Anime thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daug
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No ohan se nyt old school anime jos sarjan eka jakso on tullut 1999. Sä oot ollu silloin 4 vuotias :D.

Et jooh.
Ei se siitä vielä old schoolia tee, sillä itse sarjahan ei ole vielä loppu. Jos sarja olisi jo loppunut aiemmin voisi sen ehkä luokitella old schooliksi. Ei mielestäni esimerkiksi James Bondeja voida yleisesti nimittää old school leffoiksi kun tuorein on viime vuodelta. Jos jotkin sarjat ovat old school niin sellaisett jotka noudattavat myös vanhanaikaista piirtotyyliä hyvin pitkälle sen lisäksi, että ovat vanhoja kokonaisuudessaan. One Piece ei ole kumpaakaan ja onhan se Japanissakin yksi suosituimpia _nykynuorison_ seuraamia keskeneräisiä mangoja.

J.. Kannattaa lukea Elfen Lied mangana sillä senkin kohdalla mangassa kokonaisuus on paremmin koottu, ja anime ei päässyt lopun kohdalla aivan samanlaiseen kliimaksiin muistaakseni.

Ei se siitä vielä old schoolia tee, sillä itse sarjahan ei ole vielä loppu. Jos sarja olisi jo loppunut aiemmin voisi sen ehkä luokitella old schooliksi. Ei mielestäni esimerkiksi James Bondeja voida yleisesti nimittää old school leffoiksi kun tuorein on viime vuodelta. Jos jotkin sarjat ovat old school niin sellaisett jotka noudattavat myös vanhanaikaista piirtotyyliä hyvin pitkälle sen lisäksi, että ovat vanhoja kokonaisuudessaan. One Piece ei ole kumpaakaan ja onhan se Japanissakin yksi suosituimpia _nykynuorison_ seuraamia keskeneräisiä mangoja.

J.. Kannattaa lukea Elfen Lied mangana sillä senkin kohdalla mangassa kokonaisuus on paremmin koottu, ja anime ei päässyt lopun kohdalla aivan samanlaiseen kliimaksiin muistaakseni.

Kyllä mä sen tiedän et se on yksi suosituimmeista. Se että sä oot ruvennu katteleen sitä silloin ku sitä oli jo 300 jaksoa ulkona, nii ehkei se susta tunnu old schoolilta. Itse olen tosin katsonu sitä jo "ikuisuuden" niin siitä tämä old school määrite.

Mutta kun se pointti on, että sarja on vielä kesken. Miten sarja voi olla old school jos uusia jaksoja tehdään vielä tälläkin hetkellä. Ehkä voidaan ajatella alkupään arcien kuuluvan ols school -nimikkeen alle, mutta ei koko sarjaa. Eikä oikeastaan alkupäätäkään, koska niin mangana kuin animena se ei muistuta vanhempaa "old school" -piirtotyyliä vaan on nykyaikaisempaa. Se, että olet katsonut sitä "ikuisuuden" ei see siitä old schoolia. Kuten ei sekään tee siitä ei old schoolia, että olisin alkanut katsomaan sitä kun sitä oli jo 300 jaksoa ulkona. En itseasiassa ole kyseistä sarjaa animena katsonut, vana lukenut mangana. Se tekee siitä ei old schoolin, että se on 1. kesken 2. noudattaa uudempaa piirtotyyliä.

Jos ajatellaan old school termiä merkityksessään arvostettu, voidaan ajatella One Piecen olevan old school. Mutta yleisemmin käytetyssä merkityksessään ei voida käyttää , koska se ei ole kokonaisuutena vanha..

Sain katsottua ensimmäisen jakson Shingeki no Kyojin:sta (Attack on Titans). Täytyy sanoa, että on voimakas anime joka alkaa hyvin ja näyttävästi :)
Katson innolla loputkin jaksot :D

Täytyy suositella myös erästä animea; Accel World

38155.jpg

"The year is 2046. Haruyuki Arita is a young boy who finds himself on the lowest social rungs of his school. Ashamed of his miserable life, Haruyuki can only cope by indulging in virtual games. But that all changes when Kuroyukihime, the most popular girl in school, introduces him to a mysterious program called Brain Burst and a virtual reality called the Accel World. "

Animessa siis tietyt ihmiset ovat asentaneet kaulassaan sijaitsevaan tietokoneeseen Brain Burst-ohjelman, jonka avulla he pääsevät maailmaan jossa pelaajat taistelevat toisiaan vastaan. Kaikilla pelaajilla on uniikit robottimaiset avatarit, joita pelaajat ohjaavat ikäänkuin "sisältä päin". Animea on mielestäni vaikea selittää, joten suosittelen kokeilemaan :D

Vaikken todellakaan ole "robotti"animen (?meccha?) fani, niin koin tämän sarjan erittäin viihdyttäväksi, vaikkei Steins;Gate:n tasolle pääsekkään. :thumbs:

Arvosana Accel Worldille 8-9/10

Robottianimella tarkoitan lähinna Code Geassia ym...

Nyt kun useampi on suositellu Attack on Titania niin imuttelimpa jaksot ja katselin läpi.

Jakso toisensa jälkeen ajattelin että "noh, kyllä tää tästä lähtee käyntiin, kyllä tää tästä paranee" mutta aika väkisinväännetyltä vaikuttaa tähän asti.

Ihan hirveän tylsiä noi jaksot ollu.

En oikein tiiä miksi, mutta paras anime jonka oon tähän asti nähny (OVA) on Tengen Toppa Gurren Lagann. Ehkä osittain siksi että se oli niin järjettömän överi, mutta samalla aivan hullun hyvän meiningin sarja.

Nyt kun useampi on suositellu Attack on Titania niin imuttelimpa jaksot ja katselin läpi.

Jakso toisensa jälkeen ajattelin että "noh, kyllä tää tästä lähtee käyntiin, kyllä tää tästä paranee" mutta aika väkisinväännetyltä vaikuttaa tähän asti.

Ihan hirveän tylsiä noi jaksot ollu.

Eka ajatus oli että oot ladannut jonku väärän animen :D Mutta kaippa tääkin on makuasia, vaikka Attack on Titan on minusta kaikkea muuta kuin tylsä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse en ole vielä alkanut katsomaankaan, enkä alakkaan vielä pitkään aikaan. Sinänsä vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta hahmot, piirtotyyli, animointityyli ja kerronta vaikuttaa omaan makuuni hyvinkin huonolta (Niiden pienien pätkien, kuvien ja muiden perusteella mitä olen nähnyt). Vaikuttaa toki siltä, että muutaman jakson mahdollisuus pitää vähintäänkin antaa, mutta odotukset eivät ole korkealla kuitenkaan omalta osaltani. Tiivistettynä ensivaikutelma sarjasta: Ideana hyvä, toteutus kusee. En kuitenkaan tuomitse vielä etukäteen, kuitenkin odotukseni ovat tämän suuntaiset.

Katsoin 9 jaksoa putkeen, joka on todella harvinaista minulta, koukutttaa siis kovin. Aina vihannut tämänkaltaisia "monster / yliluonnollista" Animea, kuten semisti myös tätä noitten titaaninen takia. Mutta tarina rullaa todella hyvin ja mielenkiintoisesti eteenpäin. Ps. Possea todellakin kuolee, se on kiva asia.

Tietääkö joku, onko tässä verisempää versiota? Nämä gg:n ja commie:n subbaamat tuntuu jotenkin sensusoiduilta aina välillä...

Olipas eeppinen loppu 9 jakson attack on titanssis

Ja kybään loppu mun titaanit.

Vittu, miten vitun pitkäpiimänen sarja. Yks vitun kädenheilautus kestää 20min. VMP.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom