Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Musta toi vaikuttaa ihan pirun hyvältä.

Löytyy :

- OS X kannettavaan laitteeseen, mulle ainakin luo paljon varmempaa kuvaa ku Symbian. Aika sitten näyttää onko se yhtä vakaa ku mitä odotan. Saa tosin nähä miten tohon saa softaa väännettyä ulkopuoliset.
- Multitasking, eli useamman softan yhtä-aikainen ajo
- WLAN + Bluetooth + EDGE
- 2.0 Mpix kamera
- 4-taajuus
- 3,5 tuuman näyttö 320x240
- 135 gr
- Näppäinlukko toimii ilmeisesti kuten kuvassa esitetään : http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html

Vaikuttaa minusta paljon houkuttelevammalta ku mikään Nokian tekele. Sitäpaitsi Applella on tapana julkaista laitteet sillon ku ne on oikeasti valmiina. Huhutaan että 4 GB malli olis jenkkilässä $499...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kylläpä näyttää hienolta, mutta valitettavasti kuten aina, noi on pelkkää paskaa noi flashit. Käytännössä kukaan ei tule selaamaan luuria tommoisella vauhdilla, vaan oikeasti tosta tulee samanlainen paska kuin kaikista muistakin mobiililaitteista. Jumittaa, kaatuilee, hidastelee, hidastelee, jumittaa, hidastelee, ei tue tiedostoa, hidastelee, jumittaa, kaatuilee.

No onpas sulla vahvat ennakkoluulot.
Tossa on kuitenkin os x käyttis. Jos Mikellä on yhtään kokemusta os x:stä niin en usko moiseen kaatuiluun.
Tää on kuitenkin vasta ensimmäinen puhelin mitä applelta tulee.
Kaikki varmaan muistaa ensimmäisen iPodin...Siitä ollaan tultu pitkä matka nykyisiin iPodeihin.

Ja tätä ei voi verrata muihin pikkumerkkeihin. Se on kuitenkin Applen tekemä ja tarkoittaa sitä että noita myydään kuin häkää heti ensimmäisestä julkaisupäivästä lähtien. Sano kuka mitä tahansa muuta.

Me voidaan mike vaikka katsoa mikä on tilanne vuoden päästä. Nämä viestit säilyy siihen asti. Kaivetaan tämä threadi esille sitten uudestaan.

Sitä mä todella ihmettelen, että miksi 3g ei ole mukana? Tällä hetkellä käytän tätä päivittäin enkä ihan helpolla tiputa egprs tasolle. wlan löytyy, mutta vastaavaa peittoa ei ainakaan suomessa wlanille ole.

Hieno tosiaan on, mutta samoja ajatuksia tulee mitä jo aiemmin. Onko näytölle joku yksinkertainen suoja? Ei montaa kertaa tarvitse unohtaa avainten kanssa samaan taskuun, kun alkaa näyttö kärsiä.

Flashit on sieltä ja syvältä. Herranjumala miksi näinkin arvostetun ja brändätyn merkin pitää mennä sotkemaan tuommoinen tuohon. No tämä on tietenkin henkilökohtainen mielipide ja joku jopa saattaa moisesta pitää. Mulla sulkeutuu selain poikkeuksetta flash sivuilla.

Miten nopeasti tuo toimii? Käsittääkseni esim. nokian puhelinten hitauteen perimmäisenä syynä on huono näytönohjan eli rautapuolen vika ei niinkään softan.

Musta toi vaikuttaa ihan pirun hyvältä.

Löytyy :

- OS X kannettavaan laitteeseen, mulle ainakin luo paljon varmempaa kuvaa ku Symbian. Aika sitten näyttää onko se yhtä vakaa ku mitä odotan. Saa tosin nähä miten tohon saa softaa väännettyä ulkopuoliset.
- Multitasking, eli useamman softan yhtä-aikainen ajo
- WLAN + Bluetooth + EDGE
- 2.0 Mpix kamera
- 4-taajuus
- 3,5 tuuman näyttö 320x240
- 135 gr
- Näppäinlukko toimii ilmeisesti kuten kuvassa esitetään : http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html

Vaikuttaa minusta paljon houkuttelevammalta ku mikään Nokian tekele. Sitäpaitsi Applella on tapana julkaista laitteet sillon ku ne on oikeasti valmiina. Huhutaan että 4 GB malli olis jenkkilässä $499...

Niin ja tuohon listaa voisi lisätä myös kaikkia os x:n hyviä puolia. Muun muassa widgetit. (kaikkia ketkä ei ole mäkkiä käyttänyt, niin oppii tietämään mikä on widgetti uuden windows vista kautta. Siellä pitäisi olla suora kopio nimellä gadgets).

Niin ja jos ajattelee hintaa. Ipod nano maksaa 200€. Jos puhelimen saisi reiluun 300 euroon jossa on vielä 4-5kertaa isompi näyttö kuin nanossa niin ei se niin laskettuna ole paha.

Flashit on sieltä ja syvältä. Herranjumala miksi näinkin arvostetun ja brändätyn merkin pitää mennä sotkemaan tuommoinen tuohon. No tämä on tietenkin henkilökohtainen mielipide ja joku jopa saattaa moisesta pitää. Mulla sulkeutuu selain poikkeuksetta flash sivuilla.

Eiköhän Mike tarkoittanut Flasheillä sitä että mainosten Flash-esityksissä kaikki toimii aina hyvin, kun käytäntö on usein vähän toista. Ei tuo käyttöliittymä mun ymmärtääkseni mitenkään pohjaudu Macormedian Flashiin -tekniikkaan.

Itse suht tuoreena Mac käyttäjänä uskoisin että puhelin toimii varmasti hyvin. OS X ainakin on vakaa ja hyvä käyttis. Varmasti alussa bugeja tosin tulee olemaan. Kuitenkaan en usko että Apple tulee hetkessä valtaamaan mobiilimarkkinat. Kilpailu on kuitenkin kovaa alalla ja valmistajia on paljon.

Ei tuo käyttöliittymä mun ymmärtääkseni mitenkään pohjaudu Macormedian Flashiin -tekniikkaan.
Toivottavasti ei lol2:.

Itse suht tuoreena Mac käyttäjänä uskoisin että puhelin toimii varmasti hyvin. OS X ainakin on vakaa ja hyvä käyttis. Varmasti alussa bugeja tosin tulee olemaan. Kuitenkaan en usko että Apple tulee hetkessä valtaamaan mobiilimarkkinat. Kilpailu on kuitenkin kovaa alalla ja valmistajia on paljon.

Tervetullut tulokas ei siinä mitään ja varmaan saa jalansijaa markkinoilla, vaikka oma veikkaus on, että jää marginaalivalmistajaksi. Hieno tuo puhelin on siitä ei pääse mihinkään.

Olen vaan itse aina hiukan varpaillaan mäkin kanssa kun en ole sitä suurta herätystä kokenut vaikka jonkun verran on tullut mäkkiä plarattua.

Se ainainen "mäkki on vakaa" termi on aika väsynyt. Itse toimin it-tuessa meidän verkossa on satoja win xp koneita. Kukaan ei ole valitellut windowsin kaatuilemisesta vajaaseen vuoteen, jolloin tulin taloon.

Niin ja jos ajattelee hintaa. Ipod nano maksaa 200€. Jos puhelimen saisi reiluun 300 euroon jossa on vielä 4-5kertaa isompi näyttö kuin nanossa niin ei se niin laskettuna ole paha.

Tuo $499 hinta on Cingularin kytkykauppa 2v sopimukselle. Ihan vertailun vuoksi samalla dealilla saa Nokian E62 ja melkein minka tahansa muunkin puhelimen hintaan $0.
Ainakaan halpa tuo ei ole.

Tervetullut tulokas ei siinä mitään ja varmaan saa jalansijaa markkinoilla, vaikka oma veikkaus on, että jää marginaalivalmistajaksi. Hieno tuo puhelin on siitä ei pääse mihinkään.

Olen vaan itse aina hiukan varpaillaan mäkin kanssa kun en ole sitä suurta herätystä kokenut vaikka jonkun verran on tullut mäkkiä plarattua.

Marginaalimalliksi uskon itsekin sen jäävän. Eikä itselläni ole aikomustakaan sitä hankkia. Ehkä tuo sopii sellaiselle henkilölle joka kantaa mukanaan isoa iPodia ja puhelinta ja tällä tavalla nämä voi yhdistää.

Jakob sanoi:
Se ainainen "mäkki on vakaa" termi on aika väsynyt. Itse toimin it-tuessa meidän verkossa on satoja win xp koneita. Kukaan ei ole valitellut windowsin kaatuilemisesta vajaaseen vuoteen, jolloin tulin taloon.

Tarkoitin oikeastaan sitä että Applen tuotteet ovat tyypillisesti viimeisteltyjä ja käytettävyydeltään hyviä. Itsekin ole IT-allalla ja työkäytössä on sekä firman kannettava että pöytäkone XP:llä varustettuna. Eikä kaatuileminen olekaan ongelma XP:ssä. Ero OS X:n ja XP:n välillä on enemmänkin siinä että XP tahmaa ja jumittelee vähän väliä (jumittamisella en tarkoita totaalikaatumista). OS X toimii jouhevasti eikä samanlaista jumittamista tapahdu. Ero on huomattava vaikka mulla on työkoneessa tuplasti enemmän muistia ja tehokkaampi Intelin prossu.

Toimiiko toi Applen kännykkä normaalissa GSM verkossa, vai tarviiko olla Applen oma iGSM tukiasema? Meneekö kaikki puhelut saman palvelimen kautta, ja onko siellä saatavilla TikTakin uusin?

:D

Hoho, porukka hehkuttaa tota "OSX"ää, vaikka kukaan ei vielä tiedä miten desktoppien OSX on muokattu mobiililaitteeseen sopivaksi ja miten se iPhonessa pyörii, eikä sitä voiko sinne muut firmat kuin Apple tehdä softaa. Raudasta ei tiedetä mitään ja silti ollaan sanomassa että iPhone on varmasti nopeampi kuin esim. Symbian. "OSX on multitaskaava." "OSX on stabiili." Kamoon... :)

Fiitsereitä puhelimessa on melko köyhästi hintaan nähden. Ulkonäkö on komea, tosin pitäisi päästä näkemään näyttö lähempää, koska fyysinen koko verrattuna resoluutioon on aika iso (320x480). Vähän samaa mielipuolta oon kuin Mike, eli liian kallis blingbling-puhelinta hakeville, mutta liian köyhä fiitsereiltään niille jotka tollaisen spekuloidun summan (400-600 taalaa jenkeissä kuultu arvauksena, operaattorien tukemana) luuristaan haluavat maksaa. Mutta katsotaan nyt mitä kaikkea muuta tolla voi tehdä Applen listaamien juttujen lisäksi, vai voiko ollenkaan.

Tuo $499 hinta on Cingularin kytkykauppa 2v sopimukselle. Ihan vertailun vuoksi samalla dealilla saa Nokian E62 ja melkein minka tahansa muunkin puhelimen hintaan $0.
Ainakaan halpa tuo ei ole.

Joo ei se halpa tule olemaan. Ei iPoditkaan halpoja ole. Lähes markkinoiden kalleimpia soittimia jos vertaa tallennustilaan. Silti iPodeilla on n.80% markkinaosuus mp3-soittimissa!
Ja se on paljon!
Niinkuin joku kommentoi tuota xp:n ja os x:n eroa. Minäkin joudun käyttään töissä xp:tä kokoajan. Kotona pääsen taas os x:n pariin. Ei xp tee totaalikaatumisia, mutta välillä tahmaa ja on kankea. Monia asioita joutuu tekeen aika monimutkaisesti. Sitä vaan ei enää huomaa kun siihen on vuosien saatossa tottunut. Porukka ei osaa odottaa parempaa!
os x toimii jouhevasti ja on fiksu ja näppärä kaikin puolin.

Siksi ehkä hehkun tota iPhonea sen verran paljon, että tähän mennessä noi puhelimien käyttikset on ollut suhteellisen huonoja.
Nyt olis jo korkea aika saada puhelimeenkin toimiva ja hyvä käyttis.
S60 ja S80 ei sitä mielestäni vielä ollut. Porukka ei vain tiedä paremmasta tai jotain.

Tuosta voi tulla Suomessa väliinputoaja. Liian kallis pissiksille ja liian lelu ammattilaisille.

Kytkykaupan ansiosta myös pissiksillä on varaa hankkia hyviä puhelimia. Nykyään 20-30v käyttävät varsin paljon rahaa viihde-elektroniikkaan ja sen ikäisillä on jo rahaa ostaa parempia tuotteita.

Toimiiko toi Applen kännykkä normaalissa GSM verkossa, vai tarviiko olla Applen oma iGSM tukiasema? Meneekö kaikki puhelut saman palvelimen kautta, ja onko siellä saatavilla TikTakin uusin?

:D

Eh heh hee :-D Mihinkäs pointtiin tällä vittuilet? Ei noi Applen tietokoneet ainakaan ole mihinkään Applen omaan verkkoon sidottuja. Ihan standardit tekniikat ovat käytössä.

JSmith sanoi:
Hoho, porukka hehkuttaa tota "OSX"ää, vaikka kukaan ei vielä tiedä miten desktoppien OSX on muokattu mobiililaitteeseen sopivaksi ja miten se iPhonessa pyörii, eikä sitä voiko sinne muut firmat kuin Apple tehdä softaa. Raudasta ei tiedetä mitään ja silti ollaan sanomassa että iPhone on varmasti nopeampi kuin esim. Symbian. "OSX on multitaskaava." "OSX on stabiili." Kamoon...

Jos viittaat erityisesti tuohon mun postiin. Niin noi mun OS X kommentit ei millään tavalla liittyneet tuohon puhelimeen maan vastasin vain Jakobin viestiin liittyen mäkki on vakaa kommenttiin.

Olen kyllä ihan samaa mieltä. Vaikka en mä kyllä tiedä mitä harwarea mun Nokiankaan kännyssä on ja silti olen sen valinnut. Käytännössähän tuon puhelimen toiminnan näkee vasta sitten kun sellaista pääsee kokeilemaan. Nykypuhelimiin kyllä toivoisi parempaa käytettävyyttä ja ehkä kilpailu tällä alueella kehittää myös muiden valmistajien puhelimia parempaa suuntaan.

Applesta keskusteltaessa tulee muistaa, että Apple on monille uskonto. Töissäkin olen tähän törmännyt. Jos kaffepöydässä alkaa jotain puhumaan läppäreistä tai mp3 soittimista, niin kohta on Mäkkimies naama punaisena vouhkaamassa Applesta. Jos on eri mieltä niin ääni vain yltyy. Vielä ei ole nyrkkiä tullut kuitenkaan :D

Applesta keskusteltaessa tulee muistaa, että Apple on monille uskonto. Töissäkin olen tähän törmännyt. Jos kaffepöydässä alkaa jotain puhumaan läppäreistä tai mp3 soittimista, niin kohta on Mäkkimies naama punaisena vouhkaamassa Applesta. Jos on eri mieltä niin ääni vain yltyy. Vielä ei ole nyrkkiä tullut kuitenkaan :D

Pitää paikkansa, joskin sama juttu pätee moneen muuhunkin. On Linux-uskovaiset, Windows-uskovaiset, XBox-uskovaiset jne. Tyypillisesti ihmiset puolustavat niitä valintoja joita ovat tehneet. Uskonnon syvyys sitten vaihtelee henkilöstä riippuen.

en usko että ottaa tulta alleen, ei näyttänyt mitenkään erikoiselta tuo muotoilu. ja vaikka kuka sanoisin mitä, niin käyttäjät ovat kukkarollaan äänestäneet Nokian maailman toimivimmaksi puhelimeksi.

joo aika heikko esitys applelta, loppui ostoharkinta tiedonhaun alkuvaiheilla. puhelin ei nimittäin tue 3g:tä.

kiva ladata itunesista musiikkia edgellä... taitaa akku loppua ennen kuin tiedonsiirto on valmis. 3g:n nopeudella tuota voisi jo harkita.

Toinen arveluttava asia on kosketusnäytön kestävyys. Jos taskussa esim joku painaa ruutua, meneekö kosketusnäyttö hajalle. ja miken kommentti oli hyvin realistinen. oma 2gen nano jumiutuu luvattoman usein sen jälkeen kun sen on irrottanut koneesta. noin joka kolmannella kerralla pitää resetoida podi kun se jäätyy. Jos applen suunnitteluinssit eivät parempaan pysty puhelimen kohdalla, ei se nokiaa ainakaan viattomuudessa voita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom