Antibiootit ja treenaaminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä mieltä täällä ollaan, että miten pian antibioottikuurin jälkeen voi aloittaa treenaamisen? Multa poistettiin viime torstaina pari viisaudenhammasta, jonka seurauksena sain kipulääkityksen ja antibioottikuurin. Antibioottikuuri kestää vielä pari päivää, ja muuta ei enään ole kuin turvotusta leuassa. Uskaltaakohan sitä treenaamaan lähteä heti kuurin loputtua vai onko porukalla kokemusta?

kuuri ja reeni

En tiedä onko sulla ollu jotaki tulehdusta sit siellä suussa, vai saitko vaan profylaktisen kuurin. Mutta anyway mielestäni ei kait se lääkekuuri estä reenaamista jos ei oo infektiota. Jos on tulehdus päällä tai ollu sellanen, niin sit varmaan kannattaa vetää kuuri loppuun ja antaa kropan parantua ennenku alkaa reenaa.
Saattaahan se olla et antibiootit vetää joskus vatsan sekaste et on löysä olo, mut ei kait siitä tietääkseni oo muuta haittaa.
Viisaammat jatkakoon tai korjatkoon jos oon ihan hakoteillä.

Itsellänihän on tässä juuri tiukka viiden päivän buranakuuri menossa. Huomenna viimeinen päivä ja saldona taitaa olla kolme treenipäivää viidestä buranapäivästä. :D

Sitä en tiedä, että onko järkevää vai ei, mutta on ollut pakko liikkua joululoman makoilun jälkeen. Pienemmillä painoilla olen tehnyt, mutta kyllä on hiki irronnut aika hyvin. Tuntuu siltä, että nuo buranat ehkä nostaisivat ruumiinlämpöä...

Itse sain antibiootteja poskiontelotulehdukseen ja kysyin lääkäriltä, että saako käydä salilla. Mitään selkeästi sykettä nostavaa toimintaa ei suositellut koska kova liikunta heikentää immuunijärjestelmän toimintaa, mutta ei kieltänytkään salia kokonaan.

HuruTim: Miten buranat liittyy antibiootteihin?

HuruTim: Miten buranat liittyy antibiootteihin?

Ööööö... Ei mitenkään? :hyvä: Eiku olin lukenivani jotain myös niihin liittyvästä. Ja ajattelin, että niillä voisi olla samanlaisia "rajoituksia". Vai onko ok treenata, jos on pari grammaa ibuprofeiinia napsinut?

Edit: Niin tuosta tulehduksestahan tuli mieleen yhdistää antibiotit ja buranat, koska itsekin näitä popsin muutaman päivän pientä tulehdusta poistaakseni.

Nostetaas ketju ylös.

Eli sain just antibioottia tulehdukseen, en siis mihinkään tautiin vaan suun limakalvolla olevaan naarmuun, joka ei ole kunnolla parantunut. Ei ole kuumetta eikä oikeastaan mitään muutakaan vikaa kehossa. Vähän leuka jomottaa. Viikon kuuri edessä.

Ajattelin tehdä jotain kevyttä settiä: pyöräillä, venytellä, joogata tms. onko kokemuksia tai suosituksia miten tulisi menetellä. Liikkuako vai eikö liikkua?

Nostoa vanhaan ketjuun...

Mulla viime sunnuntaina / maanantaina tulehtu jotenkin kummasti poski (ilmeisesti jokin tukkeutunut talirauhanen ärtyi ja tulehtui) ja silmäkulma ja poski turpos mielettömästi. Olin keskiviikosta perjantaihin sairaalassa ja antoivat suonensisäisesti antibioottia. Eilen siis laskivat kotiin ja löivät vielä 3 viikon antibioottikuurin päälle. Minkäänlaisia kipuja ei ole koko tulehduksen aikana ollut ja kuumekin oli korkeimillaan 37,2. Lääkäri ei erikseen maininnut mitään siitä, että pitäisi treeniä rajoittaa kuurin aikana, mutta nyt ite mietin, että jokohan voi ensi viikolla salille paukata?

Tulehdusarvotkaan eivät mitään huimia ollut koko tulehduksen aikana, korkeimmillaan 23. Halusivat kuitenkin ottaa sairaalassa varman päälle, koska tulehdus on kasvoissa, joista se voisi helposti levitä...Itseäni tuo tulehdus ei kuitenkaan ole mitenkään haitannut, pieni kosmeettinen harmi vain :)

Tosiaan ei ole naama enään ollenkaan turvoksissa tai punainen, eikä ole minkäänlaisia oireita. Ei kuumetta, ei päänsärkyä tai mitään. Mutta päällä on 3 viikon antibioottikuuri. Haittaako tuo kuuri treenaamista?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli 10pvää 2x300mg kolmasti päivässä antibioottikuuri koiran puremisesta tulehtuneen käden, ja sitäkautta verenmyrkytyksen takia. 4pvää kuurin alottamisen jälkeen pysty jo vähän treenailemaan, ei siinä mitään. Mutta sivuvaikutuksina aivan helvetin laiska/alakuloinen/huono/paha/apea/saamaton/masentunut olo, en nukkumaan ole pystyny normaalisti, ja vatsa vähän löysänä. Pää meni kyllä aivan sekasin noista pillereistä, en ole antibiootteja syönyt aikaisemmin kun kerran joskus 6vuotiaana, enkä ihan heti halua uudestaan syödäkään. Ja palautuminen antibioottikuurista (mitä ikinä tarkottaakaan) voi kestää kuulemma kuukausia. Noh, onneksi ei henki lähteny.

Ajattelin huomenna käydä tekemässä jalat kuntosalilla, mutta joudun jättämään kyykyn välistä ja korvaamaan sen prässillä, koska en turvonneella ja kipeällä sormella voi tankoa tarpeeksi puristaa. Onko järkevää (mahdollista) käydä salilla antibiootti -kuurin aikana? Sormessa siis hieman normaalia rajumpi kynsivallintulehdus, joten lievä tulehdus ja siihen vedän viikon mittaista kuuria. Lääkkeenä Kefexin 750mg.

Kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom