Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Aattelin että jos sitä ostaisikin iPadin 5:n sijaan ja ostaisi vasta 5:n kesällä.

Mikä iPad kannattaa ostaa ja kun mulla ei ole internettiä kämpässä muutakuin mobiilissani niin millanen nettikortti padiin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinä tapauksessa tuo cellular malli. Mutta kännykästäsikin saa jaettua 3geen padiin ja sekin toimii loistavasti. :) Mulla on wifi malli ja jos käytän 3g niin jaan sen puhelimella. Tosin sitä saa olla kokoajan jakamassa jos ei ole wifiä kotona.

Okei kiitos vastauksista, tuli nopeasti. :)
Pakko saada jotain Iphone nälkään, vaikka edes se iPad.. :)
Ja jos tahdot navigoida padilla, kannattaa ostaa 3G+wifi -malli (wifi-versiossa ei ole GPS:ää). Itse ostin taannoin tuollaisen ja kaveriksi DNA:lta prepaid-dataliittymän.

Ei ole paljoa eroa kolmosen ja kakkosen hinnassa joten kolmonen vaan. :)

Ehdottomasti uusi eli kolmonen. On muuten paras ostos viihde elektroniikan saralla mitä oon koskaan ostanut :)

Kamerasta iPhone vitosessa. Lähdetään nyt ihan ekana siitä, että meikä on valokuvaaja ja kuvaan vain ja ainoastaan raakakuvia käyttäen generaattoreilla varustettuja studiovaloja. Kuvaan 14 bittisellä kennolla ja vaadin joka ikiseltä kuvalta niin täydellistä lopputulosta kuin oma tekninen osaaminen antaa periksi. En ole silti täysin tyytyväinen 14 bittisen kennon tuottamaan dynamiikkaan, värisyvyyteen ja yleiseen skaalaan. Tarkastelen ja käsittelen kuvat AINA täydessä resoluutiossa 300dpi tarkkuudella.

Kun lähdetään tästä kriittisestä suhtautumisesta valokuvaan, voin sanoa suoralta kädeltä ensimmäisten testien jälkeen, että iPhone vitosen kamera on täysin kelvoton yhtään mihinkään jossa vaaditaan edes kehnoa teknistä tasoa. Kameran laatu voi olla insinöörille mahtavaa ja se voi olla pissaliisalle aivan uber kovaa kamaa, mutta jos kuvalta vaatii yhtään mitään, ei tällä kameralla tee yhtään mitään. En ole testannut Nokian 808 kameraa, mutta en usko paskan ja paskan eron olevan omilla kriteereillä asiaa mihinkään muuttava. Hävettää aidosti ihmisten puolesta, jotka ihan tosissaan luulevat puhelinten olevan edes samalla planeetalla järjestelmäkameroiden kanssa, uskokaa mua, ne eivät ole.

Mutta jos tiputetaan pois kriteerit ja kuvataan vain räpsyräpsy, niin tämä kamera on varsin oivallinen, nopea, tarkentaa hyvin ja pitää valkotasapainon suht hyvin hanskassa.

Jos tossa nyt ei ala satamaan, niin käyn koiran kanssa kuvaamassa muutaman iltamaiseman ja katon miltä näyttää pimeellä.

Puheäänestä kuulokkeessa. Joko rakenne on heppoisempi, tai sitten kuten vähän tuntuu, bassoa on lisätty kuulokkeessa ja jos vastapuoli puhuu matalammalta, tuntee sen pienenä tärinänä. Ei tosin negatiivisessa mielessä, hauska efekti vain. Tai sitten pidin liian lujalla.

Ei tietenkään ole kunnon kameroiden tasolla, mutta kyllähän 4 ässälläkin saa hyviä peruskuvia. Eikö project 89 kuvattu iPhonella? Ihan hyvää laatua niissäkin on. Onko sun mielestä parantunut kamera 4s verrattuna yhtään?

On se parantunut, mutta kuraahan nää luurit tekee. Videokamera taas on melko eri maata, 16:9 suhde on uber siisti videota kuvatessa. Mut tää nopeus, se rokkaa kyllä ihan kympillä. Jos joku sanoo, että millisekuntien eroa ei huomaa, niin kyllä sen vain huomaa ja selkeesti huomaakin. Pitää vielä koittaa jotain peliä.

Huonoa laatuahan se on jos kunnon kameraan vertaa, eikä ihmekkään.. :) Hyvä jos on parantunut! Perjantaina ostamaan!

Pitää erikseen ottaa 4g liittymä, jos haluaa LTE:tä hyödyntää. Sitten napsuu sopivassa paikassa jo 50-100mb nopeudet :D
Eihän Iphone 5 toimi edes Suomen 4G verkossa? Vai toimiiko osittain, mennyt vähän ohi kun on uutisoitu ainakin että ei toimi.

Riippuen vähän mallista niin kyllä se toista suomessa käytössä olevaa taajuutta (1800) tukee. Ja näyttäisi briteissä myytävä malli tukevan tuota juuri tuota taajuutta.

Hopeisessa omenassa joku taisi sanoa, että toimisi! :)

Ei ole paljoa eroa kolmosen ja kakkosen hinnassa joten kolmonen vaan. :)
Mun mielestä taasen kakkosia saa sen verran halvemmalla vaikka käytettynä, etten ite viittisi pelkästään hiukan tarkemman näytön takia eroa maksaa. Ostin ukolle puolisen vuotta sitten kolmosen ja sain siltä vanhan alta pois - nyt molempia säännöllisesti käytettyäni olen entistä vakuuttunempi tästä. Valokuvat on toki mukavampi kattella kolosessa, mutta nettikäytössä ei merkitystä. Ykkönen tosiaan selkeästi eri maata sitten...

Pimeämmässä kuvaus, no go.

Tossa 645 softalla kuvattu, joka rajaa ja jossa on paremmat säädöt ja level-mittari. Sitten isona suoraan kameralla. Otin kontrastieroa ja sitten tota vihreetä mukaan ja vielä musta koira.

1/15sec on toivonta vakautuksen osalta.

IMG_0743.jpg

IMG_0741.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom