Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tiukka ääni-integraatio Wolfram Alphaan on kännykässä kyllä loistava ominaisuus. Wolfram on iPadille jo nyt must have app.

Tämä oli voitto Nokian tuleville windows-puhelimille.
Nojaa, aika pitkä matka vielä nokian mango puhelimilla, kun yhtään ei ole vielä julkaistu. Odotan kyllä itse innolla mitä Nokialta on tulossa, en ole vielä niin syvällä iOS:ssä että voin vaihtaa käyttistä ilman merkittävää rahallista menetystä.

Hauska tuossa lopussa tuo Tim Cook kehui, miten Applen insinöörit on tehnyt kovasti töitä tämän uudistuksen eteen; reilusti yli vuosi aikaa päivityksen tekemiseen ja ainoat merkittävät jutut on uusi prosessori(löytyi jo iPadistä) ja Siri, jonka Apple on ostanut.

e. Applen osakkeesta sulanut "kevyet" 20 dollaria julkistamistilasuuden alusta.

e2. ja Sirikinhän on ollut saatavilla App storesta jo vaikka kuinka kauan, onko ainut uudistus tosiaan nyt se, että se on jo valmiina puhelimessa?

Semi-OT

Huvittavan turha kommentti tuossa kun Cook sanoi että 20 viikkoa kesti Windows 7:n valloittaa 10% Windows pohjasta, ja Lion teki sen kahdessa viikossa. On hieman eri kynnys päivittää Windows, kuin Mac OS X. Syitä on toki hinta, myönnän, mutta myös yhteensopivuudet ja suurempi työ päivittää. Tosin eihän se ole iso homma, eikä esim. Vista -> 7 ole yhteensopivuus ongelmia lainkaan 99.99% todennäköisyydellä.... mutta tuntuu olevan suuri kynnys monelle.

Onhan Mac OS X päivitys enemmän verrattavissa ohjelman päivitykseen Windowsin puolella, tietenkin päivitetään.

Tossa siirissä voi ollakin jotain... ainakin englantia puhuvissa maissa. Kyllähän google mapsikin ymmärtää hotellit ja ravintolat, mutta jos tuo tosiaan osaa hakea vastauksen kysymyksiin tyyliin "kuka voitti jääkiekon maailmanmestaruuden vuonna 1995", niin onhan se nyt vähintään hauska jippo.

Tuntuu että Applelle kävi vähän Nokiat iPhone 4S:sän kanssa. Luultavasti iPhone 4S:n speksit oli lyöty lukkoon melkein heti iPhone 4:n julkistamisen jälkeen ja tarkoitus oli julkistaa tämä päivitys paljon aikaisemmin, mutta jostain teknisestä syystä se ei onnistunut ja viivästyksestä johtuen puhelin ei olekaan yhtään niin vakuuttava kuin se olisi ollut 6-7kk sitten.

Mulle tärkeintä olisi, että tämä uusi 4S-malli olisi edes kasattu oikein, eikä tarvisi lähettää sitä heti paketista avaamisen jälkeen Soneralle vain saadakseen kahden kuukauden päästä uuden, joka on samaa paskaa, kuten mulla kävi iPhone 4:n kanssa. Lisäksi ihan huippuominaisuus näiden jo listattujen lisäksi olisi jos tuo kapula toimisi myös puhelimena kädessä pitäen kun puhuu puhelimeen. Jos nämä kaksi asiaa on kunnossa, niin ehkä uskallan ostaa tuon jo vuodesta 2007 asti palvelleen ensimmäisen iPhonen version tilalle. Täytyy vaan tällä kertaa odottaa, että fanboyt ostaa tuon puhelinmallin ensin ja tekee muiden kuluttajien sekä Applen puolesta lopullisen tuotetestauksen.

Onhan tää tietenkin kohtuutonta, että kuluttajat kehtaa vaatia 700 euron laitteelta, että se olisi edes oikein kasattu tehtaalla ja puhelinta jolla voisi myös kaikkien hilavitkuttimien lisäksi puhua puhelimessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Koskas tuo Suomeen tulee? Onko päivämääriä annettu? 8megan kenno oli kyllä paska homma, ihan hyvin riittää viisikin. Imee vain tilaa noi isot kuvat. Siri olis hauska meidän kielellä. Englanniksi ainakin voice over on ihan saatanasta, ikinä tule oikeeta komentoa eikä voi luottaa pätkääkään.

Koskas tuo Suomeen tulee? Onko päivämääriä annettu? 8megan kenno oli kyllä paska homma, ihan hyvin riittää viisikin. Imee vain tilaa noi isot kuvat. Siri olis hauska meidän kielellä. Englanniksi ainakin voice over on ihan saatanasta, ikinä tule oikeeta komentoa eikä voi luottaa pätkääkään.
Meinasitko nelosesta upgreidata? Itse en näe järkeä. Kaikki rauta päivitykset on sisänsä merkityksettömiä, kun nelonen on jo tarpeeksi nopea ainakin minun käyttöön. Päivittäisin tietysti siinä tapauksessa jos mulla olisi 3GS tai vanhempi iPhone.

Meinasitko nelosesta upgreidata? Itse en näe järkeä. Kaikki rauta päivitykset on sisänsä merkityksettömiä, kun nelonen on jo tarpeeksi nopea ainakin minun käyttöön. Päivittäisin tietysti siinä tapauksessa jos mulla olisi 3GS tai vanhempi iPhone.

Varsinkin kun uumoilevat että Apple julkistaa vitosen keväällä.

4S nyt jos saa jo ekasta erästä, sit keväällä myy hyvään hintaan vielä ja vitonen kehiin. :dance2:

Pystyykö tällä 4ässällä jo puhumaan vai vieläkö pitää jemmata euron noksu takataskuun? Oli kieltämättä aika vaisu julkkari eikä mitään värinää luurin vaihtoon tullut, tai tuli muttei applen eduksi...

4S nyt jos saa jo ekasta erästä, sit keväällä myy hyvään hintaan vielä ja vitonen kehiin. :dance2:

No sitä voi miettiä että mistä sitä maksaa. Erona neloseen on kamera ja prossu. IOS 5:n saa päivityksenä neloseen jossain vaiheessa. Sirille en usko löytyvän käyttöä. Varsinkaan kun ei ole suomenkielinen. CDMA:sta on turha maksaa Suomessa ekstraa. Veikkaan että toi halvempi 8gb:n iPhone 4 tulee olemaan monessa paikassa isompi hitti kuin iPhone 4S. Kaikilla ei kumminkaan ole varaa ostaa aina sitä uusinta hienoa.

Siri on kuin Nokian Here and Now steroideilla ja jonkinlaisella keinoälyllä varustettuna, mutta ei varmasti tule toimimaan kunnolla kuin muutamassa suurimmassa maassa - ja sielläkin lähinnä suurimmissa kaupungeissa. Minusta tämä julkaisu oli kyllä lievä pettymys.

Toisaalta jos Siristä syntyy todellinen käyttöympäristö, jolla puhelinta voi ohjata kaikissa tilanteissa, Apple saattaa kertaheitolla tappaa perinteiset käyttöliittymät, joissa ikonit, ruudut, swipet jne. tällä hetkellä jylläävät. Tätä saanemme kuitenkin vielä odottaa.

Eipä ole vaikea kuvitella youtuben täyttyvän videoista missä siriltä kysellään kaikkea hassunhauskaa heysirilocatenearesthookersforme -osastoa ja vastauksia postaillaan sitten näytille kaikelle kansalle. Saakohan tuohon muuten heti omenalta tai joltain muilta tekijöiltä eri ääniä kuin tuo vakio, siinä on varmasti toinen osasto mitä tullaan videoissa näkemään. Enivei tuo Siri on ihan hauska toiminnallisuus. Käyttökelpoisuus reaalimaailmassa jää vielä nähtäväksi, ainakaan täällä meillä sitä ei pahemmin taida olla.

Googleltakin on lupa odottaa jotain vastaavaa tulevaisuudessa, jostain olin lukevinani että talo olisi ostanut jossain vaiheessa omenan tyyliin myöskin jonkin softatalon joka noita tekniikoita kehittelee, pitäisi olla vieläkin pidemmälle menevää tekniikkaa mitä kyseinen firma on kehitellyt. Tiedä sitten miten on.

Tuo iCloud on ihan kiinnostavan oloinen tapa synkata laitteita. Mikähän tuossa on toiminnallisuus oletuksena, kai se pitää erikseen kytkeä päälle ettei dataa ainakaan turhaan liikutella ja kuormiteta verkkoja koko ajan? Muutenkin voi tosiaan sitä kuormitusta tulla ihan riittävästi kun laitteet lähettää dataa koko ajan taustalla, entä miten vaikuttaa akunkestoon? Joka tapauksessa tuo kuullostaa alustavasti ihan hyvältä ainakin jos tosiaan omistaa useita omenalaitteita, kai tuon kanssa voi varmuuskopioinnitkin hoitaa?

- H

Toisaalta jos Siristä syntyy todellinen käyttöympäristö, jolla puhelinta voi ohjata kaikissa tilanteissa, Apple saattaa kertaheitolla tappaa perinteiset käyttöliittymät, joissa ikonit, ruudut, swipet jne. tällä hetkellä jylläävät. Tätä saanemme kuitenkin vielä odottaa.
Ei tota puheohjausta liian pitkälle voi viedä ainakaan muiden toimintojen kustannuksella. Hyvin monet varmaan edelleen ja forvever haluavat käyttää puhelinta ihan omissa oloissaan vaikka ovatkin julkisilla paikoilla. Siinähän metrossa juttelet puhelimelle "Open angry birds".

Back
Ylös Bottom