Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

UAC on mulla disabloituna, kun ei jaksa kokoajan olla antamassa lupia ohjelmille erikseen.

Sama homma, poistin sen ensitöikseni. Mun on pitänyt asentaa F-secure:n virustorjunta mutta taidankin testimielessä mennä ilman. Kattoo miten pitkään pärjää. ;) So far, so good. VISTAn oma palomuuri taitaa oikeesti olla melko pätevä.

Naurattaa nämä jotka paasaa kauhuissaan virusten takia.

Uskon sinua.
Hyvä niin. Mullahan ei Windows-maailmassa noin kymmenen vuoden aikana tainnut olla virus koneella kuin kerran. Tällöin olin unohtanut verkkopiuhan seinään, kun asentelin käyttistä uusiksi. Alle viidessä minuutissa kone jo buuttaili itseään tasaseen tahtiin. :)

Mulle Macciin siirtyminen ei ollut siis ensisijaisesti kiinni viruksettomuudesta. Enkä edes myönnä olevani kädetön. :D

Naurattaa nämä jotka paasaa kauhuissaan virusten takia.

Juu, on se kumma juttu, kun suurimalla osalla on muka ollut Windows kone täynnä viruksia... kyllä siinä pitää jo käyttäjässä olla todella pahasti vikaa jos noin on.

Mulla oli XP koneella kerran virus koneella, Vista koneella ei ole ollut vielä kertaakaan.

Hyvä niin. Mullahan ei Windows-maailmassa noin kymmenen vuoden aikana tainnut olla virus koneella kuin kerran. Tällöin olin unohtanut verkkopiuhan seinään, kun asentelin käyttistä uusiksi. Alle viidessä minuutissa kone jo buuttaili itseään tasaseen tahtiin. :)

Mulle Macciin siirtyminen ei ollut siis ensisijaisesti kiinni viruksettomuudesta. Enkä edes myönnä olevani kädetön. :D

Itsekin haluaisin kotiini Macin, lukemattomista windows-pohjaiseen työympäristöön liittyvistä syistä ;)

Mullapa on juuri nytkin kovalevyllä useita viruksia.
Niistä vaan ei Linuxissa toimi yksikään ja Windowsia ei onneksi ole. :D

Ollaan kaikki tyytyväisiä, case closed.

Ei se nyt noin helposti käy, etkös sä ole jo oppinut, että Windows käyttäjä ei voi olla tyytyväinen ;)

Ei se nyt noin helposti käy, etkös sä ole jo oppinut, että Windows käyttäjä ei voi olla tyytyväinen ;)
Päin vastoin. Ignorance is bliss.

Windows-käyttäjä voi olla hyvinkin tyytyväinen. Kun ei paremmasta tiedä. ;)

Kyllä mä tuon ymmärsin, en mä sentään ihan ignorant ole vaikka windozea käytänkin :D

Itse olen edelleen sitä mieltä, että koneet käyttötarpeen mukaan.
Mäkki on varmasti ihan kiva laite, mutta ei sovi mulle, syistä jotka on tulleet jo useasti esille.

Ei mulla kyllä tähän ketjuun enää mitään annettavaa ole, joten eiköhän se ole mun osalta tässä.

Tämän ketjun pohjalta vedän seuraavan johtopäätöksen: Mac-käyttäjät oli aikoinaan winkun kanssa auttamattoman käsiä, eikä saaneet sitä pysymään puhtaana. Vaihto Macciin auttoi. OOOH! MAC!

Tuosta voidaan toki olla montaa mieltä. Ne kaverit jotka lähipiiristä itseni lisäksi ovat vaihtaneet mäkkiin tekevät työkseen IT-supporttia ja -järjestelmäprojekteja isohkoissa firmoissa. Meillä on kaikilla takana "pioneerihenkinen" tausta winkkarin, OS/2:n, BeOS:n, Linuxin, NextStepin suhteen.

Kun puhutaan winkkarin haittaohjelmista, joita macillä ei ole, tarkoitetaan kaiketi enemmänkin tietoturva-aukkoja kuin viruksia. Siis niitä joista koneelle hyppää webbisivulta IE:n aukon takia hijackthis- tyylisiä härpäkkeitä ilman käyttäjän vaikutusta ja joiden poistamiseksi pitää boottailla recovery-consolet ja käsin poistaa DLL:ien lukitukset (ennenkuin pari viikkoa myöhemmin päivittyvät adawaret osaavat ne poistaa).

Olen Crimsonin kanssa täysin samaa mieltä tuosta koko-suvun-mikrotuesta. Alkuun se on kivaakin mutta alkaa lopulta kyllästyttämään. Ei tarvita kuin kourallinen tuttuja ja sukulaisia jotka soittelevat kerran viikossa niin lopputuloksena lähes joka ilta vietät tunnin puhelimessa selittämässä samoja asioita uudelleen ja uudelleen. Se on todella epäkiitollista hommaa varsinkin kun asenne ihan oikeasti näyttää monella olevan "eihän tuo oikeaa työtä ole".

Itsekin haukun manuaalivaihteet kun olen tottunut automaattiin.
Itse olen tottunut PC:seen ja Windowssiin (kokemusta siis lähes 20 vuotta). Ostin mäkin, yllätyin positiivisesti enkä takaisin vaihtaisi. Vähän kuin vaihtaisi manuaalivaihteisesta autosta automaattiin :D

Olen Crimsonin kanssa täysin samaa mieltä tuosta koko-suvun-mikrotuesta. Alkuun se on kivaakin mutta alkaa lopulta kyllästyttämään. Ei tarvita kuin kourallinen tuttuja ja sukulaisia jotka soittelevat kerran viikossa niin lopputuloksena lähes joka ilta vietät tunnin puhelimessa selittämässä samoja asioita uudelleen ja uudelleen. Se on todella epäkiitollista hommaa varsinkin kun asenne ihan oikeasti näyttää monella olevan "eihän tuo oikeaa työtä ole".

Miten vaikeaa on sanoa "ei pysty". Pari kertaa joku soitteli, sanoin heti et en pysty yms yms. Eipä sen jälkeen puheluita ole tullut.

Damn, en voikaan vaihtaa, Windowsissakin tulee selain väkisin ja hekin ovat maksaneet moninkertaisesti korvauksia. Vaihdan Linuxiin! Päitä pois!

ps. on hauskaa katsoa kun pc-juntit hyppivät pili pystyssä aina kun jotain negatiivista ilmenee :D Oma kikkare ei haise sitten niin pahalle kun haistelee toisen kikkaretta.

Back
Ylös Bottom