Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Kunhan puhelimella voi puhua helposti ja hyvin, ja on ns. standardi = yhteensopivuus ja muu tuki hoidossa, niin olen tyytyväinen. iPhonesta ei ole kumpaankaan. Sori jätkät, paska PUHELIMEKSI. Kiva kaikkeen muuhun.
Mä en tiedä miten sä puhut puhelimella, mutta mulla nyt on ollut iLuuri tuommoisen 8kk ja ihan yhtä hyvin sillä soittelen kuin millä tahansa aikaisemmalla luurilla. Kerro toki nyt kaikille, millainen elämysmatka sun puhelusi on, jos iPhone ei sitä matkaa täytä?

-Mitäs eri kartta-& paikannussovelluksia Iphonelle on saatavilla?

-Saako Iphoneen asennettua maksullisia apple storen sovelluksia maksamatta niistä mitään? (kaveri kysyy)

Appstore antaa hakusanalla "GPS" 138 erilaista kikkaretta joissa gps on jollain tavalla mukana (tietty suurin osa ihan hupailusoftia).

Eihän nuo maksa muutenkaan kuin euron tai kaksi, miksi ne kaverillesi ilmaisia pitäisi olla?

Se, että puhelimen saa buutata joka kerta viestiä kirjoittaessa, nakertaa erityisesti.
.

Varsin outoa, ainakaan 2.1 versio ei ole bugitellut itsellä kuin kerran yhden liekkisoftan käynnistyksen yhteydessä. En ole ikinä saanut 1gen tai 3g mallia bugaamaan normikäytössä muutenkuin kolmannen osapuolen softilla, ehkä tuo hyperlinkkien katoaminen oli 1.1.1 versiossa sellainen pari kertaa viikossa buuttausta aiheuttanut juttu.

Kunhan puhelimella voi puhua helposti ja hyvin, ja on ns. standardi = yhteensopivuus ja muu tuki hoidossa, niin olen tyytyväinen. iPhonesta ei ole kumpaankaan. Sori jätkät, paska PUHELIMEKSI. Kiva kaikkeen muuhun.

Mä yhdyn tähän kyllä. Leikkikaluna tuo on ihan kiva, mutta sen verta epävarma käyttää, että hankin sitten tilalle E71:sen.
Se, että puhelimen saa buutata joka kerta viestiä kirjoittaessa, nakertaa erityisesti.

iPhone on ihan :haart:, mutta ihan oikeasti on noita parempiakin puhelimia.

Mä en tiedä miten sä puhut puhelimella, mutta mulla nyt on ollut iLuuri tuommoisen 8kk ja ihan yhtä hyvin sillä soittelen kuin millä tahansa aikaisemmalla luurilla. Kerro toki nyt kaikille, millainen elämysmatka sun puhelusi on, jos iPhone ei sitä matkaa täytä?

Ihmeellisiä katkoja puheluissa, koko puhelu saattaa katketa ilman syytä. Joojoo, jotkut Nokialaisetkin saattaa tuollatavalla käyttäytyä kun on jotain softa/rauta-vikaa, mutta todella harvoin tähän laitteeseen verrattuna. Ja ihan korjattavissa on aina ollut tuollaiset ongelmat noksuissa. Enpä ole tuohon ongelmaan kuitenkaan aikoihin törmännyt.

Laadun kanssa myös jotain outouksia. Muutamaan iPhoneen olen myös onnistunut soittamaan, joissa kuuluu outo metallinen ääni puhuessa ja minä en kuule heidän ääntään lainkaan. Ongelma on iPhonen omistajalla muutaman tietyn numeron/puhelimen kanssa. Hämärää...

Tällaisia ongelmia ei ole Nokialla ollut enää aikoihin. Nuo kun korjaantuvat niin iPhonesta saa kelpo kalun.

Muihin kommentteihin en edes viitsi vastata. Olet niin pahasti pihalla.

Edit: Oma veikkaus on, että Apple tekee helvetin hyvää tiliä Iphonella, kun ajatellaan kokonaisuutta: Operaattorit maksavat provikan applelle. Liekö datamaksuistakin saavat jotain?
Lisäksi applestore takoo rahaa huikeita summia.
Yhtä hyvin perusteltuna: olet kalju runkkari. Tosi rakentavaa keskustella tällä tasolla. vaikka se Iphone onkin tosi jees niin ei se poista sitä faktaa että väitteille olisi hyvä olla perusteita. kaikki nämä menee kuitenkin pari kilsaa ohi mun alkuperäisen pointin eli ei taida olla kauhea myyntimenestys vaikka menestys varmasti onkin.

Totta kai apple tekee tiliä. sanoinhan jo aluksi että iphonet alkaa polttelemaansoneran taskuissa..
(sopimuksessa tod näk lukee kuinka paljon pitää suoltaa luureja asiakkaille vähintään)
Apple tekee sisällöllä kovan tilin.

Parempi on sisällöllä tiliä tehdäkin kun rauta myydään ainakin jenkkimarkkinoille tappiolla. 2G laitteista iso osa meni harmaaseen kauppaan, mistä operaattorimaksuja ei tullut pennin latia. Joten luultavasti pitää vielä jonkun aikaa puristella, että Omppu pääsee omilleen kännykkäbusineksessa.

Laadun kanssa myös jotain outouksia. Muutamaan iPhoneen olen myös onnistunut soittamaan, joissa kuuluu outo metallinen ääni puhuessa ja minä en kuule heidän ääntään lainkaan. Ongelma on iPhonen omistajalla muutaman tietyn numeron/puhelimen kanssa. Hämärää...

Veljelläni on iPhone ja kerran hänen kanssaa puhuessani huomasin että äänenlaatu oli huono. Vaikea selittää miten, mutta oli vaikeuksia saada selvää, vähän niinkuin ku kuva ois epäterävä, mutta sama äänellä. Mainitsin asiasta ja veli sanoi että vaimo on valittanu samasta ongelmasta.

Veljelläni on iPhone ja kerran hänen kanssaa puhuessani huomasin että äänenlaatu oli huono. Vaikea selittää miten, mutta oli vaikeuksia saada selvää, vähän niinkuin ku kuva ois epäterävä, mutta sama äänellä. Mainitsin asiasta ja veli sanoi että vaimo on valittanu samasta ongelmasta.
Mulla taas aiheuttaa outoa kaikumista toi iPhone. Ei kyllä vaikuta kovinkaan laadukkaala puhelimelta nyt kun on jo melkeen vuoden käyttökokemus takana. Taitaa mennä kyllä myös puhelimet tohon listaan mitä tuotteita Apple ei osaa valmistaa. Siihen kuuluu jo kuulokkeet ja hiiret. Onneksi tietokoneet sentään toimii.

Mä vaihtaisin kyllä tämän e71 iphoneen. Ainoina miinuksina iphonessa huomasin sen, ettei siinä tosiaan ole kunnon navia, MMS ei taida toimia eikä soittoääniksi käsittääkseni saa mp3:sia. Ainakin kaksi kolmesta pitää paikkansa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä vaihtaisin kyllä tämän e71 iphoneen. Ainoina miinuksina iphonessa huomasin sen, ettei siinä tosiaan ole kunnon navia, MMS ei taida toimia eikä soittoääniksi käsittääkseni saa mp3:sia. Ainakin kaksi kolmesta pitää paikkansa.
MMS:n saa toimimaan täysin samallatavalla (paremmin, jopa) kuin muissakin puhelimissa,
soittoääniksi saa MP3:sia ja 3G-mallissa on navigaattori. Soittoäänien ja MMS:n toimimaan
laitto vaatii tosin muutaman minuutin säätöä, mutta jos osaa käyttää Googlea on homma suht helppo.

Jos tosin vierastaa pientäkin säätöä, en suosittelisi iPhonea.
Jailbreakkaamattomana en itsekään pitäisi koko luuria, mutta jailbreakattuna on ihan mahtava vehje mielestäni.

MMS:n saa toimimaan täysin samallatavalla (paremmin, jopa) kuin muissakin puhelimissa,
soittoääniksi saa MP3:sia ja 3G-mallissa on navigaattori. Soittoäänien ja MMS:n toimimaan
laitto vaatii tosin muutaman minuutin säätöä, mutta jos osaa käyttää Googlea on homma suht helppo.

Jos tosin vierastaa pientäkin säätöä, en suosittelisi iPhonea.
Jailbreakkaamattomana en itsekään pitäisi koko luuria, mutta jailbreakattuna on ihan mahtava vehje mielestäni.

joo ja e61i:llä voi lukea biopasseja kunhan siihen eka kolvaa rfid-lukijan.

Eli siis pitää olla riskinsietokykyä että on kanttia jailbreikata saadakseen ominaisuuksia toimimaan. En laittaisi laitetta tämän takia samalle viivalle niiden vehkeiden kanssa jotka tarjoavat kaiken out of the box.

Soittarit kuule toimii x kertaa paremmin kuin missään aikaisemmin koittamassasi puhelimessa.

http://www.youtube.com/watch?v=VOCq2oQvbO4

Sä voit jopa pätkiä biisin suoraan iLuurissa haluamastasi kohdasta.

joo ja e61i:llä voi lukea biopasseja kunhan siihen eka kolvaa rfid-lukijan.

Eli siis pitää olla riskinsietokykyä että on kanttia jailbreikata saadakseen ominaisuuksia toimimaan. En laittaisi laitetta tämän takia samalle viivalle niiden vehkeiden kanssa jotka tarjoavat kaiken out of the box.

Riskinsietokykyä :hyper: Joo ei kannata ostaa kyllä tätä puhelinta jos on taipumusta esim paniikkikohtauksiin. Eiköhän tuo sinun kantasi Iphonea kohtaan ole muuten tullut jo suuremalle osaksi selväksi :rolleyes:

Riskinsietokykyä :hyper: Joo ei kannata ostaa kyllä tätä puhelinta jos on taipumusta esim paniikkikohtauksiin. Eiköhän tuo sinun kantasi Iphonea kohtaan ole muuten tullut jo suuremalle osaksi selväksi :rolleyes:

No, meinaatko, että valtaosa puhelimen ostajista haluaa tehdä jotain, joka mitätöi takuun, saadakseen ominaisuuksia käyttöön?

No ei ne varmaan halua? Itse kyllä käsitän "riskinsietokyvyn" vähän eri lailla, enkä sitä kyllä puhelinkeskusteluissa käyttäisi. Sitä tässä yritin hakea

Eikö tässä nyt jo ole päivänselvää, että ne jotka puhelimen ostaa, ostaa kun se on Applen puhelin ja ylivomainen käytettävyydeltään. Ne jotka se ostaa, tietävät varmaan puutteet ja plussat. Sitten siinä vieressä on niitä määkimässä, joita se puhelin jostain syystä vituttaa ihan vitusti, en tajua.

Siis senhän ostaa ne jotka ostaa, mä en niinkuin tajua tuota ihmeellistä vimmaa nillittää kuin ämmät. Jos joku sen ostaa, niin kyllähän se tietää tarkalleen mitä siinä on ja mitä ei. Tietoinen valinta se on, ei mikään vitun riski. Kukaan ei aseella pakota sitä breikkaamaan ja jos joku siitä uupuva toiminto on tärkeä, niin sitten ei osta. Ihan yhtä vitun tyhmää olisi sanoa "On riski ostaa Nokia kun joutuu siihen vaihtamaan Applen käyttiksen ja menee takuut".

Siis senhän ostaa ne jotka ostaa, mä en niinkuin tajua tuota ihmeellistä vimmaa nillittää kuin ämmät. Jos joku sen ostaa, niin kyllähän se tietää tarkalleen mitä siinä on ja mitä ei. Tietoinen valinta se on, ei mikään vitun riski. Kukaan ei aseella pakota sitä breikkaamaan ja jos joku siitä uupuva toiminto on tärkeä, niin sitten ei osta. Ihan yhtä vitun tyhmää olisi sanoa "On riski ostaa Nokia kun joutuu siihen vaihtamaan Applen käyttiksen ja menee takuut".

Mites muuten, jos otetaan tälläinen teoreettinen tilanne:
Ostat uuden iphonen Suomesta, Soneran kytkyllä, tarvitset lisää ominaisuuksia -> jailbreikkaat puhelimen. Puhelin hajoaa -> takuukorjaus/vaihto evätään jailbreikkauksen takia.
Joutunet edelleen maksamaan sopimuksen loppuun, vaikka luurilla ei enää tekisi mitään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom