Android - puhelimet ja softat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt vaan odotellaan mitä sanoo SlideMe Marketin kautta ostettu Tapatalk Pro kun rantautuu suomeen mahdollisuus ostaa suoraan Android Marketista.

Tällä hetkellä Market ei sitä edes näytä asennettujen listalla. Appbrain näyttää.

Nyt kun vihdoin versio 2.2 on saatavilla Galaxy S:llä en saa omaa Galaxy S + Kies + Windows 7 64 bit -yhtälöä mitenkään toimimaan, mikä on hyvin turhauttavaa. Hakutulosten perusteella joillakin toimii ongelmitta joillain taas ei ollenkaan. Kellään omakohtaisia kokemuksia ja toimivia ratkaisuja?

Nyt kun vihdoin versio 2.2 on saatavilla Galaxy S:llä en saa omaa Galaxy S + Kies + Windows 7 64 bit -yhtälöä mitenkään toimimaan, mikä on hyvin turhauttavaa. Hakutulosten perusteella joillakin toimii ongelmitta joillain taas ei ollenkaan. Kellään omakohtaisia kokemuksia ja toimivia ratkaisuja?

Pitääkös tuota varten tehä taas joku rekisteripuukotus? Itellä on tällä hetkellä JM1 sisässä, eikä Kies tarjoa mitään päivitystä :( Muistaakseni murossa luki, että Google halus muuttaa tuosta 2.2 päivityksestä jotain, niin se tulisi vasta tän kuun puolivälissä.

Täytyy kehua tuota SlideIT-näppäimistöä, on kyllä todella näppärää kirjoitella viestejä. Vähän aikaa menee kun harjottelee mutta kun hommaan tottuu niin kaikki menee todella sulavasti.

Kumpi parempi Desire vai Samsung S ? Jostain luin ettei Desireehen mahdu paljoa ohjelmia kun ne eivät mene muistikortille ja se sisäinen muisti on niin pieni? Tai siirtyy jos tekee jotain millä häipyy takuu...

Kumpi parempi Desire vai Samsung S ? Jostain luin ettei Desireehen mahdu paljoa ohjelmia kun ne eivät mene muistikortille ja se sisäinen muisti on niin pieni? Tai siirtyy jos tekee jotain millä häipyy takuu...
Nykyään ei tarvitse kikkailla että tuo toimii. 2.2 myötä on ohjelmantekijästä kiinni voiko ohjelman siirtää muistikortille vai ei.

Noiden välinen valinta on melkein makuasia, esim. mun mielestä Galaxy S oli liian kevyt ja rakenteeltaan (materiaaleiltaan) lelumman tuntuinen. Desire on hyvinkin jämäkkä, ja etenkin "kumitettu" muovi on loistava.

Toki nyt pitää sanoa että odota vain hetki, voit ostaa Desire HD:n. Siinä ei enää ole järkeä valita Galaxy S:ää, ellei saa reippaasti halvemmalla.

koetin hieman selailla tuota androidin 2.2 versiota ja etsiä lisää tietoa miten esim. installoida se, jne. pikasurffailulla olin näkevinäni ettei tämä versio olisi se "virallinen", ja installointikin näytti olevan melkoista säätämistä. eikö "virallisen" 2.2 version pitäisi installoitua puhelimeen lähes itsestään, myös puhelimellakin hakemalla netistä? vai pitääkö siinä alkaa säätämään puoli aamua akkuja irroitellessa ja eri nappuloita samaan aikaan painellessa ja sen jälkeen yhteensovittella puhelinta ja ohjelmaa windowsin avulla?

Öö, mikä puhelin?

Desirellä menin itse system update osioon asetuksissa, puhelin ilmoitti että päivitys saatavilla, sitten painoin ok jolloin se latasi ja asensi sen.

Aikaa ei mennyt juurikaan, toki paketti oli iso että jollain GPRS yhteydellä menee jo todella kauan... HSPA:lla missä maksiminopeus valuikin jo 300-400 kiloa sekunnissa jolloin se ~90MB (en muista, olikohan about tuon verran) ei kestänyt kovin pitkään.

Nykyään ei tarvitse kikkailla että tuo toimii. 2.2 myötä on ohjelmantekijästä kiinni voiko ohjelman siirtää muistikortille vai ei.

Noiden välinen valinta on melkein makuasia, esim. mun mielestä Galaxy S oli liian kevyt ja rakenteeltaan (materiaaleiltaan) lelumman tuntuinen. Desire on hyvinkin jämäkkä, ja etenkin "kumitettu" muovi on loistava.

Toki nyt pitää sanoa että odota vain hetki, voit ostaa Desire HD:n. Siinä ei enää ole järkeä valita Galaxy S:ää, ellei saa reippaasti halvemmalla.

Lähinnä mietin tuota Saunalahden tarjousta. 39,90,- /kk Desire, mobiililaajakaista nopsa, 100 tekstaria ja 500 min puhetta. Hinnaltaan vaikuttais jo järkevältä, kun puhelin pitäisi vaihtaa lähiaikoina kumminkin. Tuo HD tulee olemaan varmaankin kalliimpi.

http://saunalahti.fi/desire/

E: tykkäsin siis Desireestä enemmän kun Samsungista kädessä, ainoa mitä mietin oli tuo muisti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lähinnä mietin tuota Saunalahden tarjousta. 39,90,- /kk Desire, mobiililaajakaista nopsa, 100 tekstaria ja 500 min puhetta. Hinnaltaan vaikuttais jo järkevältä, kun puhelin pitäisi vaihtaa lähiaikoina kumminkin. Tuo HD tulee olemaan varmaankin kalliimpi.

http://saunalahti.fi/desire/

E: tykkäsin siis Desireestä enemmän kun Samsungista kädessä, ainoa mitä mietin oli tuo muisti.

Ei olis kannattanu miettiä paria kuukautta, Saunalahdelta elokuussa sama setti ilman tuota 100 tekstaria 19,90 kk :)

edit. Siis silloin tuohon kuului:
-Desire
-Nopsa
-3000 min/kk saunalahteen, kolumbukseen ja elisaan
-100 min/kk muihin liittymiin

En tarvinnu silloin vielä uutta puhelinta. Mulla ei olis ihan noin halvaksi tullut, katoin viime laskua niin n. 400min puhetta soneran liittymiin ja reilu 100 tekstaria.

Paljon tossa uudessa on puhelimen hinta? Toi aiempi tarjous oli jo typerän halpa, se mullakin on. Viimeiset kaksi laskua 25 ja 22€.

Ei toi uusikaan pahan hintainen ole. Data rajaton ja max nopeus. Itse odottaisin mitä tarjouksia tehdään HD:lle.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Eikö tuohon tullut korjaus Androidin 2.2-versiossa? Eli pystyy asentamaan/siirtämään softia muistikortille, jolloin tila ei käy ahtaaksi.

Jos noilla kahdella luurilla hinta olisi sama, niin itse ottaisin varmaan Samsungin. Ei Desiressä mitään vikaa ole, mutta on se isompi näyttö aina isompi näyttö. Designin puolesta Samsung taitaisi viedä voiton myös. Käyttöjärjestelmän puolesta tuossa ei varmaan ole mitään käytännön eroa, ainakaan nyt kun Samsungillekin tuli/tulee tuo uusin Anteron päivitys. Defaulttina käyttöliittymät toki näyttää aika erilaisilta.

edit. olipas sitten jäänyt välilehti aamulta auki ja muutama muukin kerennyt ottamaan kantaa asiaan... :)

Juu, se on ihan mihin on tottunut. Olen tottunut omaan Samsungiini ja tämä tuntuu just hyvältä. Kaverin Desireä kun hypistelee, niin se tuntuu ihan saatanan painavalta ja 0.2 tuumaa pienemmän näytönkin huomaa selvästi.

E: Ja kuten fuGii yllä sanoi, munkin mielestä Samsung vie designin.

Eikö tuohon tullut korjaus Androidin 2.2-versiossa? Eli pystyy asentamaan/siirtämään softia muistikortille, jolloin tila ei käy ahtaaksi.

Ainakaan ennen froyoa kehitettyjä ohjelmia ei juuri pystynyt asentamaan muistikortille päivityksestä huolimatta (tai no okei, jos mulla oli 30 ohjelmaa koneella, niin niistä ehkä 4 kpl pystyi tuon jälkeen uudelleen asentamaan kortille... yleensä ne oli muutenkin niin pieniä ja mitättömiä muutaman sadan kilon tavun juttuja, että no big deal). Sitä en tiedä, että onko nykyään uudet ohjelmat sellaisia, että menevät aina sukkana kortille.. Desiren ehdottomasti suurin miinus on tuo MITÄTÖN sisäinen muisti, en varmaan olisi ostanut ks. luuria, jos olisin tuon tiennyt. Mulla isosta naviohjelmasta johtuen ruudun ylälaidassa koko ajan ilmoitus "Low on space"...ärsyttävää.

Ainakaan ennen froyoa kehitettyjä ohjelmia ei juuri pystynyt asentamaan muistikortille päivityksestä huolimatta (tai no okei, jos mulla oli 30 ohjelmaa koneella, niin niistä ehkä 4 kpl pystyi tuon jälkeen uudelleen asentamaan kortille... yleensä ne oli muutenkin niin pieniä ja mitättömiä muutaman sadan kilon tavun juttuja, että no big deal). Sitä en tiedä, että onko nykyään uudet ohjelmat sellaisia, että menevät aina sukkana kortille.. Desiren ehdottomasti suurin miinus on tuo MITÄTÖN sisäinen muisti, en varmaan olisi ostanut ks. luuria, jos olisin tuon tiennyt. Mulla isosta naviohjelmasta johtuen ruudun ylälaidassa koko ajan ilmoitus "Low on space"...ärsyttävää.

Mikset roottaa puhelinta ja pistä kaikki ohjelmat muistikortille?

Niin, rootilla pystyy laittaa vaikka ohjelma ei tue muistikortille siirtoa.

Nykyään kai aika helppoa, eli ns. one-click-root jopa 2.2:lla varustetuilla luureilla. Itse en vielä ole nähnyt syytä siihen, toki tiedän että niitä on. Yksi on kai se että rootattuun puhelimeen saa ohjelman joka säätää suorittimen tehoa tilanteen mukaan. Toki omassa päässä herää kysymys että eikö jotain tuollaiseta muka ole vakiona puhelimissa... luulisi että sen hieman huonompikin koodari tajuaisi virallista käyttistä tehdessä.

Älkää nyt enään moittiko Desireetä, tilasin sen jo :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom