Anton Kuivanen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi S
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyl mun mielestä Antonilla on selkeesti etu pystyssä ja Salasilla tietenkin painissa, mutku kumpikaan ei tee autuaaksi. Antonillakin takana kovaleiri kovien painioiden kanssa ni mä en kyllä pistäis ny etua ainkaan kovin selkeesti Salasille pelkän painin ansiosta. Mä oon siis sitä mieltä et tä matsi voi mennä ihan kummalle vaan. Kärki on tietty suhteellinen käsite, mut mä en usko että voitto vie kumpaakaan ny ees välttämättä 10 loppupäätä lähellekkää. Toki saa sit jalkaa jo vahvasti oven väliin.

Eikä toi salas ny nii hirveesti älyttömän kovia ukkoja oo pistäny nippuu tällee nopeel vilkasulla. Robert Emerson ny oli ehkä sellanen kenelle Kuivasen vastustajat kalpenee.

Eipä mullakaan tarkoitus ole vääntää/jankata voittaako vai ei. Tässä vaan keskustellaan asiallisesti ja perustellen matsin mahdollisesta kulusta. Voi olla hyvin että viedään tonttiin ja tiedostin jo aiemmassa viestissä että pystyottelussakin on kolissut välillä omissa. Painijoilla lisäksi on usein joku heavy right hand joka kolahtaessaan nukuttaa kerrasta. Mielestäni kuitenkin eurooppalaisia ja suomalaisia ottelijoita on hieman aliarvostettu siinä mielessä, että ei se tasoero näihin UFC undercard-nimiin välttämättä ole niin valtava.

Finnish Favorite

As a recent signee, Anton Kuivanen holds the distinction of being the only Finnish fighter in the UFC. Entering the ultra-deep waters of the lightweight pool, the 27-year old is just a part of what will likely become a steady influx of Nordic talent into the Octagon.

Joining the likes of Martin Kampmann, Alexander Gustafsson and John-Olav Einemo, Kuivanen could prove himself a valuable commodity in nurturing one of the UFC’s growing fan bases, if he can get by Justin Salas. That is no easy task. With wins in his last two outings over UFC veteran Robert Emerson and the previously unbeaten Joe Ellenberger, one can bet that Salas will come to win.

This meeting of well-rounded UFC newcomers should prove to be both an entertaining endeavor for observers and a telling barometer for Kuivanen’s current skill level and potential.

sherdogista: ufc on fuel 1: 5 reasons to care

Säännöt on tehty rikottaviksi, jopa ufc:ssä. Kielletäänhän siinä vierailijatkin mutta siitä huolimatta joku on sisältä kuvia räpsinyt ;)

Fighters and camps only meinaa sitä, että taistelijat pääsevät sisään tiimeineen. Tiiminjäsenet osaavat varmaan kuvata :D

Anton Salas taisi jossain haastattelussa uskoa, että hänen mattotaitonsa ovat Salasia paremmat. Se on nimittäin jo aika kova meriitti, jos pystyy Salasia guardissa kontrolloimaan ja vaikkapa sweeppaamaan. Painijat ovat kuitenkin aika kovia poikia pitelemään miestä alla, joten helppoa se ei ole, mutta eipä tuon UFC:n helppoa kuulu ollakaan.

On ihan hyviä pointteja tuossa, ettei todellakaan ole Antonilla helppo ilta edessä. Paini ei ole kuitenkaan alfa ja omega, vaan täysin mahdollista nollata. Anton on vahva kaveri, josta on apua alasviennin puolustuksessa, joten täysin mahdollista, ettei häntä mattoon paiskota ihan noin vain. Meinaan, varmasti on sprawlannut pariin otteeseen tatameilla ennen matsia.

Suomalainen painiosaaminenhan on ihan hyvällä tasolla. Paikalliset Olympialaisiin pyrkivät kreikkalais-roomalaispainijat saisivat enemmän kääntyä vaparin suuntaan, mikäli arvokisoissa ei menestystä tule.

Kyllä mä Annan Salasille arvoa sen painitaustan ja treeni kavereitten/cämppien perusteella.
Mutta koitan toivoa että Anton pärjää paremmin joka tilantesa räjähtävyydellä ja että on aika arvaamaton ja nopea liikkeissään mikä joskus tekee painimiesten hommat vaikeaksi kun ei kaveri tule kuin normaali pysty ukko. antonin paini on aika hyvää omallatavallaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olipa hyvä juttu Kuivasen tulevasta UFC debyytistä TV1 Tulosruudussa! Hienoa että valtamedia on näin hienosti huomioinut kun tehdään suomalaista vapaaottelu historiaa ke-to välisenä yönä! WAAAR ANTTOON!!! :rock:

Olipa hyvä juttu Kuivasen tulevasta UFC debyytistä TV1 Tulosruudussa! Hienoa että valtamedia on näin hienosti huomioinut kun tehdään suomalaista vapaaottelu historiaa ke-to välisenä yönä! WAAAR ANTTOON!!! :rock:
Tässä vielä linkki jos muutkin haluaa katsella, alkaa kohdasta 14:15!

Ihan helvetin hyvä uutisjuttu! Antaa sellaisen kuvan valtaväestölle, että laji on nyt yleisesti menossa urheiluksi aikaisemman tappelu-statuksen sijaan. Muutenkin on ollut mediassa hyviä juttuja nyt vapaaottelusta ja suurkiitokset menee tietysti Kuivaselle, joka esimerkillisesti tuo lajia ihmisten tietoisuuteen todella positiivisessa valossa.

Nyt vaan kun valtamediakin noteeraa Kuivasen niin riski joutua spoilatuksia muistakin matseista kasvaa suuresti :D Taidan jättää väliin kaikki uutissivustot kortin jälkeen ennenkuin katson sen.

Näin Suomen mittakaavassa muutamassa päivässä MMA-lajina on ollut mediassa enemmän, kuin aiemmin yhteensä.

Toivon todella, että Kuivanen erottuu edukseen debyytissään ja ottaa sanan haltuun sitten matsin jälkeen.
Kylläpä jännittää vaikka aivan tuntematon ihminen ottelee silti tunne on sanoinkuvaamaton. :)

Eiköhän Antonin vastustaja ole kuitenkin täysin eri tasoa kuin Vainikaisen FF vastustaja. All American painija on kuitenkin niin helvetin kova saavutus, vaikkakin olisi kahdeksan sakissa koko maan mittakaavassa. Silloin puhutaan oikeasti aivan järjettömän kovasta urheilijasta, ei mistään perunasäkistä. Jos ei sitä suomalainen ymmärrä, en sille mitään voi. Jokainen painin kanssa tekemisissä oleva kylläkin sen tajuaa tietäen Jenkkien tason. Se tarkoittaa sitä suomeksi, että silloin kun sellainen kinttuun sukeltaa niin siinä ei sitä estä todellakaan ketään suomalainen. Ei edes vapaapainin SM. Itse olen sitä mieltä, että Antonin mahdollisuudet ovat pystyssä. Muualla en niitä näe. Itse painin taannoin oltuani nuorten vapaan SM 1: n huippu Jenkkiä vastaan harjoitusleirillä ja en voi käsittää mikä taso niillä siellä on. Jos sellanen kaveri mattoon haluaa niin sinne myös mennään on minun näkemys satojen painittujen otteluiden kokemuksella.

Toivon Antonille menestystä ja tuuriakin mukaan. Kova työ toivottavasti palkitaan. Vastassa on nyt kuitenkin sen verran kova ukko, että täytyy pitää realiteetit mielessä. Toivottavasti on saanut siellä Jenkkileireillä puolustukset kuntoon alasvienteihin, sillä suomalaisten kanssa sitä ei pysty tekemään sille tasolle mitä nyt vaaditaan. Joka tapauksessa voitto nostaisi Antonin kovaksi haastajaksi aivan huippu-ukoillekin. Miten käy.. sen näemme keskiviikkona. Toivottavasti 1 R KO.

Ei tässä kukaan ole kieltämässä sitä, että Salas on varmasti todella kova kaveri. Mutta pointti lähinnä se, että ylipäätään sen vastustajan hyvyyttä on turha sen kummemmin hehkutella. Mitenköhän mä sen oikein muotoilisin, vaikka lienet painin saralla tämän foorumin suurin asiantuntija, niin painitaustasi takia sulla on ehkä liiankin inhorealistinen kuva muunmaalaisten kovuudesta. Taisi olla "suomalaisia vapaaottelijoita isoihin organisaatioihin" ketjun keskusteluissa, joissa myös kertoilit kuinka Venäjällä ja Jenkeissä on niin ja niin monta miljoonaa painijaa/judokaa joista timantit erotellaan. Jutuista sai sen kuvan ettei meillä härmäläisillä harrastuspohjalta höntsäilevillä kamppailijoilla ole sanansijaa. Ja kyllä, ymmärrän pointtisi hyvin, ja tavallaan puhut ihan asiaa, mutta tuo on minusta vaan turhaa liikaa takertua joihinkin "jenkeissä kaksi miljoonaa painijaa" -lukuihin. Sen sijaan pitäisi keskittyä siihen, mitä se suomalainen ottelija voi tehdä lyödäkseen sen suuren ja mahtavan jenkin. Kuivanen-Salas matsi ei ensinnäkään ole painiottelu, joten varmaan pitäisi lähteä siitä ettei se jenkki saa siitä Kuivasen kintusta kiinni. Varmasti ei missään pystynujuamisessa ole Antonilla sanomista, mutta kovienkin painijoiden alsvientejä on hyvällä liikkeellä nollattu. Tästähän Kuivanenkin jutteli blogissaan. Anderson Silvaakaan ei järin helposti tonttiin viedä, vaikka puhtaassa painissa ottaisi kuokkaan jenkkien top-1000 painijoilta painoluokassaan. Tai Alexander Gustafsson, tuo laiha poika ruotsinmaalta. Aika paljon kovempia painijoita olivat Hamill ja Matyushenko, mutta tonttiin eivät vieneet kun Gusse pomppi heinäsirkan lailla pois tieltä.

Näkeekön tän matsin telkusta täällä SUomessa jos hankkii jonkin ihme maksullisen kanavapaketin? Ja mistähän mahtaa tulla jos tulee?
Olen tässä harkinnut nyt canalin tms hommaamista, josta tulis mahd. paljon vaparia ni tässä kohtaa ois varmaan hyvä sauma toteuttaa tää rojekti ennen keskiviikkoa.

Näkeekön tän matsin telkusta täällä SUomessa jos hankkii jonkin ihme maksullisen kanavapaketin? Ja mistähän mahtaa tulla jos tulee?
Olen tässä harkinnut nyt canalin tms hommaamista, josta tulis mahd. paljon vaparia ni tässä kohtaa ois varmaan hyvä sauma toteuttaa tää rojekti ennen keskiviikkoa.

Näet Antonin matsin facebookin kautta ilmatteeks.

Suositut

Back
Ylös Bottom