Anti-Aging ravinto ja elämäntyyli

Meta title: 💥 Anti-Aging – ravinto ja elämäntyyli jotka hidastavat kulumista ja pitävät koneen käynnissä pidempään

Meta description: Keskustelua ikääntymistä hidastavasta ravinnosta, tavoista ja tutkimuksista – mitä toimii oikeasti ja mikä on pelkkää hypeä.

Japanilainen tutkimus IWT :stä (Interval walking training) https://www.mayoclinicproceedings.org/article/S0025-6196(19)30473-2/abstract

Kohderyhmänä oli lähellä eläke ikää olevat, ja 5 kuukauden testijakson aikana VO2 max nousi 14 prosenttia verrattunan vertailuryhmää joka ei tehnyt intervalli harjoittelua.

Eli kyseessä on kävellen tehtävä intervalliharjoitus eli 5 x (3 min rauhallista kävely + 3 min ripeää kävelyä). Olen kokeillut tuota ylämääkeen jolloin saa oman sykkeen nousemaan riittävästi. On kokeiltu myös sauvojen kanssa kävelyä ylämäkeen, mutta silloin syke ei enää pysy zone 2-alueella.

Video IWT-harjoittelusta:

Screenshot_20250929_122625_Drive.webp
Screenshot_20250929_122635_Drive.webp

Screenshot_20250929_122647_Drive.webp

Eli kyseessä on kävellen tehtävä intervalliharjoitus eli 5 x (3 min rauhallista kävely + 3 min ripeää kävelyä). Olen kokeillut tuota ylämääkeen jolloin saa oman sykkeen nousemaan riittävästi. On kokeiltu myös sauvojen kanssa kävelyä ylämäkeen, mutta silloin syke ei enää pysy zone 2-alueella.
Olen kokeillut tuota. Pääsen tasaisella ripeästi kävelemällä zone2 sykkeisiin. Vähän makuasia, haluaako kävellä ripeästi vai hölkätä hitaasti.

Back
Ylös Bottom