Android - puhelimet ja softat

Itsellä on nyt se fiilis ettei jaksa enää innostua, nyt on nähty jo kaikki ja odotellaan enää ehkä hologrammijuttuja ja levitointeja ja muuta. Jo se että on 850e hintainen luuri taskussa, koko ajan valmiina tippumaan asvalttiin panee miettimään onko tässä mitään järkeä. Eipä tulisi mieleen jotain läppäriä kannella yhtä huolettomasti, vaikka hinta about sama. Sama laittaa massit järkevämpiin kohteisiin.

Keskihintaiset luurit on kuitenkin 95% yhtä hyviä. Kameratkin ihan riittävän ok noissa 300-450e kapuloissa. Eikä oikeasti ketään enää kiinnosta mikä luuri on käytössä. Vähän sama kuin joku töllö, tietty ne oli vielä 5-7vuotta sitten seksikkäitä mutta eipä nykyään ketään kiinnosta onko alla pioneerin plasma vaiko samsun oledit. Riittävän hyvä laatu kuitenkin.
Itte oon kuolannu tuota active-sarjaa. Mutta kun kutonenkaan ei tullut Suomeen, niin tuskinpa tulee seiskakaan. Olis omaan käyttöön ihan täydellinen puhelin. Vähän vielä specsit heittää eri sivujen välillä.
http://galaxys7active.com/
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7_active-8004.php

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä on nyt se fiilis ettei jaksa enää innostua, nyt on nähty jo kaikki ja odotellaan enää ehkä hologrammijuttuja ja levitointeja ja muuta. Jo se että on 850e hintainen luuri taskussa, koko ajan valmiina tippumaan asvalttiin panee miettimään onko tässä mitään järkeä. Eipä tulisi mieleen jotain läppäriä kannella yhtä huolettomasti, vaikka hinta about sama. Sama laittaa massit järkevämpiin kohteisiin.

Keskihintaiset luurit on kuitenkin 95% yhtä hyviä. Kameratkin ihan riittävän ok noissa 300-450e kapuloissa. Eikä oikeasti ketään enää kiinnosta mikä luuri on käytössä. Vähän sama kuin joku töllö, tietty ne oli vielä 5-7vuotta sitten seksikkäitä mutta eipä nykyään ketään kiinnosta onko alla pioneerin plasma vaiko samsun oledit. Riittävän hyvä laatu kuitenkin.
Itse en ole näistä koskaan oikein jaksanut innostua, mutta niinkin alkeelliset ominaisuudet kuin akun kesto, kameran nopeus ja kuvaus heikommissa olosuhteissa karsivat pois paljon vaihtoehtoja.

Itte oon kuolannu tuota active-sarjaa. Mutta kun kutonenkaan ei tullut Suomeen, niin tuskinpa tulee seiskakaan. Olis omaan käyttöön ihan täydellinen puhelin. Vähän vielä specsit heittää eri sivujen välillä.
Samaa mieltä. En voi käsittää, miten tuon on jätetty AT&T:n yksioikeudeksi. Tuollaisen toiminnan täytyy täyttää rikoksen tunnusmerkit. Tippumista hyvin kestävän, huippuominaisuuksilla ja satumaisella akun kestolla varustetun puhelimen luulisi olevan mieletön menestys kaikilla markkinoilla. Ehkä se on vain parempaa bisnestä myydä itsestään sirpaloituvia kaliita puhelimia ja sikakalliita suojakuoria niihin.

Noihin keskihintaisiin puhelimiin liittyen, mitä mieltä porukka on toissapäivänä julkaistusta one plus kolmosesta: https://oneplus.net/fi/3 . Äkkiseltään hyviä arvosteluja saanut, tosin pitempiä käyttötestehän tuolle ei ole nyt taidettu keritä tehdä. 399€ hintaan vaikuttaa kuitenkin pätevältä, pähkäilen itse tässä vähän nexus 5x:n ja one plussan välillä. Elisa on ottamassa nyt vielä myyntiin, että sinänsä luulisi takuuasioidenkin hoitamisen helpottavan kun voi viedä vain liikkeeseen.

^Katselin tossa ton Oneplus3 specsejä niin vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta luurilta. Hintakin edullinen kun katsoo ominaisuuksia. Jokohan tässä täytyy taas alkaa vaihtamaan luuria, johan tämä Apple S6 on jo pari kuukautta ollut käytössä. Saa nähä milloin suomeen asti saavat myyntiin.

Viikolla 26, eli kuun lopussa, ilmoittaa saunalahden kauppa aloittavansa toimitukset. Nythän tuota saisi kai tilattua oneplussan omilta nettisivuilta. Pitää kyllä käydä hivelemässä kaupassa ensin noita isompia puhelimia, 5 tuuman näyttö oli passeli, nykyinen 5,2 rajoilla ja vähän tuntuu, että tekeekö tuo 5,5 puhelimesta selkeästi liian ison. Välillä täytyy kuitenkin pystyä käyttämään perustoiminta ihan yhdellä kädelläkin, ilman että luuri lähtee samantien lapasesta.

Samaa mieltä. En voi käsittää, miten tuon on jätetty AT&T:n yksioikeudeksi. Tuollaisen toiminnan täytyy täyttää rikoksen tunnusmerkit. Tippumista hyvin kestävän, huippuominaisuuksilla ja satumaisella akun kestolla varustetun puhelimen luulisi olevan mieletön menestys kaikilla markkinoilla. Ehkä se on vain parempaa bisnestä myydä itsestään sirpaloituvia kaliita puhelimia ja sikakalliita suojakuoria niihin.
Pysyy puhelimien kiertonopeus hyvänä, kun tehdään helposti särkyviä huipputehokkaita puhelimia. Kukaan ei halua enää sellaista kestävää peruspuhelinta, kun on tottunut hyvään näyttöön ja kohtuulliseen kameraan. Eli ostetaan aina tilalle toinen huippuluuri.

Itsellä toi lähti S5 aikana käsistä. Puhelin meni paskaksi, tilalle tuli Z3, joka kiersi loputtomia aikoja huollossa. Mulla oli sillä aikaa tilalla nexus 6 ja sitten ostin honor 7. Honor 7 ärsytti "huono" näyttö ja kamera, piti ostaa s7 edge. Nyt lienee järkevin vaihtoehto pitäytyä nykyisessä, vaikka on tässäkin omat puutteensa. Jos menee paskaksi, niin enemmän saa kotivakuutuksesta kuin puhelimen myymällä ja taas vaihtamalla johonkin.

Jos pitäisi valita OnePlus 3 ja ZTE Axon 7 väliltä niin kallistuisin ZTE vaihtoehtoon, vaikka maksaisi vähän enemmän.
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/zte-axon-7-1322212/review#article-comments
ZTE Axon 7 specs review

– 5.5-inches AMOLED touchscreen display with Quad HD resolution
– 64-bit Snapdragon 820 quad-core processor
– Adreno 530 GPU
– 4GB RAM+64GB/128GB ROM, 6GB RAM+128GB ROM
– MicroSD slot
– 20MP (main) / 8MP (secondary) camera
– Dual-SIM
– 4G LTE
– Android 6.0 Marshmallow/MiFavor UI 4.0
– 3,140mAh non-removable battery
– Fingerprint sensor
– 3D force touch (high end model only)
– Hi-Fi music

Noihin keskihintaisiin puhelimiin liittyen, mitä mieltä porukka on toissapäivänä julkaistusta one plus kolmosesta: https://oneplus.net/fi/3 . Äkkiseltään hyviä arvosteluja saanut, tosin pitempiä käyttötestehän tuolle ei ole nyt taidettu keritä tehdä. 399€ hintaan vaikuttaa kuitenkin pätevältä, pähkäilen itse tässä vähän nexus 5x:n ja one plussan välillä. Elisa on ottamassa nyt vielä myyntiin, että sinänsä luulisi takuuasioidenkin hoitamisen helpottavan kun voi viedä vain liikkeeseen.
Itse pohdin juurikin samojen mallien väliltä, mutta kyllä taitaa nyt kallistua Nexus 5X:n puoleen kun hinta on kuitenkin niin paljon edullisempi. Amazon.de sivuilta katsoin eilen niin hinta taisi olla 265€ posteineen mustalla takakannella. OnePlus 3 on kyllä todella hyvä ja mielestäni sulkee paljon puhelimia pois päälle 300€ hintaluokasta, koska saa niin paljon paremman vastineen pienellä lisäsijoituksella. Kuitenkin Nexus 5X:n kanssa jäisi käsiin puhtaampi nopeasti päivittyvä softa, parempi käytettävyys yhdellä kädellä ja noin 130€ enemmän lompakkoon.

Onko muilla ollut ongelmia 6.0 kanssa? Itse en saa noita soittoääni muutettua tai no saa vaihdettua, mutta ei puhelin soita niitä :D Ymmärsinkö oikein, että 6.0.1:ssä tulee korjaus tuohon ongelmaan?

Onko muilla ollut ongelmia 6.0 kanssa? Itse en saa noita soittoääni muutettua tai no saa vaihdettua, mutta ei puhelin soita niitä :D Ymmärsinkö oikein, että 6.0.1:ssä tulee korjaus tuohon ongelmaan?
Mulla oli käynyt niin, että osa mun kontakeista oli ajan myötä mennyt johonkin "ryhmään" tjsp.
Niiden kohdalla (ne lähinnä soitteli) ei soinut asettama soittoääni.
Eli piti käydä kontakeista heivaa ne pois siitä jostain ryhmästä, tai sit jos jossain on asetus sen ryhmän omalle soittoäänelle.

Pähkäilin asiaa aika kauan.

Tapahtui kun tuli 6.0 alle.

Mulla oli käynyt niin, että osa mun kontakeista oli ajan myötä mennyt johonkin "ryhmään" tjsp.
Niiden kohdalla (ne lähinnä soitteli) ei soinut asettama soittoääni.
Eli piti käydä kontakeista heivaa ne pois siitä jostain ryhmästä, tai sit jos jossain on asetus sen ryhmän omalle soittoäänelle.

Pähkäilin asiaa aika kauan.

Tapahtui kun tuli 6.0 alle.
Ahaa. Pitääpä kattoa muutaman lonkeron jälkeen, niin ei pääse vitutus kasvamaan liian pahalle asteelle :D

Sama, oma HTC:n one M8 alkoi nyt sulatella USB-piuhoja joten joku on saatava tilalle. Ensimmäinen HTC tullut hommattua noin 2005 tai 2006 ja tyytyväinen olen ollut. Mm. nolla rikkoutunutta näyttöä vaikka on paljonkin tippuillut.

No ajattelin, että millanen ois tuo uusin sampan Active, eli s7 active ja eihän sitä luultavasti ikinä tule edes euroopan markkinoille. Melkein olin jo vaihtamassa leiriä, mutta ei sitten. Googlella kun tutkin, niin s6 activee ei ainakaan tullut, joten samaa voi olettaa s7:sta. Katselin jo että niitä sais kyllä unlockedina ja ei pitäis olla paha unlockata itsekkään, mutta taajuusalueet ei mätsää. Ilkeä käytellä jossain haja-asutusalueella 2G:tä jos ei 4G löydy. Joten mitähän helvettiä, miksi tilanne on tämä. Luulis nyt euroopan markkinat edes jonkinlaiset olevan.

Menee siis varmaankin tilaukseen HTC:n 10, se on varmasti luottopeli ja löytyy vielä jopa USB-C.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt on HTC:n 10. Katotaan kun kerkeen laittaan käyntiin, niin saa paremmat kokemukset. USB-C on kyllä herkkua. Ei väljä miten päin tökkii. Tosin, nyt on sit muutama vuosi samaa kyselyä kuin muinoin, eli onko "Onko nokian pienipäistä laturia, ei isoa." Aikaa menee että muutkin saa alleen USB-C:n ja saa ladattua muuallakin kuin himassa.

Uuu, HTC:n rakentamaa Nexusta. Eka HTC Nexus puhelin sitten aivan ensimmäisen vuonna 2010.

Exclusive: specs for "Marlin" - the larger of two upcoming HTC-built Nexus phones
http://www.androidpolice.com/2016/0...arger-of-two-upcoming-htc-built-nexus-phones/

• Manufactured by HTC
  • Quad-core Qualcomm processor
  • 5.5" QHD (2560x1440) AMOLED display
  • USB-C port
  • 12MP rear camera, 8MP front
  • Rear-mounted fingerprint scanner
  • 4GB RAM
  • 3450mAh battery
  • Bottom-firing speakers
  • 32/128GB of storage
  • Bluetooth 4.2

Sekä tietenkin varmasti Android Nougat, eli seuraava iso versio.

Tuli myös vastaan tuo uutinen Nexuksesta. Hieno juttu, että pääsee HTC taas duunaan moista.

Tuo sormenjälkitunnistus on kyllä erittäin pätevä laitos tässä kympissä. Kun nappaa luurin käteen niin sormi kotinäppäimelle ja välittömästi aukeaa puhelin ja lukitus. Oon itse tallentanut usemman sormen, mutta käytännössä riittää yhden käden käyttöön peukku ja jos kahdella kädellä, niin etusormi.

Parempi omasta mielestä kuin S7:n sormenjälkitunnistus. Siinä pitää ensin painaa nappia jotta näyttö aukeaa jolloin samalla luetaan sormi.

Joo mulla on A9 käytössä nyt s7edgen jälkeen. Vaikka samppa olikin hieno luuri, jotenkin on kotoisampi olo tällä htcllä. Sormenjälkisysteemi on tosiaan parempi ku s7ssa.

Ja muutenkin, todella vaikea huomata eroa A9 vs. S7edge missään normijutuissa. Vaikka puhutaan 273e känny vs. 737e. Kamerakin on yllättävän hyvä A9ssä, etenkin etukameran video on todella hyvä. Eli HTClle iso peukku, toivottavasti firma nousee taas jaloilleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom