Android - puhelimet ja softat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaako joku kertoa kun uusi galaxy s:n akku tyhjenee melkein 12h sisään vaikkei sitä käyttäsi siinä ajassa aktiivisesti kuin jonkun 45min ? Oon kuullu et kestäis sen päivän jos aktiivisesti käyttää mut ei sit mulla kestä millään :o Eniten ihmetyttää kun se kuluttaa sitä akkua aika reilusti sillon kun se on "lepotilassa" eli kun näyttö menee pimeäksi, miten se silloinkin voi niin paljon akkua viedä ? Menin töihin klo 6:00 akku 100%, lähdin töistä 14:00 akku jossain 40-50%:ssa ja en käytä puhelinta kuin kahvitauoilla...

Osaako joku kertoa kun uusi galaxy s:n akku tyhjenee melkein 12h sisään vaikkei sitä käyttäsi siinä ajassa aktiivisesti kuin jonkun 45min ? Oon kuullu et kestäis sen päivän jos aktiivisesti käyttää mut ei sit mulla kestä millään :o Eniten ihmetyttää kun se kuluttaa sitä akkua aika reilusti sillon kun se on "lepotilassa" eli kun näyttö menee pimeäksi, miten se silloinkin voi niin paljon akkua viedä ? Menin töihin klo 6:00 akku 100%, lähdin töistä 14:00 akku jossain 40-50%:ssa ja en käytä puhelinta kuin kahvitauoilla...
Ei siinä kovin hyvä akku muutenkaan ole, mutta toi kuulostaa jo liian huonolta. Mulle tuli vähän samanlaista ongelmaa yhteen vaiheeseen. Latasin yön yli, otin aamulla pois ja kokonaista työpäivää en pärjännyt. Ihmettelin asiaa ja kun aloin tarkemmin katsoa, niin aamulla kun otin puhelimen pois latingista, niin akku oli joko 100%, mutta tipahti hyvin pian muutamalla kymmenellä, tai sitten tipahti heti, kun laturin otti pois. Eli puhelin ei ladannut akkuaan täyteen. Siihen auttoi akun kalibrointi näillä ohjeilla:

Run the device down until it turns itself off.
Turn it back on and wait for it to turn itself off again.
Remove the battery for 10 seconds.
Replace the battery, but leave the device off.
Charge the device until full and then for another hour.
**Root users only** Using a Terminal Emulator, type “su” enter, followed by “rm /data/system/batterystats.bin”
Run the device’s battery down until it turns itself off.
Turn the device on and charge for at least 8 hours.
Unplug the device, turn off, then charge for another hour.
Unplug the device, turn on, wait 2 minutes.
Turn off again and charge for another hour.
Restart and use as normal.

( http://hemorrdroids.net/battery-calibration/ )

Oon nyt tehnyt tota silloin tällöin varmaan parin-kolmen kuukauden välein ja hyvin pelaa.

Voisivat googlella koodata jonkin toimivan akkualgoritmin anteroonsa, onhan tuollainen pelleily aika kasaria

Pitäisikö HTC Desiressä yhteystietoihin päivittyä ihmisten facebook kuvat. Eli kuva joka näkyy esim kun henkilö soittaa. Mä en saa millään päivitettyä.

E: ihmisillä näkyy myös jotkin joulun aikaiset kommentit yhteystiedoissa.

Saako jostain asetuksista nämä varattu tuut-tuut-tuut ja puhelimeen ei juuri nyt saada yhteyttä -äänet kuulumaan. Nyt HTC vain katkaisee puhelun (no varattu ääni taitaa kuulua ihan hiljaisella) ja aiheuttaa hämmennystä että missähän on ongelma.

Muutenkin täytyy sanoa että niin hyvä kun HTC ja Android on niin itse puhelu ominaisuuksissa halppis nokia (tai varmaan mikä merkki tahansa) pesee kyllä mennen tullen. Ikinä ei ole tavallisten kännyköiden kanssa ollut yhtä paljon puheluiden katkeamisia, verkon hukkumisia jne...

Kyselin samaa jo tyhmien kysymysten kerhossa:

"Varmaan tuhanteen kertaan kysytty asia, mutta tarvitsen varmistuksen (katsoin googlen, mutta täysin tyhjentävää vastausta en löytänyt.

Eli: Olen huomenna lähdössä ulkomaille. Puhelimena Samsungin Galaxy S. Haluaisin välttyä yllärijytkydatalaskulta, joten riittääkkö asetuksista langattomat toiminnot ja verkko -> matkapuhelinverko -> käytä pakettidatoja [ ] (ei ruksia) ja dataverkkovierailu [ei ruksia]. Lähinnä pelottaa, että ladatut softat päivittelevät itseään huomaamattani. Pääsenkö näillä ruksituksien poistoilla käsiksi ilmaisiin wifeihin? Varmasti jo vitutukseen asti kysytty, mutta kiitos paljon avusta . "

Pitäisikö HTC Desiressä yhteystietoihin päivittyä ihmisten facebook kuvat. Eli kuva joka näkyy esim kun henkilö soittaa. Mä en saa millään päivitettyä.

Synkkaa se, jos haluat. Itsellä ei ole enään tuota Desireä, niin tarkkaan muista. Mutta jotain tälläistä:
Yhteystietokortista yhdistä nimet ja facebook kaverit. Desire siellä ehdotteleekin niitä.
Asetuksista tilit ja synkronointi, synkkaa facebook.

Mites kun melkeinpä aina isommissa .pdf fileissä osa sivuista puuttuu/on valkoisena. Sama millä pdf lukuohjelmalla tiedoston avaa. Samat tiedostot näkyvät tietsikalla niinkuin pitääkin. Käytössä desire ja uusimmat päivitykset pitäisi olla...

Joku jo mainitsi aiemmin että synkronoimisella saat päivitettyä yhteistietoihin uusimmat profiilikuvat ja päivitykset. Mutta omissa yhteistiedoissani kuvat ovat ainoastaan niillä henkilöillä, joilla on puhelinnumero julkisesti ylöskirjattuna omassa profiilissaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

"Varmaan tuhanteen kertaan kysytty asia, mutta tarvitsen varmistuksen (katsoin googlen, mutta täysin tyhjentävää vastausta en löytänyt.

Eli: Olen huomenna lähdössä ulkomaille. Puhelimena Samsungin Galaxy S. Haluaisin välttyä yllärijytkydatalaskulta, joten riittääkkö asetuksista langattomat toiminnot ja verkko -> matkapuhelinverko -> käytä pakettidatoja [ ] (ei ruksia) ja dataverkkovierailu [ei ruksia]. Lähinnä pelottaa, että ladatut softat päivittelevät itseään huomaamattani. Pääsenkö näillä ruksituksien poistoilla käsiksi ilmaisiin wifeihin? Varmasti jo vitutukseen asti kysytty, mutta kiitos paljon avusta . "
Pelkän dataverkkovierailu-ruksin poisottaminen riittää, mutta voihan ottaa varmuuden vuoksi koko pakettidatan pois päältä.

Noni noni huomen tulee Huawei kotiin ja siinä on vissiin Android Froyo.
Kertokaapas mitä kaikkea kannattaa siihen hommata? Jotain siistejä sovelluksia, mitä vain.

Kiitos Justerr. Mites jos haluan käyttää vaikka jonkun ravintola wifiä ja laitan ruksin takaisin. Eihän puhelin pomppaa liittymän dataan, vaan hyödyntää softien päivityksissäkin tarjolla olevaa wifiä?

Mä olen niin vainoharhainen ja noob puhelimissa, että jättäisin normi simmin himaan ja mukaan joku prepaid-shit.

Kiitos Justerr. Mites jos haluan käyttää vaikka jonkun ravintola wifiä ja laitan ruksin takaisin. Eihän puhelin pomppaa liittymän dataan, vaan hyödyntää softien päivityksissäkin tarjolla olevaa wifiä?
HTC Desiressa voi ainakin poistaa matkapuhelinverkot käytöstä, ja kytkeä pelkkä Wi-Fi päälle. Luulisi että Galaxyssa sama ominaisuus?

Oon ollut useammankin kerran HTC:n kanssa ulkomailla ja kunhan ei salli datasiirtoa verkkovierailun aikana estää kalliiden puhelinlaskujen tulemisen. Jos oikein vainoharhainen on niin voi tietenkin lisäksi estää kaiken datasiirron puhelinverkon kautta, ettei puhelin erehdy luulemaan verkkoa omaksi jostain operaattorien sopimuksesta johtuen. Lisäksi sitten voi laittaa wifin päälle kun on jossain wifi paikassa, itse en pidä edes kotimaassa sitä kokoaikaa päällä kun vie akkua sen verran enemmän...

Muistaa vielä sen että yleensä akkukesto paranee 4-5 täyden latingin/tyhjäyksen myötä, ja ero on alkuun aika huima.

Jos on datapaketti päällä myös lepotilassa ja kaiken maailman friend streamit ja facebookit taustalla niin meneehän sitä. Hommaat vaikka juicedefenderin blockaan datayhteyden kun luuri on lepotilassa.

Mites kun melkeinpä aina isommissa .pdf fileissä osa sivuista puuttuu/on valkoisena. Sama millä pdf lukuohjelmalla tiedoston avaa. Samat tiedostot näkyvät tietsikalla niinkuin pitääkin. Käytössä desire ja uusimmat päivitykset pitäisi olla...
Kuulostaa kovasti tutulta, pdf-muotoisista piirrustuksista jne. tapasi puuttua suuri osa contentista, muutama hassu viiva vaan näkyi vakio-readerilla. Omalla kohdalla ezPDF:n asennus toi kunnolla toimivat pdf:t luuriin. Hintaahan toki on rapiat $1.99 eli ihan ilmaiseksi ei selviä.

Nyt on Huawei saapunut taloon!
Toi Swype yllätti mut. Vähän tietenkin vielä kokemattomuutta ilmassa, mutta toi ymmärtää mitä sanaa hakee.
eBuddy lähti lataukseen ja taustakuvankin osasin vaihtaa ;) onpas kivaa olla Androidin leirissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom