pelkkä hankinta vaatii yliopistotason tietotekniikkatutkinnon.

En kuitenkaan purematta niele väitettä siitä, että Mac-käyttäjät olisivat avuttomia tietokoneiden kanssa. Kaikkia ei kerta kaikkiaan kiinnostaa säätää koneitten kanssa. Elämä vaan on niin paljon helpompaa Macciin siirtymisen jälkeen.

Yllättävän avuttomilta mäcistit kyllä vaikuttaa. Paras oli miksi ALT+D pikanäppäimessä tarvii käyttää ALT-nappulaa myös. Mul lensi kahvit näytölle ceitana.

Back
Ylös Bottom