Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Ehkä suurin yllätys oli se, että vähenee turha puhelimen räplääminen.
Kellosta näkee onko notifikaatiolla mitään akuuttia merkitystä, ja jos ei ole antaa vaan olla tai jopa poistaa notifikaation suoriltaan.
Vähän siis järjenvastaisesti tavallaan väheni sellainen teknologiariippuvuus, niin hassulta kuin se kuulostaakin.
Hah, mä taas luovuin kellosta aikanaan kun siihen tuli kaikki notskut. Häiritsi vielä ihan pirusti enemmän kun luuriin tulevat. Nykyään pidän puhelimessakin ihan parissa tärkeimmässä applikaatiossa notskuja päällä ja aina do not disturb-tilassa.

Vois hommaa ihan perintesen rannekellon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hah, mä taas luovuin kellosta aikanaan kun siihen tuli kaikki notskut. Häiritsi vielä ihan pirusti enemmän kun luuriin tulevat. Nykyään pidän puhelimessakin ihan parissa tärkeimmässä applikaatiossa notskuja päällä ja aina do not disturb-tilassa.

Saathan sä luuriinkin valita mitä se ilmoittaa, sehän peilaa luurin. Ja kun kellosta tai mistä tahansa Applen laitteesta laittaa do not disturb, se menee kaikkiin laitteisiin päälle. Ilmeisesti sulla ei ole iPhonea, olis aika tärkeetä ettei Android miehet koskis yhteenkään Applen laitteeseen kun eivät osaa ymmärtää sitä ekosysteemiä.

Saathan sä luuriinkin valita mitä se ilmoittaa, sehän peilaa luurin. Ja kun kellosta tai mistä tahansa Applen laitteesta laittaa do not disturb, se menee kaikkiin laitteisiin päälle. Ilmeisesti sulla ei ole iPhonea, olis aika tärkeetä ettei Android miehet koskis yhteenkään Applen laitteeseen kun eivät osaa ymmärtää sitä ekosysteemiä.
Not so fast, iPhone 11:lla tätä kirjoittelen. Pari vuotta ollut. Niin pitkään oli androideja ettei oo vieläkään täysin tottunut tähän miten hyvin nää synkkaa keskenään.

Enivei totesin et itelleni kello on täysin turha ellei se oo analoginen. Macbook ja iLuuri saa riittää.

Ovathan akku- ja latausteknologiat myöskin sen verran kehittyneet, että nykyään akkua voi aika huoletta latailla useamman kerran päivässä tai vaikka jättää koko yöksi laturiin. Ennenhän tuolla menolla saatiin kovin nopeasti vuorokauden kestävästä akusta tehtyä puolenvuorokauden akku - ilmeisesti tällaisista mielikuvista ja kokemuksista johtunee lyhyempien akkukestojen vieroksunta?

Mulla oli apple watch 2 2015-2020 jokapäiväisella latauksella. Siinä ei koskaan loppunu vuorokaudessa akku. Pidemmästä kestosta en tiiä kun tuli aina ladattua. Annoin siskonpojalle ja vieläkin toimii hyvin. Puhelimetkin ollu joka yö latauksessa ja joka luuri kestäny. 2011 ostetusta macbook airista sen sijaan on akku aika finaalissa.

Pitäiskin päivittää puhelin, töistä sais 500e hyvitystä, mut ei silti millään malttais. Tämä vanha ip11 pro on joka suhteen hyvä, ettei mitään järkeä uusia. Voittaakohan uudenmieliteko järjen?

Joo notskut on kusta. Mulla tulee kelloon anoastaan puhelusta tärinä. Ei ääntä. Puhelun voi hilentää napista jos ei halua vastata. Puhelin tärähtää jos tulee wa viesti, ei pidä ääntä. Muista mulla ei tuu ilmoitusta, ei sähköposteista, ei facesta tai instasta. Nään mahdolliset viestit sitten kun avaan apin. Ja yöks heitän kelloon aina älähäiritse + teatteritila mikä pimentää kellon.

Voi pillu mikä artikkeli taas :D Tuolla toimittajalla on jotain henkilökohtaista mielipahaa iphoneja vastaan. Varmaan kirjoittaa seuraavaksi että iphonen valmistaminen tehtaalla kiinassa maksaa 100€ mutta hinta kivijalkakaupassa 1500€.
Vai miltä kuullostais artikkelit BMW huonossa valossa, autossa aktiivinen vakkari, mutta mitsubishi keksi sen jo ysikytluvulla. Tai Audin kulmikas ratti, citroen keksi jo 70 luvulla.

Voi pillu mikä artikkeli taas :D Tuolla toimittajalla on jotain henkilökohtaista mielipahaa iphoneja vastaan. Varmaan kirjoittaa seuraavaksi että iphonen valmistaminen tehtaalla kiinassa maksaa 100€ mutta hinta kivijalkakaupassa 1500€.
Vai miltä kuullostais artikkelit BMW huonossa valossa, autossa aktiivinen vakkari, mutta mitsubishi keksi sen jo ysikytluvulla. Tai Audin kulmikas ratti, citroen keksi jo 70 luvulla.
Niinpä.. tai voishan se olla niin että jos kilpailijalla on jokin hyvä ominaisuus puhelimessa niin sitä ei sitten missään nimessä voi löytyä toiselta valmistajalta. Aika järjenvastaista..

Mitähän tuolla kommenttiosiossa tämmöisen ihmisen päässä liikkuu ylipäätänsä? Mihin piireihin?
Laadulla ei ole niin väliä kunhan on vain saanut hankittua ylihintaisen iPhonen. Samantasoisen ja paremman puhelimen saat n. puoleen hintaan muilta. Mutta eihän sitä muuten pääse piireihin jos ei iPhonea ole.

iOS 16 saa muuten ladattua ja asennettua, kun käy käsin tsekkaamassa päivityksiä.
Itsellä ainakin toimii kuin junan vessa, ei mitään ongelmia.

Pitihän se heti kokeilla kuinka hyvin toimii toi esineen/henkilön/hahmon nappaaminen kuvasta, ja kyllähän se toimi tosi hyvin.

Lock screeniinkin tuli vähän lisää elämää, kun saa sään tms pientä siihen näkyviin.
Notifikaatiot siirtyi sitten tuonne ruudun alalaitaan.

1663087816244.png

Mapsi edelleen vetäsee ylös sen notifikaation seuraavasta käännöksestä.

Mut toi kuvan leikkaus on ihan sairaan hyvin tehty. Joko suoraan nettisivuilta tai sitten omista kuvista voi leikkaa tosta vaan objektin. Ei tossa ole enää mitään tolkkua miten Apple tän hoitaa. Mä painoin luurissa leikkaa ja se meni leikepöydälle ja pastesin sitten koneella sen tähän. Ei helvetti.
IMG_5112.jpg

1663107273130.png

Joo tuolla tavalla se kyllä toimii näppärästi. Ihmettelin vain, että enkö osaa vai onko joku asetus pielessä.
Ei mullakaan toimi raahaus WhatsApp tai Signal.
Messagesiin toimii, eli selvästi sovelluksen tarvii tukea sitä.
Noissa näkee sen eron, että siellä Messages ilmestyy vihreä + -ikoni siihen raahattavan jutksan viereen jonka kertoo että voi sinne tiputtaa.

WhatsApp/Signal katoaa vähän hupi tuosta, kun copy/paste tai jakamisen kautta sinne vietynä ne kummatkin laittaa valkoisen taustan sille.
Luulisi että niihin tulee pian tuki tuolle, niin ehkä taustakin katoaa samalla.

Copy/paste on kyllä omaan käteen muutenkin helpompaa, vai voiko tota raahaamista tehdä jotenkin sillä samalla sormella millä sen kohteen veivaat kuvasta?

Ei mullakaan toimi raahaus WhatsApp tai Signal.
Messagesiin toimii, eli selvästi sovelluksen tarvii tukea sitä.
Noissa näkee sen eron, että siellä Messages ilmestyy vihreä + -ikoni siihen raahattavan jutksan viereen jonka kertoo että voi sinne tiputtaa.

WhatsApp/Signal katoaa vähän hupi tuosta, kun copy/paste tai jakamisen kautta sinne vietynä ne kummatkin laittaa valkoisen taustan sille.
Luulisi että niihin tulee pian tuki tuolle, niin ehkä taustakin katoaa samalla.

Copy/paste on kyllä omaan käteen muutenkin helpompaa, vai voiko tota raahaamista tehdä jotenkin sillä samalla sormella millä sen kohteen veivaat kuvasta?
Ja Venturassa toi toiminto taitaa tulla OSX joka on mulle ainakin aivan törkeen hyödyllinen. Ei valokuvauksessa, siellä leikataan käsin tarkkaan, mutta yleisesti monasti tartten vaan osan jostain someen.

Kunnes kohta mainitaan, et jo Nokian Symbianissa oli tuollainen
Joka ei synkannut cloudin kautta, eikä toiminut kuin erikseen asennettavalla ohjelmalla ja leikkasi kuin paint. Mutta koska se oli ekana, niin Applen tuunaama ekosysteemissä toimiva leikkaus on turha.

Mä vaihdoin työpuhelimena iPhoneen jokunen vuosi sitten. Oon kyllä tykännyt ja välillä jopa harkinnut tietokonetta samaiselta valmistajalta. Toi kaiken toiminen yhteen houkuttaisi kovasti. Hintalappu tosin aina palauttaa maan pinnalle, kun ei mulla ole koneelle mitään kovin aktiivista käyttöä tarjolla.

Kysynpäs tässä nyt samaan kirjainvetoon kysymyksen wifistä. Tuolta yläpalkista wifin pois ottamalla se on poissa vain seuraavaan aamuun asti. Kun haluan sen pois toistaiseksi, kuten yleensä haluan, mun pitää mennä asetusten kautta näpelöimään se pois. Onko tämä tosiaan ainoa tapa.

Suositut

Back
Ylös Bottom