Antakaapas vinkkiä olisiko 2-jakoisessa parannettavaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aleksio
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Salitreeniä takana noin puoli vuotta (kotisalilla). Nyt aloitin ihan kuntosalilla käynnin ja minulle tehtiin seuraavanlainen ohjelma:
harjoitus 1: Kyykky tangolla 3x10,jalkaprässi 3x6, pohjeojennus 2x8, reidenkoukistus 2x10, pohjeojennus 3x12,selänojennus 2x14,vartalonkierto.
Harjoitus 2: Rintapunnerrus laitteessa 3x6, vipunostot taljassa 2x8, ylätalja 3x6, alatalja 2x8, hauiskääntö taljassa 3x8, keskitetty hauiskääntö tangolla 3x8, ojentajapunnerrus taljalla 3x8, vatsarutistus 3x8, istumaannousu 2x14. + lämppärit alkuun ja loppuun
Tuommonen ohjelma tehtiin, mutta itseä vähän huolestuttaa että jääkö hauis,olkapäät ja ojentajat vähän turhan vähälle treenille..
Kommentoikaa kokeneemmat.

Näyttää kyl aika paskalta ohjelmalta mun silmään. Ite en ensinnäkään tykkää 2-jakosessa tosta yläkroppa-alakroppa -jaosta, ota mielummin käyttöön Elaston 2-jakonen joka löytyy treeni-osiosta nimellä "2-jakoinen". Sit vähän :offtopic: mutta mä revin joka kerta hiuksia ku näen miehen pumppaamassa vakavana jotain tollasta rintapunnerruslaitetta... ARMOOO!! :wall:

Salitreeniä takana noin puoli vuotta (kotisalilla). Nyt aloitin ihan kuntosalilla käynnin ja minulle tehtiin seuraavanlainen ohjelma:
harjoitus 1: Kyykky tangolla 3x10,jalkaprässi 3x6, pohjeojennus 2x8, reidenkoukistus 2x10, pohjeojennus 3x12,selänojennus 2x14,vartalonkierto.
Harjoitus 2: Rintapunnerrus laitteessa 3x6, vipunostot taljassa 2x8, ylätalja 3x6, alatalja 2x8, hauiskääntö taljassa 3x8, keskitetty hauiskääntö tangolla 3x8, ojentajapunnerrus taljalla 3x8, vatsarutistus 3x8, istumaannousu 2x14. + lämppärit alkuun ja loppuun
Tuommonen ohjelma tehtiin, mutta itseä vähän huolestuttaa että jääkö hauis,olkapäät ja ojentajat vähän turhan vähälle treenille..

Aika karmeelta näyttää, joku neitisali varmaan kyseessä... Ja ohjelma myös sen mukainen :) Varmaan tuonkin tarkoituksena että treeni on mukavaa ja kevyttä, ja pysyy mieli parempana? :D

Noh kyllähän tolla alkuun pääsee.. Mutta kyllä itse suosittelen jotain ihan muuta, esim.

Treeni1. Jalat, selkä ja hauis
Treeni2. Rinta,olkapäät ja ojentajat

Treeni 1 liikkeet:
Kyykky 3x8-12
Maastaveto 3x8-12
Jalkaprässi 2x8-12
pohkeet seisten 2x8-12

Leuanveto 3xniin monta kuin menee/ ylätalja 3x8-12
Kulmasoutu 2x8-12
hauiskääntö 2x8-12
Istumaannousu3x niin monta kuin menee/voimapyörä 3x niin monta kuin menee...

Treeni 2 liikkeet:
Penkkipunnerrus 3x 8-12
vinopenkki kp 2x 8-12
Pystypunnerrus 3x 8-12
vipunosto 2x8-12
ranskalainenpunnerrus/Dippi 2x8-12
Ojentajat ylätaljassa 2x8-12

Ideana on siis vähän että oppisit perusliikkeiden tekniikkaa ja saisit vähän tuntumaa.. Sitten kun rupeat painoa kunnolla lisäilemään esim kyykkyyn ja maveen, niin voisit laittaa ne eri päiville tai muuttaa koko ohjelmaa kokonaan... Ei toki ole pakko ;) Voit vaihdella liikkeitä myös, paitsi lihavoituja liikkeitä koska ne on perusliikkeet mitä sinun tulee harjoitella ankarasti ja lisätä painoa pikkuhiljaa ;)

Tuo jako toimii minulla parhaiten, toisilla ei.

Voisit myös kokeilla 3jakoista, arskan kultasta kutosta, starting strengthiä jne.

Tsemmpiä treeneihin :thumbs:

Hyvän 2-jakosen treeniohjelman varmasti löydät täältä foorumeilta :D

Hauiksista ja ojentajista en olisi pätkääkään huolissani. Enemmän huolettaa selän ja rinnan vähäisyys. En myöskään ymmärrä noita sarjavaihteluita 3x6, 3x12, 2x8, 2x14 ja kaikki samassa treenissä? Lähtisin tavoitteiden pohjalta hakemaan tasaisia sarjapituuksia esimerkiksi voimaan 3x4-6, massaan 3-4x8-15 ja näinpäin pois. Tällä hetkellä tuo näyttää siltä että on otettua pala täältä, pala tuolta ja pala puupäältä. Tosta on vielä pitkä matka treeniohjelmaksi.

Stickynä on vaikka kuinka monta aloittelijan perustietoketjua, niistä kannattaa lähteä oppimaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom