Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Toi Soneran 1Gt "rajaton datasiirto" on kyllä perseraiskaus kuluttajaa kohtaan. Tuossa laskurista katoin niin noksulla on tullut n. kuukauden aikana tiputeltua +6Gt kamaa. Eihän tolla pääse edes alkuun:wall::curs:

Katsoin omilta sivuilta niin Data Kuukausi -paketissa olisi oikeasti rajattomasti tiedonsiirtoa, 15e/kk. Ei mielestäni mikään hirveän paha jos tarvitsee. Katsoo nyt kuitenkin pari kk että riittääkö giga vai pitääkö päivittää.

Heh, itellänikin puhelin toimii erinomaisesti taskussa. Hassua ku tyypit liekeis hyvästä näytöstä - tervetuloa maailmaan missä me muut ollaan oltu jo pitkään.

Kaipais kyllä testiä tuosta kuuluvuudesta, että miten se tippuu. Jossa kaupungin ytimessä se nyt on turha testata vaan jossain muualla missä ei ole parasta verkkoa tarjolla. Olisi kyllä jo perseestä, jos puhelut katkeaisi normaalilla otteella. Uskoisin tosin, että datahommat ainoastaan loppuvat. Öögailemisiin!

Heh, itellänikin puhelin toimii erinomaisesti taskussa. Hassua ku tyypit liekeis hyvästä näytöstä - tervetuloa maailmaan missä me muut ollaan oltu jo pitkään.

Kaipais kyllä testiä tuosta kuuluvuudesta, että miten se tippuu. Jossa kaupungin ytimessä se nyt on turha testata vaan jossain muualla missä ei ole parasta verkkoa tarjolla. Olisi kyllä jo perseestä, jos puhelut katkeaisi normaalilla otteella. Uskoisin tosin, että datahommat ainoastaan loppuvat. Öögailemisiin!

Jaa missä luurissa on ollut pitkään samanlainen näyttö? Reso,tekniikka?

Pitää nyt mainita, että se 3G alkoi kyllä iOS 4:lläkin futaamaan ihan kohtuu sujuvasti kun netistä kaivetun ehdotuksen mukaan veti puhtaaksi koko paskan. Tekstarit ja kaikki softien tallennettu sisältö katosi, mutta oli sen arvoista. Mikään ei vituta enempää kuin tökkivä käyttis.

Sanoisin pienellä testillä, että jonkin sortin ongelma tos kyllä on.Kattoo asiaa sitten miten apple-lasit päässä. Mulla tippuu täysistä tolpista (5kpl) 2 tolppaa alaspäin kun painaa tota antenni kohtaa. Täytyy kokeilla huonolla kentällä,että katkooko puhelua ja palata astialle.
Itse en todellakaan tarkastele asiaa Apple-lasit päässä, vaan hyvinkin kriittisesti. Mä en vaan saa tosta luurista sellaista grippiä, että mulla lähtis tolpat kävelemään.

Tosiaan, aivan se ja sama, kunhan se ei häiritse käyttöä.

Ei ole missään luurissa vielä vastaavantasoista näyttöä. Käy katsomassa livenä, niin tajuat itsekin. Lopeta toi provoilu. Retinaa ei ole toisissa luureissa, eikä kyllä tuota resoakaan.

Ei tuon näytön laatua tajua, ellei itse näe, se on aivan vitun hyvä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Juuri näin.

Maanantaina iPhone 4:n julkaisun yhteydessä Applen Steve Jobs kehui uutta IPS-tekniikkaan perustuvaa Retina Display -näyttöä vuolain sanoin mm. OLED-näyttöjäkin paremmaksi. Maailman suurin näyttövalmistaja Samsung tarttui tähän koukkuun ja kertoi vastineensa tälle väitteelle. Samsungin edustajan mukaan iPhone 4:n Retina Display 3-5 prosenttia enemmän terävyyttä verrattuna Galaxy S -puhelimen Super AMOLED -näyttöön, mutta kuluttaa samalla 30% enemmän virtaa. Lisäksi Samsung uskoo näyttöjensä tarjoavan paremman kontrastin sekä katselukulmat, tiivistäen kantansa toteamukseen, että ”rakenteellisesti IPS LCD -tekniikka ei pärjää AM-OLED-näyttötekniikalle”.

Saahan sitä uskoa mihin vain, faktat nyt vain on sitten eri asia.

Tosta palkkiasiasta, niin heitteleehän ne palkit muutenkin miten sattuu ainakin itsellä. 3G:ssä on täällä kotona 2-5 tolppaa kun niitä vertailun vuoksi kyttäilin, ja samat näkyy tässäkin. Luulen, että aina jos tässä ei ole täydet niin joku nahkatakkinen murottaja tulee puskasta huutamaan "HAA! ANTENNIVIKA!" :D

No eipä näiden kuvien perusteella ole kahta sanaa kumpi näyttö näyttää paremmalta.

Galaxy S vs iPhone 4
huom. näissä kuvissa Samsungissa ei ole täysi kirkkaus selain-vertailussa kun eivät tajunneet selaimessa olevaa erillistä säätöä.

ja lisää (näissä kuvissa täydet kirkkaudet Samsungissakin).

No eipä näiden kuvien perusteella ole kahta sanaa kumpi näyttö näyttää paremmalta.

Galaxy S vs iPhone 4
huom. näissä kuvissa Samsungissa ei ole täysi kirkkaus selain-vertailussa kun eivät tajunneet selaimessa olevaa erillistä säätöä.
ja lisää (näissä kuvissa täydet kirkkaudet Samsungissakin).
Yhtään Retinaa väheksymättä täytyy todeta että harvoin puhelinta katsotaan noin läheltä. Siihen kumpi näyttö loppupeleissä on parempi vaikuttaa muutkin seikat kuin resoluutio. En ota kantaa puoleen tai toiseen, kun en ole itse kumpaakaan juurikaan käyttänyt.

Vaikuttaa kyllä hyvältä puhelimelta. En usko että iPhone 4:sen ostaja katuu päätöstä. Pakko itsekin myöntää että hieman olis tehnyt mieli tuota iPhonea mutta päädyin Samsung Galaxy S:n sitten, koska oli mukamas kiire hankkia se :) Noh nyt on turha valittaa kun on 2v soppari, tosin voishan sen ostaa pois samantien jos innostais.

PS. perkele että on hyvänänköinen näyttö, pirun tarkka. Myös kuvat ja videot ovat hienoja.

Siihen kumpi näyttö loppupeleissä on parempi vaikuttaa muutkin seikat kuin resoluutio.

Alkaa olla uudemmissa ison näytön luureissa kontrasti, väritoisto ja nopeus kaikkien näytöissä varsin tasaväkisen erinomaista. Ei oikein jää muuta vertailtavaa kuin toi reso ja sanoisin vielä tarkemmin dpi eli kuinka monta pikseliä on saatu survottua tuumalle. Kyllä se vaan paremmalta näyttää suuremmalla dpi:llä vaikka ei nenää näytössä kiinni pitäisikään.

http://blog.gsmarena.com/how-does-the-iphone-4-pixel-density-stand-in-comparison/

Ei voi mitään, Apple johtaa kisaa melko selvin numeroin, vaikka Androideista (Sensellä) muuten itse testikokeiluiden perusteella pidän enemmän.

Edit. Olipas tuossa kolmosversion iPhonessa ankea tarkkuus. En ollut aiemmin tajunnutkaan että se oli noi karkea.

Hyvältä kyllä näyttää tuollai zoomattuna tuo iphonen näyttö. Esimerkiksi noissa videoissa (Galaxy vs iphone) ei eroa kyllä huomannut kumpaakaan suuntaan. Kyllähän tuollaisessa 700e puhelimessa pitää olla jo kunnon näyttö :D

Kyllä sen tarkkuuden huomaa normissakin käytössä, se ero on aivan järkyttävä esim edelliseen iPhoneen. Sama se on valokuvissa, tarkka on jotenkin skarpimman näköinen vaikka peruutetaan web kokoon. Kuvankäsittelyssäkin itse olen toteuttanut periaatetta, että jos kaikki pienetkin virheet korjaa isossa kuvassa, niin jostain helvetin syystä se pieni web-kuva alkaa näyttään jotenkin skarpimmalta ja tarkemmalta. Jokaisen pitäisi nähdä jeesus nelosen ruutu, koska se näyttää paremmalta kuin kuva siitä netissä. Ja kuten aikaisemmin sanoin, näyttö on vähän turhankin hyvä, koska kuvat muuttuu ihan vitun tarkoiksi kun ne luuriin pistää, ihan täyden reson käsitellyt kuvatkin.

Salomaan kanssa voisin käydä kahvilla, niin Salis voisi pistää varmaan objektiivisen kommentin tarkkuudesta, on meinaan huikea. Mutta Applea saa kiittää tästäkin, sillä kohta on joka luurissa taas törkeen hyvät näytöt, eli tässä voittaa kaikki anyways.

Dock iPhone 4:lle? Mistä? Myykö joku liike jo suomessa noita, en googgelilla löytänyt. Apple storesta sais, mutta mistä ne tulee (tullia ajattelin)?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom