Anoreksia ja lihaskunto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kamalaa. Kinosteleekos tai kinosteliko sua tuolloin vuosi sitten missä mielessä sali? Hassua muuten että itse jotenkin automaattisesti oletin, että se on joko fitness tai voimailu. Oonkohan tässä itsekin jo liian syvällä kun mieleen ei tullut että joku voi käydä siellä ihan vaan muuten vaan. Ehkä liian tavoitteellinen reenaaminen ei ole tässä vaiheessa hyvä.

Itsellä parantumisvaihde anoreksiasta/laihuushäiriöstä ollut päällä jo kolme vuotta, mutta edelleen olen vähän jumissa, kun paino on koko aikana seilannut n. 4 kilon sisällä 47-51kg (pituutta 169cm). Tällä hetkellä paino 49,5kg ja salilla käyn kyllä, vaikka joskus junnumpana teinkin isäni kanssa sopimuksen että alle viidenkympin ei salilla käydä. Miten se painonnousuun suhtautuminen positiivisesti onnistuu? Pelottaa että pian peilistä katsoo kamala fläsä läskikasa :S
Tavoitepaino tällä hetkellä n.54-55kg, tietysti tavote olisi ettei painoa tarvitsisi seurata vaan peiliä (lihasmassan vuoksi)

Itsellä parantumisvaihde anoreksiasta/laihuushäiriöstä ollut päällä jo kolme vuotta, mutta edelleen olen vähän jumissa, kun paino on koko aikana seilannut n. 4 kilon sisällä 47-51kg (pituutta 169cm). Tällä hetkellä paino 49,5kg ja salilla käyn kyllä, vaikka joskus junnumpana teinkin isäni kanssa sopimuksen että alle viidenkympin ei salilla käydä. Miten se painonnousuun suhtautuminen positiivisesti onnistuu? Pelottaa että pian peilistä katsoo kamala fläsä läskikasa :S
Tavoitepaino tällä hetkellä n.54-55kg, tietysti tavote olisi ettei painoa tarvitsisi seurata vaan peiliä (lihasmassan vuoksi)

Tee itsellesi selkeät tavoitteet joita alat suunnitelmallisesti suoirttamaan. Esim. toi sun 5 kilon painonnousu n. vuoden sisällä ei tee susta millään läskiä. Ei edes todennäköisesti vaikka vetäisit sikabulkilla sen parissa kk:ssa :P Tavoitteelinen treeni yhdistettynä järkevään plussakaloriseen ruokavalioon niin uskon, että olet tavoitteessasi.

Ja ruokavaliosta sen verran. Joka päiväei tarvi mennä maitorahka/mehukeitto, riisi/kana/parsakaali jne linjalla. Ruuasta saa nauttia ja kyllä sulle mahtuu aina silloin tällöiset "cheat"-ruuat. Joka aterian ei tarvi olla 100% "puhtaita". Joskus voi korvata esim yhdessä ateriassa ruokaaineita kuten riisi --> ranskalaiset (tai mikä sit onkaan sun herkkus). Ja joskus voi ottaa ylimääräisen herkun eikä siitä tarvi sen enempää tuskistella. Eli sellane 80% ajasta perusruokaa ja toisen 20% herkutellen, niin pysyy kroppa, että koppa kunnossa ;)

Painonnousu ei ole aina mustavalkoisesti pelkkää läskiä tai pelkkää lihasta. Muutakin rasvatonta massaa ja nestettä tulee kroppaan.

Mä olen sun kanssa suunnilleen samanpituinen ja sikäli että olen itse ns. siro, uskallan olettaa että vetelet lihasmassan osalta yhä todella pienissä määrissä. Jopa sillä viiden kilon painonlisäyksellä. Olen painanut aikoinaan samanverran kuin sinä, nykyisellään lähemmäs 65. Enkä silti ole yhtään läski. Tämä koska mulla on lihasmassaa. Painonnousuun positiivisesti suhtautuminen onnistuu juuri sillä, että paino nousee, muttei silti ole läski. Silloin tietää, että kyseessä on nimenomaan kehitys. Vähän läskiä saattaa kertyä ohessa kun kaloreita nostaa. Mutta siinä kannattaisi miettiä, mikä siinä on todellakin niin järkyttävän hysteerisen karmaisevaa muka.

Ja onhan sulla hoitokontaktit kunnossa? Tämä ei ole toipuvalle syömishäriöiselle oikea paikka kysyä vinkkejä eikä oikein edes hengailuun.

Ja onhan sulla hoitokontaktit kunnossa? Tämä ei ole toipuvalle syömishäriöiselle oikea paikka kysyä vinkkejä eikä oikein edes hengailuun.
Joo, hoitokontakti löytyy kyllä edelleen, vaikken siitä ihan hirveästi koekaan hyötyväni tällä hetkellä. Kiitos sinulle ja @Mr Kukkakeppi : jotenkin parempi fiilis noiden viestien myötä :) varsinaisesti en siis oo enää ollut "ihan kipeä" moneen vuoteen eli syön kyllä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom