Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laitetaas nyt sitten välillä vähän positiivistakin iPhöönistä.

www.tietoviikko.fi sanoi:
Tutkimusyhtiö IDC:n julkaisemat markkina-arviot tukevat tätä näkemystä. IDC:n mukaan Motorola säilytti ykköspaikkansa Yhdysvalloissa 31 prosentin markkinaosuudella, mutta osuudesta on kadonnut kaksi prosenttiyksikköä. ChangeWaven mukaan Apple on jo napannut yhden prosentin markkinaosuuden.

www.tietoviikko.fi sanoi:
Applen iPhoneen oltiin tyytyväisempiä kuin mihinkään muuhun puhelimeen. 77 prosenttia iPhonen omistavista vastaajista sanoi olevansa "hyvin tyytyväisiä" iPhoneen. RIMin Blackberry menestyi myös suhteellisen hyvin: 50 prosenttia sanoi olevansa hyvin tyytyväisiä Blacberryynsä. Nokian omistavista 39 prosenttia oli hyvin tyytyväisiä, kun taas SonyEricsson sijoittui häntäpäähän 29

Juttu löytyy osoitteesta http://www.tietoviikko.fi/doc.ot?f_id=1202092.

keneltähköhän lie kysytty. Fanboyt vastaa varmaan aina olevansa hyvinkin tyytyväisiä, viatkin muuttuu niiden poikien käsissä ominaisuuksiksi.

Hoho. Fanboyt sitä ja fanboyt tätä. :D

Paska mikä paska... Kaikki jotka muuta väittää ovat Fanboyta! :D

EDIT: Hmmm... en tiedä... oliskohan mahdollista että se on jopa ihan kohtuullinen... Ehkä jopa ihan hyvä. Kepittääkseen nykyisten kännyjen käytettävyyden ei tarvitse olla mikään täydellinen tuote.

Kannattaa lukea Engadgetin arvostelu. http://www.engadget.com/2007/07/03/iphone-review/

Minulle siitä jäi kyllä sellainen fiilis, ettei käytettävyys ole lähelläkään niin hyvä, kuin mitä Applen mainosvideot esittävät. Monet hienot sormitemput ja iPhonen kääntelyt toimivatkin vain jossain tietyssä iPhonen sovelluksessa, mutta eihän sitä tietysti mainoksissa kerrota.

Minä en kyllä voisi ostaa kännykkää, jota ei voi käyttää yhdellä kädellä. Ja kun sitä kännykkää käytetään sormilla, niin ainakin minun sormeni kaipaavat jotain tuntoaistimuksia, eli mieluummin näppäimet kuin lasilevy.

Kannattaa lukea Engadgetin arvostelu. http://www.engadget.com/2007/07/03/iphone-review/

Minulle siitä jäi kyllä sellainen fiilis, ettei käytettävyys ole lähelläkään niin hyvä, kuin mitä Applen mainosvideot esittävät. Monet hienot sormitemput ja iPhonen kääntelyt toimivatkin vain jossain tietyssä iPhonen sovelluksessa, mutta eihän sitä tietysti mainoksissa kerrota.

Minä en kyllä voisi ostaa kännykkää, jota ei voi käyttää yhdellä kädellä. Ja kun sitä kännykkää käytetään sormilla, niin ainakin minun sormeni kaipaavat jotain tuntoaistimuksia, eli mieluummin näppäimet kuin lasilevy.

Noita arvosteluja on aika paljon muitakin. Postasin joitakin aiemmin tähän threadiin, enkä nyt jaksa niitä erikseen kaivaa. Yleisesti noissa muistaakseni käytettävyys sai hyvät arvostelut lukuunottamatta joitakin puutteita kuten copy&paste ja että kirjoittaminen ei ole niin näppärää kuin mainoksissa.

Web-selaus ja iPod puolta on lähinnä kehuttu, mutta puhelinominaisuuksista ja etenkin AT&T verkosta ja 3G:n puutteesta on saanut huonompaa arvostelua.

Käytännössä tietysti pitäisi päästä itse kokeilemaan jotta näkisi miten itselle sopisi tuo käyttöliittymä. En kyllä itse sitä nykyisellään ostaisi, mutta tulevissa malleissa tullaan varmasti korjaamaan nykyisen puutteita. Ne voisivat periaatteessa olla ihan mielenkiintoisia Eurooppaan tullessaan.

Hmmm, jos tuon saisi kohtuuhintaan, sitä voisi kyllä harkita video/mp3 soittimeksi. Onhan se puhelinpuoli kuitenkin ihan plussaa sekin, varsinkin kun en mikään hc-pälpättäjä ole.

Playing relatively high bitrate VGA H.264 videos, our iPhone lasted almost exactly 9 freaking hours of continuous playback with cell and WiFi on

Hoho, Nokialla ollaan innovatiivisia. Ensin Razr vai mikä se oli ja nyt iPhone.

Joo kukaan muuhan ei onneksi ole tehnyt samantyylisiä puhelimia/konseptejä. Vasemmalta Meizu miniOne, Teclast T59, LG Prada KE850 ja ASUS Aura (viimenen on softakikkula)

iphone-lookalikes.jpg

Niin se vaan on että Apple on innovaattori ja Nokia perässähiihtäjä. Musiikkikauppa, navi wheel, kosketusnäyttö. Kaikki Applen aikaansaannoksia, ja kaikki Nokian kopioimia.

Ripen listasta puuttuu oululainen MyOrigo, joka julkaistiin yli 4v sitten ja oli protona hipelöitävissä melkein 5v sitten. Myorigosta voi kyllä sanoa että oli HIEMAN aikaansa liian edellä.

0253727626183572.JPG

EDIT: oon vissiin joskus laittanut ihan samanlaisen postin jonneki trediin.. :jahas::nolo:

EDIT2: jahas.. tähän samaan..:D

Niin se vaan on että Apple on innovaattori ja Nokia perässähiihtäjä. Musiikkikauppa, navi wheel, kosketusnäyttö. Kaikki Applen aikaansaannoksia, ja kaikki Nokian kopioimia.

Onneksi Apple ei sorru kopioimaan Nokian innovaatioita sehän olisi ihan törkeää ja saattaisi jopa parantaa käytettävyyttä kuten esim. tekstiviestin edelleenlähetys, leikkaa/liimaa-toiminto, tekstarien kirjoitus PC:llä, ilmoitus tekstiviestistä toisen aplikaation ollessa käynnissä tai standby-tilassa, viestien perillemeno raportointi, monelle ihmiselle saman viestin laitto jne. Niin ja tämä koski vasta SMS-viestejä...

Mielenkiinnolla jäädään odottamaan mitä tämän konseptin takana on kun jotain konkreettista ilmaantuu eikä spekulaatiota yhden pienen pätkän/kuvan perusteella vain tehdä.

Ripen listasta puuttuu oululainen MyOrigo, joka julkaistiin yli 4v sitten ja oli protona hipelöitävissä melkein 5v sitten. Myorigosta voi kyllä sanoa että oli HIEMAN aikaansa liian edellä.

0253727626183572.JPG

EDIT: oon vissiin joskus laittanut ihan samanlaisen postin jonneki trediin.. :jahas::nolo:

EDIT2: jahas.. tähän samaan..:D

Oli muuten siisti vehje kun pääsin joskus kauan aikaa sitten testaamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom