Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Näin olikin, koitin epätoivoisesti opetella Vistan käyttöä ja se oli tosiaan kuin käyttäisi konetta ekaa kertaa. Onneksi sen sai helposti kyllä muutettua wanhanmalliseksikin, silti sen käyttöä joutui opettelemaan alusta. Lopulta tajusin että miksi ihmeessä tähän sontaan on lähdettävä mukaan ja ostin mäkin. Osasin samantien.

mikä siinä niin vaikeeta? Ei eroa paljoon XP:stä käytöllisesti imo.

PS. Itse en vistaan vielä koske, tämä XP on toiminnut loistavasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös tuossa movie rentalsissa ole juurikin ideana, että leffan katsomisen voi aloittaa streamilla miltei siltä istumalta kun sen laittaa latautumaan?

Mäkissä on ihan sama "fn" tossa mutta se on defaulttina päällä, kuten se on myös minun pc-koneessani. ;)
Ei vittu, nyt tajusin, mullakin on tuo macissa tuo fn-nappi. Koskaan en ole sitä kyllä painanut.

Leffojen vuokraaminen netistä olisi aika siistiä, mutta mitenkäs noi lisälaitteet nyt menevät. Jos siis haluaa katsoa telkusta tarttee sen apple tv:n? Pitääkö se olla kytketty piuhalla macciin? Jos ei halua vedellä piuhoja, niin tartteeko vielä airportin? Applen sivujen demosta tuo ei oikein auennut.

Mikäköhän muuten on HD-leffojen reso, 720p, 1080i vai 1080p? Lisäksi oli mainittu, että kaikissa HD-leffoissa ei ole DD5.1 ääniä, aika kehnoa. No, palvelu on vasta aluillaan.

Pari selvennystä kun tuntuu olevan epäselvää tuo Itunes-leffapalvelun toiminta.

Leffoja voi siis ostaa ja vuokrata millä tahansa iTunesia käyttävällä laitteistolla. Siis winkkarit myös. Ei tarvitse ostaa mitään rautaa erikseen.

HD-leffoja voi toistaiseksi vuokrata / ostaa vain AppleTV:llä. Syy tähän ei ole Applen vaan leffastudioiden. (lue: HDCP:n ja DRM). Tällä hetkellä ei kukaan tarjoa HD-leffojen vuokraus/osto-palvelua millekkään tietokone-alustalle koska leffastudiot eivät sitä salli.

Jos linja on riittävän nopea niin katselu alkaa heti eikä 5 tunnin kuluttua.

HD-leffat ovat 720p ja DD-äänillä (pääsääntöisesti).

Vastaavia AppleTV + iTunes palveluita on myös muita. Esim. http://www.vudu.com/ taitaa olla lähes 1:1 samanlainen mutta omalla kirjastolla. Päätelaite, vuokraus- ja ostohinnatkin samat. ts. median hinnoittelun päättää leffastudiot. 2Mbs linjalla alkaa HD-leffan katselu heti.

Pari selvennystä kun tuntuu olevan epäselvää tuo Itunes-leffapalvelun toiminta.

Leffoja voi siis ostaa ja vuokrata millä tahansa iTunesia käyttävällä laitteistolla. Siis winkkarit myös. Ei tarvitse ostaa mitään rautaa erikseen.

HD-leffoja voi toistaiseksi vuokrata / ostaa vain AppleTV:llä. Syy tähän ei ole Applen vaan leffastudioiden. (lue: HDCP:n ja DRM). Tällä hetkellä ei kukaan tarjoa HD-leffojen vuokraus/osto-palvelua millekkään tietokone-alustalle koska leffastudiot eivät sitä salli.

Jos linja on riittävän nopea niin katselu alkaa heti eikä 5 tunnin kuluttua.

HD-leffat ovat 720p ja DD-äänillä (pääsääntöisesti).

Vastaavia AppleTV + iTunes palveluita on myös muita. Esim. http://www.vudu.com/ taitaa olla lähes 1:1 samanlainen mutta omalla kirjastolla. Päätelaite, vuokraus- ja ostohinnatkin samat. ts. median hinnoittelun päättää leffastudiot. 2Mbs linjalla alkaa HD-leffan katselu heti.

Kiitos selvennyksistä. Eli tätäkään varten ei tarvi ostaa maccia;) En tosin ostaisi palvelua muutenkaan. Aivan liian kallis laitteistoineen.

mikä siinä niin vaikeeta? Ei eroa paljoon XP:stä käytöllisesti imo.

PS. Itse en vistaan vielä koske, tämä XP on toiminnut loistavasti.
En tiedä, tuntui vain ylivoimaiselta alkaa opettelemaan tuota. Oli helpompaa ottaa OSX kun saa kivan koneen ja reijättömän pohjankin ;) kaupan päälle.
XP on toiminut nyt about ehkä vuoden ajan kyllä pc:ssä "ihan hyvin", jos tuota jokapäiväistä hidastumista ei lasketa. Hitaus ja tiimalasit lienevät XP:n suurin ongelma tällä hetkellä. Kun ei mitään sovelluksiakaan asenna, vältytään useimmiten bluescreeneiltäkin.
Vistaan en siirtyisi aivan heti, jos olisin edes siirtymässä, onneksi ei tarvitsekaan.

Kiitos selvennyksistä. Eli tätäkään varten ei tarvi ostaa maccia;) En tosin ostaisi palvelua muutenkaan. Aivan liian kallis laitteistoineen.

Köyhälle on kaikki kallista vai tarkoititko että HD-leffojen katseluun iTunes+AppleTV on kalliimpi kuin joku muu tapa?

Blue-Ray toistin + leffan vuokraus = XXX taalaa.
AppleTV + iTunes vuokraus = YYY taalaa.

Haluatko itse laskea kumpi on edullisempaa?
Se on sitten preferenssi kysymys materiaalin suhteen onko kotona ~40" HD-ready tauluTV vai 100" FullHD tykki. Molempiin ryhmiin mahtuu aika paljon asiakkaita ja jotenkin veikkaisin että ensimmäiseen vähän enemmän.

Vai oliko sinulla vertailukohtana PC + Piratebay? Sitä on kieltämättä vaikea päihittää minkään kaupallisen palvelun ;)

Tulee nyt ulkomuistista mutta muistaakseni Blue-ray ja HD-DVD leffoja myytiin viimevuonna siinä 5-6 miljoonaa. Itunes myi jotain 7 miljoonaa leffaa. Jos verrataan että kaikki kolme ovat uusia "tulevaisuuden" formaatteja niin ei tuota iTunesia oikein väheksyä voi. Kyllä siitä tulee merkittävä tekijä tulevaisuuden leffavuokraamoksi.

Köyhälle on kaikki kallista vai tarkoititko että HD-leffojen katseluun iTunes+AppleTV on kalliimpi kuin joku muu tapa?

Blue-Ray toistin + leffan vuokraus = XXX taalaa.
AppleTV + iTunes vuokraus = YYY taalaa.

Haluatko itse laskea kumpi on edullisempaa?
Niinpä. Ja siihen vielä vuokrauksen helppous päälle. Minä olen ainakin valmis maksamaan hyvästä palvelusta jopa hieman ylimääräistä.

Se on sitten preferenssi kysymys materiaalin suhteen onko kotona ~40" HD-ready tauluTV vai 100" FullHD tykki. Molempiin ryhmiin mahtuu aika paljon asiakkaita ja jotenkin veikkaisin että ensimmäiseen vähän enemmän.

Vai oliko sinulla vertailukohtana PC + Piratebay? Sitä on kieltämättä vaikea päihittää minkään kaupallisen palvelun ;)

Siltähän tuo vähän vaikutti:

Netistä imutan leffat vähän toisesta paikasta...ilmatteeksi :)
Aika turha tulla kätisemään mistään hinnoista tuon jälkeen. Köyhälle kaikki on kallista.

Tulee nyt ulkomuistista mutta muistaakseni Blue-ray ja HD-DVD leffoja myytiin viimevuonna siinä 5-6 miljoonaa. Itunes myi jotain 7 miljoonaa leffaa. Jos verrataan että kaikki kolme ovat uusia "tulevaisuuden" formaatteja niin ei tuota iTunesia oikein väheksyä voi. Kyllä siitä tulee merkittävä tekijä tulevaisuuden leffavuokraamoksi.
Kyllä täällä ainakin odotetaan Movie Rentals -palvelun rantautumista Suomeen. Vaikka ihan ilman Apple -lasejakin. Palvelu tulee varmasti olemaan suosittu ja sitä kautta kilpailijoitakin tulee ilmestymään. Tuo on tulevaisuutta. Halusi Windows-fanipojat sitä tai ei.

Hyvää spekulointia, mistä sitä ikinä tietää mitä kuluttajat haluaa/vaati tulevaisuudessa. Ehkä 2 vuoden päästä ollaan tässäkin asiassa järkevämpiä. IMO liian kallis hankittavaksi.

HD-soittimella voit sitten katsoa muutakin kuin itunesista ladattuja leffoja. Jos ostan vaikka ps3:sen niin saan melkeen samaan hintaa pelikonsolin mukaan. Itse en maksaisi varmaankaan koskaa 299 jostain itunesin boxista mutta hd-soittimesta/konsolista kyllä.

Nämä kaikki on omia mielipiteitä niin turha alkaa vänkkäämään siitä sitten mitä joku muu on valmis maksamaan.

Kyllä täällä ainakin odotetaan Movie Rentals -palvelun rantautumista Suomeen. Vaikka ihan ilman Apple -lasejakin. Palvelu tulee varmasti olemaan suosittu ja sitä kautta kilpailijoitakin tulee ilmestymään. Tuo on tulevaisuutta. Halusi Windows-fanipojat sitä tai ei.

Mistä ihmeestä sä tiedät tämän? Sano milloin ostan osakkaita sitten..ok?

Älä puhu varmuduella asioista josta sä et voi sanoa juuta taikka jaata, tämä on vain sinun mielipide ja ei todellakaan vastaa faktatietoa.

Hyvää spekulointia, mistä sitä ikinä tietää mitä kuluttajat haluaa/vaati tulevaisuudessa. Ehkä 2 vuoden päästä ollaan tässäkin asiassa järkevämpiä.
Eihän sitä ikinä voi tietää, mutta itse olen vahvasti sitä mieltä, että tulevaisuudessa ostamme/vuokraamme myös leffat netin välityksellä. Apple toimii tässäkin asiassa suunnannäyttäjänä ja edelläkävijänä.

IMO liian kallis hankittavaksi.

HD-soittimella voit sitten katsoa muutakin kuin itunesista ladattuja leffoja. Jos ostan vaikka ps3:sen niin saan melkeen samaan hintaa pelikonsolin mukaan. Itse en maksaisi varmaankaan koskaa 299 jostain itunesin boxista mutta hd-soittimesta/konsolista kyllä.
Minkä HD-soittimen/konsolin saat hintaan 299? PS3 on hieman kalliimpi. Ja tiedoksi: AppleTV:llä voi tehdä muutakin kuin katsoa iTunesista vuokrattuja leffoja.

Nämä kaikki on omia mielipiteitä niin turha alkaa vänkkäämään siitä sitten mitä joku muu on valmis maksamaan.
Älä sitten vänkkää? Jatka warettamista.

Älä puhu varmuduella asioista josta sä et voi sanoa juuta taikka jaata, tämä on vain sinun mielipide ja ei todellakaan vastaa faktatietoa.
Legendaarista matskua taas kaverilta joka hehkuttaa winukkaa ja dissaa Applea vailla käyttökokemuksia. :D

Legendaarista matskua taas kaverilta joka hehkuttaa winukkaa ja dissaa Applea vailla käyttökokemuksia. :D

Älä puhu paskaa, olen vähän väliä kaverin luona käyttänyt/pelannut/katsellut leffoja imacillä.

Täällä jengit hehkuttaa omia mielipiteitä faktoina, se o vähän yhtää tyhmää kuin sä.

Eihän sitä ikinä voi tietää, mutta itse olen vahvasti sitä mieltä, että tulevaisuudessa ostamme/vuokraamme myös leffat netin välityksellä. Apple toimii tässäkin asiassa suunnannäyttäjänä ja edelläkävijänä.

Ei tuo nyt ole mikään uusi keksintö, kuten jo asiasta mainitsin. ITse olen tosissaan vuokrannut elokuvat pitkän aikaa suoraan kaukosäätimen nappuloilla. Apple varmaan mielellään ottaa kunnian itselleen, mutta näitä palveluja on jo olemassa. Toivottavasti tuovat myös paljon tarjontaa lisää.

Ei tuo nyt ole mikään uusi keksintö, kuten jo asiasta mainitsin. ITse olen tosissaan vuokrannut elokuvat pitkän aikaa suoraan kaukosäätimen nappuloilla. Apple varmaan mielellään ottaa kunnian itselleen, mutta näitä palveluja on jo olemassa. Toivottavasti tuovat myös paljon tarjontaa lisää.

Kenellä oli ne mac-lasit päässä crim?:hyvä:

Mistä ihmeestä sä tiedät tämän? Sano milloin ostan osakkaita sitten..ok?
Nyt.

Harva uskoi iTunes Music Storeen silloin kun se avattiin. Vaan kuinkas kävikään? Se on myynyt yli 4 miljardia biisiä ja on yksi maailman suurimmista levykaupoista. Markkinaosuus digitaalisesta musiikista on noin 70%.

Uskon vahvasti, että elokuville tulee käymään samalla tavalla. Ennustan, että kymmenen vuoden päästä harva käy vuokramassa leffoja videovuokraamosta jollain optisella levyllä.

Suosittelen siis ostamaan ennemmin Applen kuin Makuunin osakkeita.

En väittänytkään, että Apple olisi keksinyt tuota. Maailmalla noita on ollut jo jonkin aikaa. Ja onhan noita nettivideovuokraamoita jo Suomessakin. Ainakin SF-Anytime ja CDON.com tarjoaa jonkinlaista valikoimaa.

Mutta Applen kelkassa on kaikki suurimmat elokuvastudiot. Ja toki käytettävyys on hieman eri luokkaa. Apple hoitaa homman tyylikkäästi, niin että kuka tahansa osaa vuokrata leffansa netistä. :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom