Antakaa jotain vinkkejä, neuvoja ja korjattavaa mun treenamiseen ja lisäravinteisiin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wnb
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

wnb

Olen 20-v poika, pituus 180cm ja paino 69kg.
Haluan sellaisen baywatch (:D ) kropan... Onko tuossa allaolevassa jotain korjattavaa? Tiedän, ei se tule noin vain, mutta treenaan paljon.. :thumbs:

(Ja tiedän, syön liian vähän, aamupalaks 2 leipää, kouluruoka, hese-ateria ja illalla leipää.)

Treeniohjelma:

(10-8-6 toistoa)

Maanantai

Penkkipunnerrus
Pec-Deck
Vipunostot tasapenkiltä
Vinopenkki käsipainoilla
Käsien nostot
Vipunostot seisten sivuille
Ranskalainen punnerrus
Ojentajat taljassa
Selät
Vatsat

Tiistai

Ylätalja taakse
Ylätalja eteen
Kulmasoutu käsipainoilla
Scott-hauiskääntö
Hauiskääntö käsipainoilla
Keskitetty hauiskäntö
Hauiskääntö vastaotteella
Selät
Vatsat

Torstai

Vinopenkki tangolla
Ristikkäistalja
Vipunostot vinopenkillä
Ranskalainen punnerrus
Kick-Back
Vipunostot kumarassa sivuille
Trapetsialihas
Pystysoutu
Selät
Vatsat

Perjantai

Alatalja
Kulmasoutu tangolla
Ylätalja eteen
Hauiskääntö tangolla
Hauiskääntö istuen
Hauiskääntö käsipainoilla
Rannekääntö tangolla
Selät
Vatsat

Lisäravinteet:

Super Mass Fuel (Twinlab)
Creatine Fuel (Twinlab)
Glutamiini (Fast)
Intiaanisokeri ("puhdistamatonta sokeria")
Kristallisuola ("puhdistamatonta suolaa")

Ennen treeniä 5g kreatiinia (veteen)
Treenin aikana 2rkl sokeria + ½teelusikka suolaa (veteen)
Treenin jälkeen 10g glutamiinia+80g Super Mass+5g kreatiinia (veteen)
2 Multitabsia päivässä.

Voiko jostain tulla jotain haittavaikutuksia? :jahas:

Antakaa paljon vinkkejä!! :)

wnb sanoi:
(Ja tiedän, syön liian vähän, aamupalaks 2 leipää, kouluruoka, hese-ateria ja illalla leipää.)

tässähän se tuli, alle kulutuksen syömällä ei tule ikinä edes :david: lookkia joten panosta ruokaan enemmän kuin treeniin.

edit: 24 sarjaa hauista :lol2:
edit2: toi ohjelma on ihan perseestä 2 jakoseen, treenaa niitä jalkoja kanssa.
edit3: ooksä tosissas :D :D

Siis miten niin tosissani? Oon...

Mä juoksen ja luistelen 4 kertaa viikossa ja alan käymään sellasessa bodypumpissa kerran viikossa, et niissä treenautuu jalat... Tai ainakin luulen niin... Ja juoksu on vaihtelevaa, ei tasaista puudutusta...

Onks toi oikeesti huono? :(

bodypumpissa joo... mee takasin suomi24 tai jippiiseen.

jos nyt oikeesti oot tosissasi niin heitä roskiin koko ohjelma ja ota aloittelioiden osiolta suoraan valmis noista "tärkeä" merkityistä threadeista. ja mun laskuvirhe, 3hauisliikettä 2x viikossa 3sarjaa per liike eli 18 sarjaa hauista.

Jos o Varaa mässäillä niitä hese aterioita niin luulis olevan rahaa hyvä ravinteiseen ruokaan tai vaikka jopa lisäravinteisiin..

Ruoka Tekee Susta :Daivid: Eli baywatch ;)
Ohjelma vaihtoon ja enemmän ja parempaa ruokaa kehiin. FAQ, HETI!

Edit: ohops sulla oli jo lisäravinteita iha runsaasti jne..
JA SILTI OOT TEHNY TOOMOSEL OHJELMAL?!!? WOOT..

Ensinnäkin tämä kuuluu tänne aloittelijoih, joten siksi siirto.

Ja sitten ketjun aloittaja on hyvä ja lukee nämä aloittelijoiden puolella olevat TÄRKEÄT ketjut tosta ylhäältä, menee niissä aikaa, mutta on sen arvoista.

Sitten alkaa vähän hahmottamaan miltä treeniohjelman ja ruokavalion PITÄISI näyttää. Tämän tsekkauksen jälkeen voi niistä katsoo itselle sopivat ja postatat tänne arvosteltavaksi.

Ja muut lopettaa sitten tuon turhan kuittailun ja ketjun aloittaja miettii mitä postailee.

En mä pidä itseäni kovinkaan aloittelijana, olen edellistalven treenannut kerran viikossa ja viime vuoden lokakuusta asti kolmesti viikossa. Nyt siirryin vuoden alusta neljän jaksoon.

En mielelläni halua vittuilua, vaan asiallista kommentia.

Mutta ei ole tullut vielä yhtään vastausta lisäravinteisiin.. :down:

wnb sanoi:

Sanotaanko näin, että kannattaisi ensin laittaa muu ruokailu kunton ja vasta sitten miettiä lisäravinteita. Ne ovat nimenomaan lisäravinteita, ei niillä ole tarkoitus kompensoida kunnon ruokaa. Kreatiinista ja glutamiinista tuskin on hintansa vastaista hyötyä jos muuten ruokailet päin mäntyjä. Nuo intiaanisokerit ja kristallisuolat voisi mun mielestä nakata mäkeen...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
wnb sanoi:
En mä pidä itseäni kovinkaan aloittelijana, olen edellistalven treenannut kerran viikossa ja viime vuoden lokakuusta asti kolmesti viikossa. Nyt siirryin vuoden alusta neljän jaksoon.

En mielelläni halua vittuilua, vaan asiallista kommentia.

Minä olen treenannut kohta 5 vuotta ja pikkuhiljaa voin alkaa sanomaan etten ole aloittelija enää. ;)

Ja kuten edellä sanottiin, ei ne lisäravinteet auta mitään jos ruokavali on muuten mitä sattuu ja aloitusviestisi mukaan asia on näin. Eli ensiksi perusruokavalio kuntoon ja sitten lähinnä palautusjuoman ja lisäproteiinin kanssa eteenpäin. Mihinkään ihmekikkailuihin ei kannata ryhtyä.

wnb sanoi:
Se on jännä asia, että mitä enemmän tätä lajia harrastaa sitä aloittelijammaksi itsensä tuntee.

Mutta kuten aikaisemmin jo sanottiin niin ruokavalio kaipaa täydellistä muutosta ja ohjelmakin kaipaa melkoista parantelua. Kannattaa tosiaan tustua noihin Tärkeä-ketjuihin, ottaa uusi ohjelma, miettiä syömistä ja laittaa sitten uusi ohjelma ja syömiset tänne arvosteltaviksi.

Ilmaiseksi tässä lajissa ei saa mitään.

wnb sanoi:
En mä pidä itseäni kovinkaan aloittelijana, olen edellistalven treenannut kerran viikossa ja viime vuoden lokakuusta asti kolmesti viikossa.

Ei nyt millään pahalla, mutta vaikka treenausta olisikin taustalla jo vuoden ajan, niin tietotasosi tuntuu olevan täysin aloittelijan tasolla.

Hauissarjoja on treeniohjelmassasi 7 viikossa, ja jalkoja on 0 sarjaa. Sanoit haluavasi "Baywatch"-kropan, joten ei ne jalat treenaannu lenkkeillessä ja luistellessa jos on tuollaiset tavoitteet. Ja tavoitteissa ei ole mitään vikaa, niitä pitääkin olla.

Lisäksi ruokavaliosi vaikuttaa siltä, ettet vielä tiedä paljoakaan syömisestä. Nyt kannattaisi noudattaa Timban neuvoa, ja lukea tosiaan FAQ sekä palstaa yleensäkin.

Shelvä..

Okei... Sokeria olen käyttäny sen takia, koska sehän on hiilihydraattia, ja sehän on tarpeellista, eikö? Ja suola taas paikkaa hien viemät suolot ja ehkäisee kramppeja, sekä tekee sokerilitkusta neutraalia..

Mulla on tuon ruoan kanssa ongelmia, koska asun sen verran kaukana salilta, että menen koulusta suoraan salille, ja yleensä päädyn kotiin (kavereista, harrastuksista ym. johtuen) about klo 21 vasta, niin kotiruokaa ei juurikaan tule syötyä, ainakaan joka päivä.

Mitä kannattaa vetäistä koulun jälkeen ja salin jälkeen ruoaksi/välipalaksi? Jotain minkä tekemiseen ei kodinkoneita tarvita...

Lueppas myös vaikka tämä ketju:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44688

Koulun jälkeen jos menet suoraan salille, ei siinä välissä kannata suurempia syödä. Kouluruoan ja salin välillä voisit ottaa välipalan. Jos koulussa tuntuu vaikealta kuljettaa eväitä, voit käyttää eväänä vaikka proteiinipatukkaa tai proteiinidrinkkiä. Salin jälkeen suoraan palkkari, esim. 50g hera + 50g malto.

Sitten jos menet kavereille, niin kysyt niiden äidiltä mitä on ruokana ja saisitko syödä siellä :D Joka tapauksessa syödä sun pitäis ennen sitä iltayhdeksää milloin pääset kotiin. Illalla proteiinipitoinen iltapala, vaikka rahkaa/raejuustoa/tonnaria ja kylmäpuristettua rypsäriä pari ruokalusikallista.

Aamupala myös kuntoon, runsaasti safkaa koneeseen. Jos nyt syöt pari leipää, niin asia ei ole korjattu sillä että syöt vaan enemmän leipää, ellet laita rutkasti juustoa ja kinkkua päälle --> sun pitäis saada proteiinia myös aamupalalla.

Eli: Jos ravintopuoli ei ole kunnossa, saat rukoilla bodyjumalia ja treenata ihan miten kovaa haluat ja miten fiksusti vaan mutta tavoitteisiisi et pääse.

safkapuoli kuntoon, ja sitten katot niitä lisäravinteita. sitten otat tuolta alottelija-osastolta jonkun valmiin 4-jakoisen ohjelman joka on todettu hyväksi, MISSÄ treenataan myös jalkoja.

toolate sanoi:
Se on jännä asia, että mitä enemmän tätä lajia harrastaa sitä aloittelijammaksi itsensä tuntee.

Oli niin hyvin sanottu, että meni sigu vaihtoon, tuskin tästä kovasti pahastut. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom