Anime thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daug
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kapea katsoinen kuva isolla osalla kun katsomiset koostuu lähinnä shounenista :D No ei, onhan mullakin iso osa tämän hetken keskeneräisistä 8 sarjasta shounenia. Ei mulla muuta, jatkanpas tässä animen katsomista ->

Tässä tuli mieleen pari Death Note muistuttavaa sarjaa... (Taitaa olla Hellsingin jälkeen keskestelluin anime täällä, en ymmärä miksi)

1.Higurashi no Naku Koro ni;Genres: Mystery, Horror, Psychological, Thriller; Score: 8.441 (scored by 75622 users). Ympäristö, hahmot ja oikeastaan koko animaation taso on jotenkin suunnattu lapsille. EI häiritse, päivästoin. Tuo todellakin oman lisä jännityksen jo valmiiksi outoon ja koukuttavaan juoneen. Tausta äänten käytöstä lisäpisteet ehdottomasti. (Katsonut 10 jaksoa)

2.Mirai Nikki: Genres: Action, Mystery, Shounen, Supernatural, Psychological, Thriller; Score: 8.331 (scored by 44047 users). Ylivoimaisesti paras Yandere-hahmo, joka todellakin tuo sarjaan tarvittavan "thriller" ja "WTF" -fiilikset. Verisimmät kohdat lievästi sensuroitu, jotta voidaan näyttää lapsille paremmin. Hahmo maailma. vähän myös lapsellinen. Mutta kuitenkin todella tarttuvaa kamaa.

--> on vain yksi Death Note, mutta näissä samoja piirteitä.

Itse en perusta Death Notesta kahden "hyvis" hahmon takia jotka tulevat mukaan kunnolla jakson 25 jälkeen.. Jos haluaa saman tyylistä kuin Death Note niin suosittelen Code Geass: Hangyaku no Lelouch -nimistä sarjaa. Periaatteessa sarja ei ole yhtään DN tyylinen, nimittäin Code Geass on mecha-militarity sarja, mutta perusidea on samanlainen; Molemmissa päähenkilöllä on kyky jolla pyrkii "parantamaan" maailmaa. Itse en myöskään erityisemmin perusta mecha -genren sarjoista, mutta Code Geass on silti yksi lempisarjojani.

E: Vaikka meneekin ohi aiheen, sillä nyt puhun mangasta; mutta täytynee tässä ohessa mainita, että vaihteeksi vähän vakavampaa luettavaa mukaan nimittäin manga nimeltä Vagabond.

Code Geass on mecha-militarity sarja, mutta perusidea on samanlainen; Molemmissa päähenkilöllä on kyky jolla pyrkii "parantamaan" maailmaa. Itse en myöskään erityisemmin perusta mecha -genren sarjoista, mutta Code Geass on silti yksi lempisarjojani.

.

Code Goass on kyllä harvinaisen hyvä mecha-anime, jopa niin hyvä tykkäsin. Tuollainen hyvä vs paha tai sitten paha vs hyvä on niin jokaisessa animessa. Vaikkakin tuo halu "parantaa" maailmaa on molemissa(DN) animeissa yksi pääteemoista, niin silti ovat mielestäni kaukana toisistaa. Todella kaukana. Code Geass ei ole mysteerisen pelottava, synkkä. hermoja raastava jännitys näytelmä. CG on komeita, värikkäitä, laseria ampuvia robotteja höystettynä lievällä jännityksellä. Vetoo animekansaa aivan eri osa-alueilla kuin DN.

Onkos väellä ehdottaa mitään hyviä urheiluaiheisia animeja? Hajime no Ippo -maratoni on nyt käynnissä kolmatta kertaa, ja jotain samanlaista olisi kiva katsella lisää. Jotain suhteellisen realistista kuitenkin, eikä mitään Greatest Disciple -henkistä mielellään. Vinkkinä muuten niille jotka pitivät alkuperäisestä Hajime no Ipposta, että siitä on tullut viime vuosina se uudempikin tv-sarja, "New Challenger". Katsottu kolme jaksoa ja hyvältä näyttää!

Sain viimein katseltua Berserkin alkuperäisen animen, ja loppui sen verran vittumaisesti että oli pakko aloittaa mangatkin. Onhan noissa näköjään vähän eroa, mangassa ja animessa. "Don't touch me!"

Ai niin! En tiedä katsooko Pakkotoistolla kukaan muu kuin minä, mutta Initial D:n viides kausi alkaa marraskuussa! Viimein! Eihän sitä ole odotettukaan kuin kuusi vuotta.

ae86trueno150sl.jpg

Ergo Proxy on tunnelmaltaan ehkä lähimpänä Death Note:a. Hyvin tummaa, mutta mukaansa tempaava tempaava juoni :)
Death Note ei laahannut alussa niin kuin Ergo Proxy, mutta onneksi tätä tapahtui vain parin jakson ajan :P

Death Note ja Ergo Proxy on kyllä listan kärjessä :haart:

Gintama menossa 59 jakson kohdalla atm. Aika jännä sarja. Juonta ei ole oikeastaan, paitsi vähitellen taustalle tuntuu kehittyvän jotain isommankin juonen tapaista, mutta jos kuvailisin sarjaa muutamalla sanalla: Shounen, hauska, random. Ja viimeinen sana kuvaa juuri sitä, minkä takia sarja on mun mielestä mahtava. En ole hetkeen näin randomiin sarjaan törmännyt. Jos loput 190 jaksoa saisi katsottua tämän vuoden puolella, sekä ohi mennessä pari 7 muusta keskeneräisestä sarjasta loppuun. Jos isompi juoni kiinnostaa, tai ym. "synkät" animet, niin en suosittele. Tää on enemmän tälläista randomia; henkisesti lapsellisille tehtyä viihdettä.

Muutama laatusarja mikäli joltaki menny ohitte:

Hajime no ippo
Akagi
One piece
Claymore
Yakitate Japan!
Gundam seed
Gundam seed destiny
Getbackers
Gurren lagann
Hunter x hunter
Kekkaishi
History's strongest dicipline kenichi
Terra E
Fate stay/night
Gankutsuou
Kaiji

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Darker than Black:in molemmat tuotantokaudet katottu! Täytyy sanoa että oli hyvä sarja, joka vain parani loppua kohden :)
Suosittelen!

Se darker than black:n oli iha jöötiä. Ensimmäisen sarja missä sarjan eka jakso oli ekan kauden paras

Et tainnut katsoa 2. tuotantokautta? :)

Edit. Tosin ajattelin itsekkin samoin katsoessani DtB:n 1. kauden ensimmäisiä jaksoja. Kuten sanoin, sarja paranee loppua kohden :)

Sayonara, Zetsubou-Sensei ja sen jatko-osat Zoku/Goku/Zan Sayonara, Zetsubou-Sensei on ihan loistavaa viihdettä jos tykkää sanaleikeistä ja kierosta huumorista. Sarjaa katsellessa pause tosin tulee hyvin tutuksi, tekstiä on välillä näytöllä perkeleesti ja jos japani ei ole hallussa niin niitä infobokseja tarvitsee tiirailla koko ajan.

Katsotteko animenne japaninkielisellä audiolla vai englanniksi dubattuna? Itse pidän japaninkelisestä, koska ääninäyttely on paljon tasokkaampaa. :)

Japaniks tietenkin. Tuli joku vuos sit semi nörtti fiilis, kun olin lentokentällä ja tuli japaninkielinen kuulutus, ja tajusin mitä ne siinä sano. Semisti tuli siihen aikaan katottuu animea..

Sayonara Zetsubou Senteit on aika samanlaisella huumorilla höystetty kuin tuo aiemmin mainitsemani Gintama, tosin itse sarjan tyyli on aivan erilainen. Mahtava sarja sekin. Ja tietysti japaninkielellä, itseasiassa tällä hetkellä ohi mennessä re-watchailen Fullmetal Alchemist: Brotherhoodia japaniksi, ilman tekstityksiä. Ei vielä japaninkielen osaaminen ole siinä vaiheessa, että kaiken ymmärtäisi mutta yllättävän paljon. Sekä sekin auttaa ymmärtämään ja oppimaan, että on sarja tullut 3 kertaa aiemminkin katsottua ja kerran luettuna mangana niin tietää about mitä tapahtuu milloinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom