Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
En nyt ihan täysin ymmärrä 3g-hehkutusta. Ihan hyvinhän "2,5g:n" tekniikallakin surffaillaan ja juutuubit skulaa. IMO Käytännössä puhelimen näyttöresoluutioon pystyy ko.tekniikalla suoltamaan täydellistä matskua jo nykyisellä iphonelimella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt ihan täysin ymmärrä 3g-hehkutusta. Ihan hyvinhän "2,5g:n" tekniikallakin surffaillaan ja juutuubit skulaa. IMO Käytännössä puhelimen näyttöresoluutioon pystyy ko.tekniikalla suoltamaan täydellistä matskua jo nykyisellä iphonelimella.

Joo, vahan liian iso hype on ollu 3gsta kun itse surffialustat on ollut se pullonkaula mukavaan nettineppailuun. Eihan se nopeus tietty haitaksikaan ole.

3g vs. 2g suurin ero on käsittääkseni operaattorin puolella. 3G verkon kapasiteetti on huomattavasti suurempi mitä 2G. Eli ts. linjat eivät mene heti tukkoon myyrmannissa/ruisrockissa/tjsp. Voi olla että olen väärässäkin, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää.

Ihmiset taas eivät ole innostuneita 3G:stä, koska siitä ei ole ollut ainakaan tähän asti suurempaa iloa. Samat kaverit ne edelleen soittelee. Ja 3G ei ole parantanut "sisältöä" millään tavalla. Joku 5€ taustakuva nyt ei vielä ole killeri. 3G "mokkula" alkaa olemaan jo hyvä lisä. Mutta normikäytössä en ole itse huomannut mitään eroa 2G ja 3G:n välillä. Paitsi että 3G:llä puhelut eivät joskus tule perille/lähde kännykästä. Osa operaattoreista myöntää ongelman, mutta eivät tiedä mistä se johtuu. Toiset vain sanovat ettei mitään ongelmaa ole, maksakaa vain laskut ajoissa.

Parhaan käsityksen siitä, että mitä paremmat verkot voisivat antaa, saa kun menee esim. Japaniin katsomaan millaisia laitteita ja palveluita siellä on käytössä.
Ollaan täällä Euroopan puolella vähän pudottu kelkasta noissa hommissa.

En huomannut oliko tämä jo uutisoitu täällä:
http://www.palluxo.com/2008/04/25/leaked-apple-to-licence-haptic-technology-for-iphone/

Saapa nähdä, että mitä on luvassa. Voisiko kenties olla niin, että 3G mallissa olisi myös entistäkin kehittyneempi kosketusnäyttö...

Olisi kyllä kova suoritus saada ominaisuus myyntiyksilöihin 2viikon sisällä neuvottelujen aloittamisesta.

EDIT: jaa tuo on päivätty kuukausi takaperin, no silti ei liene realistista.

EDIT2: voihan tuota toivoa tietenkin :)

Olisi kyllä kova suoritus saada ominaisuus myyntiyksilöihin 2viikon sisällä neuvottelujen aloittamisesta.

Mulla ei ole tarkempaa tietoa 3g mallin aikatauluista :D
Ehkäpä sitten seuraavaan malliin. Tosin, huhuja on myös siitä QWERTY/Touchscreen vehkeestä, siihen tuosta ominaisuudesta ei niinkään käyttöä olisi.

jotenkin tuntuu, että Nokian ohi pyyhkäistään vasemmalta ja oikealta.
Siistin tuntuinen fonelin..

Eniten ihmetyttää miksi vitussa melkeinpä kaikissa puhelimissa on defaulttina internet explorer, jolla ei tee käytännössä yhtään mitään.
Miksei microsoft ole saanut kehitettyä IE:stä mobiiliversiota, kun google tuntuu sen homman tekevän vajaassa vuodessa (osti softan tai teki itse, ihan sama).
Operakin vastasi Iphonen nettiselaimeen kehittämällä todella nopeasti lähes samantasoisien version Opera ministä.

Oikein säälittää Nokian panostus johonkin symbian-käyttöjärjestelmään ja sen mukana kaupittelemaansa nettiselaimeen. Mitä teet 3g-puhelimella, jos nettisurffailu vituttaa.

Laturista en tiedä, veljelläni on kuitenkin iphone ja jollainhan se sitä täällä latailee.

Joo eli sain veljeltäni infon, että laturi on itseasiassa ACtoUSB muuntaja, eli iPhone lataa usb-kaapelista (kuten mikä tahansa järkevä luuri. Kohta kaikki, joita meinataan myydä Kiinassa). Applen oma adapteri siis on hänellä jossain nurkassa keräämässä pölyä ja käyttää jostain muualta hankittua euroadapteria.

Itselläni on kanssa tuollainen adapteri, maksoi muistaakseni 100 bahtia Thaimaassa, toimii siis euroalueella. Ja ennen kuin joku mäkättää taas thaikkuhehkutuksista, niin huomautetaan että olin reissussa epähuomiossa pelkkä USB-kaapeli mukana ja ostos oli käytännön pakko.

Mä lataan iPhonea aina usb-väylästä koneen kautta. Mulla kun on jenkeistä ostettu iPhone niin käytän siinä tota toista MacBookin verkkoadapteria jos pitää verkkovirralla ladata eli sillon se on ihan kuin Applen Suomi-versio iPhonen verkkolaturista vaikka sellaista ei vielä oikeasti olekaan. MacBookissa kun tulee kaksi kappaletta mukana, se pidempi ja lyhyempi johtohässäkkä. Käytän läppärillä sitä pidempää ja se lyhyt menee just passelisti tohon luuriin mikä on siis vaan se sellanen pistoke jos tästä nyt sai jotain selvää.

EDIT: Niin ja jos vieläkin jäi epäselväksi niin noissa iPhonen ja MacBookin latureissahan on sellanen samanlainen Applen kiinnityssysteemi niin niitä jenkki/suomi/mitävaan -pistokkeita voi vaihdella kumpaan tahansa miten lystää.

Oikein säälittää Nokian panostus johonkin symbian-käyttöjärjestelmään ja sen mukana kaupittelemaansa nettiselaimeen. Mitä teet 3g-puhelimella, jos nettisurffailu vituttaa.
Lol.
"WebKit contains the WebCore and JavaScriptCore components that Apple uses in its Safari browser."
http://opensource.nokia.com/projects/S60browser/index.html

No joo, onhan siinä ongelmansa. Mutta eiköhän sekin parane nyt kun on kerrankin tuote markkinoilla jota voi käyttää benchmarkkina.

Ei mene enää kauan ennenkuin GSM:lle käy kuten NMT:lle aikoinaan.

Lol.
"WebKit contains the WebCore and JavaScriptCore components that Apple uses in its Safari browser."
http://opensource.nokia.com/projects/S60browser/index.html

No joo, onhan siinä ongelmansa. Mutta eiköhän sekin parane nyt kun on kerrankin tuote markkinoilla jota voi käyttää benchmarkkina.
Onko tuote vielä valmis?

Nokia develops a new browser for Series 60 by using open source software
June 13, 2005
http://press.nokia.com/PR/200511/1019239_5.html

Se vain tässä ihmetyttää, ettei miksi Nokia maailman suurimpana kännykkävalmistajana yllätettiin housut nilkoista, kun apple rynni puhelinmarkkinoille. Miksi Microsoftin mobile IE on ihan perseestä, vaikka yhtiöllä olisi laittaa miljardi euroa ihan heittämällä selainkehitykseen.

Millos tuo N96 julkastaan? Taitaa olla Nokialla aika hermostuneita johtajia tälläkin hetkellä kun pukkaavat ulos tuollaisen nooanarkin juuri silloin kun pitäs olla uutta karkkia tarjolla.

EDIT: 19/8/08

Hei!

Oon nyt tääl jenkeis kahden vaiheilla, että tilaisinko nyt jo tuon iPhonen. 8gb maksaisi 399 dollaria. Mut en kyllä oikein tajua noita A&T operaattorin ohitusohjeita mitä netistä saa, että onko se nyt ihan varma että voin tunkea tohon tän mun Elisan SIM-kortin? Ja kannattaisiko nyt ennen tilaamista odottaa sitä uutta luuria?

Voit tunkea sinne sen Elisan kortin, mutta ei se suoraan toimi. Se iPhone on lukittu AT&T:lle. Joudut purkamaan SIM-lukituksen puhelimesta voidaksesi käyttää sitä jonkun muun operaattorin SIMillä.

Voisitteko kertoa siitä SIM-kortin avaamisesta macilla? En uskalla tilaa tuota puhelinta ennen kuin olen varma että saan mun Elisan SIM-kortin toimimaan... Onko se vaativa operaatio vai olisiko siihen joku ohjelma? Olisi kyllä kova hinku saada tuo puhelin! Mike varmaan ainakin tietää miten macilla saa avattua ton iPhonen, kun taidat käyttää molempia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom