Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Joka ei, ainakaan mielestäni, toimi kovin hyvin.
Ei kyllä imo qwertyn kanssa mitään ennakoivia tarttekkaan. :down:
Sanot noin koska et tiedä kuinka paljon se helpottaa elämää toimiessaan. Niin kauan kun ei oo täys pc-näppis mallia ibm 486/vast niin kaikki tuollaiset on enemmän kuin tervetulleita. T. Nimim 3 mobiili-qwerty-vehjettä käytössä(1 kosketusnäyttö 2 fyysistä).

Aika jännä että e71, n770, n800 ja n810 ainakin wm:n lisäksi pyörittää täyttä flashia eikä mitään laitteja ja iphonessa käsittääkseni enemmän tehoa?

E71:ssä on Flash Lite 3.0.

Noissa tableteissa on normaali Flash-plugin, mutta olen saanut kuvan että eivät kykene kovin hyvin sitä pyörittämään kun flashit ovat vähääkään raskaampia.

http://www.youtube.com/watch?v=U3SffhzAjBY

Esim. tuossa videossa YouTube pyörii huonosti ja myös peli joka näkyy 3:20 eteenpäin on täysi diashow vaikka hyvin kevyt peli onkin Flash-mittakaavassa. Ei ole hirveästi flashista iloa jos FPS on 2 tai 3, jää se multimediaelämys hieman vajaaksi.

Flash nyt vaan on tosi raskas, minä olen aika paljon sitä vääntänyt ja saa ihan simppeleitäkin juttuja tehdessä optimoida tarkasti sillä huolimattomasti tehtynä se kyykyttää koneen kuin koneen. Ihan ymmärrettävää sinänsä ettei Jobs halua toimivaan kokonaisuuteen mitään mikä toimii vain puolivillaisesti, vaikka oudolta ratkaisulta tuo kuulostaakin kun melkein joka Nokiassa on nykyään tuo Flash Lite.

Vapaa kilpailuhan ei tunnetusti toimi.. :jahas: :hyvä:
Koko läntisenmaailman talous pyörii tälläkin hetkellä noilla periaatteilla;
Ei kannata sekoittaa vapaata kilpailua ja markkinataloutta pirstaloituneilla markkinoilla.

Tehdään tuote, myydään se tukkureille, joka myyvät sen vähittäiskauppoihin, jotka myyvät sen kadun miehelle.
Millaista lisäarvoa tällainen jakeluketju ja hinnan kasvattaminen 5-10 kertaiseksi tuo asiakkaalle?
Käyttäjiä kiinnostaa lopulta vain hinta ja ostamisen vaivattomuus ilman ylimääräistä vähtäämistä.

Kohdan kaksi (2.) maksu ongelmaan tulee varmasti piakkoin, ellei ole jo, ratkaisu, kun pankit laajentavat toimintaansa mobiilipuolelle nettipankin tapaan. Mobiili-ohjelmien kaupallinenlevitys on melko tuore ala, joka tulee epäilemättä kasvamaan, jolloin (3. kohta) päästään eroon kannattavuus ongelmista.

Eihän tässä ole kuin vasta 6 vuotta odoteltu mobiilimarkkinoiden "aukeamista" ja kohta 10 vuotta näiden taalan nettiostoksien mahdollisuutta. Eipä ole mitään toimivaa näkynyt ennen kuin Apple näytti iTunesilla miten musiikin jakelu voidaan muuttaa ja nyt miten mobiilisoftamarkkinoille voidaan luoda oikeasti toimiva ekosysteemi.

E71:ssä on Flash Lite 3.0.

Noissa tableteissa on normaali Flash-plugin, mutta olen saanut kuvan että eivät kykene kovin hyvin sitä pyörittämään kun flashit ovat vähääkään raskaampia.

http://www.youtube.com/watch?v=U3SffhzAjBY

Esim. tuossa videossa YouTube pyörii huonosti ja myös peli joka näkyy 3:20 eteenpäin on täysi diashow vaikka hyvin kevyt peli onkin Flash-mittakaavassa. Ei ole hirveästi flashista iloa jos FPS on 2 tai 3, jää se multimediaelämys hieman vajaaksi.

Flash nyt vaan on tosi raskas, minä olen aika paljon sitä vääntänyt ja saa ihan simppeleitäkin juttuja tehdessä optimoida tarkasti sillä huolimattomasti tehtynä se kyykyttää koneen kuin koneen. Ihan ymmärrettävää sinänsä ettei Jobs halua toimivaan kokonaisuuteen mitään mikä toimii vain puolivillaisesti, vaikka oudolta ratkaisulta tuo kuulostaakin kun melkein joka Nokiassa on nykyään tuo Flash Lite.
E: tuohan on videon aikatägin perusteella btw maemo os 2007 eli about 5-8 firmwarepäivitystä jäljessä nykyisiä n800 ja n810.........

Kyllä e71ssä youtubet ja vastaavat pyörii selaimessa. Mutta kai se on silti lite....

Ja flash on tosissaan raskasta. Kaikki mikä saa mun 3v vanhan kannettavan huutamaan kuin palosireeni tökkii mobiililaitteilla. Ei mikään ylläri sinäänsä. Lisäksi esimerkiksi southparkstudios.com tökkii sikana mutta stc pyörii sulavasti pl youtuben tarkemmat videot.

Kieltämättä kätevä jos mobiililaite ei ole sidottu pelkästään youtuben nettivideoihin. Mitään järeämpää ei kyllä kannata edes yrittää

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eli mulla siis on 2349x1279 kokoinen kartta kansiossa iPod_kuvat. Sitten kun menen valokuvat kohtaan ja valitsen tuon kansion, synkronoin, ja kun otan Touchin irti koneesta ja katson karttaa, se on juuri tuon näytönkokoinen ja mitä enemmän zoomaa, sitä rakeisemmaksi kuva muuttuu. Mistään katujen yms. nimistä ei saa mitään selkoa.

sama homma kävi mulla juurikin karttaa laitettaessa ifoonii...

sama homma kävi mulla juurikin karttaa laitettaessa ifoonii...
Eikö itunesissa ole joku valinta kuvan skaalaukseen liittyen? Siis että itunes optimoi kuvat luurille eli pienentää kuvat.

Kyllä e71ssä youtubet ja vastaavat pyörii selaimessa. Mutta kai se on silti lite....

Defaulttina mobiililaitteet aukaisee sen mobiiliversion, jostain syystä... mutta kun sivun alareunasta klikkaa "view desktop version" niin oma Noksu ainakin pyörittää ihan noita full videoitakin ja osaa näyttää vieläpä full screeninä. Enpä tiennyt tätäkään ennen.

Onkos windowsille mitään ohjelmaa joka muuttaa videot iPhonella toistettavaan muotoon sillä tavalla, että voi valita videosta kuvan minkä iPhone sitten näyttää siinä videovalikossa? Tylsä katsoa valikkoa, kun simpson jaksojen jokaisen jakson kohdalla sama kuva.

Defaulttina mobiililaitteet aukaisee sen mobiiliversion, jostain syystä... mutta kun sivun alareunasta klikkaa "view desktop version" niin oma Noksu ainakin pyörittää ihan noita full videoitakin ja osaa näyttää vieläpä full screeninä. Enpä tiennyt tätäkään ennen.
ite en ees uskaltanut toivoa moista ominaisuutta :D

niin ja tarkennetaan vielä tuota n800-firmwarejuttua:

n800:n os2007:ssä vehkeen prossu rullaa max 330mhz kellotaajuudella, os2008:n myötä se nousi 400 megahertsiin. siis n810:een ei vaihdettu prossua vaan sitä pelkästään kutiteltiin. lisäksi nyt juuri tullut diablo - julkaisun (ota - päivitykset) ensimmäinen päivitys vauhditti selainta entisestään. välissä vielä 2-3 os2008 versiota ja jos videossa on alkuvuoden os2007 firmis niin päivityksiä on mahtunut välille kymmenkunta. lisäksi silloin 07 oli kaiken lisäksi eri selain kuin mikä nykyään. 07:ssä opera ja 08:ssa microb = firefox.

vittu jos käyttäis aikansa hyödyllisemmin kuin nokian nörttileluihin niin taivas ois vaan rajana :D:D:D:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom